m
2020

Legendariska Porsche-ingenjören Hans Mezger har gått bort
Låg bland annat bakom motorn i 917

Om du har koll på Porsche kanske du någon gång har hört talas om Mezgermotorer? De är skapade av ingenjören Hans Mezger som nu har lämnat oss, 90 år gammal. Hans jobbade mer än tre decennier hos Porsche och ligger bland annat bakom den tolvcylindriga motorn som finns i 917, Mezgermotorn i 911 och han var även inblandad i utvecklingen av maskinen som satt i förra generationen av 911 GT3 RS. Den anses av många vara en av världens absolut bästa motorer. "We mourn Hans Mezger. The constructor died yesterday at the age of 90 years. We owe him not only the air-cooled six-cylinder boxer engine of the Porsche 911, but also the overall construction of the Porsche 917 and its twelve-cylinder engine. For more than three decades, Hans Mezger was responsible for Porschex27s most successful race cars and racing engines. We thank Hans Mezger for his extraordinary engineering achievements and for everything he did for us. Not only will his innovations and achievements remain unforgotten, he will also be remembered as a friend and colleague. In these difficult hours of farewell, all our thoughts are with his family." Tumnagel
32.3°
+
Bobby Green
0

Porsche 911 GT3 RS får 100 timmar lång spa-behandling
Få lacker är perfekta från fabrik

Även om man betalar jättemycket pengar för en ny bil är det inte säkert att lacken är perfekt för det. För att den ska bli riktigt bra krävs det att någon som kan ger den en rejäl omgång. Här får vi se när en Porsche 911 GT3 RS får sig en rekond och lackskydd - jobb som sammanlagt tog 100 timmar. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0
2019
Nästa sida