Quantcast
m
2017

Cadillac uppdaterar XTS
Ny design och mer teknik

Cadillac har uppdaterat modellen XTS och så här ser den ut. Designen har ritats om en smula samtidigt som man packat bilen med mer teknik och förbättrat komforten. Förutom detta går det att få lite nya färgkombinationer på insidan och det har tillkommit två nya fälgalternativ. Framstolarna har fått en annan form på stoppningen, ramen som håller den och stolsvärmen för att göra dessa mer bekväma. Ingenjörerna ska även ha jobbat med att ljudisolera kupén ytterligare så att oväsen utifrån får svårare att leta sig in. I mittkonsolen sitter den senaste generationen av Cadillacs infotainmentsystem som består av en åtta tum stor pekskärm. För att göra turen ännu trevligare kan bilen utrustas med Magnetic Ride Control och Rear Air Leveling. Vill man ha lite mer kraft under huven väljer man det nya alternativet XTS Platinum V-Sport som bjuder på en dubbelturbomatad V6:a som ger 410 hästar. Den här versionen har även fyrhjulsdrift som standard. Annars är det en V6:a på 3,6 liter med 304 hästar kopplad till en sexstegad automatlåda som gäller. Förarassistanssystem som erbjuds är bland annat Low Speed Automatic Braking, Following Distance Indicators, Adaptive Cruise Control, Forward/Reverse Automatic Braking, Lane Change Alert och Side Blind Zone Alert. Vad uppdaterade XTS kommer att kosta, när den släpps och om den kommer att säljas i Sverige är oklart för tillfället. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0
2013
2012

Klassikern Chevrolet Impala är tillbaka
Generation tio

Bilen har premiär på New York Auto Show och är den tionde generationen Impala. Denna bygger på samma bottenplatta som Cadillac XTS och kommande Opel Omega och de första bilderna kan ni se här. Impalan mäter 5.1 meter i längd, 1.85 på bredden och väger in på 1 723 kilo. Den är framhjulsdriven och drivs av antingen några fyrcylindriga motorer eller toppversionen som har V6:a på 3.6 liter, 307 hästar och ett vrid på 358 Nm. Till alla motorer kopplas en sexstegad automatlåda. På insidan är det ombonat och enligt Chevrolet mycket tyst. Faktiskt den tystaste sedanen de någonsin byggt. Adaptiv farthållare och döda vinkeln-varnare är några av säkerhetsfunktionerna. Vad den nya Impalan kommer att kosta och när den kommer att börja säljas i staterna är oklart för tillfället. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Ny Chevrolet Impala på väg
Presenteras i New York om en månad

Chevrolet Impala är inte död än och en ny version är på väg tillsammans med ytterligare en modell, en crossover. Båda kommer att presenteras i New York om en månad. Impalan föddes redan 1958 och har alltså hängt med Chevrolet i många år. Modellen som ska visas upp nu blir den tionde generationen av bilen. Den ska enligt rykten bli lyxigare än dagens modell och kommer att byggas på plattformen Epsilon II, samma som kommande Cadillac XTS. Bredvid den kommer en helt ny modell att stå, crossovern Traverse. Den kommer att ha en världsnyhet i form av en krockkudde mellan framsätena. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0
2011

Första bilden på Cadillac XTS
Jänkarnas nya flaggskepp

I januari förra året visade Cadillac upp XTS i konceptform. Då fick vi se en bil som inte såg helt overklig ut och när vi nu får se den färdiga bilen är det inte så värst mycket som skiljer den från konceptet, förutom det ilsket blåa ljuset som jag inte förstår varför man inte kan ha kvar? Dösnyggt ju! XTS kommer att bli flaggskeppet i modellutbudet och ska lanseras nästa år. Då ersätter den modellerna DTS och STS. Vad som rör sig under huven får vi inte reda på än men under locket på konceptbilen satt det ett plug-inhybridsystem som innebar en V6:a på 3.6 liter och en total effekt på 350 hästar. Den 16 november öppnar Los Angeles Auto Show där bilen kommer att visas upp. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0
2010

Cadillac XTS ser lovande ut
Mer lyx åt folket!

XTS Platinum Concept väntas ersätta både STS och DTS på marknaden. När väl bilen är här, troligtvis 2011 eller tidigt 2012, är tanken att den ska slåss mot Mercedes S-Klass och BMW 7-serie. Jag tycker att alla Cadillacs ser likadana ut men här känns det faktiskt som om biltillverkaren har lyckats. Visst är den lik övriga modeller men den känns mer premium på något sätt, även om detta bara är ett koncept. Även här handlar det om en hybridbil. En 3,6-liters V6:a är kopplad till en elmotor och totalt handlar det om 350 hästar. På enbart eldrift ska man komma 3,2 mil och kunna köra upp till 65 km/h. Den fyrhjulsdrivna kolossen är byggd för att kunna fungera som ett effektivt och funktionellt mobilt kontor, samtidigt som den kombinerar lyx med alla tänkbara moderniteter. Här snackar vi ombonad interiör om något! Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0