m

Jay Leno visar upp sin Bronco med GT500-motor
770 hästar borde räcka

Nya Bronco släpptes denna vecka men för många är det fortfarande originalet som gäller. Jay Leno har en från 1968 och även om den ser original ut på utsidan är det en helt annan femma under skalet. Eller en åtta faktiskt, för under huven på denna har man stoppat ner godsakerna från en Shelby Mustang GT500. Det innebär en kompressormatad V8:a på 5,2 liter som ger hela 770 hästar och 846 newtonmeter i vrid. Till maskinen har man kopplat en fempetad manuell låda. Vidare har bilen Kincer-chassi, fjädring från Fox och en helt omgjord interiör. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach 1 är tillbaka
Ett mellanting mellan GT och Shelby

1968 släppte Ford lös Mustang Mach 1 för allra första gången. Nu är muskelbilarnas muskelbil tillbaka i ny skepnad och tanken med den här är att den ska vara något för den som tycker vanliga GT är för vek men Shelby lite för vass. Under huven sitter en mullrande V8:a på 5,0 liter utan överladdning. Den ger här 480 hästar, 569 newtonmeter i vrid och har begåvats med Ford Performance-delar från Shelby GT350 och GT500. Till paketet sitter samma sexstegade manuella låda som man hittar i GT350. Här är den dock uppdaterad med varvtals-matchning, Twin Disc-kopplingen från GT och en växelspak med korta slag. Vill man inte spaka själv kan man även få bilen med den tiostegade SelectShift-automatlådan. Drivningen sker oavsett självklart endast på bakhjulen. Utseendemässigt får nya Mach 1 en ny grill med två runda fejkade strålkastar-platser, ny frontspoiler med andra luftintag, en stor splitter längst ned, andra sidokjolar och diffusorn från Shelby GT500 där bak som myser tillsammans med fyra runda avgaspipor. En liten vingläpp på bakluckan avslutar det hela. Även fälgarna är unika och de är en hyllning till de klassiska Magnum 500-fälgarna. Köper man bilen med tillvalet Handling Package får man ännu fler aerodynamiska bitar, det är den gråa bilen på bilderna. Försäljningen drar igång nästa vår men vad det då kommer att stå på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Shelby GT500 mot ZL1 1LE och Hellcat Redeye
Muskelbilar gör upp i ett dragrace

Edmunds har samlat ihop de tre muskeltörerna Mustang Shelby GT500, Camaro ZL1 1LE och Challenger Hellcat Redeye och kört bilarna mot varandra i ett drag race. Camaron må vara den lättaste i gänget men det är också den med minst effekt, och då är 660 hästar ändå inte helt lite. Men Mussen har över 760 hästar och Dodgen hela 800 så det blir lite kämpigt. Så, vem vinner? Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2019

Jay Lenos Bronco har fått Fords fetaste motor
Broncon fick han i present

När Jay Leno slutade på Tonight Show 2014 så ställde Craig Ferguson en gammal Bronco på hans parkeringsplats. Craig gjorde det som ett skämt men Jay gillade så klart bilen. Nu har den fått nytt liv med hjälp av Fords specialavdelning. Förutom att putsas upp rejält så har den fått Fords fetaste motor någonsin, den som sitter i Mustang GT500. Original hade bilen 105 hästar, nu har den 760. Dessutom har man byggt om motorn så att den lirar med en manuell låda. Bilen visas nu på SEMA i Las Vegas och visades bland annat under Fords presskonferens. Ford kommer att presentera en nya Bronco nästa år. Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

Doug DeMuro spanar in nya Shelby GT500
Den ultimata Mustangen?

I början av året rullade Ford ut den hetaste Mustangen som man kan köpa - Shelby GT500. Nu har Doug spanat in den och gått igenom dess alla små egenheter och därefter tagit sig en provtur, så här såg det ut. Flera bonusklipp nedan. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Motorn i Mustang Shelby GT500 ger 770 hästar
Nu får vi reda på den riktiga effekten

I början av året presenterade Ford nya Mustang Shelby GT500 men man var då lite hemliga med effekten. Man sa att V8:an gav över 700 hästar i alla fall, men inget mer. Nu, ett halvår senare, får vi reda på att det stämde och lite till. Motorn som är en kompressormatad pjäs på 5,2 liter ger hela 770 hästar. Vridet ligger på 847 newtonmeter. Det gör den här Shelbyn till Fords kraftfullaste gatlegala bil någonsin. Fortfarande får vi dock inga prestandasiffror, men det har tidigare ryktats om att toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 290 km/h. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

De olika avgasljuden nya Shelby GT500 kan bjuda på
Låter riktigt mumsigt

Ja, elbilar är framtiden. Men jag kommer i alla fall aldrig att tröttna på vassa motorljud och mulliga avgassystem. Nya Ford Mustang Shelby GT500 har inte mindre än fyra stycken olika ljudlägen för hur mycket eller lite man vill att det ska låta och här får vi en demonstration av dessa. Det tysta läget är dock allt annat än tyst. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Det här är världens dyraste Mustang
Auktionerades iväg för 2,2 miljoner dollar

Ford har precis presenterat en ny Mustang Shelby GT500 men modellen har funnits väldigt länge. Förra året stod det klart att en Shelby GT500 Super Snake från 1967 skulle auktioneras iväg, och i söndags föll klubban. Slutpriset landade på hela 2,2 miljoner dollar vilket gör bilen till den dyraste Mustangen i hela världen. 2013 såldes samma bil för 1,3 miljoner dollar, så den har tickat upp några spänn sedan dess. Bilen finns bara i ett enda exemplar och byggdes från början av Shelby American som testfordon för däck. Under huven sitter motorn från GT40 - en stor V8:a som ger hela 600 hästar. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Så här låter nya Ford Mustang Shelby GT500
Arg!

Om du blev pepp på nya Shelby GT500 som presenterades igår kanske du även är sugen på att få reda på hur den låter när den inte är med i en reklamfilm? Håll till godo med denna video som bjuder på lite torrgasande från mässgolvet. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

Mustangen med jättemunnen nu presenterad
Nya Shelby GT500 är vassaste Mussen hittills

Nu har Ford presenterat nya Mustang Shelby GT500 på North American International Auto Show i Detroit och det är som väntat något i hästväg (pun intended) vi har framför oss. Den här muskelkärran som hunnit fylla sex generationer är den starkaste och snabbaste man har tagit fram hittills. Det viktigaste i den här bilen är såklart vad som finns under huven och i det här fallet är det en V8:a på 5,2 liter som tvångsmatas av en Eaton-kompressor. Den är placerad mellan cylinderbankarna för att inte sticka upp för mycket och på så vis puta ut genom huven. Blocket är samma som det man använder i Shelby GT350 men allt på insidan har förändrats. Man har här en cross-plane-vevaxel istället för en flat-plane, kralligare cylinderväggar, annan längd på toppbultarna och omgjorda ventilsäten. Oljetråget har även aktiva baffel-väggar som ser till att G-krafterna när man kör bana inte gör att du helt plötsligt tappar tryck. Inte mindre än sex stycken värmeväxlare och ett extra oljekyl sitter i fronten för att hålla nere temperaturerna. Varje motor monteras ihop för hand av två stycken personer och signeras av båda när det är klart. Vad det är för effekt i maskinen avslöjar inte Ford just nu utan säger bara att den levererar över 700 hästar. Det ska vara tillräckligt för att den ska klara 0-100 km/h på omkring 3,5 sekunder och kvartsmilen under elva sekunder. Vad toppfarten ligger på framgår inte men bilen kommer att vara såpass snabb att Ford kände att det behövdes såna där coola pinnar till huven så att inte denna blåser iväg. Drivningen sker på bakhjulen och kraften hittar dit via en sjustegad dubbelkopplingslåda från Tremec. Något manuellt alternativ erbjuds ej. Bilen rullar på 20 tum stora fälgar klädda med Michelin Pilot Sport4-däck. Köper man kolfiberpaketet får man istället kolfiberfälgar tillverkade av Carbon Revolution med Michelin Pilot Sport Cup 2-gummi. Innanför hjulen sitter Brembo-bromsar som mäter 420 millimeter fram och dessa greppas av sexkolvsok. Bak sitter skivor på 370 millimeter med fyrkolvsok. De adaptiva elektroniska dämparna MagneRide är standard. Lanseringen sker i höst och när vi närmar oss detta kommer fler siffror som effekt och pris att släppas. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Nya Mustang Shelby GT500 läcker ut - igen
Presenteras senare idag

Nya Ford Mustang Shelby GT500 läckte ut i oktober redan och idag ska den ha premiär. Men innan det tar vi en ny läcka som avslöjar lite mer om det kommande monstret. Bilder från en broschyr som ser väldigt äkta ut har hamnat på nätet och i den får vi bland annat reda på att bilen får en kompressormatad V8:a på 5,2 liter som ger över 700 hästar. Till den kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda som i sin tur ser till att driva bakhjulen. För att få stopp på grejerna sitter det Brembo-skivor som mäter 420 millimeter fram och sexkolvsok. Bak är det skivor på 370 millimeter och fyrkolvsok som gäller. Hjulen mäter 20 tum och däcken ska vara specialutvecklade Michelin Pilot 4S. Lite vad som bjuds ser ni på bilderna, mer kommer när bilen är officiellt presenterad. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0
2018

Rysk startup vill bygga eldriven klassisk Mustang
840 hästar och 50 mils räckvidd

För en månad sedan skrev vi om Charge och deras klassiska Ford Mustang som de byggt om med eldrift. Det verkar vara en populär grej och det vi ser här är samma grej, fast från den ryska startupen Aviar Motors. Den här har de uppdaterat med moderna grejer överallt och begåvat med en drivlina som ska bjuda på 840 hästar. Chassiet ska vara i aluminium medan karossen är i kolfiber. Fram och bakljus är av modernt snitt samtidigt som man har fällt in dörrhandtagen, monterat en splitter fram och diffusor bak, modifierat vissa detaljer och smackat dit 20 tum stora smidda fälgar i hjulhusen. Mycket av linjerna från 1967 är dock kvar. Hela undersidan ska vara platt och bilen har luftfjädring som automatiskt justerar sig efter hur snabbt man kör. Insidan bjuder på en stor pekskärm i mitten som mäter 17 tum och i övrigt ska allt man väntar sig av en modern bil finnas här. En elmotor sitter på varje axel vilket gör bilen fyrhjulsdriven. Tillsammans ger de alltså 840 hästar och vridet ska ligga på 966 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 2,2 sekunder och toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 250 km/h. Elmotorerna matas av ett batteripack på 100 kWh och på en laddning ska man kunna ta sig strax över 50 mil. Eftersom en elbil inte låter så mycket har man monterat ett externt ljudsystem som simulerar det legendariska motorljudet en Shelby GT500 ger ifrån sig. Vad bilen ska kosta, när den kommer att dyka upp och om den kommer att dyka upp återstår att se. Tumnagel
49.1°
+
Bobby Green
0

Nya Ford Mustang Shelby GT500 läcker ut
Läcker?

Nya Ford Mustang Shelby GT500 verkar ha visats upp på ett handlarevent eller liknande vilket i sin tur ledde till att bilder på sagda bil hamnade på nätet. Det verkar vara äkta vara vi ser här och att döma av teaserbilderna vi sett tidigare stämmer det nog. Premiären är lagd till North American International Auto Show som drar igång i januari. Visa det här inlägget på Instagram The New 2019/2020 Ford Mustang Shelby GT500! If you work at a Ford dealer and will sell me this car at MSRP please direct message me! I will leave a deposit today! ???????? (Disclaimer: Photos were sent to me via Instagram direct message. I am not the originator of this photo. Only a repost with my watermark) Ett inlägg delat av Kyle | 20Yrs Old | Detroit, MI (@sinister_lifestyle) 18 Okt 2018 kl. 12:53 PDT Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0

Rykte Shelby GT500 får 730 hästar
Nya specifikationer har läckt ut

Specifikationer kring den kommande Shelby GT500:an har tidigare läckt ut och nu har det hänt igen. Innan har det snackats om att bilen skulle få hela 772 hästar men nu verkar det som att det istället rör sig om 730. Inte så illa pinkat det heller dock. Motorn ska vara en kompressormatad V8:a på 5,2 liter och vridet anges till 881 newtonmeter. Tjänstevikten ska ligga på 1,916 kilo vilket om det stämmer kommer att göra bilen lättare än Dodge Challenger SRT Hellcat. De läckta dokumenten säger även att kardanaxeln är tillverkad av kolfiber och att viktfördelningen är 56,2 procent fram och 43,8 procent bak. Om dessa nya siffror stämmer återstår att se. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Ford Shelby GT500-prototyp hittad efter 50 år
Fanns i Texas

En Ford Shelby GT500 EXP-prototyp från 1967 har tydligen varit försvunnen i 50 år, men nu har den hittats. Man trodde att den blev skrotad efter testerna men så var alltså inte fallet. Bilen hade smeknamnet Little Red och togs fram av Ford tillsammans med Shelby American. Fyndet som nu ska renoveras upp kan vara värt miljontals dollar. Tumnagel
45.0°
+
Bobby Green
0

Färsk bild på nya Ford Mustang Shelby GT500
Blir nog rätt så kaxig

I mars fick vi en dunkel bild på hur nya Ford Mustang Shelby GT500 ser ut i nosen. Nu får vi ytterligare en bild på bilen och denna visar ekipaget ovanifrån. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Det här är nyllet på nya Ford Mustang Shelby GT500
Ser arg ut

Ford har släppt ett antal nya teaserbilder och en av dessa var på nya Mustang Shelby GT500. Det vi får se för tillfället är ansiktet på bilen och det avslöjar ett rejält gap till grill. Märkligt nog ser vi även att bilen har strålkastarna som kom innan facelift. Ford har sedan tidigare meddelat att modellen får en kompressormatad V8:a med mer än 700 hästar. Förutom det kommer den inte helt oväntat även ha vassare köregenskaper. Bilen har premiär någon gång nästa år. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Klassisk Ford Mustang i Lego-format
Nytt i Speed Champions-serien

Ford och Lego har tillsammans tagit fram en Mustang från 1968 klädd i racingkostym. Kartongen innehåller 183 stycken delar och den här kommer att finnas i Speed Champions-serien. Förutom bilen får man med en liten figur och en tidtavla, och kanske kan det vara så att tiden som står på den är hint om vad nya GT500 klarar av. Bilen kostar dig 15 dollar. Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

Rykte 772 hästar i nya Ford Shelby GT500?
Broschyrbild kanske skvallrar om det

Att en ny Mustang Shelby GT500 är på gång berättade Ford för två veckor sedan. I samband med detta gick det rykten om att den skulle få över 700 hästar, och nu snackas det om hela 772 hästar. En bild från den kommande bilens broschyr har hittat ut på nätet och på den får vi se den nya digitala instrumentpanelen. Sjunde växeln är i och bilen kör i 72 mph = 772. Det står även att bilen gått 74,3 miles vilket skulle kunna översättas till vrid som i det här fallet blir strax över 1.000 newtonmeter. Anledningarna till att dessa sifferrykten har blossat upp är att Ford gjorde samma sak när den senaste uppdateringen av Mustang skulle presenteras. Då var fjärde växeln i och bilen körde i 55 mph, och 455 hästar var måleffekten tillverkaren hade för bilen. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Shelby GT500 kommer tillbaka
Får över 700 hästar

Förutom att presentera nya Bullitt-Mustangen i Detroit berättade Ford även att ytterligare en legend är på väg tillbaka - Mustang Shelby GT500. Bilen kommer att få över 700 hästar och blir då en direkt rival till Dodge och deras Hellcat-modeller. Nyheten kommer nästa år men vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
2017

Köp dig en ny Shelby GT500 från 1967
Klassisk utsida med modern insida

Om du alltid drömt om en klassisk Shelby GT500 från 1967 men inte riktigt våga slå till då du är orolig över rost, strulande motorer, dåligt skött service och andra dolda fel en gammal bil kan överraska med kanske det är den här du ska slå till på. Det vi ser här är en modern tolkning av bilen byggd av Revology Cars. Den har rätt kaross från Ford men bygger på Revologys egna plattform som tillåter lite trevliga uppgraderingar. Bland annat har den en modern motor under huven så att du slipper mecka och istället kan fokusera på att köra. Det är en V8:a på 5,0 liter från Ford och Roush Performance som tack vare sin kompressor ger hela 600 hästar och har ett vrid på 645 newtonmeter. Till motorn kopplas en sexpetad manuell låda med täta steg. Bilen är även uppdaterad med moderna bromsar och ett chassi som ska stå pall mot lite tuffare körning och den höga effekten. Priset börjar på 219 000 dollar vilket ungefär är i krokarna där fina original-exemplar ligger. Tumnagel
52.4°
+
Bobby Green
0
2015

Snubbe är väldigt nära på att krascha
Bromsarna tar inte

David McMahon brummade runt med en Ford Mustang GT500 på Hockenheimring men när en kurva närmade sig märkte han att inte bromsarna tog. Som tur var lyckades han ändå se till att inte krascha, vilket av lycka fick honom att använda ett fult ord. Tumnagel
84.9°
+
Bobby Green
0
2014

Dodge Challenger SRT Hellcat bänkad till 717 hästar
Världens starkaste serietillverkade muskelbil

När Dodge först släppte på Challenger SRT Hellcat avslöjade de inte motorns effekt, utan nämnde bara att den skulle ha över 600 hästar. Nu kommer de officiella siffrorna, och man kan väl säga att Dodge var lite försiktiga när de nämnde effekten - motorn ger nämligen hela 717 hästar och 881 Nm. Det gör modellen till världens starkaste serietillverkade muskelbil och att den tar över tronen efter den 662 hästar starka Ford Mustang Shelby GT500. Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

Systemkraven för Watch Dogs
Minimum och rekommenderat

Ubisoft släppte i dagarna de officiella systemkraven för Windows-versionen av Watch Dogs. Minimum: OS: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) or Windows 8 (Please note that we only support 64 bit OSs.) Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66Ghz or AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz Memory: 6 GB RAM Graphics: DirectX 11 graphics card with 1 GB Video RAM - Nvidia Geforce GTX 460 or AMD Radeon HD 5770 DirectX: Version 11 Hard Drive: 25 GB available space Sound Card: DirectX 9.0c Compatible Sound Card with Latest Drivers Rekommenderat: OS: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) or Windows 8 (Please note that we only support 64 bit OSs.) Processor: Eight core - Intel Core i7-3770 @3.5 GHz or AMD FX-8350 X8 @ 4 GHz Memory: 8 GB RAM Graphics: DirectX 11 graphics card with 2 GB Video RAM - Nvidia Geforce GTX 560 ti or AMD Radeon HD 7850 DirectX: Version 11 Hard Drive: 25 GB available space Sound Card: DirectX 9.0c Compatible Sound Card with Latest Drivers Additional Notes: Broadband connection and service required for multiplayer mode. Supported Video Cards at Time of Release: nVidia GeForce GTX460 or better, GT500, GT600, GT700 series; AMD Radeon HD5850 or better, HD6000, HD7000, R7 and R9 series Intel® Iris™ Pro HD 5200 Watch Dogs släpps den 27:e maj. Tumnagel
38.2°
+
Frode Wikesjö
0
2013

Bilarna i Forza 5
Här finns mycket kul

Den 22 november kommer ett mycket efterlängtat spel - Forza 5. Ett givet köp för alla bilspelsälskare. Nu delar utvecklaren Turn 10 med sig av fler åk man ska kunna köra, och listan ser riktigt bra ut. Mina favoriter ur listan är Audi Sport Quattro, Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe och TVR Sagaris. Så här ser hela listan ut för tillfället: 1983 Audi Sport Quattro 2010 Audi TT RS Coupe 2006 Audi RS 4 2010 Audi R8 5.2 FSI Quattro 2012 Aston Martin Vanquish 2011 Audi RS3 Sportback 2012 Audi Team Joest R-18 e-tron quattro 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale 1971 AMC Javelin-AMX 2001 Acura Integra Type-R 2008 Aston Martin DBS 2011 BMW X5 M 2011 BMW Z4 sDrive35is 2011 Bugatti Veyron Super Sport 1987 Buick Regal GNX 2012 Chrysler 300 SRT8 1970 Chevrolet Corvette ZR-1 2011 Cadillac CTS-V Coupe 2013 Dallara #9 Target Ganassi Dallara DW12 2013 Dallara #15 Target Rahal Letterman Dallara DW12 2012 Dallara #28 Andretti Autosport DW12 2013 Dallara #12 Team Penske Dallara 1999 Dodge Viper GTS ACR 2011 Ford F150 SVT Raptor 2013 Ford Mustang GT500 2007 Ford Shelby GT500 2013 Ford Focus ST 2000 Ford Mustang Cobra R 1976 Ferrari 312-2 2012 Ferrari F12berlinetta 2009 Ferrari California 2010 Ferrari 458 Italia 2007 Ferrari 430 Scuderia 2011 Ferrari 599 GTO 1998 Eagle Talon TSi Turbo 1997 Honda Civic Type R 2013 Hyundai Genesis Coupe 3.8 Track 2009 Jeep Cherokee SRT8 2011 Koenigsegg Agera 2011 Kia Ceex27d 2011 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera 2010 Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV 1994 Mazda MX-5 Miata 2010 Maserati GranTurismo S 1954 Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe 2012 Mercedes-Benz SLK55 AMG 1976 McLaren M23 2013 McLaren P1 1991 Mazda #55 787B 2011 Mazda RX-8 R3 2011 McLaren MP4-12C 2008 Mitsubishi Lancer Evo X GSR 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR 2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II 2010 Nissan370Z 2009 Zonda Cinque Roadster 2012 Pagani Huayra 2010 Renault Megane RS 250 1987 RUF CTR Yellowbird 2013 SRT Viper GTS 2012 Scion TC 1965 Shelby Cobra 427 S/C 1998 Subaru Impreza 22B STi 2005 TVR Sagaris 2003 Toyota Celica SS-I 2010 Volkswagen Golf R Tumnagel
42.4°
+
Bobby Green
0

Systemkraven för Watch Dogs
På riktigt

Ubisoft har släppt de officiella systemkraven för Windows-versionen av Watch Dogs. Minimum requirements: Supported OS: Windows Vista SP2 64bit, Windows 7 SP1 64bit, Windows 8 64bit Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66Ghz or AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz RAM: 6 GB Video Card: 1024 VRAM DirectX 11 with Shader Model 5.0 Sound Card: DirectX 9 compatible Sound Card This product supports 64-bit operating systems ONLY. Recommended requirements: Processor: Core i7 3770 @ 3.5Ghz or AMD FX-8350 @ 4.0Ghz RAM: 8 GB Video Card: 2048 VRAM DirectX 11 with Shader Model 5.0 or higher Sound Card: Surround Sound 5.1 capable sound card Supported video cards at time of release: nVidia GeForce GTX460 or better, GT500, GT600, GT700 series AMD Radeon HD5850 or better, HD6000, HD7000, R7 and R9 series Intel Iris Pro HD 5200. Windows-versionen av Watch Dogs släpps den 21 november. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0

Datum för PC-versionen av Assassin's Creed 4: Black Flag
Kommer i november

Ubisoft har nu släppt alla releasedatum för Assassinx27s Creed 4: Black Flag och eftersom det nu släpps till både gamla och nya generationens konsoler blir det en hel del datum att hålla koll på. Dessutom finns Windows PC-versionen med på listan vilket är en trevlig nyhet. Först ut blir Playstation 3 och Xbox 360 medan Xbox One blir sista konsolen att få spelet. Efter hoppet hittar ni också specifikationerna för Windows PC-versionen. PlayStation 3 – October 29, 2013 Xbox 360 – October 29, 2013 Wii U – October 29, 2013 PlayStation 4 – November 15, 2013 PC – November 19, 2013 Xbox One – November 22, 2013 Tumnagel
38.3°
+
Emmy Zettergren
0

Mustang trasar sönder dyno
Whoops

På Expo Performance 24 i Québec fanns en dyno uppställd där man kunde rulla upp sin bil och få effekten på papper. Den här Ford Mustang Shelby GT500:an hade dock lite för mycket av det goda, och trasade sönder den stackars dynon i bitar. Tumnagel
49.7°
+
Bobby Green
0
2012

Nya Shelby GT500 Super Snake - 862 hästar!
POWERRR!!!

Super Snake är tillbaka och den här gången presenterar man även en rejäl trimning för den som är intresserad. I det värsta paketet får man hela 862 hästar att busa med. Super Snaken finns dock i "tamare" versioner och har faktiskt exakt samma effekt som vanliga Mustang Shelby GT500 i standardutförande då paketet vanligtvis bara innefattar kjolpaket, fälgar och lack. Det betyder 671 hästar och 856 Nm ur V8:an som är på 5.8 liter. Men det kanske man tröttnar på efter ett tag och det är då man med hjälp av Shelby American adderar ett fetare kompressorkit till motorn. Till den trimmade motorn får man en sexpetad manuell låda med täta steg, styvare fjädring, fet intercooler, annat avgassystem, nya fälgar, motorhuv i glasfiber, fetare bromsar och för den som vill även ett widebody-kit för att nämna några saker. Priset för hela kitet går loss på motsvarande 260 000 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Klassisk Mustang med 780 hästar
Classic Recreations släpper hårresande bygge

Classic Recreations har byggt en version av Shelby GT 500 cabriolet från 1967, en bil som aldrig ens har funnits på marknaden utan endast som prototyp. Men nu kan du ändå bli ägare till en riktigt musklig kärra med fällbart tak som med all säkerhet lär få håret att fladdra ordentligt. Precis som med alla andra bilar företaget bygger är utsidan klassisk medan insidan är byggd med modern teknik. Bilen finns att köpa i två olika versioner, G.T. 500CR 545 som fås med 545 hästar och G.T 500 900S som tack vare en ProCharger-kompressor tuffar upp effekten till hela 780 hästar. Den sistnämnda för även rejsigare stolar och styvare fjädring. Alla Classic Recreations-Mustanger är licensierad av Shelby och får därför även ett officiellt Shelby-serienummer och kommer med i "Shelby Worldwide"-registret. Just det här bygget var faktiskt också det sista som Carroll Shelby hann med att godkänna innan han avled. En G.T 500CR 545 börjar på 149 000 dollar, den vassare G.T 500 900S 199 000 dollar. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida