LIVE 11:00 Guldbron invigs!
m

Bugatti Veyron kör dragrace mot Chiron
Hej vad det går!

Förra helgen kördes mängder av superbilar på ett flygfält i Schweiz och två som ställde upp och tävlade mot varandra i ett dragrace var en Bugatti Veyron Grand Sport L’or Blanc och en Bugatti Chiron Sport. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.0°
+
Bobby Green
0

Leverans av en Bugatti Chiron Sport i Stockholm
Brutal bil

Tänk dig att du knallar genom stan en solig söndag och helt plötsligt står där en Bugatti Chiron Sport framför dig. En sådan sak som kan hända i Stockholm vilket vi får oss en närmare titt på här. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0
2019

Så är det att köra en Bugatti Chiron Sport
Mäktig upplevelse

YouTube-kanalen Seen Through Glass besökte Bugatti Broward och fick där låna en Chiron Sport. Det här var första gången han testade en Bugatti och hur upplevelsen var får vi se i klippet. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Toppfartstest med en Bugatti Chiron Sport
Första att passera drömgränsen 300 mph!

Top Gear fick nycklarna till en Bugatti Chiron Sport och tillgång till Volkswagens testbana Ehra-Lessien där man verkligen kan testa toppfart på riktigt. Bilen har en begränsad (!) toppfart på 420 km/h och dit såg man alltså till att komma. Precis lika odramatiskt som när James May gjorde samma sak i en Veyron Super Sport för några år sedan vilket ni kan se här. Ännu snabbare bonusklipp nedan, där Bugatti sätter nytt rekord genom att passera 300 mph-gränsen (över 490 km/h). Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Bugatti presenterar en specialversion av Chiron
Firar att företaget fyller 110 år

1909 presenterade Ettore Bugatti sin första bilmodell - Type 10. Det är nu hela 110 år sedan och detta vill Bugatti såklart fira. För att göra detta har man tagit fram Chiron Sport "110 ans Bugatti" som är en specialare av modellen Chiron Sport. Fokus har legat på att lyfta fram de franska rötterna och det har man gjort bland annat genom att drapera backspeglarna och bakvingen med landets flagga. Lacken är matt och kallas för Steel Blue och mycket av bilens kolfiber är synligt. Bromsoken är lackerade i blått och det temat fortsätter på insidan med blåa sportstolar som har fått sig ett stort märke på nackstödet. Endast 20 stycken exemplar kommer att tas fram, men vad de kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
44.7°
+
Bobby Green
0
2018

Rykte Ny specialversion av Bugatti Chiron på väg
Divo kommer kosta över 50 miljoner kronor

I våras presenterade Bugatti Chiron Sport - en specialversion med lite bättre köregenskaper. Nu ryktas det att man har ännu en specialare på gång. Den ska heta Chiron Divo och för att bli ägare till en kommer du att behöva langa upp över 50 miljoner kronor. En bra bit över vanliga Chiron som kostar omkring 27 miljoner och Chiron Sport som kostar nästan 32 miljoner. Under 100 stycken exemplar tillverkas och alla ska enligt uppgift redan vara sålda. Vad får man för pengarna då? Snacket säger ny växellåda som ska ge snabbare accelerationer vilket bland annat innebär 0-100 km/h på under 2,5 sekunder. 0-200 km/h ska nås på mindre än 6,5 sekunder. Dock ska toppfarten vara begränsad till 386 km/h. Något märkligt eftersom vanliga Chiron har sin spärr på 420 km/h. I övrigt ska downforcen ha förbättrats och bilen ska även ha lättats ytterligare. Premiären väntas äga rum på Pebble Beach Concourse d’Elegance i augusti. Bonusklipp nedan på en annan Bugatti. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Bugatti Chiron Sport har ingen högre effekt
Men bättre köregenskaper

Den som inte trodde att Bugattis modell Chiron kunde bli sportigare hade såklart fel. Nu presenterar man Chiron Sport i Genève och det är version som ska ha ännu bättre köregenskaper och vassare körkänsla. Men inte mer effekt eller högre toppfart som man första kanske hade kunnat tro (hoppats på). Det man får om man handlar är en Chiron med lättare hjul, mer kolfiber (även vindrutetorkaren), styvare fjädring runt om och ändrad styrning som ska ge mer känsla av kontakt med vägen. Allt som allt är den 18 kilo lättare. Enligt Bugatti ska bilen vara fem sekunder snabbare än vanliga Chiron runt testbanan Nardo. Mest känner man förbättringarna om man tar kurvor i över 200 blås. Insidan dekoreras med diverse sport-emblem och bilen som ställs ut i Genève är lackad i färgen Italian Red framtill medan baken är i synlig grå kolfiber. Om man vill kan man även få bilen i färgerna French Racing Blue, Gris Rafale, eller Gun Powder. Bilen blir din från 2,65 miljoner euro. De första leveranserna kommer att ske i slutet av året. Utställningsexemplaret är laddat med all extrautrustning och kostar därför 2,98 miljoner euro - något som enligt Bugatti gör den till den dyraste produktionsbilen på mässan. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0
2017
Nästa sida