m

Därför ökar gamla Honda NSX så mycket i värde
Doug går igenom klassikern

En gammal Honda NSX hade ju varit trevligt att ha i garaget. Men har du inte bra med deg börjar det bli lite sent att hoppa på tåget tyvärr då de ökat i värde rätt så bra den senaste tiden. Doug har spanat in ett exemplar från 1994 med 7644 mil på mätaren som just nu är till salu. Budet är för tillfället uppe i över 50.000 dollar. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Honda-museum visar upp NSX från 1990
Ser ut som att den rullade ut från fabriken igår

Honda Collection Hall visar här upp en Honda NSX från 1990 som de har. Bilen är som väntat i ett oerhört bra skick och det ser ut som att den rullade ut från fabriken igår. Det här är första generationen av NSX och den bjuder på en mittmonterad V6:a på 3,0 liter utan överladdning som ger runt 270 hästar. Till paketet kunde man få en fyrstegad automat eller manuell växellåda med fem eller sex steg som driver bakhjulen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Hur står sig en gammal Honda NSX mot en nyare Civic Type R?
Väldigt bra ska det visa sig

Här testar Carwow en första generation av modellen Honda NSX mot en Honda Civic Type R från 2017. Sportbil mot hot hatch, 290 mot 320 hästar. Så vilken av dem presterar bäst när man mäter dragrace, rullande race och bromskapacitet? Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

En Acura NSX som campingbil
Funkar utmärkt om man har taktält

Sportbilen Acura NSX är väl kanske inte den mest praktiska att ha om man ska ut och campa, om man inte har ett taktält förstås! Det har den här snubben och här visar han hur det hela fungerar. Målet är att modda bilen så att den ska fungera att köra tvärs över USA med. Här kan ni följa Instagram-konto ägaren driver. Bonusklipp nedan. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0
2019

Honda NSX kommer i klassisk gul färg
Det är inte fult med gult

Honda NSX är en klassisk modell och den första generationen såldes i en numera klassisk gul färg. Hela 20 procent av de som såldes mellan 1997 och 2003 var faktiskt gula. Färgen hette Spa Yellow och Indy Yellow Pearl på vissa marknader och det är det senare namnet man använder när man nu tar tillbaka färgen till senaste generationen NSX. Tumnagel
46.7°
+
Roger Åberg
0

En titt i fabriken där man gör Honda NSX
Och speciellt en titt på lackeringen

Honda (eller Acura som den heter i USA) NSX verkar vara en riktigt trevlig bil. När man beställer den kan man välja en speciell lack som kostar 6000 dollar. Här får vi följa med in i fabriken där man tillverkar bilen. Lackeringen ligger i fokus och vi får se hur man får till den riktigt härliga lackeringen. Det hela är inget man gör i ett svep utan flera omgångar med färg och olika lacker. Intressant som tusan att se vilken noggrannhet man har! Tumnagel
38.8°
+
Roger Åberg
0

30 år med Acura NSX
Eller Honda NSX som vi känner den

1989 presenterades den som koncept och året efter lanserade Acura/Honda sin första riktiga sportbil - NSX. Det innebär att bilen i år fyller 30 och för att fira detta har man satt ihop detta lilla klipp. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0
2018

Honda visar upp brummande mjukisbil
Funkar lika bra som en teddybjörn?

Honda har visat upp bilmodellen Sound Sitter vilket är en lite mindre mjukisbil som är avsedd för barn som föredrar bilar framför traditionella mjukisdjur. Inuti Sound Sitter finns högtalare som spelar upp olika typer av motorljud som Honda säger ska påverka barnet lugnande. Honda ska ha testat motorljud från ett 30-tal olika bilmodeller och kommit fram till att ljudet från en Honda NSX motor ska ha varit det som fungerade bäst för att lugna ner barn. I dagsläget ser tyvärr Sound Sitter ut att bara vara ett experiment Honda säger att man för tillfället inte har några planer på att släppa Honda Sound Sitter på marknaden. Tumnagel
39.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

The Straight Pipes testar nya Honda NSX
Verkar gå bra

Igår fick vi ett tips om att YouTube-kanalen The Straight Pipes testat nya Honda NSX (Acura NSX för USA) och eftersom duon är rätt så sköna kommer det klippet här. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Att leva med en supersportbil
Vardagslyx

Något som har blivit enklare de senaste tio åren är att leva med en superbil. Audi med sin R8 är delvis skyldiga till detta. Förr i tiden var en sportbil och än värre en supersportbil något man bara tog ut på helgen på en kort resa. Allt annat var otänkbart. Dels för att skiten gick sönder men också för att det var svettigt, jobbigt, stökigt och väldigt obekvämt att leva med en supersportbil. När Audi kom med sin R8 så var det kanske inte den första supersportbilen som gick att leva med, men den är ändå betydande här. För en R8 går verkligen alldeles utmärkt att leva med utan att lida allt för mycket. Eller någonting alls faktiskt. Tvärtom är det bara härligt. Man får tänka på vissa saker, som det där med att det inte finns så mycket bagage. Eller om man stoppar ner en hög med pizzor i bagaget fram kommer hela bilen att stinka pizza eftersom luften till kupén kommer den vägen. Marques Brownlee har levt med en Honda NSX (som heter Acura NSX i USA) ett tag nu och berättar här på ett bra sätt hur det är. Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

Tesla Model 3 tar sig an racerbana
Hur klarar den sig på Laguna Seca?

Matt Crowley äger en Tesla Model 3 och för några dagar sedan tog han ut den på racerbanan Laguna Seca för att se vad den gick för. Matt körde nio varv och den bästa tiden han fick var 1:57.50 - nästan exakt samma tid som förra generationen av Honda NSX har satt på banan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0
2017

Honda visar Sports Vision Gran Turismo
En mini-NSX som gärna får byggas på riktigt

Nya Honda NSX har väl kanske inte blivit den succé man hoppades på. Bilen är jättesnabb och ligger fint på vägen men den kanske inte har världens roligaste design och så är den rätt så dyr. En lite billigare version med vassare utseende kanske är det folket vill ha istället och det är precis vad vi har framför oss här. Det här är Sports Vision Gran Turismo och den ser ju kanon ut! Tyvärr finns den inte på riktigt, utan är bara framtagen till TV-spelet Gran Turismo Sport. I spelet har bilen samma turbomatade fyra på 2,0 liter som sitter i Civic Type R men trimmad upp till 404 hästar. Till den kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda. Tumnagel
49.4°
+
Bobby Green
0

Hur är nya Honda NSX jämfört med den gamla?
Jethro Bovingdon testar

Jethro Bovingdon som numera jobbar för DriveTribe där han testar bilar har ställt nya Honda NSX mot en NSX-R från 2002. Vad har hänt under åren och hur står sig gamlingen i dag? Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0
2016

Nya Honda NSX blir din för 1,7 miljoner kronor
Går att beställa nästa månad

Från och med nästa månad ska man kunna lägga en beställning på nya Honda NSX via utvalda återförsäljare. Gör man det ska man få sin bil i höst. Nu får vi reda på vad den kommer att kosta och priset börjar på 180 000 Euro, eller motsvarande nästan 1,7 miljoner kronor. För pengarna får du en sportbil som har en dubbelturbo-V6:a, tre elmotorer och nästan 580 hästar. I klippet nedan får vi se när bilen hälsade på hos Jay Leno nyligen. Tumnagel
47.2°
+
Bobby Green
0
2015

Xcar hyllar Honda NSX
Snart 20 år sedan den lades ner

Den 30 november är det exakt 20 år sedan Honda la ner produktionen av NSX. Bilen introducerades 1990 och som ni säkert vet har det nu kommit en ny version. Den gamla är dock en riktig godbit och här hyllar Xcar den i ett inslag. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Autoblog testar nya Acura NSX
På Sonoma Raceway i Kalifornien

Videon har plockats ned från YouTube men finns på länken nedan. Autoblog har som några av de första journalisterna nu fått testa en färdig version av nya Acura/Honda NSX. Bilen som har en hybriddrivlina bestående av en dubbelturbomatad V6:a på 3.5 liter och tre elmotorer har 573 hästar totalt och gör 0-100 km/h på tre sekunder. Den är tyngre än sin föregångare men betydligt snabbare, och hur den är att köra får vi se i det här klippet. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Ingående detaljstuderande av Ford GT
Shmee150 tittar närmare

Shmee150 var på Detroit-mässan och gjorde oss alla en tjänst när han tittade närmare på Ford GT, kanske mässans intressantaste bil tillsammans med Honda NSX. Om du ens är lite intresserad av Ford GT ska du kolla in den här videon som beskådar den ur alla vinklar och in i alla vrår. Tumnagel
47.1°
+
Roger Åberg
0

Detroitmässan på tre minuter
Här vare bilar, massor med bilar!

Bilmässan i Detroit bjöd på en del roliga saker, främst Ford GT och Honda NSX. Här är dessa och allt annat som presenterades på mässan i ett klipp på tre minuter. Varning för lite sunkigt ljud. Här under kan du hitta allt vi har skrivit från mässan! Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Klassiska supersportbilar trenden på Detroit
Om två bilar nu kan bli en trend

Två fantastiska klassiker kom i nya versioner på veckans mässa i Detroit: Ford GT och Honda NSX. Här tar sig The Verge en titt på de båda bilarna som i alla fall jag inte får nog av. Tumnagel
42.5°
+
Roger Åberg
0

Honda NSX är här!
Äntligen!

Det är 25 år sedan första NSX kom och det är tio år sedan den slutade tillverkas men nu är äntligen en ny generation här! Att det skulle bli en hybrid visste vi men nu är det klart vad för typ av hybrid det blev. Basen är en V6 DOHC med dubbla turbos som är kopplad till en dubbelkopplingslåda med nio växlar. Till det kommer inte en utan tre elektriska motorer. En sitter bak och hjälper till med acceleration, bromsning och att ge bättre och jämnare kraft vid växling. På varje framhjul sitter var sin elektrisk motor som förutom att hjälpa till med acceleration hjälper till med vridmomentet och ser till att det är på rätt sida av bilen. Bilen kommer att säljas som Honda NSX i Europa men Acura NSX i andra delar av världen. Tumnagel
91.1°
+
Roger Åberg
0
2014
2013

Honda NSX Concept steg två
Det betyder ett steg närmare produktion

Honda/Acura har nu täckt av den uppdaterade versionen av koncept-NSX:en de tidigare har visat. Men det verkar inte räcka där innan det är dags för en produktionsfärdig version, ytterligare ett koncept kommer att dyka upp efter det här. Får man hoppas att det då är något som verkligen kommer att likna slutresultatet, så att potentiella kunder vet vad de har att vänta sig? Motorn är som i det tidigare konceptet en V6:a i mitten sammankopplad med en elmotor. Till det kopplas en adaptiv fyrhjulsdrift. I övrigt ser bilen ungefär ut som tidigare men den har fått lite nyheter i fronten, ny grill, nya ventiler på sidorna och ett modifierat bakparti. Det som är nytt är att vi för första gången får se hur den ser ut på insidan, och det ser mycket trevligt ut. Som tur är är planerna att visa upp nästa steg i konceptet redan i mars på bilmässan i Genève. Om produktionen nu blir av kommer bilen att byggas i Ohio och försäljningen dra igång i slutet på 2014 eller början på 2015. Tumnagel
52.9°
+
Bobby Green
0
Nästa sida