m

LinusTechTips snackar RTX 3070 Ti
Snabbare minne verkar vara bra

Nvidia presenterade RTX 3070 Ti förra veckan och nu har folk fått säga vad de tycker om kortet. Ovan har ni Linus från LinusTechTips prata om det nya kortet och för att göra en lång historia kort erbjuder kortet snäppet bättre spelprestanda jämfört med RTX 3070, men när det kommer till 3D-rendering är det ingen större prestandaskillnad. Lite mer åsikter från Digital Foundry har ni nedan. Tumnagel
35.1°
+
André Stray
0

Spelmedier har åsikter om Ratchet & Clank: Rift Apart
En och annan tumme upp

Ratchet & Clank: Rift Apart släpps på fredag till Playstation 5 men från och med idag har ni möjlighet att läsa om huruvida spelet är värt att lira eller ej från diverse Proffstyckare™. Ovan har ni åsikter från Easy Allies och nedan hittar ni mer tyckande från ACG, Game Informer, G4TV, Digital Foundry, Gamespot och IGN. För att göra en lång historia kort är det ett riktigt välpolerat spel som är riktigt tjusigt överallt och jämt, ger spelare tillgång till en rad flådiga vapen att leka runt med samt en hel del utforskande. Tumnagel
42.5°
+
André Stray
0

Nytt teknikdemo för Unreal Engine 5
Fina grejer

Epic Games höll i dag en ny teknisk presentation för spelmotorn Unreal Engine 5. Under denna presentation visade man bland annat upp ett nytt teknikdemo med en jätte som de beskrev var av filmkvalitet. Demot som visades går också att ladda ner som ett sample-projekt och du kan hitta det samt en early access-version av UE5 via länken nedan. Annars var det mest en massa tekniskt snack som säkert är mycket intressant om man är inne i Unreal Engine-svängen. Du kan se presentationen i sin helhet i klippet ovan och vill man höra vad Digital Foundry tyckte om allt detta så kan du kolla in det nedan. Tumnagel
49.0°
+
Frode Wikesjö
0

The Last of Us Part II rullar nu lite bättre på PS5
Spela i 60 fps på nya konsolen

Är ni sugna på att bränna igenom ett av förra årets bästa spelupplevelser och äger PS5? Då har vi goda nyheter då spelet fått en ny patch som drar nytta av den nya Sony-konsolens lite mer kraftfulla hårdvara. Med Patch 1.08 kommer du kunna välja mellan att spela i 30 fps som tidigare eller 60 fps. Värt att nämna att detta inte är en regelrätt PS5-uppgradering, utan det är PS4-versionen som fått en uppdatering. Bonusvideo nedan med en ordentlig titt på Patch 1.08 från Digital Foundry. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in Nvidias Marbles RTX-demo
Vision för framtiden för Ray Tracing

Folket från Digital Foundry har tittat lite närmare på Nvidias Marbles RTX-demo som man kan hitta på Omniverse. Detta tekniska demo är en Marble Madness-liknande grej som spelmässigt kanske inte är det roligaste men tanken är att det ska ge en indikation hur Nvidia vill att framtiden för Ray Tracing ska bli. Tumnagel
38.7°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry kollar in Resident Evil: Village
Lite bättre prestanda på Xbox, snabbare laddning på PlayStation

Digital Foundry har kollat in Resident Evil: Village för de moderna konsolerna för att jämföra de olika plattformarnas prestanda. Precis som i jämförelsen de gjorde för spelets demon så snurrar spelet en liten skvätt bättre på Series X men har kortare laddningstider på PlayStation 5. Du kan kolla in hela jämförelsen i klippet ovan eller i textform via länken nedan om du nu går igång på sådana här jämförelser. Värt att nämna är att de visar scener från senare delar av spelet så vill man inte bli spoilad så kanske man ska låta bli att titta på klippet. Resident Evil: Village släpptes i dag till Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, Stadia och Windows. Tumnagel
38.6°
+
Frode Wikesjö
0

Rejtrejsat Super Mario 64
Ser ju nästan modernt ut

Digital Foundry har tagit sig en djupdykning i den den senaste alfan av den inofficiella Windows-portningen av Super Mario 64. Denna version av spelet har fått nya karaktärsmodeller samt stöd för ray-tracing som gör att spelet börjar se ganska modernt ut. Tumnagel
39.3°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry kollar in Ratchet & Clank: Rift Apart-demot
Gillar det de ser

Tidigare i veckan visade Sony upp ett imponerande gameplay-demo för Insomniacs första ordentliga PlayStation 5-spel, Ratchet and Clank: Rift Apart. Detta demo var klart imponerande med mycket som hände på skärmen på en gång. Inte helt oväntat så har entusiasterna borta på Digital Foundry tagit sig en närmare titt på demot och diskuterar de tekniska aspekterna från det i klippet ovan. Tumnagel
39.3°
+
Frode Wikesjö
0

Metro Exodus Enhanced Edition släpps 6 maj till PC
Ray Tracing on

Metro Exodus Enhanced Edition har nu fått ett släppdatum och den finputsade versionen av spelet kommer släppas till PC 6 maj. Enhanced Edition ger dig samma spelupplevelse som originalversionen, men utvecklarna har aktiverat stöd för Advanced Ray Traced Reflections samt DLSS 2.0 för att erbjuda den tjusigaste spelupplevelsen någonsin. Om ens dator kan hantera det förstås. Ägare av originalversionen kommer kunna uppgradera till Enhanced Edition, men då spelet har ray tracing som standard så krävs det att du har en kraftfull speldator med RTX-kort. Ovan har ni en video där Digital Foundry tar en ordentlig titt på Metro Exodus Enhanced Edition. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Digital Foundry testar FPS Boost för EA-spel
TL;DW = d e najs

Förra veckan meddelade EA och Microsoft att de tryckt på Turbo-knappen för ett gäng bakåtkompatibla EA-spel på Xbox Series S/X. Det innebär att de flesta av dessa spel nu kan köras i 120hz vilket ju är lite tufft, speciellt eftersom ett av spelen är Titanfall 2. Prestandafantasterna borta på Digital Foundry har tagit sig en närmare titt på dessa spel och kollat in hur mycket bättre prestandan blev med Turbo-knappen påslagen. Tumnagel
40.3°
+
Frode Wikesjö
0

Vilken extern hårddisk är bäst för din PlayStation 5?
Digital Foundry försöker reda ut detta

Nyligen fick PlayStation 5 ny funktionalitet vilket gjorde att man kunde lagra PlayStation 5-spel på en extern hårddisk så länge den externa lagringen fyller kravet med att ha överföringshastighet på över 5Gbps. Spelen man lagrar externt kommer dock inte kunna spela direkt, utan du måste föras tillbaka till konsolens interna SSD-lagring när du ska spela. Men vilken hårddisk är bra att köra då? Det är något som prestanda- och hårdvarufantasterna borta på Digital Foundry försökt reda ut. De körde nämligen ordentliga tester med en rad olika hårdiskar och kopplingar. Samsung 870 QVO SATA vekar vara alternativet de gillar bäst och du kan kolla in deras tester i klippet ovan eller läsa det i textform via länken nedan. Tumnagel
38.2°
+
Frode Wikesjö
0

Crysis Remastered rullar nu bättre på nya konsolerna
Välj mellan prestanda, kvalitet eller ray tracing

Crysis Remastered släpptes i september till PC, PS4 och Xbox One, men nu har spelet fått en uppdatering som gör att det rullar lite bättre på de nya konsolerna från Microsoft och Sony. Med den nya uppdateringen kommer spelare kunna välja mellan tre olika lägen som fokuserar på hög fps, hög upplösning eller ray tracing. De olika alternativen och vad de gör har ni här: Xbox Series S: Performance mode – 1080p - 60 fps Quality mode - 2160p - 30 fps RayTracing - 1080p - 30 fps Xbox Series X: Performance mode - 1080p - 60 fps Quality mode – 2160p - 60 fps RayTracing - 1440p - 60 fps Playstation 5: Performance mode – 1080p - 60 fps Quality mode - 1800p - 60 fps RayTracing - 1440p - 60 fps Nedan har ni en video från Digital Foundry där gänget pratar om den nya uppdateringen till Crysis Remastered. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Så här skulle Bloodborne kunna se ut i 4K
Och med 60fps

En snubbe vid namn Lance McDonald lyckades pilla i koden för ett av de bästa PlayStation 4-spelen, Bloodborne, för att få det att snurra med 60fps. Tyvärr kan denna högst inofficiella patch endast köras på modifierad hårdvara och inte ens PlayStation 4 Pro klarar köra det vettigt i upplösningen 1080p. Men nu har någon lyckats få patchen att funka på PlayStation 5-hårdvara och som bekant är ju den lite kraftigare än hårdvaran i en PlayStation 4 Pro. Prestandaentusiasterna borta hos Digital Foundry har tagit en lite närmare titt på detta och levlar upp allt genom att ta gameplay-klippen från det modifierade Bloodborne på PlayStation 5 och låtit en AI skala upp dessa klipp till en 4K-version. Resultatet ger en rätt så bra vision för hur en 4K-version av Bloodborne skulle kunna se ut. Tumnagel
38.8°
+
Frode Wikesjö
0

Hur bra körs Apex Legends på Switch?
Digital Foundry kollar in

Prestandafantasterna borta hos Digital Foundry har kollat in Switch-versionen av Apex Legends för att se om den är vettig eller ej. Panic Button returns with yet another Nintendo Switch port that pushes the system to its very limits - and perhaps this time the compromises are just too pronounced. In this analysis, Tom Morgan and Alex Battaglia use the CrossPlay functionality in this multi-platform battle royale to compare the Switch port to the Xbox experience - with some dramatically different results. Is the experience still fair? Does the compromised Switch experience actually expose hidden players more easily? See for yourself in this video. Switch-versionen har gjorts av Panic Button som tidigare portat Doom- och Wolfenstein-spelen till Nintendos konsol. Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0

Nvidia RTX 3060 börjar säljas idag 18:00
Var förberedda om ni vill lägga vantarna på exemplar

Idag är det säljstart för Nvidias senaste tillskott i RTX 30-familjen. Mer specifikt är det RTX 3060 som kommer bli tillgängliga att köpa klockan 18:00 hos en rad olika återförsäljare för mellan 4000 och 7000 kronor. Tidigare kort i RTX 30-serien har sålt slut rätt snabbt, så om ni vill ha ett RTX 3060 så kan det vara en bra idé att hänga på det digitala låset. Kortet kommer som känt med 12GB GDDR6-minne och grafikkretsen GA106, vilket är den minsta i Ampere-familjen. Videocardz verkar ha lagt vantarna på ett RTX 3060 och har levererat lite benchmarksiffror och dessa visar att kortet, inte helt oväntat, presterar bättre lite bättre än RTX 2060 och ligger på ungefär samma prestandanivå som RTX 2060 Super och RTX 2070. Nedan har ni lite åsikter om RTX 3060 från Dave 2D, Digital Foundry och Linus Tech Tips. Tumnagel
35.0°
+
André Stray
0

Mer innehåll på ingång till Division 2
Ubisoft bekräftar

The Division 2-utvecklarna Massive jobbar som känt på ett redigt Star Wars-spel, och ett spel baserat på Avatar ,och det var egentligen tänkt att den stora Title Update 12 skulle bli den sista som levererades till Divison 2, men planerna har ändrats. I ett Reddit-inlägg skriver utvecklarna att tack vare spelarnas fortsatta stöd av Division 2 har Massive bestämt sig för att fortsätta leverera innehåll till spelet under det kommande året, vilket är rätt trevliga nyheter för spelare som fortfarande lirar. Specifikt vad som kommer erbjudas under året är för tillfället okänt, men Massive lär hålla spelarna uppdaterade och hojta när nya grejer är på ingång. Bonusvideo ovan med en titt på next gen-versionen av Division 2 från Digital Foundry. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in God of War på PlayStation 5
Efter nya 60 fps-patchen

God of War till PlayStation 4 har fått en liten uppdatering som gör att det snurrar bättre på PlayStation 5. Den stora grejen är väl att det nu går att spela i 60 fps något spelet, enligt Digital Foundry, fixar nästintill felfritt. Letx27s put it this way, across one hour and 45 minutes of play, just 33 frames were dropped from a total in excess of 378,000 - and those were in a non-playable cutscene. I didnx27t even notice it to be honest, as the x27handheldx27-style camera used by God of War is by its very nature a little inconsistent. Du kan spana in analysen från Digital Foundry i klippet ovan eller så kan du läsa den i textform via länken nedan. Tumnagel
39.0°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry tar en titt på Control till PS5
Släpps gratis till PS Plus-prenumeranter i morgon

I morgon kommer Control: Ultimate Edition bli tillgängligt Playstation Plus-prenumeranter och prenumeranter med PS5 kommer få tillgång till PS5-versionen med den nya versionen. Digital Foundry har fått lägga vantarna på spelet i förtid och har släppt en video där de går igenom förbättringarna PS5-spelare kommer kunna uppleva. Mer specifikt kommer PS5-spelare kunna välja mellan två olika grafiklägen: Performance där man siktar på 60 fps och Graphics som rullar i 30 fps med ray tracing-effekter. I båda lägena kommer spelat köras i 1440p och sedan skalas upp till 4K. Värt att nämna är att Control: Ultimate Edition också släpps till Xbox Series X under morgondagen och kommer erbjuda samma grafikalternativ som PS5-versionen. På Series S saknas ray tracing-alternativet. Control finns för övrigt att lira via Game Pass, men detta är endast grundversionen till Xbox One. Så, hur kommer ni lira? Med Performance-läget eller Graphics? Svara på frågan och motivera era svar i kommentarsfältet. Annars jävlar! Tumnagel
38.7°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar en titt på Cyberpunk 2077 igen
Har nya patcherna förbättrat upplevelsen på PS4/Xbox One?

Cyberpunk 2077 släpptes för en månad sedan och releasen gick inte som planerat. Spelet var knökfullt av buggar och hade ordentliga stabilitetsproblem med frekventa krascher och som grädde på moset rullade spelet rätt dåligt på grundversionerna av PS4 och Xbox One. I Digital Foundrys video om spelets prestanda på grundkonsolerna sade gänget att de är osäkra på om spelet ens går att rädda på de äldre konsolerna. CD Projekt RED är dock i full flärd med att förbättra upplevelsen och har försett spelet med flera patcher sedan releasen och nyligen släpptes version 1.10, som är en av två stora uppdateringar som ska stabilisera upplevelsen rejält. Digital Foundry har tagit en ordentlig titt på hur spelet på grundkonsolerna efter uppdateringen och har nu släppt en video där de sammanfattar sina fynd. Digital Foundry meddelar att spelet har blivit betydligt stabilare med 1.10 och att de inte upplevt några krascher varken på Xbox One eller PS4 under sin nya granskning, men en hel del glitchar och buggar finns kvar. På PS4 har bildkvaliteten förbättrats ordentligt och det har även skett en förbättring av frameraten, mer specifikt verkar PS4-versionen rulla jämnare med mellan 25-30 fps i stället för att dippa ner till 20 i tunga sekvenser. Digital Foundry verkar dock fortfarande osäkra om PS4-versionen någonsin kommer kunna rulla med låst 30 fps. På Xbox verkar spelet ha fått samma visuella förbättringar som PS4-versionen, men det verkar inte skett några större förbättringar på frameratefronten. För att sammanfatta så har det skett en förbättring i på både PS4 och Xbox One, men det finns fortfarande utrymme för ytterligare förbättring. Digital Foundry kommer ta ytterligare en titt på spelet när nästa stora patch släpps, vilket bör ske i februari om inte CDPR ändrar sig. Tumnagel
40.0°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar en ordentlig titt på The Medium
En djupdykning i tekniken

I morgon släpps Bloober Teams nya spel The Medium till PC och Xbox Series X / S. Spelet anses vara det första exklusiva spel till sin nya spelplattform och i spelet får vi ta kontroll över klärvoajanta Marianne som har möjlighet att hoppa mellan den verkliga världen och andevärlden, vilka renderas samtidigt tack vare konsolernas nya hårdvara. För att se vad spelet har att erbjuda på teknikfronten har Digital Foundry grottat ner sig i det mystiska äventyret och släppt en ordentlig videogenomgång av detta. För att sammanfatta Digital Foundrys fynd så ser och rullar The Medium jämt och bra i 30 fps på de nya krysslådorna, men med några få dippar i vissa tillfällen. Båda versionerna kör dynamisk upplösning och på Series X rullar spelet i mellan 4K och 900p-upplösning och på Series S ligger upplösningen på mellan 1080p och 648p. Värt att nämna är att när lägst upplösning körs så får man se vy från de båda världarna i split screen, så upplösningsdippen bör inte märkas av allt för mycket. Ray tracing finns, men endast på Series X. The Medium släpps i morgon till XSX/S och PC. Spelet kommer vara en del av Game Pass. Bonusvideor nedan med videorecensioner av spelet från ACG, IGN och Game Informer. Tumnagel
39.5°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar en titt på Hitman 3 till PS5 och XSX/S
På vilken plattform rullar spelet bäst?

Hitman 3 släpptes igår och det verkar som att en och annan spelare har plockat upp den nya lönnmördarsimulatorn, så pass många att Hitman-servrarna fått det lite svettigt. Spelet har släppts till nya PS5 och Xbox Series X/S och denna version av spelet drar nytta av konsolernas kraftfulla hårdvara för att leverera 4K-upplösning i 60 fps, men når de nya konsolerna målet? Digital Foundry har hårdtestat spelet på de nya konsolerna och har nu släppt en ordentlig genomgång som ni kan kika på ovan. För att sammanfatta det hela så är det lite skillnad på de olika versionerna. På PS5 rullar spelet i 1800p-upplösning (3200x1800) för att nå 60 fps medan Xbox Series X kör full 4K-upplösning med 60 fps. Och på Series S ligger upplösningen på 1080p för att nå 60 fps, samt att texturer har lite lägre kvalitet för att spara minne. På samtliga plattformar är fps:en stabil, förutom på Mendoza-banan där Xbox-versionerna dippar till 50 fps i vissa områden på banan. När det kommer till skuggkvalitet verkar Series S köra på vad som motsvarar låg kvalitet på PC, medan PS5-versionen kör på medium och på Series X är skuggkvaliteten hög. Vad kan man dra för lärdomar av detta? Jo, att IO Interactives senaste version av spelmotor Glacier är riktigt vass och får spelet att se riktigt bra och rulla stabilt ut på samtliga nya konsoler. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in DOOM Eternal på Switch
Imponerande port tydligen

John Linneman från Digital Foundry gör här en ordentlig djupdykning i Switch-versionen av DOOM Eternal. Denna version har utvecklats av Panic Button och är, enligt Digital Foundry, den mest ambitiösa portningen av idTech till Switch hitintills. Tumnagel
39.6°
+
Frode Wikesjö
0
2020

Digital Foundry kollar in ray tracingen i Cyberpunk 2077
Gör en del tuffa grejer

Alex Battaglia från Digital Foundry spenderar här dryga 20 minuter med att kolla in hur ray tracing ser ut i Cyberpunk 2077. Värt att nämna är att det är ray tracingen i Windows-versionen som det pratas om i videon. På tal om Cyberpunk 2077 så verkar det som att man inte ska ha sparfiler över 8MB eftersom de då blir korrupta. Detta är ju så klart totalt obra och något man kanske bör hålla koll på fram tills det fixas. Tumnagel
40.1°
+
Frode Wikesjö
0

Sony tar bort Cyberpunk 2077 från PS Store
Oof

Cyberpunk 2077 rullar verkligen inte bra på vanliga PS4 och Xbox One. Så pass att Digital Foundry knappt tror att spelet går att rädda. Nu har även Sony satt ner foten rejält och plockat bort spelet från Playstation Store och gör det möjligt för folk som köpt spelet att få återbetalning, oavsett om de laddat ner och spelat eller ej. I ett uttalande från Playstationgänget om situationen skrivs detta: SIE strives to ensure a high level of customer satisfaction, therefore we will begin to offer a full refund for all gamers who have purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store. SIE will also be removing Cyberpunk 2077 from PlayStation Store until further notice. Once we have confirmed that you purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store, we will begin processing your refund. Please note that completion of the refund may vary based on your payment method and financial institution. När Cyberpunk 2077 kommer återvända till PS Store är för tillfället okänt. Ovan har ni IGN:s recension av spelet till grundversionerna av last gen-konsolerna som borde ge er en klar bild varför Sony tagit beslutet att ta bort spelet. "Spelar" ni Cyberpunk 2077 och vill ha pengarna tillbaka för den undermåliga upplevelsen så kan ni klicka på länken här nere till vänster. Tumnagel
45.6°
+
André Stray
0

Digital Foundry: Tvek om Cyberpunk kan räddas på last gen
Oof

Cyberpunk 2077 rullar sådär på grundversionerna av last gen-konsolerna, alltså Playstation 4 och Xbox One. Digital Foundry har tagit en titt på hur illa läget är, vilket leder till att prestandamästaren Richard Leadbetter har svårt att se att spelet kan räddas på last gen. CD Projekt RED måste förbättra prestandan med 50 procent på last gen-konsolerna, vilket är en hel del och Digital Foundry skriver detta: To be frank, the idea of adding 50 percent more performance or even doubling frame-rate in Cyberpunk 2077 is a phenomenal ask for the developers. However, when the base consoles run so poorly – Xbox One especially – that is what is needed. Right now, it really does look as though the game is simply too ambitious for the most outdated of console hardware. Det kan dock hända att CD Projekt RED crunchar järnet de kommande månaderna och styr upp cyberskutan. Historiskt sett har CDPR levererat någorlunda instabila spelupplevelser vid release. Witcher 3 hade också en hel del bekymmer på konsol och spelupplevelsen förbättrades rejält med tiden, så förhoppningsvis kommer vi få en liknande upplevelse med Cyberpunk 2077. Problemen i Witcher 3 var dock inte lika omfattande som i Cyberpunk, så vi får helt enkelt se vad som händer. Vill ni grotta ner er ännu mer i Digital Foundrys granskning av Cyberpunk 2077 på last gen, så har ni länk till den matiga artikeln här nere till vänster. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Sony verkar inte vilja ge pengar tillbaka för Cyberpunk 2077
Vad händer ens

Cyberpunk 2077 är mer Cyberpung på last gen-konsolerna. Så pass att utvecklarna bett om ursäkt och meddelat att de som vill bara behöver kontakta respektive digital spelbutik för att lämna tillbaka spelet och om detta inte skulle gå kan användare maila CD Projekt Red för assistans med retur. Det verkar inte som att Sony fått PM:et och användare som velat få pengarna tillbaka via Playstation-supporten har stött på problem då Sony inte beviljar returer om man laddat ner spelet om inte spelet är trasigt, vilket i sig är lite bananas. I och med att spelare på last gen konstaterat att spelet inte är spelbart på grundversionerna av last gen-konsolerna så undrar vi var Sony drar gränsen om vad som är trasigt och inte. På grund av last gen-strulet har även OpenCritic bestämt sig för att varna spelare om last gen-versionen av spelet inte riktigt håller måttet och varningen lyder som sådan: The OpenCritic team and several critics suspect that the developer, CD PROJEKT RED, intentionally sought to hide the true state of the game on Xbox One and PS4, with requirements such as only allowing pre-rendered game footage in reviews and not issuing review copies for PS4 and Xbox One versions. Ovan har ni Digital Foundrys senaste video om Cyberpunk 2077 på last gen-konsolerna. Tumnagel
19.7°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in PC-versionen av Assassin's Creed Valhalla
Vad behöver du för att matcha PS5-grafiken?

Digital Foundry tar här en närmare titt på hur du kan optimera grafiken i Windows-versionen av Assassinx27s Creed Valhalla. De ger också lite tips på hur man kan få det att se ut så som det gör på PlayStation 5. Som vanligt med Digital Foundry är det fullt fokus på tekniska grejer och om man vill gotta ner sig i detta i textform så kan man göra det via länken nedan. Tumnagel
38.5°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry tar en titt på Assassin's Creed Valhalla
Verkar rulla bäst på PS5 just nu

Assassinx27s Creed Valhalla har nu släppts på samtliga plattformar och för att fira det har Digital Foundry släppts sin ordentliga granskning av spelet. Digital Foundry har fokuserat på hur Valhalla rullar på PS5 och XSX/S och för tillfället verkar det som att spelet är bäst optimerat för Sonys next gen-konsol. Spelet har lite problem med screen tearing på PS5, men generellt erbjuder konsolen jämnare fps och ligger oftast runt 60-sträcket. På Xbox Series X verkar det uppstå fler buggar samt att mellansekvenser kan upplevas som hackiga. Förhoppningsvis kommer Ubisoft ge Xbox-versionen lite mer kärlek i form av uppdateringar, men om ni vill spela spelet just nu verkar det vara PS5-versionen som gäller. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

Infinity Ward lägger till 120fps-stöd i Warzone
Dock endast på Xbox Series X

Infinity Ward har smyguppdaterad Call of Duty: Warzone till Xbox Series X. Med uppdateringen kan Series X-spelare lira battle royale-läget i upp till 120fps, tuggar runt 100-120 fps enligt Digital Foundry, vilket gör att spelet flyter på rätt mycket bättre än tidigare. Varför Infinity Ward endast uppdaterat Xbox-versionen av spelläget är för tillfället okänt och extra underligt är det att inte PS5-versionen av spelläget inte fått samma behandling, utan kör PS4-versionen i bakåtkompatibilitetsläge. Varken Activision eller Infinity Ward har pratat om 120fps-stöd i Warzone, men troligtvis kommer de leverera lite mer info om det inom kort. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0
Nästa sida