m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Tisdagens bästa på Black Week!

Mr JWW spanar in Bentley Mulliner Bacalar
Lyx och överflöd för två

Mulliners senaste skapelse är en helt ombyggd version av Bentley Continental GT och den har nu Mr JWW spanat in. Tumnagel
35.6°
+
Bobby Green
0

Det här är Mulliners nya Bentley Continental GT cabriolet
Lyxar till lyxbilen ytterligare

Bentleys tillfixar-avdelning Mulliner har nu lagt sin hand på modellen Continental GT i cabriolet-utförande och så här ser den ut. Det här är inte Bentley Bacalar som vi skrivit om tidigare, den avtäcks först den 3 mars. Mulliners version får 22 tum stora polerade och lackade fälgar med kåpa som alltid håller sig i nivå precis som hos Rolls-Royce. Grillen är också ny och den har fått sig en diamant-design för att skilja sig mot vanliga pöbel-Continental. Diamant-temat fortsätter på insidan i bland annat hur stygnen på klädseln är lagda. För övrigt innehåller kupén 400.000 stycken stygn. I mittkonsolen sitter en speciellt framtagen Breitling-klocka och det finns ett ljudsystem från Naim med 18 stycken högtalare. Givetvis finns det mängder av olika färgval att göra och bara för utsidan har man 61 stycken speciellt framtagna lackalternativ. Hittar man inget man gillar där kan Mulliner givetvis ta fram en speciell färg just åt dig. Premiär blir det i Genève. Pris har inte annonserats för tillfället. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Dags för årets dragrace!
McLaren Senna är i en annan klass

Det är dags för World’s Greatest Drag Race nummer nio. I den här omgången får vi se Toyota Supra, McLaren Senna, Ford Mustang Shelby GT350, Porsche 911 Carrera S, Jaguar XE SV Project 8, Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, BMW 850i xDrive, Bentley Continental GT V8, BMW M2 Competition, Aston Martin DBS Superleggera, Lamborghini Urus och Dodge Challenger Hellcat Red Eye Widebody. Men vem vinner? Med en McLaren Senna med i gänget är det kanske inte så supersvåra att gissa, men bakom är det inte alls så självklart. Och det är viss skillnad på quarter-mile och half-mile. Bilen jag kör den här veckan ramlar in på plats nummer nio... Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0
2019

Tesla Cybertruck blir polisbil i Dubai
Varför använda traditionella bilar till sådant?

Det var inte många dagar sedan Tesla presenterade sin kantiga Cybertruck men redan nu verkar polisen i Dubai ha beslutat sig för att köpa in en sådan. Det är Arabian Business som rapporterar att Dubai planerar att börja använda Cybertrucks som polisbilar när dessa väl blir tillgängliga att köpa. Under gårdagen twittrade även polisen i Dubai ut en bild på hur en Tesla Cybertruck kommer att se ut som polisbil vilken ni kan se ovan. Det är inte första gången polisen i Dubai tar lite med udda bilar i bruk som polisbilar. Sedan tidigare ingår bland annat Aston Martin One-77, Bentley Continental GT, Bugatti Veyron, Ferrari FF, BMW i8, Lamborghini Aventador samt Mercedes-AMG GT 63 S i Dubais flotta av polisbilar. Förutom rätt så feta bilar så använder polisen i Dubai även Google Glass så väl som robotar i sitt arbete. Man har även börjat kolla på att använda självkörande bilar och svävare för att fånga buset på Dubais gator. Tumnagel
35.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Jay Leno klämmer på nya Bentley Continental GT V8
Snabb lyxkryssare

Den senaste bilen att hälsa på i Jay Lenos garage är nya Bentley Continental GT V8. Med bilen kommer Michael Heywood som är Western Regional Director för Bentley och efter lite snack tar de ut kärran på Los Angeles gator för att gasa lite. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Bentley slår nytt rekord på Pikes Peak
Körde 10:18 med en Continental GT

Bentley har nu slagit rekordet för produktionsbilar på Pikes Peak med en Continental GT. Med racerföraren Rhys Millen bakom ratten klockade man in tiden 10:18 vilket är åtta sekunder snabbare än det tidigare rekordet som Porsche 911 Turbo S satte 2015. Bentleyn var extrautrustad med bur, skalstol med sexpunktsbälte och brandsläckare. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Aston Martin DB11 AMR eller Bentley Continental GT?
Autocar hjälper dig att välja

Om du har en slant över och är sugen på en brittisk sportvagn med klass, vilken ska du välja? I detta klipp ställer Autocar en Aston Martin DB11 AMR mot en Bentley Continental GT för att försöka komma fram till vilken av dem som är bäst. Vilken hade du valt? Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

En Bentley Continental GT med larvfötter
Larvigt?

Oväntade bilbyggen är alltid kul. Den ryska YouTube-kanalen AcademeG är inte rädda för att göra något annorlunda, och deras senaste är en Bentley Continental GT som fått larvfötter. Motorn, en dubbelturbomatad W12:a på 6,0 liter, fungerade inte när man fick bilen så den är numera istället ersatt med en V8:a på 4,3 liter hämtad från en Toyota Crown. Åket ser ut att flytta på sig hyggligt ändå, och kan som väntat ta sig fram där bilen i originalutförande hade gått bet. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Ny turbomatad V8:a till Bentley Continental GT
Har cylinderdeaktivering

Bentley Continental GT är nu inne på sin tredje generation och nu presenterar tillverkaren modellen med en ny motor. Den går att få både till coupén och cabben och det handlar om en dubbelturbomatad 32-ventilers V8:a på 4,0 liter som ger 550 hästar och som har ett vrid på 770 newtonmeter. Maskinen kopplas till en åttastegad automatlåda, drivningen sker på alla fyra hjulen och från 0-100 km/h ska det ta omkring fyra sekunder. Toppfarten anges till 318 km/h. När man kör lite lugnare stängs halva cylinderbanken av och bilen går bara på fyra burkar för att spara bränsle. Det hela sker på 20 millisekunder åt båda hållen så det ska inte märkas när man kör. Bilen har även start/stopp-funktion. Skillnaderna mot W12-versionen är bland annat emblemen på framskärmarna och fyra avgaspipor istället för två stycken stora. 20-tumsfälgar är standard men mot extra slantar kan man få upp till 22 tum. De första kunderna ska få sina bilar i början av nästa år. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Bentley visar racing-inspirerad Continental GT i Genève
Hyllar tävlingsbil som körde Le Mans på 30-talet

Den 10 juli i år firar Bentley sitt hundraårsjubileum och man kommer bland annat göra det genom att lansera några specialversioner. Den vi ser här är en av dem. Continental GT Number 9 Edition by Mulliner kallas bygget och det är en version av modellen som ska vara extra mycket racing-inspirerad. Siffran nio i grillen refererar till en kompressormatad tävlingsbil som Bentley körde med i Le Mans 24-timmars 1930. Föraren var Sir Henry Ralph Stanley Birkin och bilen hade en grön vacker färg. Förutom detta får hyllningen ventilationsrattar i 18-karats guld, aluminium på mittkonsolen, en klocka från Jaeger inspirerad av de som fanns på 30-talet och en träbit hämtad från sätet på den gamla tävlingsbilen. Endast 100 stycken exemplar kommer att tillverkas men vad man får betala framgår inte just nu. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0
2018

Det här är Bentley Continental GT utan tak
Ge mig!

Om jag skulle få frågan vilken bil jag skulle köpa först om jag vann hundra miljoner har svaret länge varit Maserati GranCabrio. Låter fantastisk, cab och så får man plats med både barn och packning. Nu kan kanske svaret ha ändrats med nya Bentley Continental GT för den här är riktigt härlig. Continental GT har alltid haft lite säregen form och den senaste generationen är inget undantag med sina annorlunda lyktor. Personligen tycker jag att man lyckats få till riktigt härliga linjer när man nu har kapat av taket. Precis som syskonet med tak har man en W12 på 6 liter som ger 626 hästar och 664 Nm och som tar den stora bilen till 100 km/h på 3,7 sekunder. 19 sekunder tar det för taket att fällas upp, inte supersnabbt men det kan man leva med. Bilen är fortfarande stor men ska jämfört med föregångaren ha tappat 20 procent av sin vikt och samtidigt blivit fem procent styvare. Tumnagel
45.0°
+
Roger Åberg
0
2017

Auto Express kör nya Bentley Continental GT
"The best British GT car"

I slutet av augusti släppte Bentley nya Continental GT. Steve Sutcliffe från Auto Express har nu fått testa bilen, och han gillar den verkligen. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Bentley Continental GT!
En ny generation är här

Nya Continental är äntligen här. Den fantastiska bilen som klarar av att vara sådär lagom vulgo. Nya versionen tar typ allt ett steg till men jag tycker ändå att man klarar av att hålla det på rätt sida om god-smak-strecket. Fronten har fått samma stil som Mulsanne och Bentayga med en större lykta. Fronten har fått smalare ovala lyktor vilket jag tycker är lite synd, gillar blaffigheten i de gamla. Formen är så klart slank men kraftig. På insidan är det lyx överallt. Man har löst problemet med skärmen på ett snyggt sätt. Den är stor, 12,3 tum, men trycker man på en knapp så försvinner den. Trycker man en gång till så får man fram tre stycken mätare. Snyggt. Sätena går att ställa in åt 20 olika håll och har så klart värme, kyla och massage. Vill man kan man också få Active Bass Transducers i sätena så att man känner basen riktigt bra. Under huven finns fortfarande en W12:a. Den är på 6 liter, har 626 hästar och ett vrid på 664 Nm. 0 till 100 går på 3,6 sekunder. Eldrivning finns inte men man lånar 48-voltssystemet från syskonet Audi A8. Tumnagel
47.8°
+
Roger Åberg
0
2016
2015

Nytt dragrace anordnat av Motor Trend
Vilken ny sportbil är snabbast?

Motor Trend har varje år i fem års tid nu ställt ett gäng nya sportbilar mot varandra i ett dragrace och nu är det dags för årets race. Nio stycken bilar deltog och dessa var Bentley Continental GT3-R, Cadillac ATS-V, Cadillac CTS-V, Chevrolet Corvette Z06, Lexus RC F, Mazda MX-5, Mercedes-AMG C 63 S, Mercedes-AMG GT S, Porsche Cayman GT4 och Volkswagen Golf R. Ett längre klipp som visar vilken av alla dessa åk som är bäst att köra ser vi här nedan. Tumnagel
43.7°
+
Bobby Green
0

Fullt ös med en Bentley Continental GT3-R
Med Chris Harris bakom ratten

Chris Harris har fått lägga vantarna på en Bentley Continental GT3-R och då vet ni vad som väntar - breda sladdar, gött snack och mycket information. Mer om bilen kan du läsa i den inlänkade artikeln nedan. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0
2014

Bentley Continental GT3-R
Lättad, trimmad och med racearv

Bentley har låtit sig inspireras av racingbilen Continental GT3 och släpper nu en gatlegal version kallad Continental GT3-R. Här har man kastat ut baksätena, bytt ut saker mot kolfiber och trimmat motorn ännu mer. Bilen som endast byggs i 300 exemplar är 100 kilo lättare än Continental GT V8 S. Motorn som är en dubbelturbomatad V8:a på 4.0 liter ger nu 580 hästar och 700 Nm vilket i kombination med bantningen gör det här till den snabbast accelererande Bentleyn någonsin - från 0-100 km/h på bara 3.8 sekunder. Växellådan kommer från ZF och den har åtta steg. Fyrhjulsdriften har omarbetats och för första gången har bilen nu torque vectoring-teknik. Till det har man även moddat ESC:n och ställt in chassiet för att bilen ska bli så rapp som möjligt. Beställa går bra att göra nu och de första leveranserna drar igång i slutet på året. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0
2013
Nästa sida