LIVE 19:00 Google presenterar Pixel 6 och Pixel 6 Pro
m

Kelloggs lägger ner samarbete med Blizzard
På grund oroande anklagelser

Blizzards otrevligheter fortsätter påverka verksamheten. Tidigare har Overwatch League-sponsorer som T-Mobile, Coca-Cola och State Farm dragit sig ur sina avtal och nu har flingjätten Kelloggs meddelat att även de dragit tillbaka sitt sponsorskap. I ett uttalande säger Kris Bahner, talesperson för Kelloggs, detta: “We find these allegations troubling and inconsistent with our commitment to equity, diversity and inclusion. While Activision Blizzard has announced plans to address the challenging issues it faces, we will not be moving forward with any new programs this year, but will continue to review progress made against their plans.” Tumnagel
49.3°
+
André Stray
0

Varför sponsrar företag fotbolls-VM i Qatar?
Nederländsk journalist ifrågasätter detta

Klipp där en nederländsk snubbe ringer runt till Coca-Cola, McDonaldx27s, Budweiser och Adidas för att fråga varför de sponsrar fotbolls-VM i Qatar när de vet att 6 500 människor har dött under organisationen. Om man inte är så vass på det nederländska språket och man vill förstå vad som sägs då får man se till att slå på klippets inbyggda undertexter via YouTube-spelaren. Tumnagel
50.5°
+
Frode Wikesjö
0

Coca-Cola testar läskabonnemang i Japan
Få en läskeblask om dagen

Coca-Cola har dragit igång en ny satsning i Japan som låter rätt intressant om man gillar läskeblask. Läskföretaget har börjat testa ett abonnemang vid namn Coke On Pass där abonnenter får möjlighet att ta ut en läsk om dagen ur någon av landets 340.000 Coca-Cola-automater för en fast månadskostnad. Abonnemanget kommer vara tillgängligt via appen Coke On och kommer kosta 2700 yen i månaden, runt 210 kronor. Vid start i maj kommer det erbjudas ett starterbjudande maj där nya abonnenter endast behöver betala 1350 yen. Anledningen bakom denna nya satsning är kort och gott pandemin som gjort att försäljningen via automater har dippat med 35 procent sedan. Tumnagel
17.2°
+
André Stray
0

Coca-cola ska testa flaskor tillverkade av papper
Och det gör Absolut och Carlsberg med

Coca-cola kommer snart att börja testa en flaska som är nästan helt tillverkad i papper efter att man har utvecklat en sådan under sju år. Coca-colas pappersflaska kommer att tillverkas av det danska företaget Paboco. Flaskan är innehåller fortfarande vissa detaljer i plast men målet är att flaskan ska kunna tillverkas till 100 procent av papper i framtiden. BBC rapporterar att även Absolut kommer att testa pappersflaskor inom kort. Det danska bryggeriet Carlsberg har tidigare presenterat en pappersflaska som tillverkats av BillerudKorsnäs vilken ni kan läsa mer om den inlänkade artikeln nedan. Coca-cola kommer att testa sin pappersflaska i liten skala i Ungern i sommar. Då handlar det om cirka 2000 flaskor av fruktdrycken Adez som kommer att distribueras där. Coca-colas och Absoluts tester med pappersflaskor kommer att bli de första i världen där det testas om dessa flaskor håller måttet för att kunna distribueras via logistikkedjor som vanligtvis hanterar flaskor i plast och glas. Tumnagel
23kg
+
Wille Wilhelmsson
2020

Microsoft och andra ansluter sig till The Climate Pledge
31 storföretag ingår nu i Amazons klimatinitiativ

Microsoft och tolv andra stora företag, bland andra Unilever och Coca-Cola European Partners, ansluter sig nu till klimatinitiativet The Climat Pledge vilken drogs igång av Amazon och organisationen Global Optimism förra året. Climate Pledges uttalade syfte är att företag som ansluter sig till klimatinitiativ ska ha ett uttalat mål att bli koldioxidneutrala till år 2040. Microsofts miljöchef Lucas Joppa säger i ett uttalande om att företaget nu ansluter sig till The Climate Pledge: "No one company or organization can meaningfully address the climate crisis on their own. It will take aggressive approaches, new innovative technologies and strong commitment to collaboration across industries and economic sectors. By joining The Climate Pledge community and working together, we will be able to collectively rise to the challenge and curb our emissions so that we can make progress toward a net zero future." Sammanlagt har nu 31 stora företag anslutit sig till The Climate Pledge och vilka det är hittas på bilden här nedanför. I videoklippet ovan kan ni kolla in när Amazons grundare Jeff Bezos presenterade The Climate Pledge förra året. Tumnagel
48.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Även Disney slutar annonsera på Facebook
Anser att det finns för mycket hatiskt innehåll på plattformen

Wall Street Journal rapporterar att Disney nu ansluter sig till den långa raden företag som har beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook och dess dotterföretag Instagram tillsvidare. Enligt WSJ så ska Disney under årets första halvår lagt 210 miljoner dollar i annonsering på Facebook vilket ska göra företaget till Facebooks största kund. Anledningen till att Disney och många andra företag beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook beror på att de anser att det finns allt för mycket hatiska inlägg på plattformen som Facebook inte gör något åt. Bland andra företag som beslutat sig för att pausa sin annonsering på Facebook finns till exempel Coca-Cola, Starbucks och Ford. Här ovanför hittas en reklamfilm för Disneys streamingtjänst Disney+. Tumnagel
54.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Coca-Colas misslyckade lansering av flaskvattnet Dasani
Tom Scott berättar om floppen

Året var 2004 och Coca-Cola lanserade det naturella flaskvattnet Dasani i Storbritannien. Men lanseringen misslyckades totalt vilket även gjorde att man skippade att lansera vattnet i andra europeiska länder. I det här klippet berättar Tom Scott vad som hände. Bonusklipp nedan där man testar att dricka vattnet som nu blivit 15 år gammalt. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Coca-cola, Pepsi och andra stäms för föroreningar
Anses bidra till de stora mängderna plast som förorenar vår planet

De båda miljöorganisationerna Earth Island Institute och Plastic Pollution Coalition stämmer nu en rad stora matvaruföretag då organisationerna anser att företagen bidrar till den stora mängden plastavfall som förorenar vår planet. Stämningen inkluderar produkter från åtta multinationella företag som producerar mat, drycker och hygienprodukter vars förpackningar anses förorena vår planet. Bland företagen finns bland andra Coca-Cola, Pepsico, Nestle, Mars och Colgate. I ett uttalande skriver Earth Island Institute och Plastic Pollution Coalition: "The products that we are targeting in our lawsuit are contained in plastic packaging that is designed to be used for a short period of time, sometimes just a few minutes. And yet, this packaging pollutes our bodies from one generation to the next, and our planet for centuries." Enligt en rapport från 2018 stod förpackningar från de tre företagen Coca-Cola, Pepsico och Nestle för 14 procent av den globala nedskräpningen av plast. De båda organisationerna som nu stämmer de multinationella företagen vill att företagen tar ansvar för föroreningarna och de kostnaderna som uppstår i samband med att dessa ska åtgärdas. Dessutom vill man att företagen slutar märka sina förpackningar som återvinningsbara då det inte alltid stämmer. Sumona Majumdar är chefsjurist på Earth Island Institute och han säger: "The Coca-Cola Company and our other defendants churn out millions of tons of plastic packaging each year and want us to believe that it is all being recycled. It’s a misinformation campaign, similar to those used by Big Tobacco, Big Oil, and Big Pharma. Now is the time to hold Big Plastic similarly accountable." Tumnagel
67.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Även Bose hoppar på Star Wars-tåget
Släpper Star Wars-upplevelser i 360-ljud till sina hörlurar

Det har varit en hel del Star Wars den här hösten och nästa vecka kan man väl säga att det blir en slags final. Då går den sista delen av den ursprungliga Star Wars-sagan, Star Wars: The Rise of Skywalker, upp på biograferna. Tidigare i höst har vi fått stifta bekantskap med tv-versionen av Star Wars, The Mandalorian, samt spelet Star Wars Jedi: Fallen Order och den tredje delen av vr-spelet Vader Immortal: A Star Wars VR Series. I samband med Disneys Star Wars-satsning under hösten och vintern har man samarbetat med en rad företag och idag blev det klart att hifi-företaget Bose var ett av dessa. Inför premiären av Star Wars: The Rise of Skywalker släpper nu Bose Star Wars-upplevelser med 360-ljud. Dessa kommer att gå att åtnjuta via Star Wars egen app om man har Bose hörlurar Noise Cancelling Headphones 700 samt QuietComfort 35 II eller Bose hörlursglasögon Bose Frames. Det handlar om grejer som till exempel Luke Skywalkers lasersvärds-träning, Rey och Kylo Rens strider och annat som man kan lyssna på i augmented reality-ljud i 360 grader. Bose Star Wars-samarbete med Disney innebär även att Bose släpper en Star Wars-version av QuietComfort 35 II som går i Imperiets och The First Orders färger. De kommer att kosta 400 dollar och hur de ser ut kan ni kolla in på bilderna här ovan och nedan. I de inlänkade artiklarna nedan hittas lite andra av Disneys Star Wars-samarbeten med bland andra Samsung, Porsche, Coca-Cola, Fortnite, Roblox och Apex Legends. Tumnagel
29.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Coca-Cola testar självkörande lastbilar
Svenska Einrides lastbilar ska rulla runt på Coca-Colas lager i Jordbro

Coca-Cola har tillsammans med Axfood inlett ett samarbete med det svenska företaget Einride vilket innebär att Einrides självkörande lastbilar ska testas på Coca-Colas och Axfoods logistikcenter i Jordbro utanför Stockholm. Sofie Eliasson Morsink, VD Coca-Cola European Partners Sweden, säger i en kommentar till försöket med självkörande lastbilar: "Vårt partnerskap med Einride är början på en omställning till ett mer hållbart och effektivt transportsystem som gör att vi kan minska våra utsläpp. Som ett av Sveriges ledande FMCG-företag ("Fast-Moving Consumer Goods") arbetar vi kontinuerligt med att hitta innovativa lösningar som rustar oss för framtiden. Det känns spännande att nu inleda partnerskap med innovation- och teknikbolag och kunder, för att tillsammans skapa synergier som tar oss framåt." Någon gång under nästa år är det tänkt att Einrides lastbilar ska rulla runt på Coca-Colas anläggning i Jordbro. Einride har tidigare testat sin självkörande lastbil T-Pod med logistikföretaget Schenker här i Sverige. Tumnagel
46.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Carlsberg fixar ölflaska i papper
Tillsammans med BillerudKorsnäs

Det danska bryggeriet Carlsberg håller tillsammans med det svenska pappersföretaget BillerudKorsnäs på och utvecklar en ny ölflaska som är tillverkad i papper gjort av träfibrer. Man kallar det hela för "Green Fibre Bottle" och säger att det fortfarande befinner sig på prototypstadiet. Man håller som bäst på att testa en en plastfilm som ska sitta på flaskans insida så att inte ölet förvandlar flaskan till papier-mâché när ölet tappas upp på flaskan. Plastfilmen är tillverkad av så kallad RPET-plast, plast som återvunnits från PET-plast. BillerudKorsnäs har tillsammans med företaget Ecoxpac och Danmarks Tekniske Universitet arbetat med att utveckla Green Fibre Bottle sedan 2015. Förutom Carlsberg ska nu även Coca-Cola Company, Absolut Company samt L’Oreal ha anslutit sig till samarbetet med att utveckla pappersflaskor, ett samarbete som man kallar för Paboco. Tumnagel
19kg
+
Wille Wilhelmsson

Vad händer om man stoppar en tand i Coca-Cola i en vecka?
Test av det och en del andra vätskor

Vi har nog alla hört om att tänder som man stoppar i Coca-Cola så kommer de att försvinna, eller i alla fall må väldigt dåligt. The King of Random tog lite mänskliga tänder som dragits ut och stoppade dem i sex olika vätskor i en vecka: Coca-Cola, kaffe, vinäger, kolsyrad vatten, mjölk och pressad citronjuice. Förutom att se vad som händer med tänderna så får vi lära oss att man inte ska borsta tänderna direkt efter att man har ätit eller druckit utan istället vänta en halvtimme. Tumnagel
38.4°
+
Roger Åberg
0

Coca-cola släpper Star Wars-flaskor som ser ut som bomber
Kan bli svåra att få hem med flyg

På Disneys nyöppnade nöjesfält Star Wars: Galaxyx27s Edge säljs det souvenirflaskor från Coca-cola som är utformade som bomber, något som har gjort att de tilldragit sig uppmärksamheten hos bland annat säkerhetspersonal på flygplatser i USA. Det är i dagsläget förbjudet att flyga med replikor eller föremål som liknar vapen eller bomber om man inte har tillstånd för detta. Detta gäller både incheckat bagage såväl som det i kabinen och omfattar även de här souvenirflaskorna meddelar den amerikanska flygsäkerhetsmyndigheten TSA (Transportation Security Administration) på Twitter. Skulle man ha varit på besök på Star Wars: Galaxyx27s Edge och vill ha hem eventuella souvenirflaskor därifrån till Sverige så antar jag att man är hänvisad att skicka hem dessa via båtfrakt. Star Wars: Galaxyx27s Edge slog upp dörrarna på Disneyland Park i Kalifornien 31 maj och idag, 29 augusti, öppnar en version av Star Wars: Galaxyx27s Edge av upp på Disneyx27s Hollywood Studios i Florida. Tumnagel
35.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Cola-reklam med Stranger Things
80-tal i kubik

Coca-Cola har tillsammans med Netflix släppt en reklamfilm för både New Coke och Stranger Things. I den får vi se karaktärer från tv-serien dricka läskeblasken och njuta av 80-talslivet. New Coke var en ny cola med omgjort recept som man släppte 1985. Den togs dock inte alls emot bra och Coca-Cola fick backa. Nu släpper man den alltså en gång till. Den tredje säsongen av Stranger Things landar på Netflix den 4 juli. Tumnagel
39.8°
+
Frode Wikesjö
0

Coca-Cola ska sluta med plastsugrör i Australien
Heja Australien!

Enligt miljöorganisationen Clean Up Australia står sugrör av plast för elva procent av allt plastskräp i Australien. Den siffran vill Coca-Cola i Australien minska och nu därför bestämt sig för att helt sluta erbjuda plastsugrör. Istället kommer de erbjuda sugrör som är gjort av biologiskt nedbrytbart papper. Coca-Cola har också tidigare meddelat att de endast vill använda återanvändbara material senast vid år 2025. Hur Coca-Cola kommer göra här i Europa återstår att se men i höstas bestämde sig EU att förbjuda engångsplast från 2021. Så kanske kan det förbudet se till att även vi i Europa får sugrör av nedbrytbart papper. Tumnagel
66.2°
+
Frode Wikesjö
0
2018

Coca-Cola ryktas vara på väg in i cannabisbranschen
Vill göra smärtstillande drycker?

Wall Street Journal uppger att Coca-Cola för samtal med det kanadensiska företaget Aurora Cannabis om att eventuellt ta fram drycker tillsammans med dem. Enligt WSJ ska Coca-Cola visat intresse för att ta fram drycker som innehåller Cannabidiol (CBD). Det är den substansen i cannabis som i vissa fall kan fungera smärtlindrande men som inte ger något rus för användaren. Coca-Colas talesperson Kent Landers säger till WSJ: "We are closely watching the growth of non-psychoactive CBD as an ingredient in functional wellness beverages around the world. The space is evolving quickly. No decisions have been made at this time." Coca-Cola skulle inte vara den första dryckestillverkaren som hoppar på cannabis-tåget om de nu eventuellt gör det. Sedan tidigare har bland annat bryggerierna Heineken, Constellation Brands (Corona) och Molson Coors Brewing Co. inlett olika cannabis-satsningar riktade mot dryckesmarknaden. Dessa har inkluderat CBD-baserade drycker men även drycker baserade på THC som är den substans i cannabis som ger ett rus. Tumnagel
48.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Islands målvakt har regisserat reklamfilm för Coca-Cola
Stiligt!

Hannes Thor Halldorsson vaktar kassen i Islands fotbollslandslag men han regisserar även film. Faktum är att tills för fyra år sedan var det hans vanliga jobb och fotbollen var mest något som fick komma i andra hand. Inför VM har han regisserat den här filmen för Coca-Cola som baseras på Islands klassiska vikingaklappande. Hur filmen kom till kan ni se nedan. Tumnagel
49.5°
+
Roger Åberg
0

Nu ger sig Amazon in i sjukvårdsindustrin
Kan de röra om där också?

Amazon ger sig nu tillsammans in i sjukvårdsindustrin tillsammans med Berkshire Hathaway och JPMorgan. Berkshire Hathaway är ett konglomerat som äger Dairy Queen, GEICO, Kraft Heinz Company, Fruit of the Loom och en hög med andra bolag och som äger betydande andelar i bland annat American Express och Coca-Cola. JPMorgan är USAs största bank. Tillsammans har de 1.140.000 anställda. Sjukvården i USA är knasig och framförallt kostar den en herrans massa pengar. Stora bolag betalar gigantiska pengar i försäkring för sina anställda, något som Amazon, Berkshire Hathaway och JPMorgan nu verkar ha tröttnat på. Därför kommer man nu att starta ett bolag vars mål är att lösa detta, man vill ha god sjukvård åt sina anställda till en betydligt lägre kostnad. – The healthcare system is complex, and we enter into this challenge open-eyed about the degree of difficulty, säger Jeff Bezos, grundare av Amazon. Hard as it might be, reducing healthcare’s burden on the economy while improving outcomes for employees and their families would be worth the effort. Success is going to require talented experts, a beginner’s mind, and a long-term orientation. Exakt vad som kommer att komma ut från detta är som sagt inte på långa vägar klart, men alla tre bolagen har skickat in en smart typ var i det nya bolaget som håller på att skapas. Vart bolaget ska ligga, exakt vem som ska anställas och exakt vad man ska göra kommer man att berätta senare. De 10 största bolagen i sjukvårdsindustrin tappade tillsammans 30 miljarder dollar i värde när den här nyheten släpptes. Tumnagel
54.7°
+
Roger Åberg
0
2017

Snart kan kvinnor i Saudiarabien köra bil och dricka Coca-Cola
Här är reklamfilmen Change Has A Taste

I september blev det klart att Saudiarabien skulle börja låta kvinnor köra bil från och med mitten av nästa år. Kanonbra såklart, och givetvis finns det bolag som vill rida på denna nyhetsvåg. Coca-Cola är ett av dem och här har vi deras reklamkampanj som heter Change Has A Taste. Tumnagel
34.4°
+
Bobby Green
0

Apple fortsatt världens högst värderade varumärke
184 miljarder dollar

Varumärkesbyrån Interbrand har släppt sin årliga sammanställning över varumärkens sammanlagda värdering och återigen är det Apple som toppar denna statistik. Bland de hundra varumärkena som är med på Interbrands lista hittas många av teknikjättarna och på topp-tio-listan är det bara Coca-cola, Toyota och Mercedes som inte är verksamma inom tekniksfären. För svensk del så anses H&M vara världens 23:e mest värdefulla varumärke medan IKEA kniper 25:e-platsen. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Det här googlade vi på i sommar
"När kommer skattepengarna?"

Google har sammanställt statistik över vad vi sökte efter på deras sökmotor i sommar och sammanställt detta i några behändiga topp-tio-listor. Det handlar om googlingar som gjordes i Sverige under juni-juli månad och den mest googlade frågan var "När kommer skattepengarna?". Därefter undrade vi mest vad ‘Despacitox27 betydde och varför vi egentligen firar midsommar. Den generella sökning som trendade mest i sommar var "Sommarpratare 2017". Vidare framkommer att Skrea strand är den mest googlade stranden, pannkakor det mest sökta receptet, Coldplay den mest eftersökta artisten och Stockholm det mest googlade turistmålet i Sverige medan Köpenhamn är det mest googlade turistmålet utanför Sverige. Ni hittar samtliga Googles topp-tio-listor för sökningar sommaren 2017 nedan. Tumnagel
38.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Beyonces mage mest gillade någonsin
Tar över rekordet från Selena Gomez

Igår postade artisten Beyonce en bild på Instagram där hon meddelade att hon och hennes man Jay Z väntade tillökning i familjen och nu skriver The Verge att den bilden är den mest gillade någonsin på bilddelningstjänsten. I skrivande stund har bilden fått mer än 7,3 miljoner likes vilket gör att den fått mer likes än den tidigare rekordinnehavaren Selena Gomez. Gomez postade förra året ett sponsrat instagram-inlägg där hon drack en Coca-cola och den bilden fick då 6,3 miljoner likes (se bild nedan) Gomez behöver dock inte deppa så mycket för det då hon fortfarande har mest följare på tjänsten. Gomez har 108 miljoner följare vilket kan jämföras med Beyonces 93 miljoner. Själv har jag 1019 stycken. when your lyrics are on the bottle ?? #ad A photo posted by Selena Gomez (@selenagomez) on Jun 25, 2016 at 2:03pm PDT Tumnagel
13.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
2016

Nu får cola-flaskan också en selfiekamera
Var det verkligen nödvändigt?

I Israel har Coca-Cola gjort en kampanj där man vill att de som dricker läsken ska dela ögonblicket då de njuter av sockret och bubblorna. Den speciella kameran utvecklades speciellt för ett event som heter Summer Love. När man vinklar kameran mer än 70 grader tas automatiskt en bild som laddas upp till användarens Snapchat-konto och till Coca-Colas Facebook- och Instagramkonto. Tumnagel
-18.7°
+
Roger Åberg
0

Ace Wilder och Eric Saade ska tävla i esport
Som en del i en kampanj från Coca Cola Sverige

Kampanjen Taste the feeling är en satsning från Coca Cola Sverige där de under året haft kampanjer inför fotbolls-EM och OS. Nu vill de satsa på esport och tar hjälp av Ace Wilder och Eric Saade i marknadsföringen. De två stjärnorna ska nämligen tävla mot varandra i en specialdesignad tävling som kallas Coke Powerlevel Cup. Ace och Eric kommer att tränas av esportprofilerna Zainab "zAAz" Turkie som lirar Counter Strike-Global Offensive och Henrik "AdmiralBulldog" Ahnberg som spelar Dota 2. Spelet de ska lära sig är Rocket League. Deras träning ska dessutom gå att följa på Twitch, i stjärnornas sociala kanaler och via Coca Colas hemsida. Den första med Ace Wilder sänds ikväll klockan 19.00. Finalen kommer att köras på Inferno Online 5 november. Tumnagel
27.0°
+
Emmy Zettergren
0

Apple fortsatt världens högst värderade varumärke
Nästan värt dubbelt så mycket som tvåan

Apple toppar återigen Forbes lista över världens högst värderade varumärken och på 2016 års lista anses Apples varumärke vara värt motsvarande 1.284 miljarder kronor rapporterar SVD. Därefter hittas Google med en värdering på 687 miljarder kronor och på tredjeplatsen återfinns Microsoft vars varumärke anses vara värt 626 miljarder kronor. Två svenska företag har tagit sig in på årets topp-100-lista på och på plats 33 hittas H&M med en värdering på 128 miljarder kronor medan IKEA hittas på plats 46 med en värdering på 99 miljarder kronor. Topp-5-listan över världens högst värderade varumärken ser ut så här: 1. Apple – 1.284 miljarder kronor 2. Google (Alphabet) – 687 miljarder kronor 3. Microsoft – 626 miljarder kronor 4. Coca-Cola – 487 miljarder kronor 5. Facebook – 438 miljarder kronor Tumnagel
77.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Happy Meal blir VR-brillor på McDonalds
Vik ihop dina egna när du käkat klart

Snabbmatskedjan McDonalds gör nu som Coca-cola och låter sina kunder använda en av deras förpackningar för att vika ihop ett par Google Cardboard-kompatibla VR-brillor. Det handlar om donkens Happy Meal-förpackning som man kan vika ihop till något som man kallar för "Happy Goggles". I samband med det hela så släpps även ett skidspel i VR som man har tagit fram tillsammans med den svenska digitalbyrån North Kingdom. Petra Dahlman, Senior Marketing Manager på McDonald’s Sverige, säger i ett pressmeddelande: " Vi vill alltid erbjuda något nytt för familjer och vara relevanta. Det här är ett modernt sätt att fira Happy Meal som en av våra mest populära menyer. Nu vill vi testa att addera en digital upplevelse som fokuserar på lek och lärande och vi tror att många kommer uppskatta det roliga skidspelet med nya Happy Goggles." Happy Goggles kommer att finnas i begränsad upplaga på ett gäng utvalda Mcdonalds-restauranger den 5:e och den 12: mars. Här nedan hittas en karta över vilka restauranger som kommer att ha Happy Goggles. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Gör VR-glasögon av Coca-Cola-förpackning
Vik ihop till ett par Google Cardboard

Coca-cola har tagit fram en prototyp på ett par Google Cardboard-kompatibla VR-glasögon som man kan vika ihop av förpackningen till ett 12-pack Coca-cola-burkar. Skulle Coca-cola förverkliga projektet så skulle man antagligen med lätthet kunna förse mer eller mindre hela USA med ett par VR-brillor. I filmen nedan kan ni kolla in hur man viker ihop glasögonen av förpackningen. I dagsläget finns det över tusen Google Cardboard-kompatibla appar på Google Play och Google uppger att det har levererats över fem miljoner Google Cardboard-kompatibla VR-glasögon. Tumnagel
47.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
2015

Ukrainare gör egna raketer med coca-cola och propan
Verkar rätt farligt

De här männen i Ukraina testar hur det är att göra raketer med coca-cola och propan. Jag kan inget om sådana här experiment men det verkar rätt farligt. Tumnagel
66.8°
+
Fenjima Manrique
0

EU rekommenderar ett tak på 400 milligram koffein om dagen
Mer än så kan vara skadligt

EU:s livsmedelsmyndighet EFSA går nu ut och varnar för att mer än 400 milligram koffein om dagen kan vara skadligt. Man påpekar dock att hälsorisken om man överskrider 400 milligram koffein inte är enorm men att den existerar. Man säger även att det egentligen inte är kaffe man oroar sig för utan snarare alla energidrycker som innehåller koffein och som blivit populärt bland ungdomar. En anonym tjänsteman på EFSA säger i ett uttalande: "En tonåring som dricker en kaffe, en Coca-cola och två eller tre Red Bull varje dag skulle lätt komma över gränsen. 400 milligram koffein motsvarar ungefär fyra espressos och en 25 centiliters Red Bull innehåller 80 milligram koffein. Tumnagel
44.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida