10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Audi hyllar RS2 som fyller 25 i år Med specialversioner Det är nu hela 25 år sedan Audi lanserade den uppskrämda kombin RS2 Avant som var utvecklad tillsammans med Porsche. Det var den bilen som la grunden till hela RS-linjen och för att hylla modellen presenterar nu Audi Sport 25 Years Of Audi RS. Det är en specialversion som du kan få om du har en TT RS Coupé, RS4 Avant, RS5 Coupe, RS5 Sportback, RS6 Avant eller RS7 Sportback. Paketet ger dig samma lack som originalet hade, Nogaro Blue, men du kan även få den i Mythos Black, Nardo Gray eller Glacier White. Till detta får man detaljer i matt aluminium och blanksvart. Backspegelkåporna och vingen på TT RS går också i svart medan fälgarna går i både svart och silver. Överallt hittar man även RS-loggor som har fått numret 25 i sig. Insidan går i svart med blåa sömmar och stolarna är klädda med Nappa-läder och Alcantara precis som originalet. Tumnagel
41.6°
0
Audi presenterar Competition-version av nya TTS Har dock inte mer effekt Förra sommaren fräschade Audi upp modellen TT och nu adderas ett Competition-paket till TTS. Detta har ännu mer fokus på prestanda, en fast vinge på bakluckan, 20-tumsfälgar, röda bromsok, LED-strålkastare, kolfiberdetaljer och fullt med Alcantara på insidan. Men ingen effekthöjning. RS6 Competition har exempelvis 40 extra hästar men i det här fallet får man nöja sig utan mer mos i maskin. Det innebär att den turbomatade fyran på 2,0 liter lämnas orörd och även här ger 310 hästar. Till den kopplas den sjustegade dubbelkopplingslådan S-tronic som ser till att driva alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,5 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Nya TTS Coupé kostar från 54.400 euro (Roadster kostar 57.200). Vill man ha Competition-paketet får man lägga på ytterligare 6.550 euro. Tumnagel
35.7°
0
2016
Råttan har kommit ikapp och förbi sitt italienska syskon Jag har kört nya Audi R8 V10 Plus 2003 presenterade Lamborghini instegsmodellen Gallardo och den fick leva i hela tio år. Hela tiden förbättrades modellen och det kom onormalt många specialversioner hit och dit. Komponenter och teknik kom från förra generationen Audi S6, Audi RS6, Audi S8 och hjärtat i bilen var den 5,2 liter stora V10:an som är ett beprövat kraftpaket. 2006 presenterade Audi sin del av kakan - R8. I princip en Gallardo med annat skal och fyra stora ringar i grillen. Lite sämre prestanda dock, och med en prislapp som inte var lika läskig som Lambons. Och så har det alltid varit eftersom man ville undvika intern konkurrens mellan bilarna, tills nu. 2014 rullade Lamborghini äntligen ut ersättaren till Gallardo - Huracán. Förbättrad på alla punkter, vassare utseende och givetvis mer effekt och bättre prestanda. I början på förra året var det dags för Audi att presentera nya R8 och då var det helt plötsligt andra bullar på fatet. Den nya bilen suddar ut gränsen mellan de två modellerna då den är lika snabb till 100 och till och med har en högre toppfart än Huracán. Helt plötsligt handlar valet mellan de två modellerna om vilket utseende man gillar bäst, och vilken nyckel man vill skylta med på barbordet. Audins knippa glänser kanske inte lika mycket, men i verkligheten innebär den numera ett strå vassare bil. Och det betyder också en del. Tumnagel
52.0°
0
AMD presenterar XConnect Deras nya teknologi för externa grafikkort För inte alls länge sedan meddelade AMD att de vill se en standardiserad lösning för externa grafikkort och nu har de presenterat XConnect som är en ny teknologi inbyggd i Radeons mjukvara som ska stödja just externa grafikkort från AMD via Thunderbolt 3. Tekniken har tagits fram i samarbete med Razer och just nu ska den vara kompatibel med exempelvis R9 Fury, R9 Nano och R9 300-serien upp till R9 390X. Dock finns R9 Fury X inte med på listan över kompatibla kort och det finns heller inget stöd för vattenkylning. För att XConnect ska fungera finns också lite andra krav liksom Windows 10 build 10586, Thunderbolt firmware v16 och drivrutinen 16.2.2 för Readeons mjukvara. De första enheterna som har stöd för den nya teknologin är datorn Razer Blade Stealth och Razers enhet för externa grafikkort som kallas Razer Core . AMD räknar dock med att fler tillverkare kommer att satsa på egna versioner av Razer Core anpassade för externa grafikkort och säger att XConnect kommer att göra processen väldigt enkel för tillverkarna. Tumnagel
48.7°
0
2015
Dagens Instagram Blade Runner Reality Blade Runner i verkligheten Blade Runner Reality är ett Instagram-konto där man samlat en massa bilder på saker och platser som ser ut som något från den klassiska science fiction-filmen Blade Runner. Tumnagel
43.4°
0
ZTE lanserar Blade S6 i Sverige Stor skärm och Android 5.0 Kinesiska ZTE lanserar nu sin Blade S6-modell i Sverige och det handlar om en hyggligt kraftfull mobil som inte får klassas som jättedyr. Blade S6 har en fem tum stor skärm med upplösningen 1280x720 pixlar, den har en kameran på 13 megapixel, en åttakärnig Snapdragon-processor på 1,4Ghz, 2GB RAM samt 16GB lagringsutrymme. ZTE Blade S6 förväntas dyka upp i svenska butiker i april och kommer att kosta cirka 2.900 kronor. Tumnagel
39.8°
0
2014
Nya Mercedes S 65 AMG Coupé Självklart med V12:a I mars i år delade Mercedes med sig av nya S 63 AMG Coupé och nu är det alltså dags för storebrorsan att göra entré - S 65 AMG Coupé. Och som vanligt lurar det en fet tolva under huven. Maskinen är densamma som sitter i S 65 AMG sedan och SL 65 AMG vilket innebär en V12:a på 6.0 liter försedd med dubbla turboaggregat. Effekten anges till 621 hästar med ett vrid på 1 000 Nm. Det räcker för att ta kärran från stillastående till 100 km/h på fyra sekunder. Toppfarten anges till 300 km/h. Drivningen sker på bakhjulen och effekten skickas dit via en sjustegad automatlåda. I övrigt är bilen självklart späckad med all möjlig lyx du kan tänka dig, och skulle du sakna något finns det säkerligen på tillvalslistan. De första leveranserna beräknas ske innan året är slut. Tumnagel
52.8°
0
Nya Corvette Z06 nu officiell Ett 634 hästar starkt banracingmonster Chevrolets nya bansmiskare heter Corvette Z06. Den tar vid där föregångaren lämnade av och blir betydligt vassare på alla punkter. En Z06 som är som förra ZR1 i princip, fast bättre. Under den böljande huven ruvar en ny LT4-V8:a på 6.2 liter. Den får till skillnad mot förra Z06 en kompressor och levererar 634 hästar och ett vrid på 860 Nm. Till motor kopplas antingen en sjupetad manuell låda eller ny åttastegad automat. Vad det rör sig om för prestandasiffror får vi dock inte reda på än. Bilen går att få i tre olika utföranden, allt beroende på hur mycket du vill lätta på lädret. Från standardutrustning till mer avancerade grejer som ställbar bakvinge med mera. I hjulhusen sitter det 285/30 ZR19 fram och innanför dessa bromsar från Brembo med sexkolvsok. Där bak fläskas det på med 335/25 ZR 20. Väljer du till Z07-paketet får du Pilot Sport Cup-däck och keramiska bromsskivor som sparar tio kilo i vikt. På insidan får man en sportigare ratt med platt botten att hålla i, och sitter gör man i sport- eller skalstolar. I kupén samsas nappaläder med aluminium, kolfiber och mocka på sina ställen. För första gången i en Z06 ska du även kunna plocka bort en bit av taket och njuta av solen när den är framme. Med taket bortplockat är bilen fortfarande 20 % styvare än ZR1, med det på 60 %. Nya Corvette Z06 börjar levereras i januari nästa år. Tumnagel
47.7°
0
2013
Volvo serieproducerar S60 Polestar Jag vet. Rubriken är lite taskig, för det är nämligen inte riktigt så bra som man kan tro, än. Visst, Volvo kommer att serieproducera S60 Polestar, men inte för oss. Utan för Australien. Och det handlar inte om den 508 hästar starka bilen vi har sett flänga omkring och dregglat efter, nej det här en S60 med DNA från Polestar, det vill säga, inte riktigt lika hårig. Christian Dahl, vd för Polestar, säger följande: "Vi har byggt en bil som vi, som bilentusiaster, vill köra. Det här är en bil för aktiva förare, där vi tar fram det absolut bästa från det redan kompetenta Volvo S60-chassiet med vår erfarenhet och teknik från motorsport. Vi fick en fantastisk respons på Volvo C30 och S60 Polestar-konceptbilarna, därför är vi mycket glada över att kunna introducera vår första serieproducerade bil. Detta är ett mycket viktigt steg framåt för Polestar som lovar för en spännande framtid." Det man får i det illblåa skalet är en bil med ett chassi utvecklat av bland annat racingföraren Robert Dahlgren, som varit fabriksförare åt Volvo i tio år nu. Enligt honom har man plockat det allra bästa från S60 T6 och S60 Polestar Concept Car och skapat något som ska vara riktigt kul att köra. Bilen har dämpare från Öhlins, fetare bromsar och ett mer avancerat chassi. Kjolpaketet har utvecklats i Volvos vindtunnel tillsammans med Volvo Research and Development Team. Under huven sitter den sexcylindriga T6-motorn på 3.0 liter som Polestar har optimerat i form av större turbo, större intercooler och ommappning. Den ger nu 350 hästar och har ett vrid på över 500 Nm. 0-100 km/h ska gå på 4.9 sekunder och är begränsad till 250 km/h. Kraften går via en sexväxlad automatlåda till alla fyra hjulen via ett Haldex-system, allt optimerat av Polestar. Som ett pilotprojekt byggs bilen till en början i en begränsad upplaga med Australien som marknad. De första kunderna kommer att få sina bilar i slutet på juni. Om allt går bra kommer Volvo och Polestar att utvärdera om det är värt att satsa på andra marknader. Tumnagel
288kg
0
2012
iOS Speluppdateringar på App Store Spel att återvända till igen Epoch har fått en intressant uppdatering som kallas Arena där du och dina vänner kan kämpa emot en aldrig sinande mängd av robotar. Denna skjutare är ganska rolig så det är läge att ta fram den igen om du glömt bort den i din iPhone. iOS (22kr) | YouTube Angry Birds Space expanderade idag med 10 nya röda planetbanor. Som vanligt kom det lite bonus med, med möjlig äggbana och bonusbana on du fixar alla stjärnor eller hittar den försvunna Mars-Rovern. Sju kronor kostar rymdfåglarna att köpa om man missat dom. iPhone | iPad | YouTube Nu har då äntligen Infinity Blade II gått och blivit iPhone5-breddat. Mellansekvenserna som tidigare kördes i 16:9-letterbox körs nu i fullskärmsläge och fajtingscenerna har breddats. Sen tillkommer stöd för nya iPaden och dess mini, samt iOS6. Expansionspack till ClashMob, Vault of Tears, and Sky Cages tillkommer med. iOS (49kr) | YouTube Tumnagel
35.7°
0
Nästa sida