38 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

Fynda Nex Machina
Skynda att fynda

Ett spel som jag spelat en del under sommaren är Housemarques frenetiska skjutare Nex Machina. Finner själv att detta är det bästa "den-här-typen-av-spel" de har gjort och nu kan man köpa det för en billigare peng. 30 procent rabatt har spelet i PlayStation-affären just nu och ytterligare några procent om man har PlayStation Plus vilket gör att man slutar på dryga hundralappen. Så om man gillar twin stick shooters och har en PlayStation 4 kan detta lätt vara värt att kolla in. Spelet finns även på Steam men där erbjuder man inte någon rabatt på spelet just nu. Tumnagel
38.3°
0
2016

Första trailern för Nex Machina
Spelet från Housemarque och Eugene Jarvis

Förra året så rapporterade vi att den finska spelstudion Housemarque (Dead Nation, Super Stardust HD, Outland, Resogun) samarbetade med spelutvecklingsveteranen Eugene Jarvis som ligger bakom spel som Defender, Robotron och Smash TV. I dag fick vi vår första ordentliga glimt av detta spel som heter Nex Machina. Som man kan se i trailern är spelet en kaotisk arkadskjutare där man ska se till att både skjuta allt man ser men även undvika allt man ser. Förutom att det ser härligt kaotiskt ut så verkar det även ha riktigt bra musik. Nex Machina släpps till PlayStation 4 under 2017 och en längre förtitt av spelet kan läsas via länken nedan. Tumnagel
41.7°
0
2015

Eugene Jarvis jobbar med Housemarque
Gamla skolan möter nya skolan

Spelutvecklingsveteranen Eugene Jarvis ligger bakom spel som Defender, Robotron och Smash TV. Nyligen blev det känt att han kommer hjälpa den finska studion Housemarques nya spel. Housemarque ligger bakom spel som Dead Nation, Super Stardust HD, Outland och Resogun som bekant har sina likheter med Jarvis klassiska spel Defender. Exakt vad detta spel kommer vara är oklart men enligt Jarvis själv kommer spelet blanda arkadskänslan från den gamla skolan med Housemarques moderna arkadstil. "When I saw Resogun I couldnx27t believe how these Housemarque guys took Defender to a new level. I wondered... what would happen if we teamed up? Mash up old school arcade with mad voxel tech and crazed nouveau Helsinki gamers... All I know now is that it is going to be explosive." Tumnagel
37.7°
0
2014

Yu Suzuki pratar Shenmue
Mark Cerny översätter

Förra månaden hölls den stora GDC-mässan borta i San Francisco där spelutvecklare från hela världen möts för att diskutera spelutveckling och dela med sig av sina erfarenheter. Under mässans fyra dagar erbjöds det mängder av presentationer om allt möjligt inom spel och spelutveckling. I år dök Shenmue-pappan Yu Suzuki upp för att prata om utvecklingen om detta älskade SEGA-spel. Så om man är intresserad av det så kan man beskåda den timmeslånga presentationen ovan. Eugene Jarvis körde också en postmortem-presentation för ett spel från förr, nämligen Robotron 2084 och den presentationen kan man se här. Är man sugen på att sen en liknande presentation fast för det klassiska äventyrsspelet Zork så kan man hitta den här. Fler presentationer från förra månadens GDC-mässa kan hittas via länken nedan. Tumnagel
38.4°
0
Slut på artiklar...