m

FIFA tjänade mer pengar på datorspel än fotboll förra året
Pandemin innebar att traditionella intäkter minskade markant

Fotbollsorganisationen FIFA tjänade under förra året mer pengar på licensavgifter för datorspel än vad man drog in på sin huvudverksamhet fotboll. Under förra året hade FIFA en total intäkt på 2,3 miljarder kronor och av detta stod 1,4 miljarder för licensavgifter från datorspel och annat relaterat till tv-spel. FIFA driver bland annat spelturneringarna eClub World Cup, eChallenger Series och eContinental Cup. Att datorspel även framöver kommer att stå för FIFA:s intäkter är inte särskilt troligt. På grund av pandemin gick FIFA back med 6,6 miljarder kronor förra året men förväntas dra in flera miljarder kronor på nästa års Fotbolls-VM i Qatar. Tumnagel
37.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2020

Dokumentärserie om Challenger-katastrofen
Producerad av J.J. Abrams

Den 28 januari 1986 sköts rymdfärjan Challenger upp för att göra sin tionde rymdfärd. Starten gick helt enligt planerna men 73 sekunder efter uppskjutet exploderade rymdfärjan ovanför Kennedy Space Center. Alla sju personer ombord omkom. Läraren Christa McAuliffe som var med skulle ha blivit den första civila personen i rymden, och många av hennes elever tittade på den direktsända uppskjutningen på TV. I den nya dokumentärserien Challenger: Final Flight som är i fyra delar får vi en tillbakablick över vad som hände. Serien har premiär den 16 september och är producerad av J.J. Abrams och Glen Zipper. Tumnagel
44.0°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - världens mest kraftfulla SUV
Bisarr koloss med 720 hästar

Efter bildläckan igår presenterar Dodge nu Durango SRT Hellcat. Det är en muskel-SUV med hela 720 hästar under huven, vilket innebär att det här är världens mest kraftfulla SUV att rulla ut från en biltillverkare. Kraften kommer från den numera beprövade kompressormatade V8:an på 6,2 liter. Vridet anges till 874 newtonmeter och maskinen är kopplad till en åttastegad automat som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på strax över 3,5 sekunder och toppfarten anges till 290 km/h. Kvartsmilen klarar den på 11,5 sekunder. På dragkroken får man hänga upp till 3946 kilo så det här blir ju en perfekt husvagnsdragare i sommar! Versionen får även sportigare fjädring och 20-tum stora fälgar skodda med Pirelli Scorpion Zero-gummi. Innanför dessa sitter Brembo-bromsar med sexkolvsok fram och 401 millimeter stora skivor. Bak sitter fyrkolvsok som greppar 351 millimeter skivor. Insidan får en instrumentbräda som påminner om den som sitter i Challenger. Mittkonsolen har ny växelväljare och en 10,1 tum stor skärm till infotainment-systemet. Ratten är platt i botten och bakom den sitter växelpaddlar. Stolarna är lite sportigare med bättre sidostöd och klädda i Nappa-läder med mocka-inlägg. Bilen kommer till återförsäljare i början av nästa år, orderböckerna öppnar i höst. Vad man får betala framgår dock inte just nu. Annat nytt på Dodge-fronten är att Charger SRT Hellcat Redeye har presenterats. Det är en ännu vassare version av Hellcat som bjuder på hela 808 hästar och 958 newtonmeter. Dodge beskriver denna med orden "world’s most powerful and fastest mass-produced sedan" och den gör 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder, toppar 326 km/h och klarar kvartsmilen på 10,6 sekunder. Redeye kommer endast i Widebody-utförande och i hjulhusen sitter 20-tummare klädda med 305/35-däck. Dodge rullar även ut Challenger SRT Super Stock och den levererar hela 819 hästar. Läs mer om den galningen här. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Barcroft Cars tar sig en titt på Equus Bass
Modern muskelbil med klassisk design

Hösten 2013 skrev vi om Equus Bass. Det är ett custombygge med aluminiumram och en LS9-motor från Corvette ZR1 under huven. Den är på 6,2 liter, har kompressor och ger 650 hästar och 819 newtonmeter i vrid. Bilen ska göra 0-100 km/h på 3,4 sekunder och toppa 320 km/h. Hela tanken med Equus Bass är att kombinera modern teknik med klassisk design. Karossen som är i aluminium och kolfiber flörtar med 70-talets muskelbilar och här hittar man designelement från många olika amerikanska bilar - som Mustang, Camaro och Challenger. Prislappen för ett exemplar börjar på 230.000 dollar. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Dags för årets dragrace!
McLaren Senna är i en annan klass

Det är dags för World’s Greatest Drag Race nummer nio. I den här omgången får vi se Toyota Supra, McLaren Senna, Ford Mustang Shelby GT350, Porsche 911 Carrera S, Jaguar XE SV Project 8, Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, BMW 850i xDrive, Bentley Continental GT V8, BMW M2 Competition, Aston Martin DBS Superleggera, Lamborghini Urus och Dodge Challenger Hellcat Red Eye Widebody. Men vem vinner? Med en McLaren Senna med i gänget är det kanske inte så supersvåra att gissa, men bakom är det inte alls så självklart. Och det är viss skillnad på quarter-mile och half-mile. Bilen jag kör den här veckan ramlar in på plats nummer nio... Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0

Shelby GT500 mot ZL1 1LE och Hellcat Redeye
Muskelbilar gör upp i ett dragrace

Edmunds har samlat ihop de tre muskeltörerna Mustang Shelby GT500, Camaro ZL1 1LE och Challenger Hellcat Redeye och kört bilarna mot varandra i ett drag race. Camaron må vara den lättaste i gänget men det är också den med minst effekt, och då är 660 hästar ändå inte helt lite. Men Mussen har över 760 hästar och Dodgen hela 800 så det blir lite kämpigt. Så, vem vinner? Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2019

Full fart med en Dodge Challenger Hellcat
På Autobahn

YouTube-kanalen AutoTopNL tar ut nya och snabba bilar på Autobahn där det inte är någon hastighetsbegränsning och kollar vad de går för. En av de senaste bilarna att gasa med är en Dodge Challenger Hellcat. Snabbt går det, men trafiken hindrar från att kunna maxa helt. Enligt Dodge själva ska toppfarten ligga på hela 320 km/h. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Hejdå Jessi Combs
Världens snabbaste kvinna på fyra hjul död under rekordförsök

Flera källor rapporterar att racerföraren Jessi Combs har dött efter det att hon försökte sätta nytt världsrekord i hur snabbt en kvinna kunde framföra ett fordon på fyra hjul. Combs och hennes team hade planerat att hon skulle slå sitt eget världsrekord på 640 km/h, ett rekord hon satte 2013. Både då och vid rekordförsöket som tog Combs liv körde hon den jetdrivna bilen "North American Eagle Supersonic Speed Challenger" som levererade 52.000 hästkrafter. Jessi Combs blev 39 år gammal och hennes familj skickade igår ut ett uttalande om hennes död vilket ni kan läsa i faktarutan här nedanför. Combs medverkade även i flera avsnitt av tv-serien Mythbusters och nedan kan ni kan kolla in ett klipp där hon gör ett helikopterstunt. Tumnagel
10.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Något "stort" är på gång från Dodge
Borde handla om Charger Hellcat Redeye

Dodge har släppt följande teaserklipp som visar en fet Charger under ett skynke. Troligtvis rör det sig om versionen Hellcat Redeye som får ett rejält breddningskit på sig och ännu mer effekt ur den kompressormatade V8:an på 6,2 liter. I Challenger SRT Hellcat Redeye ger maskinen hela 808 hästar och 957 newtonmeter i vrid och det borde vara samma siffra även för Charger. Bilen kommer att ha premiär inom några veckor. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Nästa Dodge Challenger elektrifieras
Inga fler V8:or med 700 hästar

Mike Manley tog över som vd för Fiat Chrysler Automobiles efter det att Sergio Marchionne hastigt gick bort i somras. Nu meddelar Mike att den som väntat sig att nästa Dodge Challenger skulle toppa det som finns idag och erbjudas med en ännu värre monster-V8:a kommer att bli besviken. Även här kommer man nämligen att styra mot elektrifiering. "I think that electrification will certainly be part of the formula that says what is American muscle in the future. What it isnx27t going to be is a V-8, supercharged, 700-horsepower engine. New technology is going to drive a load of weight out, so we can think of the powertrains in a different way. And we can use electrification to really supplement those vehicles." Värstingen Challenger SRT Demon bjuder på så mycket som 850 hästar och är väl så mycket muskelbil det bara kan bli. Men det blir alltså ändring på detta i framtiden, vilket säkerligen var väntat. Nästa värsting-version av Challenger kommer säkerligen att bjuda på mycket effekt, fast på ett annat vis. Modellen kommer även att baseras på en ny plattform och den hetaste kandidaten är Giorgio-plattan som Alfa Romeo Giulia bygger på. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0
2018

Hearthstone-expansionen Rastakhan’s Rumble släpps idag
Ta dig an arenans utmaningar!

Den senaste Hearthstone-expansionen Rastakhan’s Rumble presenterades under Blizzcon 2018 och idag kommer den släppas för samtliga Hearthstone-fans. Expansionen kommer med ett nytt spelläge vid namn Rumble Run där du får välja en troll-hjälte som måste ta sig igenom ett gäng strider mot andra troll-hjältar. Expansionen introducerar även det nya nyckelordet Overkill som aktiveras när du gör mer skada mot en fiende än vad fienden har i hälsopoäng. Hearthstone: Rastakhanx27s Rumble kommer bli tillgängligt på samtliga plattformar från och med klockan 19:00. Vill ni vara steget före och lägga vantarna på de nya korten illa kvickt så finns paketen The Challengerx27s Bundle för 18 euro och Rastakhanx27s Rumble för 50 euro till ert förfogande via Battle.net. Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0

Challengermode drar igång Women's Esports League
Esportliga för kvinnor

Spelföretaget Challengermode som Zlatan Ibrahimovic investerade i förra året meddelar idag att de kommer att dra igång esportligan Womenx27s Esports League (WEL). Som namnet antagligen antyder så handlar det om en esportliga som riktar sig till kvinnor och Johan Bengtsson från Challengermode säger i ett pressmeddelande: "Challengerermodex27s mission is to make esports accessible to every gamer through various league systems, such as national leagues, leagues for schools, and more. For us, it is a given that we need to create the right conditions for young girls and women to play, socialize and compete in a hate-free and equal-opportunity environment." Challengermode kommer att driva Womenx27s Esports League tillsammans med intresseorganistionen Female Legends och kvalificeringarna till ligan drar igång i december. Prispotten för första säsongen är 50.000 kronor men det framgår inte vilket eller vilka spel man har tänkt att spela. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

12 stycken bilar och över 6.000 hästkrafter
Vilken är snabbast?

Motor Trend har nu avklarat sitt åttonde "Worlds Greatest Drag Race" där de ställer upp massa olika nya prestandabilar på en flygraka och ser vilken av dem som är snabbast över mållinjen. I år var deltagarna McLaren 720S, Porsche 911 GT2 RS, Dodge Challenger RT Scat Pack 1320, Honda Civic Type R, Lamborghini Huracán Performante, BMW M5, Ford Mustang GT Performance Pack Level 2, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Kia Stinger GT, Audi TT RS, Chevrolet Corvette ZR1 och nya Aston Martin Vantage. Ni ser här ovan hur det gick för respektive bil. Nedan får vi reda på vilken av bilarna Motor Trend tycker är bäst att köra. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Rykte Shelby GT500 får 730 hästar
Nya specifikationer har läckt ut

Specifikationer kring den kommande Shelby GT500:an har tidigare läckt ut och nu har det hänt igen. Innan har det snackats om att bilen skulle få hela 772 hästar men nu verkar det som att det istället rör sig om 730. Inte så illa pinkat det heller dock. Motorn ska vara en kompressormatad V8:a på 5,2 liter och vridet anges till 881 newtonmeter. Tjänstevikten ska ligga på 1,916 kilo vilket om det stämmer kommer att göra bilen lättare än Dodge Challenger SRT Hellcat. De läckta dokumenten säger även att kardanaxeln är tillverkad av kolfiber och att viktfördelningen är 56,2 procent fram och 43,8 procent bak. Om dessa nya siffror stämmer återstår att se. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Dodge uppdaterar Charger och Challenger
Mer effekt och prylar från Demon som standard

Dodge uppdaterar nu modellerna Charger och Challenger med diverse godis så att de kan få leva några år till. Chargern som är sedanen med fyrar dörrar går att få som SXT, GT, SXT AWD, R/T, R/T Scat Pack och Hellcat. Den sistnämnda är den riktigt vassa och nu får den ett par saker som den ännu vassare versionen Demon haft sedan tidigare. Line lock, torque reserve, After-Run Chiller och launch assist är nämligen numera standard. Man får även 20 tum stora smidda fälgar och en ny grill med två stora luftintag i. Information om de andra versionerna finns på länken nedan. Challenger som är coupén får också som sagt ett par uppdateringar och värstingen heter numera Hellcat Redeye. Effekten ur den 6,2 liter stora kompressormatade V8:an har hoppat upp till 808 hästar och 957 newtonmeter i vrid. Den beskrivs som "most powerful, quickest and fastest muscle car" och ska göra 0-100 km/h på 3,5 sekunder och toppa 326 km/h. Kvartsmilen ska den göra på 10,8 sekunder med en slutfart på 210 km/h. Även här har man hämtat grejer från Demon och det handlar om inte mindre än 25 stycken olika uppdateringar. Bland annat sitter en större kompressor, starkare kolvar, ett annat sprut och ett uppdaterat smörjsystem monterat. Motorn kopplas i sin tur till en åttastegad automatlåda som driver bakhjulen. Bilen erbjuds i standard och widebody-utförande. Oavsett vilken du väljer får du en ny huv med fler hål än tidigare. Adaptiv fjädring och Brembo-bromsar är standard. Läs mer om bilen här. Tumnagel
41.3°
+
Bobby Green
0

Plastpåse hittad i Marianergraven
Skräp har tagit sig till världens mest isolerade plats

Forskare har studerat över 5000 bilder tagna djupt ner i våra hav för att kunna uppskatta hur mycket sopor som faktiskt finns där. Bland annat har forskarna hittat en plastpåse på botten av Marianergraven. Marianergraven har ett djup på cirka 11.000 meter och den djupaste platsen är Challengerdjupet som ligger 11.034 meter under havsytan. Plastskräp var den typen av skräp som var vanligast förekommande i haven men forskarna hittade även skräp tillverkat av trä, gummi och tyg. Sammanlagt var 33 procent av allt skräp forskarna hittade tillverkat av plast och av detta var 89 procent engångsförpackningar. Tumnagel
-0.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Världens snabbaste Demon på kvartsmilen
9,14 sekunder

Hennessey trimmar som ni vet muskelbilar och en modell de gärna sätter tänderna i är Dodge Challenger SRT Demon. Den här som de har masserat till 1 050 hästar är nu världens snabbaste på kvartsmilen (402 meter) med tiden 9,14 sekunder och en slutfart på 244,6 km/h. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Dodge har facelift av Challenger SRT Hellcat på gång
Får näsborrar på huven

I sommar kommer Dodge att presentera en lyft version av Challenger SRT Hellcat och nu får vi ett par första teaserbilder på vad som komma skall. Det man tydligt ser är att bilen kommer att få en huv med två stycken maffiga luftintag inspirerade av Mopar-prylarna från 60- och 70-talet. De nya näsborrarna ska se till att den kompressormatade V8:an får så mycket luft det bara går. Effekten i Hellcat är 717 hästar och 881 newtonmeter och det är oklart om faceliften kommer att innebära någon förändring på den fronten. Det ryktas om en försiktig höjning till 735 hästar men det återstår att se. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Webbens skapare inte helt nöjd med dess tillstånd
Tim Berners-Lee firar WWW:s födelsedag med öppet brev

Igår var det 29 år sedan Tim Berners-Lee presenterade sitt förslag till World Wide Web (WWW), det som vi i dag oftast kallar för webben. I samband med detta så publicerade Berners-Lee ett öppet i The Guardian brev angående hur han uppfattar nätet idag. I sin artikel går Berners-Lee bland annat in på hur centraliserat webben har blivit med ett fåtal företag som mer eller mindre kontrollerar de största delarna av webben. Han tror bland annat att detta kommer att leda till mindre innovation de kommande åren och skriver: "These dominant platforms are able to lock in their position by creating barriers for competitors. They acquire startup challengers, buy up new innovations and hire the industry’s top talent. Add to this the competitive advantage that their user data gives them and we can expect the next 20 years to be far less innovative than the last." Tumnagel
50.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Dodge Demon sätter nytt hastighetsrekord
Toppade över 200 mph

Här får vi se när en helt omodifierad Dodge Challenger SRT Demon sätter nytt hastighetsrekord för bilen. Man körde på Johnny Bohmer Proving Grounds och innan det var dags att bromsa hade man kommit upp i 203 mph, vilket i km/h är 326,6. En annan snabb muskelbil är den Camaro ZL1 som Hennessey Performance pillat på i videon här nedan. Man kallar den för The Exorcist och den har man trimmat upp till 1.000 hästar. I videon lyckas man komma upp i hela 217 mph vilket är 349 km/h. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Doug testar Dodge Challenger SRT Demon
Bilen som kan köra på bakhjulen

Förra våren rullade Dodge ut Challenger SRT Demon. En ännu värre version och en av sakerna man tryckte på var att den med de jättesmala framdäcken kunde gå upp på bakhjulen när man stämplade fullt. Totalt meningslöst, men ganska häftigt tydligen. Nu har Doug DeMuro spanat in bilen som i staterna kostar 100 000 dollar - och trots detta är snabbare än superbilar som Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder och Ferrari LaFerrari. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2017

Faraday Future pratar om bilens aerodynamik
Men det är inte bara kring bilen det blåser

Det fortsätter att storma kring Faraday Future och deras eldrivna modell FF91. Det går många rykten kring företaget och de flesta stämmer säkert. Kulturen verkar inte alls kul och flera personer med nyckelroller har hoppat av. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

Hejdå Bruce McCandless
Första frisvävande astronauten har avlidit

NASA har meddelat att den före detta astronauten Bruce McCandless II avled i torsdags vid en ålder av 80 år. McCandless var antagligen mest känd för att ha varit den första människan som svävade fritt i rymden frånkopplad från sin rymdfarkost. Detta skedde under NASA:s uppdrag STS-41B som genomfördes i februari 1984 med rymdfärjan Challenger, samma rymdfärja som 1986 exploderade strax efter uppskjutningen. 2015 skrev McCandless följande om hur det var att sväva fritt i rymden: "My wife [Bernice] was at mission control, and there was quite a bit of apprehension. I wanted to say something similar to Neil [Armstrong] when he landed on the moon, so I said, x27It may have been a small step for Neil, but it’s a heck of a big leap for me.x27 That loosened the tension a bit." Förutom att sväva fritt i rymden så skötte McCandless bland annat kommunikationen med Apollo 11:s besättning då de som första människorna någonsin landade på månen. Han var även med och utvecklade grejer till NASA:s rymdstationprogram och såg till att Hubble-teleskopet kom till rymden på 1990-talet. McCandless valdes som 28-åring ut av NASA att ingå i deras Astronaut Group 5, även kallad "The original nineteen", 1966. Sammanlagt tillbringade han 312 timmar i rymden och fyra av dessa befann han sig utanför sina rymdfarkoster. Tumnagel
34.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Challenger SRT Demon är världens snabbaste produktionsbil
Och man kan köra på bakhjulen med den!

Efter bilden i måndags är det nu dags för Dodge Challenger SRT Demon att presenteras i sin helhet. Hellcat var tydligen inte tillräckligt musklig och till alla som ville ha mer drämmer man nu till med en riktig dräpare. Eller vad sägs om 852 hästar och 0-100 km/h på 2,4 sekunder (0-97 km/h på 2,3)? Kvartsmilen (402 meter) ska gå på 9,65 sekunder med en slutfart på 225 km/h. Det gör monstret till världens snabbast accelererande produktionsbil och även till den snabbaste produktionsbilen på kvartsmilen. Som om inte det var nog är det här även världens första serieproducerade bil som kan gå upp på bakhjulen när man drar på. Wheelie med bil är alltså det nya som gäller nu. Hjärtat i bilen, V8:an på 6,2 liter, har fått nya kolvar, bättre kylning, bränsleinsprutning i två steg och en större kompressor på 2,7 liter. I Hellcat gav motorn 717 hästar, i den här ger den alltså våldsamma 852. Vid leverans ger dock motorn "bara" 819 hästar eftersom den är kalibrerad för att gå på 91-oktanig bensin. Mot en extra slant får man en kontrollmodul som gör det möjligt att köra på 100-oktanigt, och det är först då all effekt släpps lös. Tycker man att allt låter på tok för mycket kan man välja den snällare nyckeln av två när man ska ut och köra. Då får man bara tillgång till 507 hästar och det kanske är mer lämpligt om man bara ska köra ungarna till dagis. Till motorn kopplas en åttastegad automatlåda och det är precis som tidigare endast till bakhjulen som kraften skickas. Förutom kralligare motor har bilen som synes även fått ett betydligt kralligare kjolpaket med skärmbreddare och grejer. Huven har även öppnats upp för att släppa in mer kylning till maskinen. Man har dessutom plockat bort ljudsystemet, baksätet - och passagerarsätet. Du blir alltså ensam i bilen tillsammans med alla hästarna. Den drastiska rensningen av prylar som inte ansågs nödvändiga har bantat vikten med totalt 91 kilo. Vill man kan man dock få både baksäte och passagerarsäte monterat i sin bil när man beställer den, och grejerna kostar då 1 dollar styck extra. Fälgarna bak mäter elva tum på bredden och de är skodda med dragracing-däck för gatan (också en worlds first) och dimensionen är 315/40R18 - runt om. I sommar börjar bilen byggas men vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Första officiella bilden på Dodge Challenger SRT Demon
Muskelbilen får mer muskler

Efter kopiöst många teasers hit och dit visar Dodge äntligen upp en ordentlig bild på Challenger SRT Demon. Det här är en ännu värre version än Hellcat och det man har gjort är att slänga på ett breddningspaket, fetare däck samtidigt som man har rivit ut grejer interiört vilket bland annat har fått ned vikten med 90 kilo. I övrigt har man filat på fjädring, växellåda, avgassystem och launch control-systemet för att göra bilen riktigt vass - åtminstone när det kommer till att köra rakt fram. V8:an under huven som i Hellcat lämnar hela 717 hästar ska ha trimmats en del men till hur mycket vet vi inte. Den ska nu även gå att köra på vanlig macksoppa och racesoppa och man ska enkelt kunna växla mellan dessa för att snabbt kunna ställa om från gata till bana. Premiär blir det på New York Auto Show och i samband med det lär vi få lite mer information om bilen. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Zlatan Ibrahimovic investerar i e-sport
Hjäper till med finansieringen av Challengermode

Tävlingsplattformen för e-sport, Challengermode, har fått sig en rätt tung investerare i form av den svenska fotbollspelaren Zlatan Ibrahimovic. I sin andra finansieringsrunda fick detta uppstartsföretag, enligt uppgift, runt 11,5 miljoner kronor varav då några av kronorna då kommer från Ibrahimovic. Det är inte första gången Ibrahimovic investerar pengar i spelbranschen då han sedan tidigare lite pengar i svenska ISBIT games. Tumnagel
62.6°
+
Frode Wikesjö
0

En titt på FPS-läget i Ultra Street Fighter II
Ser inte jätteskoj ut

För någon vecka sedan blev det känt att Ultra Street Fighter II: The Final Challengers för Nintendos Switch skulle ha ett FPS-läge i sig. Detta spelläge heter Way of the Hado och visades upp på en liveström förra veckan. Detta spelläge ser rätt så sunkigt ut då det går ut på att man ska förgöra fienderna genom att flaxa med armarna. I klippet ovan kan man se hur detta spelläge kommer fungera. Tumnagel
30.5°
+
Frode Wikesjö
0

Dodge visar lite av Challenger SRT Demon
Har bred häck och breda däck

Dodge tycker tydligen inte att värstingen SRT Hellcat är vass nog och kommer därför inom kort att presentera en ännu värre version. Den heter Challenger SRT Demon och här får vi en liten försmak på den i form av två bilder och ett videoklipp. Som vi kan se är det på bredden man har jobbat och både fram och bak sitter det massiva hjul skodda med 315/40-däck. Japp, även fram. Det gör att det här blir den första produktionsbilen med såpass breda framdäck. För att dessa inte ska sticka ut har bilen breddats totalt nio centimeter med hjälp av skärmbreddare. Det nya utseendet kommer att matchas med ännu mer pulver ur den 6,2 liter stora kompressormatade V8:an. I Hellcat ger den över 700 hästar men här väntas mer alltså, hur mycket vet vi tyvärr inte än. Förutom detta ska man även ha skalat bort 91 kilo vikt. Demon har sin premiär på New York Auto Show som slår upp sina portar den 14 april. Tumnagel
43.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida