m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!

D3 S - ny Alpina för dig som gillar brutal dieselkraft
Bjuder på 730 newtonmeter

Alpina presenterar nu den nya modellen D3 S och eftersom det är ett D med i namnet är det diesel som gäller. 3:an står för 3-serie och S:et för supersnabb. Alpina har utgått från BMW M340d och gett den ännu mer kraft och bättre prestanda. Effekten är vanligtvis 340 hästar och 700 newtonmeter men det har Alpina skruvat upp till 355 respektive 730. Vridet ska finnas tillgängligt redan vid 1750 varv. Motorn är en turbomatad rak sexa på 3,0 liter. Den har mildhybridteknik och det här blir första gången Alpina bygger en modell som har detta. Till paketet kopplas en åttategad automatlåda som driver alla fyra hjulen och 0-100 km/h går på 4,6 sekunder för sedanen och 4,8 för kombin. Toppfarten ligger på 273 respektive 270 km/h. Fjädrar och stötdämpare har man hämtat från Alpina B3 och bromsarna kommer från B5 Biturbo. Interiören är på vanligt vis också tillpiffad och här finns bland annat en ny ratt, mer skinn och andra sömmar. Är man sugen går det bra att beställa nu och de första leveranserna ska ske i november. Priset för sedanen börjar på 70.500 euro medan kombin kostar från 71.900 euro. Tumnagel
43.8°
+
Bobby Green
0

Gemballa visar ordentligt ruggad Porsche 911
Åk på skogstur med Avalanche 4×4

För ett tag sedan skrev vi om Marc Philipp Gemballa, Uwe Gemballas son. Han har dragit igång ett eget företag som snart ska presentera en ny superbil med terrängegenskaper. När detta kablades ut dröjde det inte länge innan företaget Gemballa som fortfarande lever kvar levererade en stämning mot Marc Philipp. Det kanske kan ha att göra med att de också har en ny superbil med terrängegenskaper på gång och att det blev lite stökigt om vem som stod bakom vilken. Nu får vi i alla fall se skisser på Gemballas nykomling och det handlar om en ordentligt ruggad Porsche 911 kallad Avalanche 4×4. Man har även en liknande version av Cayenne på gång kallad Tornado 4×4. Gemballas plan är att dela in sitt företag i tre stycken olika kategorier - Hypercar Division, Luxury Customization och Classics Division. Den första bygger extrema byggen som den planerade hyperbilen, den andra bygger om befintliga bilar och den tredje ser till att underhålla och restaurera nuvarande Gemballa-bilar. Avalanche 4.2 RS som är den vita bilen på sista bilden ska lanseras senare i år och den kommer att baseras både på 991 och nya 992. Vidare kommer en uppdaterad version av GTR Evo-R Biturbo att lanseras i sommar och den kommer att bjuda på över 1000 hästar. Tumnagel
49.3°
+
Bobby Green
0
2019

Urballad Porsche 911 Turbo från Gemballa
Har över 800 hästar

Gemballa är ju inte direkt kända för att göra diskreta byggen och deras senaste är inget undantag. Den här kallar man för GTR 8XX EvoR BiTurbo och det är en Porsche 911 Turbo S som fått rejält mycket mer effekt och ett utseende som troligtvis inte går hem hos alla. Exakt vad Gemballa har gjort för att öka effekten framgår inte men man har utgått från den dubbelturbomatade boxersexan på 3,8 liter som sitter standard i bilen. Original ger maskinen 580 hästar och 700 newtonmeter i vrid men här bjuder den istället på hela 818 hästar och 1.098 newtonmeter. Det här gör att man ska kunna ta sig från stillastående till 100 km/h på bara 2,38 sekunder. Till 200 tar det inte mer än 7,5 sekunder och toppfarten ska ligga på över 370 km/h. I övrigt sitter här ett ganska så fläskigt kjolpaket som breddar bilen tre centimeter fram och fem centimeter bak. Bredare fälgar ser till att fylla ut hjulhusen och en monstervinge har placerats på motorluckan där bak. Vad man får betala Gemballa för att de ska bygga en sån här till dig framgår inte för tillfället. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0
2018
2017
2016
Nästa sida