m

Video på den McLaren F1 GTR Longtail som är till salu
Det här får man för 15 miljoner dollar

I slutet av mars skrev vi att Tom Hartley har en gatlegal McLaren F1 GTR Longtail till salu. YouTube-kanalen The Supercar Driver har filmat bilen tillsammans med Tom Hartley Junior så att vi kan få oss en närmare inblick i vad man får för de 15 miljoner dollarna bilen kostar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

McLarens första F1 GTR Longtail nu till salu
Köp en gatlegal superbil med ikon-status

Tio stycken exemplar av McLaren F1 GTR Longtail blev det. Nu ska det allra första säljas, och det är en helt sjuk bil som du faktiskt får köra med på gatan. Bilen har använts som utvecklingsprototyp av fabriken och var den första Longtail som Lanzante och Gordon Murray Design byggde om för gatbruk. Jämfört med en vanlig F1 GTR har Longtailen en 64,1 centimeter längre stjärt samtidigt som den är tio centimeter bredare i karossen. Även fronten har förlängts för att ge bilen så bra downforce som möjligt. Vad skapelsen har för prislapp framgår inte, men det kanske inte spelar så stor roll heller. Den som väl köper har troligtvis ordning på sina finanser. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0
2018

LT-version av McLaren P1 är på väg
Visas upp på Goodwood Festival of Speed

På Goodwood Festival of Speed kommer Lanzante att visa upp McLaren P1 GT. Det är en LT-version av modellen som ska föra tankarna tillbaka till F1 GTR Longtail. Bilen har alltså en längre rumpa och ligger ännu närmare marken. Framskärmarna får gälar och på taket sitter ett scoop som förser motorn med ännu mer luft. Givetvis sitter det även en enorm vinge på bakluckan. Bilen tros vara specialbeställd av en kund från Mellanöstern. Coming Soon. McLaren P1 GT Longtail #lanzante #mclaren #P1LM #roadlegal #P1GTR #F1ownersclub @speedy_gonzales999 ?? @gilesrozier17 & @spacemanquip Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 10 Jun 2018 kl. 12:34 PDT Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

McLaren presenterar 600LT
Lite längre, lättare och vassare

Vad vi trodde skulle bli 570LT blev 600LT. Det här är den senaste medlemmen i McLaren Sports Series och det är alltså en 570 med ett något längre bakparti. LT står för Long Tail vilket härstammar från klassikern F1 GTR Longtail som hade en längre akter för att få ännu bättre downforce. Men då skiljde sig Longtail mer från vanliga GTR, riktigt så är det inte nu. Visst, 600LT är längre än 570, men det handlar bara om sju centimeter och det kommer från en mer utputande stötfångare och den nya vingen. Det som får den att sticka ut mest är istället avgaspiporna som flyttat upp till motorluckan och påminner om de som finns på Porsche 918 Spyder. Precis som beteckningen avslöjar är det 600 hästar som levereras från den dubbelturbomatade V8:an. Bilen har bantat hela 95 kilo och den siffran kan öka ytterligare om man väljer till kolfibertak, kolfiberstolar och ventilerade framskärmar i kolfiber. Både gas- bromsrespons ska ha rappats upp och motorfästena ska vara styvare än någonsin. Är du sugen på ett exemplar får du slanta upp närmare 250.000 dollar. Förra LT-versionen, 675LT Spider, sålde slut på två veckor. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0
2015

Kenny Bräck blir testförare hos McLaren
Häftigt jobb

Forsknings- och utvecklingsprogrammet hos McLaren Automotive får förstärkning av ingen mindre än Kenny Bräck som får titeln Test and Development Driver. Kenny, som hunnit fylla 49 år, har mycket racing i bagaget, bland annat inom Indycar och X-Games. På bilden som är från förra året ser vi honom ratta en McLaren F1 GTR Longtail på Goodwood. I år var han med på samma event och satt då bakom ratten på en McLaren P1 GTR. Så här säger Kenny om sitt nya uppdrag: "I am extremely proud to join the McLaren family in a development role for the new product. Every McLaren is developed and built by a team of very passionate people, and to drive one is a true driverx27s occasion. Throughout my career Ix27ve been very passionate about car development, so to work with McLaren feels like a great fit. I have every confidence that future McLaren models will continue to put a smile on the face on anyone who drives one." Bonusklipp nedan. Tumnagel
74.0°
+
Bobby Green
0