m

Bugatti visar upp Chiron Super Sport
För dig som behöver åka väldigt snabbt

2019 presenterade Bugatti sin Chiron Super Sport 300+, en bil skapad för att krossa 300 mph-gränsen. Men det var en unik bil och nu släpper man den som en "vanlig" version, hur vanlig nu en Chiron kan bli. Den här har också en W16 på 8 liter, men den har pressats ännu en smula och levererar nu 1578 hästar. Bilen är också 23 kilo lättare och man har justerat turbos, oljepumpar, koppling och växellåda för att få upplevelse som bättre passar bilens karaktär. Motorn varvar också lite högre, från 6800 till 7100 rpm, och man får nu ut de 1600 Nm som motorn levererar hela vägen upp till 7000 rpm istället för upp till 6000 rpm. Super Sport är 25 centimeter längre än en vanlig Chiron och man har därför justerat chassit så att det bättre ska passa aerodynamiken. Växellådan är som sagt justerad och växel nummer sju åker i när man åker i 403 km/h... 0 till 200 går på 5,8 sekunder och till 300 km/h kommer man på 12,1 sekunder. Till 400 km/h kommer man sju procent snabbare än i en vanlig Chiron. Toppfart? Runt 440 km/h. Prislappen ligger på 3,2 miljoner euro som bas, räkna med betydligt mer än så. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Bugatti Chiron Sport kör ikapp med stridsflygplan
Håller undan rätt bra!

Bugatti är ju ett franskt märke, även om det ägs av Volkswagen, och för att visa vad deras Chiron Sport går för tänkte man köra lite dragrace. Motståndaren blev dock ingen Citroën utan en Dassault Rafale, alltså ett stridsflygplan som toppar på Mach 1,8. Men Bugattin klarar av att hålla undan riktigt länge, även när flygplanet har kommit upp lite i luften. Men till slut så får bilen ge sig och helt enkelt se sig omfluget. Vilket känns ok, Bugattin har 1500 hästar och flygplanet motsvarande 5727 hästar. Tumnagel
29.3°
+
Roger Åberg
0

Eldrivna NIO EP9 fungerar som filmbil i dragrace
Drar ifrån både Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R

2001 släppte BMW en rätt så fräsig reklamfilm för M5 E39. I den såg man en sån där bil byggd för att komma upp i så snabb hastighet det bara går köra på rätt så duktigt innan den fällde ut sin fallskärm. Men vad filmade bilen? En M5:a såklart. Klassisk reklam som blivit lite kult. Bugatti gjorde typ samma grej när de filmade rekordkörningen med Chiron då man använde en annan Chiron för att filma. Nu har kinesiska NIO också gjort något liknande när de ställde upp en Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R som fick köra dragrace mot varandra. Detta filmades alltså med en NIO EP9 som givetvis drar ifrån de båda superbilarna så att det visslar om det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0
2020

Ännu en specialversion av Bugatti Chiron
Denna hyllar gamla piloter

Ettore Bugatti var lika fascinerad av flyget och piloterna som han var av bilar. Piloterna var även imponerade av Bugattis kvicka och lätta bilar och många hoppade in bakom ratten i dessa när de väl var på marken igen. Med specialversionen Chiron Les Légendes du Ciel vill Bugatti därför hylla de legendariska piloterna och racerförarna Louis Blériot, Roland Garros, Robert Benoist, Bartolomeo Costantini och Albert Divo. Specialaren är baserad på Chiron Sport och endast 20 stycken exemplar kommer att bli till. På prislappen står det 2,88 miljoner euro. Vdn Stephan Winkelmann säger följande: "Bugatti has had close associations with aviation since the company was established more than 110 years ago. Many successful Bugatti racing drivers, such as Albert Divo, Robert Benoist and Bartolomeo ‘Meo’ Costantini, flew for the French Air Force, the French aviator legend Roland Garros privately drove a Bugatti Type 18 to be as fast on the road as in the air. It is therefore almost an obligation for us today to pay tribute to the legends of that time and dedicate a special edition to them." Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Bugatti presenterar banracern Bolide
1240 kilo, 1850 hästar

Efter teasers och spionfilmad video är Bugattis senaste modell nu presenterad. Den heter Bolide och det är en superbil som endast får köras på racerbana. Om Veyron och Chiron varit diskreta är Bolide motsatsen och istället väldigt extrem. Den har ett vikt/effektförhållande på 0,67 kilo per hästkraft och ser ut som något hämtat ur ett TV-spel. Och för tillfället är det också just det - det här är än så länge bara ett koncept och det sägs att man inte har bestämt än om den ska tillverkas eller inte. Som motor har man inte helt oväntat använt den 8,0 liter stora W16-maskinen med fyra stycken turboaggregat. Här har man skruvat upp grejerna ytterligare och paketet levererar enorma 1850 hästar och lika många newtonmeter i vrid. Torrvikten ligger på 1240 kilo och enligt Bugattis simuleringar ska bilen klara 0-100 km/h på 2,17 sekunder, 0-200 på 4,36, 0-300 på 7,37, 0-400 på 12,08 och 0-500 km/h på bara 20,16 sekunder. Ett varv runt Le Mans-banan Circuit de la Sarthe ska gå på 3:07.1 och Nordslingan ska klaras av på bara 5:23.1. Detta är alltså bara hittepå-siffror för tillfället, men kanske kan bli verklighet i framtiden. Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara är nu världens snabbaste produktionsbil
Toppade 532,9 km/h och snittade 508,7 km/h

SSC North America som tillverkar superbilen Tuatara har sedan start sagt att denna kommer att bli världens snabbaste produktionsbil. För att lyckas med denna bedrift var man tvungen att klå Bugatti Chiron Super Sport 300+ toppade 490 km/h för lite mer än ett år sedan. Dock sattes det rekordet inte genom att köra åt två håll och sedan räkna ut genomsnittet som man bör. En sådan körning genomförde Koenigsegg med en Agera RS 2017 vilket gjorde att den bilen utsågs till världens snabbaste produktionsbil. Det har bubblat den senaste tiden om att SSC hyrt en vägsnutt i Nevada (samma som Koenigsegg hyrde) för att köra toppfartstester med Tuatara och visst var det så. Och visst höll man vad man lovade, och lite där till. Man lyckades nämligen att komma upp i hela 331,15 mph (532,9 km/h) och när man körde åt två håll och tog genomsnittet landade den siffran på 316.11 mph (508,7 km/h). Detta innebär alltså att vi har en ny herre på täppan och det är Tuatara. Bakom ratten under rekordkörningen satt den brittiska racerföraren Oliver Webb. "There was definitely more in there. And with better conditions, I know we could have gone faster, as I approached 331 mph, the Tuatara climbed almost 20mph within the last five seconds. The car wasn’t running out of steam yet. The crosswinds are all that prevented us from realising the car’s limit." Grattis! Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

Bugatti Veyron kör dragrace mot Chiron
Hej vad det går!

Förra helgen kördes mängder av superbilar på ett flygfält i Schweiz och två som ställde upp och tävlade mot varandra i ett dragrace var en Bugatti Veyron Grand Sport L’or Blanc och en Bugatti Chiron Sport. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.0°
+
Bobby Green
0

Hopp med liten Bugatti Chiron
Wiiiiiiiii

Bugatti var nyligen och brummade lite med Chiron Pur Sport på racerbanan Nardo och kör man fort där kan man få bilen att lätta från marken, vilket man gjorde. Tillverkningen av versionen drar igång nu i höst och de första kunderna ska få sina bilar i slutet av året. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0

Leverans av en Bugatti Chiron Sport i Stockholm
Brutal bil

Tänk dig att du knallar genom stan en solig söndag och helt plötsligt står där en Bugatti Chiron Sport framför dig. En sådan sak som kan hända i Stockholm vilket vi får oss en närmare titt på här. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Leveranserna av Bugatti Divo drar igång
Två års utveckling är nu klar

För två år sedan presenterade Bugatti modellen Divo som är en vidareutvecklad version av Chiron med ett annat skal. Nu är man redo att dra igång de första leveranserna av hyperbilen som har en prislapp på fem miljoner euro. Endast 40 stycken exemplar kommer att tillverkas och det kunderna får är en bil som har 90 kilo mer downforce än Chiron, helt annan front med andra strålkastare och väldigt speciella bakljus bestående av 44 stycken små ljusfenor på vardera sida. Bakom sittbrunnen hittar vi återigen W16-snurran på 8,0 liter med fyra turbo-aggregat. Den ger 1500 hästar och 1600 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på snabba 2,4 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 380 km/h. Bugattis vd Stephan Winkelmann säger följande: "The Divo marks a milestone in Bugatti’s history, spanning over 110 years. The Divo will now enter our history books, alongside the cutting-edge Veyron and Chiron hyper sports cars. It starts a new era at Bugatti – the era of modern coachbuilding. With the Divo, we have created a highly customized masterpiece of automotive craftsmanship." Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Bugatti Baby II börjar tillverkas
Åk med stil från 14 års ålder

Förra våren skrev vi om Bugatti Baby II som är en liten eldriven replika av Bugatti Type 35. Den lilla gulliga bilen är framtagen tillsammans med The Little Car Company och nu drar tillverkningen igång. Original-Baby tog Ettore Bugatti fram som födelsedagspresent åt sin yngsta son när denne fyllde fyra. Den blev såpass populär att man faktiskt tillverkade och sålde den mellan 1927 och 1936. Nu är det alltså dags för en ny runda som då har fått namnet Baby II. Den har vuxit lite i storlek så nu kan även en vuxen köra den, och rekommenderad ålder att börja ratta ekipaget är 14 år. Bilen erbjuds i tre stycken olika versioner. Basmodellen har en kaross i kompositmaterial och ett batteri på 1,4 kWh som driven en elmotor där bak. Den ger blygsamma 1,36 hästar och gör att man kan toppa 20 km/h. Det finns dock ett "prestanda"-läge som släpper lös ursinniga 5,44 hästar vilket istället ökar toppfarten till 45 km/h. Räckvidden anges till 2,5 mil. Köper man Vitesse-versionen får man istället en kaross i kolfiber, batteri på 2,8 kWh och starkare elmotor. Man får även en Chiron-inspirerad Speed-nyckel som när den används ger dig 13,6 hästar att leka med. Då gör bilen 0-60 på sex sekunder och toppar hela 70 blås. Pur Sang-versionen är top of the line och där får man istället en handknackad kaross i aluminium. Bara den tar 200 timmar att få till. Denna och Vitesse tar sig över fem mil på en laddning. 500 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt. Prislappen börjar på 30.000 euro och den stiger sedan till 43.500 euro för Vitesse och hela 58.500 euro för Pur Sang. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Bugatti Chiron Pur Sport på "det gröna helvetet"
Hej vad det går!

I mars visade Bugatti upp Chiron Pur Sport som är en lättare och mer aerodynamisk version av vanliga Chiron. Dessutom har den en helt ny växellåda. Snart ska de första kunderna få sina exemplar men tester med prototyper pågår in i det sista. Här ser vi när man bombar på i full kareta på Nürburgrings nordslinga, även kallad det gröna helvetet. "The Nordschleife is considered the most demanding circuit in the world, which is why it is nicknamed the “Green Hell”. 33 left-hand bends and 40 right-hand bends, 17 per cent uphill and downhill slopes and a difference in altitude of 300 metres over a length of 20.832 kilometres: any vehicle that can cope with this difficult track quickly and without problems is perfectly fine-tuned. So itx27s the ideal place to test the final set-up for the suspension and handling of the new Bugatti Chiron Pur Sport." Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Se hur Bugatti Chiron tillverkas för hand
50 minuter lång dokumentär

I den här dokumentärfilmen från WELT får vi hänga med till Bugattis fabrik i Molsheim och se hur man där monterar ihop modellen Chiron. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Bugatti Chiron Pur Sport på racerbanan
Två stycken prototyper testades

Ingenjörer från Bugatti gav sig nyligen ut på den tyska racerbanan Bilster Berg för att köra lite med Chiron Pur Sport och som tur var hade man med sig ett kamerateam så att vi kan få se lite hur det hela såg ut. Åtta stycken ingenjörer såg till att testa två stycken prototyper och fokus låg på chassi-inställningar. Härnäst för bilarna blir att åka till Nordslingan där de ska få bekänna färg. Bonusklipp på tyska nedan. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Bugattis testförare lär dig allt om Chiron
Andy Wallace verkar ha ett trevligt jobb

Andy Wallace spenderar mer tid i Bugatti Chiron än någon annan. Han är nämligen företagets testförare sedan 2011 och i följande klipp berättar han allt som kan vara värt att veta om modellen. Innan Andy kom till Bugatti spenderade han 30 år med att vara racerförare och han har bland kört både 24-timmars på Le Mans och Daytona. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Så filmades rekordet med Bugatti Chiron
Bakom kulisserna med han som skötte kameran

Hösten 2017 satte Bugatti världsrekord med modellen Chiron då man körde 0-400-0 km/h på 41,96 sekunder. Det hela filmades såklart, och det som var lite kul var att man gjorde det med en bil som låg jämsides - ytterligare en Chiron. Här får vi se mer hur man genomförde allt. Originalklippet har ni nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Stephan Winkelmann berättar om nya Bugatti Chiron Pur Sport
Ny specialversion - igen

I början av månaden presenterade Bugatti Chiron Pur Sport - en ännu sportigare version av Chiron. Som ni säkert redan vet så är det den före detta Lamborghini-chefen Stephan Winkelmann som numera styr rodret hos Bugatti så många specialversioner är att vänta. Här presenterar han nykomlingen och vad som gör den så speciell. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0

Bugatti hettar till Chiron ytterligare med Pur Sport
Lättare, mer downforce och tätare växlingar

Bugatti har pusslat ihop ytterligare en specialversion av modellen Chiron och den här kallar man för Pur Sport. Det innebär att den har fått 50 kilo lägre vikt, ännu bättre downforce och att växellådan nu har tätare steg än tidigare. I hjulhusen sitter nya 16 kilo lättare fälgar klädda med nyutvecklade Sport Cup 2r-däck från Michelin. Dessa mäter 285/30 R20 fram och 355/25 R21 bak. I bromsväg sitter det nya lättare skivor och bromsbeläggshållare i titan. De främre fjädrarna ska vara hela 65 procent styvare, de där bak 33 procent. Motorn är fortfarande samma W16 på 8,0 liter med fyra turbo och en effekt på 1.500 hästar. Man har dock flyttat varvtalsspärren 200 pinnar till så den slår till först vid 6900 varv nu. Växellägena ska ha uppdaterats så de är nu 15 procent tätare än tidigare. Den enorma vingen på bakluckan missar nog ingen och den mäter hela 1,9 meter i bredd. En del av viktreduceringen finns här eftersom den nya parkbänken ersätter den hydrauliska vingen som sitter på vanliga Chiron. Utseendemässigt får Pur Sport i övrigt en ny front med en ännu större hästsko-grill och större luftintag på sidorna. Där sitter även en rejäl splitter på plats och givetvis är allt tillverkat i kolfiber. Baktill ser vi en ny bakkjol, ny diffusor och nya avgaspipor i titan. De sistnämnda är, hör och häpna, utskrivna med hjälp av 3D-skrivare. En sån fantastisk uppfinning detta är alltså, fler borde verkligen använda sig av denna makalösa teknik. Endast 16 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kommer att kosta 3,2 miljoner euro. Produktionen drar igång under årets andra halva. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Hennessey visar kolfiber-monocoquen till F5
Mer vridstyv än Chiron

Självklart ska en modern superbil ha en monocoque i kolfiber, och nu visar Hennessey upp hur den i Venom F5 ser ut. Tack vare materialvalet väger skapelsen in på låga 86 kilo och det sägs att den ska vara ännu vridstyvare än den som Bugatti Chiron har. Kan kanske vara bra eftersom det bakom sittbrunnen sitter en V8:a med dubbla turbo som pumpar ur sig 1843 hästar och 1617 newtonmeter. När Venom F5 väl kommer att presenteras i skarpt läge är oklart för tillfället. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Allt du behöver veta om Hermès Bugatti Chiron
Manny Khoshbins senaste bil

Som ni säkert redan vet så kan man få sin Bugatti Chiron specad i princip hur man vill. Manny Khoshbin gillar lyx och flärd så när det var dags för honom att beställa en Chiron valde han att göra den med Hermès-tema. Här får vi reda på allt man kan tänkas behöva veta om just den bilen. Tumnagel
27.8°
+
Bobby Green
0

Bugatti döljer något nytt under detta skynke
Ytterligare en Chiron eller helt ny modell?

Bugatti har nyligen skickat ut följande bild som visar en bil under ett skynke. Exakt vad det rör sig om är oklart för tillfället. Det kan vara ytterligare en specialversion av Chiron eller en helt ny modell som kommer att säljas vid sidan om den. Vi får helt enkelt vänta och se vad det rör sig om. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2019

Bugatti Chiron i naken kolfiber
Det här är Noire Duo

Många nya superbilar har karosser i kolfiber men detta döljs ofta under lack. Därför erbjuder en del tillverkare att man kan få bilen med synlig kolfiber, och nu presenterar Bugatti modellen Chiron med just detta. Två stycken specialversioner erbjuds och de kallas för Noire Sportive och Noire Élégance, endast 20 exemplar kommer att tillverkas. Noire Sportive (bilden ovan) är matt överallt medan Noire Élégance har klarlack på allt sitt kolfiber. Bilarna är inspirerade av specialversionen La Voiture Noire som presenterades tidigare i år. Prislappen börjar på tre miljoner euro och de första kunderna ska få sina bilar under andra kvartalet nästa år. Om du redan har beställt en Chiron Sport kan du uppdatera denna till Noire-exteriör för 100.000 euro extra. Tumnagel
46.7°
+
Bobby Green
0

Så är det att köra en Bugatti Chiron Sport
Mäktig upplevelse

YouTube-kanalen Seen Through Glass besökte Bugatti Broward och fick där låna en Chiron Sport. Det här var första gången han testade en Bugatti och hur upplevelsen var får vi se i klippet. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Vassare ban-versioner av Bugatti Chiron ska komma
Något att köra time attack med i framtiden?

När det stod klart att Bugatti sprängt den magiska 300 mp/h-gränsen med modellen Chiron sa man att man skulle sluta med hetsandet efter högst toppfart och istället fokusera på annat. Det innebär bland annat att ta fram versioner av Chiron som ska vara vassa på bana. För att lyckas med detta måste vikten ner och köregenskaperna när det gäller kurvtagning snäppas upp ytterligare. Vdn Stephan Winkelmann säger följande: "Performance is not just going straight and going very fast, but when you are building a car like the Chiron you are at the peak, at the pinnacle of what you can achieve, so you cannot just do in one car everything. You have to do different cars to highlight different peaks. It’s so complex and so over the edge that you cannot cover it with one car. The all-rounder is the base Chiron, then we have a bit more extreme one that is the Sport, and then with the Super Sport we have one that is focused on the longitudinal acceleration and the top speed." När nästa version av Chiron kan tänkas dyka upp är oklart för tillfället. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Bugatti presenterar Chiron Super Sport 300+
Rekordbilen

Förra veckan fick vi reda på att Bugatti passerat en magisk siffra med modellen Chiron. En specialbyggd prototyp lyckades då komma upp i hela 490 km/h (304 mph) vilket är helt sjukt snabbt. Det blev inget officiellt världsrekord men ingen annan tillverkare har ännu visat upp någon snabbare tid, så för tillfället "leder" Bugatti. Nu presenterar man produktionsversionen av bilen man körde med, så ja, du kan alltså köpa den här om du har pengarna. Dock ska endast 30 stycken exemplar tillverkas så du får vara snabb. Och ha 3,5 miljoner euro på fickan. Chiron Super Sport 300+ som den kallas har lite annan front och en längre bakdel än vanliga Chiron. Vi ser även större luftintag till motorn på sidorna och en helt annan diffusor med ett nytt avgassystem i sig. Prototypen hade inget passagerarsäte och en bur i sig, men detta gäller inte för produktionsversionen. Man får tyvärr inte heller samma toppfart som prototypen eftersom den här är elektroniskt spärrad till 440 km/h. Motorn är en modifierad version av den åtta liter stora W16-maskinen med fyra turboaggregat. Här ger den omkring 1600 hästar. Bilen kommer att visas upp i Frankfurt. Produktionen drar igång 2021. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Hennessey grattar Bugatti till 490 km/h
Vill själva spräcka 500-gränsen

Tidigare i veckan fick vi reda på att Bugatti passerat en drömgräns när det gäller toppfart - 300 mph. Dock var det med en prototyp av modellen Chiron och inget som stämplas som världsrekord då man inte körde två vändor åt vardera håll och sedan räknade ut genomsnittet. När toppfarten blev officiell meddelade Bugatti att man slutar jaga fart på det viset och nöjer sig med vad man har åstadkommit. Det kommer givetvis inte andra tillverkare att göra och vi väntar med spänning på hur Koenigsegg kommer bemöta det nya rekordet. Hennessey Performance gratulerar Bugatti till bedriften och antar utmaningen att nå nästa drömgräns - 500 km/h (311 mph). Detta ska man göra med den nya modellen Venom F5 som har en dubbelturbomatad V8:a på 7,6 liter som ger 1600 hästar och 1760 newtonmeter i vrid. Visa det här inlägget på Instagram Congrats to our friends at @bugatti on your 304 mph run! Such a massive achievement and we accept the challenge! #bugatti #hennessey #venomf5 #topspeed #worldsfastest #onedirection #300mph Ett inlägg delat av Hennessey Performance (@hennesseyperformance) 2 Sep 2019 kl. 7:27 PDT Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Toppfartstest med en Bugatti Chiron Sport
Första att passera drömgränsen 300 mph!

Top Gear fick nycklarna till en Bugatti Chiron Sport och tillgång till Volkswagens testbana Ehra-Lessien där man verkligen kan testa toppfart på riktigt. Bilen har en begränsad (!) toppfart på 420 km/h och dit såg man alltså till att komma. Precis lika odramatiskt som när James May gjorde samma sak i en Veyron Super Sport för några år sedan vilket ni kan se här. Ännu snabbare bonusklipp nedan, där Bugatti sätter nytt rekord genom att passera 300 mph-gränsen (över 490 km/h). Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Bugatti presenterar Centodieci
Din för åtta miljoner euro

Förra veckan läckte bilder på Bugattis senaste skapelse Centodieci ut. Nu är den officiellt presenterad och i samma veva får vi reda på vad den kostar - åtta miljoner euro. För den slanten får du en unik Chiron med ny kaross och 1600 hästar att leka med. Tanken är att designen ska vara en hommage till den klassiska superbilen EB110. Det mest uppenbara är den mindre grillen i nosen och de fem hålen på sidoluftintagen. Dessa ser till att W16-motorn på 8,0 liter får luft i sig och att man kan ta sig från 0-100 km/h på bara 2,4 sekunder. 0-200 km/h ska gå på 6,1 och toppfarten är elektroniskt begränsad till 380 km/h. Endast tio stycken exemplar kommer att tillverkas, alla är redan tingade. Leverans sker dock först om två år. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Bugattis hyllning till EB110 SS läcker ut
Läcker?

Imorgon kommer Bugatti att visa upp Centodieci på Pebble Beach Concours d’Elegance. Det är en hyllning till legendaren EB110 Super Sport och nu har bilder på bilen läckt ut. Det ser ut som att den är baserad på Chiron och sen har man tagit fram en helt ny kaross som då alltså ska påminna om klassikern. Det ryktas om att endast tio stycken exemplar ska tillveras och att alla har ett frånpris på 8,9 miljoner dollar. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida