m

Neil Young säljer hälften av sina låträttigheter
Gör som Bob Dylan

Den gamle rockaren Neil Young gör nu som sin kollega Bob Dylan och säljer ut stora delar av sina låträttigheter. Det ska handla om 50 procent av äganderätten till Neil Young massiva låtkatalog på runt 1200 låtar som nu köps av Hipgnosis Songs Fund. Hipgnosis Songs Fund är ett företag som specialiserat sig på att köpa rättigheter till artisters musik. Så sent som den här veckan meddelade företaget att man även köpt 50% av rättigheterna till Lindsey Buckinghams musik såväl som 100 procent av rättigheterna till 259 av Jimmy Iovines låtar. Företaget har tidigare även investerat i rättigheterna till låtar av Mark Ronson, Chic, Barry Manilow och Blondie. Hipgnosis Songs Fund ska ha betalat 150 miljoner dollar, motsvarande cirka 1,2 miljarder kronor, för 50 procent av rättigheterna till 1180 Neil Young-låtar. Här nedanför kan ni lyssna på Neil Young-klassikern "Heart Of Gold" från 1972 vilken är den enda av hans låtar som toppat den amerikanska Billboard-listan. Tumnagel
35.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
2020

Det här är Project Geländewagen
Ett samarbete mellan Mercedes och Virgil Abloh

Nej, det ni ser här är faktiskt inte en leksaksbil utan en ombyggd G-Klass i full storlek. Det här är ett påhitt framtaget av Mercedes chefsdesigner Gorden Wagener och designern Virgil Abloh och temat är racing. På utsidan och insidan har det mesta strippats bort och kvar finns alltså något som skulle kunna fungera inom racing-världen. Bilen har fått ett helt nytt aggressivare kjolpaket med skärmbreddare och jättestora hjul som ytterligare får det hela att se ut som en leksak. Man har medvetet gjort bilen "halvfärdig" genom att slipa ner lacken på vissa ställen och lämna synliga svetsningar här och där. Vad tycker ni om skapelsen? Tumnagel
34.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG G63 bränner upp för en kulle
Och har dragkamp med andra biffiga suvar

Här får vi se när två stycken Mercedes-AMG G63:s behandlas på ett sätt som gemene ägare troligtvis inte brukar. Man bränner upp för en kulle i fullt blås, sladdar runt och har dragkamp med en Lexus LX570 och en Volkswagen Touareg. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0
2019

Mercedes har en eldriven G-Klass på gång
Ola Källenius bekräftar

Fler och fler elbilar är på väg och nu kommer uppgifter som säger att Mercedes fyrkantiga kloss G-Klass också kommer att erbjudas med eldrift i framtiden. Det är vdn Ola Källenius som själv har berättat nyheterna och den eldrivna G-Klassen kommer att bli en medlem i Mercedes EQ-familj. Tillverkaren investerar tio miljarder euro i EQ-projektet och 2022 är tanken att fler än tio stycken modeller i denna kategorin ska vara lanserade. Exakt när den eldrivna G-Klassen ska dyka upp är dock oklart för tillfället. Tumnagel
44.4°
+
Bobby Green
0

G-Klass mot Jimny och Wrangler
Hur klarar de sig mot varandra i terräng?

Carwow har satt upp ett gäng utmaningar och bjudit in tre stycken bilmodeller som är ämnade för just såna här prövningar - Mercedes G-Klass, Suzuki Jimny och Jeep Wrangler. Så vilken klarade sig bäst? Alla fick faktiskt exakt samma poäng, och hur dessa fördelades ser ni i videon här ovan. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Dragkamp mellan nya Suzuki Jimny och Mercedes G-Klass
Kan den rubba Mercan?

Man förstår ju att en liten Suzuki Jimny inte kommer att orka rubba en Mercedes-AMG G63 i en dragkamp. Men om man använder två stycken? Eller tre? Kommer tysken att ens märka att det är något där bak som rycker i den? Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes G63 mot gamla Mercedes G63
Hur mycket skiljer det i ett dragrace?

I början av förra året rullade Mercedes ut helt nya G-Klass. Den ser ungefär likadan ut men är proppad med massa nymodigheter. Här får vi se när en G63 av den förra generationen kör ett dragrace mot den nya. Att den nya inte kan vara långsammare förstår man ju, men hur mycket skiljer det egentligen? Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0

Walds version av nya Suzuki Jimny rockar
Habegär

Jag har ingen aning vad jag ska ha den till men jag vill verkligen ha nya Suzuki Jimny, speciellt efter att Wald har varit på den och "förvandlat" den till något betydligt tuffare än vad som rullade ut från fabriken. Liberty Walk har också gjort en version men den här tycker jag var betydligt coolare. Visst, den försöker typ också att se ut som en Mercedes G-Klass men eftersom den inte gör det fullt blir den i mina ögon lite roligare. En bitig Jimny helt enkelt. Vad Wald tar för att du ska få din bil att se ut på det här viset framgår tyvärr inte. Tumnagel
43.3°
+
Bobby Green
0

Här är förra årets populäraste bilar på Blocket
Billiga bilar går snabbare att sälja

30 miljarder kronor. Så mycket är begagnatmarknaden för bilar värd, bara på Blocket. Mest sökta bilmärket är ganska väntat Volvo följt av Volkswagen, BMW och Audi. Men sedan händer det saker, för Chevrolet har åkt upp från en tiondeplats till en femteplats. På sjätte plats hittar vi Saab, bilen som inte går att köpa ny. I det riktigt billiga segmentet av bilar hittar vi Skoda Pick-up, Toyota Carina och Hyundai Atos. Billiga bilar går snabbt på blocket, över 50 procent av de här tre modellerna såldes på mindre än en vecka. I prisklassen 10-19.000 kronor regerar Volvo 740, 760, 940 och 960 tillsammans med Chevrolet S10. Även här försvinner mer än hälften inom en vecka. I prisklassen mellan 20-100.000 kronor är Audi A2 en favorit, en klassiker som var före sin tid. Bra val! Mellan 100-200.000 kronor är det Volvo och Chevrolet som gäller igen, men här är det XC90, XC70 och Impala som är hetast. Men här tar det lite längre tid att sälja, drygt en tredjedel av bilarna är sålda efter en vecka. När man kommer till bilar som går för mellan 200.000 och halvmiljonen sticker Jeep Wrangler ut. 39 procent av bilarna som läggs ut försvinner inom en vecka, vilket är betydligt fler än för tvåan Audi A7 där 31 procent är borta inom en vecka. Har du en bil över halvmiljonen får du räkna med att det tar tid. Populärast här är Tesla Model S där 26 procent är borta efter en vecka. Merca G-klass är två med 21 procent och sedan finns fina klassiker som Audi R8, Porsche 911/Cayman och Nissan GT-R där 18 procent är borta efter en vecka. Tumnagel
38.4°
+
Roger Åberg
0
2018

Mercedes överger V12-motorn
Och BMW satsar på diesel

Något måste göras på förbränningsmotor-fronten och alla biltillverkare är med på detta. För Mercedes del kommer det innebära att man fasar ut de fläskiga dubbelturbomatade V12-snurrorna och ersätter dessa med V8:a på 4,0 liter som kommer att få extra hjälp av elmotorer. Nya G-Klass erbjuds inte med V12:a, SL65 finns inte längre och när nuvarande S-Klass uppdateras om cirka två år kommer även den att sluta erbjudas med jättemaskinen. Effekt lär man kunna plocka ut ordentligt även i de mindre motorerna så för den sakens skulle behöver man inte vara orolig. Annat nytt på motorfronten är att BMW inte hakar på trenden att överge dieselmotorer, utan istället satsar på dessa. Porsche sa nyligen att de slutar med diesel, något som Volvo, Toyota och Subaru också kommer att göra. Men BMW anser att de har de bästa dieselmotorerna och har inga planer på att lägga ner än. Enligt utvecklingschefen Klaus Fröhlich har BMW:s dieslar alltid lägst utsläpp i alla tester. Antalet varianter på motorerna kan dock minska i framtiden. Klaus anser att en modern dieselmotor är en mycket bra lösning, speciellt när det kommer till högpresterande bilar. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Liberty Walk tuffar till Suzuki Jimny
Så att den ser ut som en liten G-Klass G 500 4x4²

Customfirman Liberty Walk har gjort sig kända för att göra vräkiga kjolpaket till exklusiva bilar. Nu visar de renderingar på ett kommande projekt som troligtvis passar gemene mans plånbok lite bättre. Det är ett kit man kallar för OEP222 och det är utvecklat till lilla Suzuki Jimny. Smackar man på det ska man få en bil som till stor del påminner om den betydligt kralligare och dyrare Mercedes G-Klass G 500 4x4². När kitet släpps och vad det då kommer att kosta är dock oklart för tillfället, men gulligt är det i alla fall! Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Avtoros Shaman - när du behöver något rejält att åka med
Men inte har bråttom

Glöm Mercedes sexhjuliga G-Klass. Om du ska ha något rejält att köra omkring med som kan göra jobbet är det en Shaman från den ryska tillverkaren Avtoros du ska ha. Den får dra hela tolv ton och även om den slukar massa soppa behöver du inte bekymra dig om att stå på macken hela tiden eftersom tanken rymmer 260 liter diesel. Motorn är en rak fyra på 3,0 liter som ger 170 hästar så det är ingen herrejösses-maskin som huserar under skalet direkt. På länken nedan kan du konfigurera din bil. Priset börjar på strax över 180.000 euro. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Gamla Mercedes G-Klass tillverkas fortfarande
Ikonen lever vidare

Nya G-Klass är här men det betyder inte att den gamla kommer att sluta tillverkas för det. I alla fall inte när militär och andra stora företag runt om världen behöver den robusta rektangulära boxen i sitt arbete. Bilen som går under kodnamnet 461 är väldigt spartansk i sitt utförande och det är funktion före form som gäller här. 463 var den versionen man lyxade till och prydde med AMG-emblem. Ian Hadley James som är marknadsansvarig för G-Klass säger följande: "The 461 continues, and we offer that in a number of markets, but only markets that will accept Euro 5 or have a professional application where Euro 5 is acceptable. Government use, armed forces, that kind of thing. We’ve been fascinated in the last few years. We’ve seen a growth in the 461 sales as well. It’s becoming more unique, there’s no other vehicle like that out there. And yet there’s still very much a need for that sort of vehicle." Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes G-Klass blir din från 1.099.000 kronor
Nu lanseras G 500 och G 63

För två månader sedan presenterade Mercedes helt nya G-Klass som ser ungefär ut som den gamla men som trots detta ska bjuda på massa nymodigheter. Nu lanseras bilen i Sverige och man går hårt ut med värstingarna först - G 500 och G 63. Därför blir prislappen även rätt så salt om du prompt vill ha en bil nu nu. G 500 börjar på 1.099.000 kronor medan man för G 63 får langa upp 1.449.000 kronor. Läderklädsel och dragkrok är standardutrustning. Senare i år kommer även dieseldrivna G 350 d som inte helt oväntat får en lägre prislapp, vad den ligger på får vi dock inte reda på för tillfället. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Mercedes-AMG G63
Kommer till Genève

För en månad sedan presenterade Mercedes nya G-Klass och nu är det dags att rulla ut den kraftigaste versionen - G63. Som vi har berättat tidigare kommer det ingen G65 med V12:a denna gång så man får helt enkelt nöja sig med den här. Men 577 hästar och 850 newtonmeter ur en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter borde ändå räcka en stund tycker man. 0-100 km/h tar 4,4 sekunder så du hinner hem till favoritprogrammet också. Toppfarten anges till 220 km/h men väljer man till Driverx27s Package höjs denna istället till 240 km/h. Till motorn kopplas en niostegad automatlåda och tillsammans med cylinderdeaktivering bidrar båda dessa till att hålla nere förbrukningssiffrorna, men vad de visar får vi tyvärr inte reda på för tillfället. Drivningen sker självklart på alla fyra hjulen och standard är att 40 procent av kraften skickas till framhjulen, resten till bakhjulen. I övrigt så ska fjädringen ha uppdaterats en hel del jämfört med föregångaren. Bilen har adaptiva dämpare och spiralfjädrar runt om. Det sitter även extra krängningshämmare både bak och fram för att minska karossrullningar. Utseendemässigt tar man versionen på dess emblem, avgaspiporna som sticker ut under trösklarna, grillen och de stora bromsskivorna med röda ok som sitter innanför 22-tumsfälgarna. Rykten säger att en G73 är på väg och att det skulle vara en version med ovan nämnda motor som får assistans av en elmotor. Detta skulle kunna ge bilen en kombinerad effekt på hela 800 hästar. Nya G63 har sin premiär på bilmässan i Genève nästa månad. Några prisuppgifter finns inte för tillfället. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Mercedes rullar ut nya G-Klass
Modernare fast i samma förpackning

Trenden för biltillverkare när de ska presentera en ny modell har blivit att man försöker få folk att tröttna på bilen innan den ens har visats upp. Mercedes har under ganska lång tid snackat om och teasat nya G-Klass för att få upp hajpen kring den men det blir liksom inte så spännande när man mjölkar ut något innan det ens finns. Kort efter att Mercedes själva delat med sig av lite mer information kring bilen läckte den ut och spänningen försvann. Nu är den äntligen presenterad på Detroit Auto Show och det som står där är en försiktig uppdatering av en ikon med ett lite snällare utseende än tidigare. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes har stoppat en G-klass i bärnsten
Eller något som ser ut som bärnsten

Mercedes är ju på gång med en ny G-klass, en ny generation som utseendemässigt inte skiljer sig speciellt mycket från föregångaren. Hur som helst så vill man hylla den gamla, klassiska versionen och har därför stoppat ner en original-G-klass från 1979 i vad som ska likna bärnsten. Hela kuben ska väga in på 49 ton, ska ha tagit 90 dagar att skapa (den växte med 3 centimeter om dagen) och mäter 5,5 x 2,4 x 3 meter. Tumnagel
66.1°
+
Roger Åberg
0

Och där läckte nya Mercedes G-Klass ut
Läcker?

Knappt har den information Mercedes själva nyligen gett ut publicerats innan det är dags för de officiella pressbilderna på nya G-Klass att läcka ut. Om Mercedes kommer att hålla på sitt presentationsdatum eller väljer att presentera bilen i sin helhet efter detta återstår att se, men tills dess har vi i alla fall ett par bilder att titta på. Vad tycker ni? Tumnagel
35.4°
+
Bobby Green
0

Mercedes berättar lite om nya G-Klass
Kommer inte att vara revolutionerande

Snart är det premiär för helt nya Mercedes G-Klass på Detroit Auto Show men tillverkaren kan inte riktigt hålla sig tills dess och delar därför nu med sig av lite information kring bilen. Den som hade väntat sig något som skulle vända omkull på hela världen blir dock besviken, för något revolutionerande handlar det inte om. Formerna kommer man definitivt att känna igen och undertill kommer man att tillämpa samma typ av ram och stel bakaxel, dock är den sistnämnda nyutvecklad. Fram kommer det att finnas uppdaterad fjädring med dubbla triangellänkar monterade direkt i ramen för att kunna erbjuda ännu högre markfrigång. Bilen kommer att ha tre stycken ordentliga diffspärrar och en lågväxel. En nyhet är G-Mode som automatiskt justerar styrning, växellåda, effekt och fjädring efter hur och var man kör. Växellådan är en ny niostegad apparat som fördelar kraften 60 procent till bakaxeln och 40 procent till framaxeln under normala körförhållanden. För att hålla sig på banan i skogen finns det 360-graderskamera, kompass och prylar som visar lutningar, vinklar och liknande. Bilen ska ha ett maximalt vaddjup på 70 centimeter och 24,1 centimeters markfrigång mellan axlarna. Detroit Auto Show slår upp sina portar den 14 januari. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0
2017

Det här är insidan på nya Mercedes G-Klass
Har premiär i Detroit

Mercedes väljer nu att visa upp hur insidan på nya G-Klass ser ut. Bilen kommer att ha premiär på North American International Auto Show i Detroit nästa månad och som vi kan se blir den både modernare och lyxigare i kupén. Analoga mätare är standard men på tillvalslistan finns det digitala instrumentklustret med en skärm på 12,3 tum. Detta kombineras med ytterligare en skärm i samma storlek som sköter infotainment-systemet. Som tillval kan man även få ett högtalarsystem från Burmester med 16 stycken högtalare. Det går även att få stolar med värme, ventilation och massagefunktioner. Nya G-Klass blir större än sin föregångare och de som sitter i baksätet får bland annat 15 centimeter mer benutrymme. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Oxymoron Games visar upp Project Hospital
Theme Hospital typ

Utvecklaren Oxymoron Games offentliggjorde i går spelet Project Hospital vilket ju för tankarna direkt till Bullfrog-klassikern som gav mig extrem nackspärr en gång i tiden, nämligen Theme Hospital. I Project Hospital ska man bygga ett sjukhus och se till att det fungerar genom att se till att både läkare och patienter är glada. Spelet kommer ha hundratals skador och sjukdomar som man som sjukhus måste ta hand om när det väl släpps på Steam under nästa år. Den relativt nystartade studion Oxymoron Games består av folk som jobbat på spel som Mafia II, Mafia III, Quantum Break, Top Spin 4 och Euro Truck Simulator. Tumnagel
41.2°
+
Frode Wikesjö
0

Mercedes G-Klass med nytt utseende
Ares Design ger kärran en ny kaross

Utseendet på Mercedes G-Klass har inte förändrat sig mycket genom åren och i dagsläget ser bilen allt annat än modern ut. Det ville Ares Design ändra på och byggde X-Raid - en G-Klass med en helt ny kaross i kolfiber och aluminium. Det får bilen att framstå som mindre fyrkantig, men om den blev snyggare låter jag er avgöra. En positiv sak är i alla fall att nålen på vågen tack vare materialen droppat hela 200 kilo jämfört med en standard G63 AMG som den baseras på. Effekten i maskinen har även skruvats upp till 760 hästar. Insidan är också den lite omgjord med ännu lyxigare material, två kaptensfåtöljer i baksätet och en helt ny instrumentbräda. Ryktena säger att för att bli ägare till en sån här får du langa upp 700 000 dollar. Tumnagel
14.9°
+
Bobby Green
0

Det här är den sista versionen av Mercedes G-klass G65
Din för nätta tre miljoner

Sugen på att köpa en SUV som är så gammal att den ska läggas ner och betala runt tre miljoner för den? Det verkar folk vara sugna för, för nu lanserar Mercedes och AMG-folket en sista version av den fetaste versionen av G-klass. Den har fått tillägget Final Edition och här finns så klart allt man kan få med den här bilen. Under huven hittar vi den klassiska V12:an som ger 630 hästar och ett vrid på 738 Nm. Den tunga och kantiga besten tas med den motorn till hundra på 5,3 sekunder. Ändå helt ok. Den sista versionen kommer att tillverkas i 65 exemplar, så klart, och får lite specialdetaljer på in- och utsida. Brons är färgen man tycker passade för finalen. Prislappen ligger på 310.233 euro som med dagens kurs är typ precis 3 miljoner spänn. Som hittat! Tumnagel
40.4°
+
Roger Åberg
0

Mercedes fläsk-SUV är här
En Maybach man kan ta ut i skogen

Förra veckan läckte en video och bilder på Mercedes-Maybach G650 Landaulet ut och nu är bilen helt officiell. Den bygger som vi tidigare har berättat på en G500 4x4² med förlängd hjulbas. I baksätet sitter två kaptensfåtöljer med massagefunktioner hämtade från S-Klass och de som åker där har all lyx de kan tänka sig inom en armlängds avstånd. Vill man inte veta av de som sitter där fram kör man bara upp en skärm och får en egen liten privat loungehörna. Är vädret bra är det bara att fälla bort canvastaket och släppa in ljuset. Tygtaket finns i tre stycken olika färger, bilen finns i fyra. För att man säkert ska veta att man kommer fram till det där viktiga mötet i tid sitter det under huven en dubbelturbomatad V12:a på 6,0 liter som ger 630 hästar och som har ett vrid på 1 000 newtonmeter. Bilen driver givetvis på alla fyra hjulen och för att kunna ta sig fram på andra ställen än där det är asfalt finns det diffspärrar och en markfrigång på 45 centimeter. Endast 99 stycken exemplar kommer att tillverkas. Premiär blir det på bilmässan i Genève nästa månad. Allt om bilen finns på länken nedan. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Arnold Schwarzenegger har skaffat sig en eldriven G-Klass
Provkör med en cigarr i munnen

I Arnold Schwarzeneggers flotta med bilar finns allt från Hummer H1 till Mercedes Unimog så han verkar gilla stora och törstiga maskiner. Men eftersom Arnold på senare tid börjat intressera sig mer för klimatproblemen som finns funkar det inte att åka omkring med dessa fossilbilar. Han hittade efter lite efterforskning företaget Kreisel Electric i hans hemland Österrike och lät dem bygga om hans Mercedes G-Klass till eldrift. Den har numera en elmotor på 490 hästar, gör 0-100 km/h på 5,6 sekunder och ska ta sig 30 mil på en laddning. Tumnagel
63.0°
+
Bobby Green
0
2016

Kraschsamling från Ryssland
Med Hummer, G-Klass och GT-R

Här kommer två klipp där man samlat ett helt gäng med krascher i Ryssland där Hummer H1, Mercedes G-Klass och Nissan GT-R varit inblandade. Tumnagel
32.4°
+
Bobby Green
0
2015

BMW M3 får se upp för här kommer ordentligt motstånd
Jag har kört Mercedes-AMG C 63 S

För nästan exakt ett år sedan körde jag nya BMW M3 och M4. Fantastiska bilar, på nästan alla plan. Jag saknade lite mera umpf, det vill säga att de skulle vara lite bråkigare än vad de faktiskt var. En bil som ser så aggressiv ut måste det även vara lite jävlar anamma i anser jag, men de var helt enkelt lite för snälla. Samma sak skulle man kunna tro om nya Mercedes-AMG C 63 S som slopat den där mumsiga V8-sugmotorn till förmån för en ny motor med turbosnurror, precis som M3 och M4 har gjort. Visserligen är det fortfarande åtta cylindrar som jobbar men när jag närmade mig bilen för första gången var jag ändå rädd att turboladdningen skulle ha förstört upplevelsen lite. Oj så fel jag hade. Och oj vad Mercan har hittat rätt där M-bilarna saknade det där lilla extra. Tumnagel
54.9°
+
Bobby Green
0

NASA:s planetletarteleskop Kepler har hittat ny exoplanet
Kepler 452b är en nära kusin till jorden

Snart kan vi fly jorden! Och med snart menar jag ett par hundra år. Minst. Keplerteleskopet har äntligen hittat en ny exoplanet som ligger 1 400 ljusår bort och som verkar ha någorlunda snarlika egenskaper som jorden som är placerad i en beboelig zon runt en G-klassat stjärna, det vill säga en stjärna som är lik vår närmsta. Kepler 452b heter den och enligt NASA är chansen att det finns liv på planetens yta större än någonsin. I och med att planeten är 60 procent större än jorden så är gravitationen på planeten också högre och atmosfären är betydligt molnigare och tjockare än på jorden. På grund av molnigheten är NASA:s forskare med osäkra om planetens yta är fast eller inte. Med det sagt så verkar det som att möjligheten för vatten, och i sin tur liv, på planeten är rätt hög. This exciting result brings us one step closer to finding an Earth 2.0. Under presentationen berättade NASA också att de blivit betydligt bättre på att automatisera processen för att hitta exoplaneter och har nu ökat antalet potentiellt beboeliga planeter med 521 kandidater, vilket betyder att det totala antalet kandidater för tillfället ligger på 4 696 planeter. Dessa måste i sin tur granskas för att se om dessa faktiskt är planeter. Tumnagel
74.6°
+
André Stray
0

Mercedes kramar ut det sista ur Geländewagen
Ger den ett sista lyft

Mercedes G-Klass, G-Wagen eller Geländewagen fyller inte mindre än 36 år i dag. Ingen ålder för en bilmodell säger Mercedes och fortsätter att spinna vidare på den genom att ge den ett litet ansiktslyft. Bilen ska ha fått upp till 16 % mer effekt, lägre bränsleförbrukning, bättre avgasrening och ett gäng nya lackalternativ. För att se förändringarna måste man dock vara skarpsynt. Det som ändrats är stötfångaren och nya 18-tummare i hjulhusen. På insidan får man en ny klädsel och en 11.4 tum stor skärm i mittkonsolen. Dieselversionen G 350 d får den nya effekten 245 hästar och 600 Nm, G 500 får samma dubbelturbomatade V8:a på 4.0 liter som sitter i Mercedes-AMG GT och en effekt på 422 hästar och 610 Nm. Värst är som vanligt AMG-versionerna och här finns det två att välja mellan - AMG G 63 och AMG G 65. Den förstnämnda har en V8:a på 5.5 liter som ger 571 hästar och 760 Nm. Monstret G 65 får en V12:a på 6.0 liter som ger hela 630 hästar och har ett vrid på 1 000 Nm. Det räcker för 0-100 km/h på 5.3 sekunder. Alla versioner utom denna får start/stopp-teknik som standard. Premiär för faceliften blir i sommar. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0
2014

Final Fantasy IV på Steam
JRPG-klassiker

Alldeles nyss släpptes den uppdaterade versionen av det klassiska rollspelet Final Fantasy IV till Windows via Steam. Så om man är sugen på detta spel så kan man köpa det nu på momangen för 14,49 Euro. Tumnagel
41.8°
+
Frode Wikesjö
0
Nästa sida