m

Ubisoft spikar datum för sin E3-show
Skriv in 12 juni 21:00 i kalendern

E3 kommer som känt hållas digitalt i år och flera speljättar, typ alla utom Sony, har meddelat att de kommer medverka under festligheterna. E3 kommer hållas från 12 till 15 juni och nu har Ubisoft meddelat när deras spelshow kommer sändas under festens första dag. Mer specifikt klockan 21:00. Specifikt vad som kommer visas är för tillfället okänt, men troligtvis kommer det pratas en hel del om Rainbow Six: Quarantine samt piratspelet Skull & Bones. Och förhoppningsvis kommer vi även få lite nyheter om Beyond Good & Evil 2. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

E3 2021 blir ett virtuellt event i juni
Nintendo, Xbox, Capcom, Ubisoft med flera kommer delta

Förra året fick vi stå utan spelfesten E3, men trots det levererades spelnyheter via separata spelevent som anordnades av de olika spelföretagen samt via Geoff Keighleys spelfest Summer Game Fest. I år kommer dock E3 återvända, men den här gången kommer eventet vara helt digitalt. Eventet kommer hålla på från 12 till 15 juni och under eventet kommer vi få se spelnyheter från Nintendo, Xbox, Capcom, Konami, Ubisoft, Take-Two, Warner Bros. Games och Koch Media. Sony lyser med sin frånvaro, men troligtvis kommer gänget hålla separat event för sina titlar. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

En närmare titt på en gammal BMW M8-prototyp
Har oljeledningar i taket

E31 är internbeteckningen på BMW:s numera klassiska 8-serie. Värstingen man kunde få från dem när det begav sig var 850 CSi med 5,5 liter stor V12:a som gav 380 hästar. Men man byggde faktiskt en M8 - dock bara i ett enda exemplar. Den har också en V12:a under locket men den är borrad till 6,0 liter och bjuder istället på hela 640 hästar! Och nej, här finns ingen överladdning. Allt är specialbyggt och ingenjörerna placerade motorn så långt bak och lågt i chassiet som de bara kunde. Eftersom motorn hamnade så långt ner kunde man inte köra med ett vanligt oljetråg utan istället fick det bli ett torrsumpssystem. Tanken till detta placerades i bagagerummet och oljeledningarna dit går alltså genom taket! I klippet får vi lära oss lite mer om denna udda och fantastiska skapelse. Läs mer om bilen på länken nedan. Tumnagel
44.8°
+
Bobby Green
0

Techland började prata Dying Light 2 lite för tidigt
Utvecklarna ger oss uppdatering om struliga utvecklingen

Dying Light 2 presenterades i samband med E3 2018, men sedan dess har det varit lite väl tyst om spelet. Det som dykt upp om spelet har varit nyheter om förseningar och internt strul. Bland annat har flera stora namn som jobbat med spelets story lämnat företaget och den planerade releasen under sommaren 2020 sköts upp på obestämd tid. Nu har Techland meddelat att vi kommer få en uppdatering gällande spelets utveckling på onsdag, men bekräftar redan nu att arbetet med spelet fortgår. Som ni ser i Twitter-inlägget nedan skriver Techland att spelet inte är i development hell, vilket det har ryktats om den senaste tiden, men utvecklarna skriver även att spelet presenterades lite väl tidigt. Så på onsdag kommer vi få lite nyheter gällande spelet och om vi har tur även ett ordentligt releasedatum. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

E3 blir ett digitalt event i år
Inte helt oväntat kanske

Vi har tidigare rapporterat om att organisationen som anordnar den stora spelmässan E3, Entertainment Software Association (ESA), inte skulle anordna någon fysisk mässa i år heller på grund av den pågående pandemin. Istället ryktades det om att det skulle hållas ett digitalt jippo även i år något som nu verkar vara bekräftat tack vare ett dokument från Los Angeles turismutveckling, Board of Los Angeles Convention and Tourism Development Commission. De publicerade nämligen en lista med vilka mässor som kommer hållas i staden i år och där ser man klart och tydligt att E3:s fysiska event är instället för 2021. Nu är väl detta kanske årets minst oväntade nyhet med tanke på världssituationen just nu. Tumnagel
38.9°
+
Frode Wikesjö
0

Även årets E3 verkar bli ett digitalt event
Är nog lika bra

Vi må se ljuset i pandemitunneln tack vare vaccinet, men det lär dröja ett tag innan vi återgår till någon form av normal vardag. Och samma gäller eventen som brukar anordnas. Förra året ställdes spelmässan E3 in och ersattes av en digital spelfest och det ser ut att bli en liknande tillställning även i år. Anordnarna Entertainment Software Association, ESA, ska enligt Video Games Chronicle vara i kontakt med diverse spelutgivare om ett nytt upplägg för den digitala spelmässan. Enligt källor ska pitchen vara att anordna festligheterna mellan 15-17 juni och under 14 juni ska det vara någon form av öppningsceremoni med prisutdelning där även spelutgivare får lite tid i rampljuset och leverera spelnyheter. Det hela låter lite som Game Awards möter Steam Game Festival, vilket kan vara rätt trevligt. Ingenting verkar spikat ännu och planerna lär komma att ändras. Hur skulle ni vilja ha E3 serverat? Tumnagel
41.0°
+
André Stray
0

Det blir mer radioteater om The Sandman
Och Netflix-serien börjar få skådisar

Förra året lanserade Audible en radioteater baserad på Neil Gaimans grafiska Sandman-romaner. Radioteatern hade en stjärnspäckad rollista med namn som James McAvoy, Taron Egerton, Andy Serkis, Riz Ahmed, Michael Sheen och Kat Dennings. Nu har Audible bestämt sig för att göra minst två säsonger till. Dessa säsonger ska täcka ytterligare The Sandman-historier hela vägen fram till World’s End-historian. Seriens första säsong (trailer ovan) hittas borta på Audible. På tal om The Sandman så meddelade Netflix i veckan att både Gwendoline Christie och Charles Dance kommer spela i tv-serien baserad på serietidningen Gwendoline kommer spela Lucifer medan Charles kommer spela Roderick Burgess. Förutom dem så har även Tom Sturridge, Vivienne Acheampong, Boyd Holbrook, Asim Chaudhry och Sanjeev Bhaskar blivit klara för serien. Det är för tillfället oklart exakt när radioteatern eller tv-serien har premiär. Tumnagel
38.5°
+
Frode Wikesjö
0

Ninja Theory lägger ner utvecklingen av Bleeding Edge
Full fokus på Hellblade och andra projekt

Bleeding Edge presenterades under E3 2019 och släpptes skarps förra året. Spelet verkar inte ha blivit den succé Ninja Theory planerade att det skulle vara och det totala antalet spelare nådde inte precis några astronomiska siffror. Enligt SteamCharts snittade spelet på 480 dagliga spelare under releasemånaderna, men Ninja Theory har trots det jobbat med att finputsa upplevelsen för spelarna. Nu verkar det dock vara dags att vända blicken framåt och Ninja Theory meddelar att de lagt ner utvecklingen av spelet och har skiftat fokus till andra projekt. Mer specifikt nästa Hellblade-spel, Project Mara och The Insight Project. Spelare kommer kunna fortsätta spela Bleeding Edge på PC och Xbox, men spelet kommer inte få några nya stora uppdateringar i framtiden. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

Cyberpunk 2077 började inte utvecklas förrän 2016
Förklarar en del

Speljournalisten Jason Schreier har gjort en ordentlig djupdykning i utvecklingen av Cyberpunk 2077. Han pratade med 20 nuvarande och före detta CD Projekt RED-anställda för att försöka reda ut hur släppet kunde bli så fel, framför allt då konsolversionerna. Bland annat kom det fram att även om spelet tillkännagavs redan 2012 och fick en trailer 2013 började utvecklingen av spelet inte dra igång på allvar förrän under 2016. Då var det fortfarande inte heller helt klart om spelet skulle spelas ur ett förstapersons- eller tredjepersonsperspektiv. Det nämns också att E3-demot från 2018 (klippet ovan) var nästan helt falskt då utvecklaren inte ännu kodat de underliggande spelsystemen och att mycket av det som visades i demot inte fanns i slutprodukten. Utvecklare som Jason talade med sa också att de kände att utvecklingen av demot var ett slöseri med tid, tid som borde ha gått för att utveckla själva spelet. Under E3 2019 blev det klart att spelet skulle släppas den 16 april 2020 något som, enligt rapporten, förvånade många anställda då de internt ansåg att spelet var väldigt långt ifrån redo för släpp. Enligt några anställda så förväntade de sig inte att spelet skulle vara klart förrän 2022 och började internt skapa memes om att spelet skulle bli försenat. Utvecklare pratade också om att de jobbade upp till 13 timmar om dagen fem dagar i veckan. En av dem som Jason pratade med sa att han hade vänner som förlorade sina familjer på grund av dessa enorma övertidstimmarna. En utvecklare sa också att när de sa till sin gruppledare att de inte ville jobba övertid, vilket chefen hade sagt var ok. Men att han då fick svaret att det var ok att inte jobba övertid men att någon av hans kollegor då måste jobba ännu mer för att kompensera för denna "förlorade" tid. Kort efter denna artikel publicerades kom studiochefen för CD Project RED, Adam Badowski, ut med ett längre inlägg på Twitter där han bemötte några av punkterna. Bland annat att spelets E3-demo inte alls innehöll några falskheter dock nämnde han inget om de galna arbetstimmarna. Tumnagel
20.7°
+
Frode Wikesjö
0

Capcom spikar datum för Resident Evil-show
Dags att snacka med om Resident Evil Village?

I samband med förra årets digitala version av E3 fick vi reda på att ett sprillans nytt Resident Evil-spel var på ingång med undertiteln Village. Sedan dess har det varit lite sparsmakat med information om det kommande spelet, men vi har i alla fall fått några väldigt intressanta trailers. Nu har Capcom meddelat att de kommer hålla ett dedikerat Resident Evil-event nästa vecka och kommer då leverera massvis med Resident Evil-relaterade nyheter, vilket förhoppningsvis betyder att vi kommer få reda på när vi kommer få lägga vantarna på Village. Capcoms Resident Evil-show kommer dra igång 21 januari klockan 23:00 och vi kommer väl tjonga upp videolänken här på Feber innan eventet och skriva om vad som visades dagen efter. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Eldrivna NIO EP9 fungerar som filmbil i dragrace
Drar ifrån både Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R

2001 släppte BMW en rätt så fräsig reklamfilm för M5 E39. I den såg man en sån där bil byggd för att komma upp i så snabb hastighet det bara går köra på rätt så duktigt innan den fällde ut sin fallskärm. Men vad filmade bilen? En M5:a såklart. Klassisk reklam som blivit lite kult. Bugatti gjorde typ samma grej när de filmade rekordkörningen med Chiron då man använde en annan Chiron för att filma. Nu har kinesiska NIO också gjort något liknande när de ställde upp en Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R som fick köra dragrace mot varandra. Detta filmades alltså med en NIO EP9 som givetvis drar ifrån de båda superbilarna så att det visslar om det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0
2020

Tut i luren! Porsche har nu tillverkat en miljon Cayenne
Lanserades för 18 år sedan

2002 presenterade Porsche modellen Cayenne och många hakor slog i backen. Den anrika sportbilstillverkaren hade tagit fram en SUV?! Det var ju verkligen knepigt och de flesta trodde nog att detta bara var en fluga som snabbt skulle försvinna. Icke. Istället hakade mängder av tillverkare på och idag dräller det av suvar i premiumsegmentet. Nu firar modellen en miljon tillverkade exemplar vilket givetvis är värt en tut i den beryktade luren. Cayenne har hunnit fylla tre generationer och den som säljs nu har internkoden E3. Nu för tiden kan man få den med en uppsjö av olika motorer, som hybrid och som coupé. Förra året sålde man 90.000 stycken exemplar av modellen. Den miljonte bilen att rulla av bandet i Bratislava, Slovakien var en GTS lackad i kulören Carmine Red. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Gameplay från Fatsharks Warhammer 40,000: Darktide
Heja Sverige!

Fatshark har redan levererat timmar och åter timmar av härlig co-op-action i Warhammer: Vermintide-spelen och snart är det dags att avnjuta mer ösig action i Warhammer 40K-universumet. Det nya spelet Darktide presenterades i samband med "E3" i somras och under gårdagens Game Awards fick vi äntligen se lite gameplay från spelet. I klippet ovan får vi se några av de spelbara karaktärerna kötta igenom fiender av olika slag med närstridsvapen och rejäla muskedunder. Warhammer 40,000: Darktide släpps nästa år till PC och Xbox Series S/X. Tumnagel
44.3°
+
André Stray
0

Halo Infinite släpps under hösten 2021
Vi får vänta ett tag till

Vi får vänta lite till innan vi hoppar in i Master Chiefs rustning. Spelet skulle egentligen vara en releasetitel för Xbox Series X, men efter en lätt trist demo i samband med sommarens fejk E3 bestämde utvecklarna att dra i nödbromsen och skjuta upp spelet till 2021. Året är dock långt och det har varit oklart när den nya releasen skulle ske, men nu har Microsoft meddelat att spelet kommer släppas under hösten 2021. I samband med detta har 343 Industries gett oss en uppdatering om spelet och berättar att spelet blivit bra tjusigare än gameplayvideon som släpptes i somras, vilket visas i nya skärmdumpar och karaktärsmodeller som ni kan kika på nedan och jämföra med gameplayvideon ovan. Tumnagel
35.7°
+
André Stray
0
Nästa sida