6 i dag 45 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Hyundai teasar uppdaterade i30 N Går nu att få med dubbelkopplingslåda I början av året skickade Hyundai ut en facelift av modellen i30. Nu smygvisar man den vassa N-versionen av bilen samtidigt som man meddelar att den nu kommer gå att få med åttastegad dubbelkopplingslåda för första gången. Tidigare i30 N har bara erbjudits med manuell sexpetad låda. Den kommande dubbelkopplingslådan i i30 N är samma som sitter i Veloster N. Tumnagel
37.8°
0
Nya Hyundai i20 kommer i N-version Teasers från vintertester i Arjeplog I början av året läckte nya Hyundai i20 ut. Modellen kommer att dyka upp i en upphottad N-version och nu får vi ett gäng första teasers på denna. Man har vintertestad bilen i Arjeplog tillsammans med racerprototypen RM19 och bakom ratten satt WRC-föraren Thierry Neuville. Mer detaljer om i20 N ska komma snart. Tumnagel
33.7°
0
2019
Road & Track har utsett Performance Car Of The Year Hyundai Veloster N vann Varje år utser tidningen Road & Track vilken de tycker är årets prestandabil. I år plockade man med sig elva stycken kandidater till racerbanan Thunderhill Raceway Park och efter att ha kört dem på banan kokade man ner siffran till sex stycken. Dessa bilar tog man sedan ut och körde på bergskedjan Sierra Nevadas slingriga vägar och efter detta hade man en vinnare - Hyundai Veloster N. Något otippat kanske eftersom de övriga bilarna man hade att välja mellan var BMW M2 Competition, Chevrolet Corvette, Lamborghini Huracan Evo, Lexus RC F Track, Lotus Evora GT, Mazda Miata RF Club, McLaren 600LT Spider, Nissan GT-R NISMO, Porsche 911 och Toyota Supra. Tumnagel
37.2°
0
Hyundai visar VelosterRaptor N Concept Beskrivs som en "Type R-dödare" Om några dagar, den 5 november närmare bestämt, slår portarna till årets upplaga av SEMA-mässan upp i Las Vegas. Där kommer det att finnas allehanda olika specialbyggda bilar i massa olika smaker. Hyundai kommer bland annat att ha med sig en den här som man kallar för VelosterRaptor N Concept och beskriver som en "Type R-dödare". Bilen baseras på en Veloster N som original har 275 hästar, den här ska dock ha trimmats upp till över 320 hästar. Detta har gjorts möjligt genom ny mjukvara, vatteninsprutningskit, större intercooler, modifierad turbo, ett annat insug och ett annat avgassystem. I övrigt får den ett nytt kjolpaket, sänkt fjädring och hjul med centrumbult. Om man kommer att erbjuda några av uppgraderingarna som tillval senare återstår att se. Tumnagel
39.0°
0
2018
Hyundai har prestanda-SUV på gång Kona får N-behandling För knappt ett år sedan gav sig Hyundai in i prestandamatchen när de presenterade modellen i30 N. Det hela fortsatte med Veloster N och nu bekräftar tillverkaren att det kommer mera - i form av en SUV. Det är modellen Kona som också kommer att få samma recept under skalet och därmed bli den tredje medlemmen i N-familjen. Trots att det är en SUV kommer den dock att endast vara framhjulsdriven precis som sina syskon. Effekten ur den turbomatade fyra på 2,0 liter är som mest 275 hästar. i30 N går endast att få med manuell låda men Hyundai ska vara i farten med att utveckla en åttastegad dubbelkopplingslåda som Kona N lär få ta del av. När den uppiffade suven väntas dyka upp är oklart för tillfället. Tumnagel
36.2°
0
Nya Hyundai Veloster är här Kommer i N-version Hyundais rätt märkliga men ändå ganska roliga modell Veloster som har två dörrar på ena sidan och bara en på andra sidan kommer nu i ny form, och det mest spännande är kanske att den nu erbjuds i sportigt N-utförande. Hyundais första N-bil var i30 N och samma recept gäller för Veloster. Det innebär att det under huven sitter en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 275 hästar och som har ett vrid på 353 newtonmeter. Den driver framhjulen och kopplas till en sexpetad manuell växellåda. Några prestandasiffror har vi tyvärr inte fått ta del av än. I övrigt handlar det om en bil som får styvare chassi än standardversionen och ett lite roligare kjolpaket runt om. En elektronisk diff ser till att optimera greppet och rejäla bromsar på upp till 345 millimeter fram ser till att stoppa ekipaget. Vanliga Veloster får också ett ganska sportigt utseende med stor grill och dubbla pipor där bak, men lite mindre vinge och inte lika aggressivt frontparti. Instegsversionen har en 2-liters turbofyra som ger 150 hästar som kopplas antingen till en sexpetad manuell låda eller en automatlåda med sex steg. Versionen som kallas Veloster Turbo (trots att alla motoralternativ har turbo) är istället bara på 1,6 liter men har mer effekt - 200 hästar. Den har även en så kallad overboost-funktion som tillfälligt kan ge upp till 275 newtonmeter i vrid. Till denna går det även att få en sjustegad dubbelkopplingslåda. De säkerhetssystem som man förväntar sig av en modern bil idag finns på plats, och det handlar alltså exempelvis om Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist och automatiskt helljus. Insidan får en åtta tum stor infotainmentskärm som har både Android Auto och Apple Car Play. Det finns även en backkamera och möjligheten att ladda sin smarta telefon trådlöst. Produktionen av bilarna drar igång i mars i Korea. Några prisuppgifter har vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
38.3°
0
2012
Cabbad Hyundai Veloster med cykelparkering Kul koncept visat på Los Angeles Auto Show Veloster kan väl räknas till en av Hyundais lite roligare bilar och på mässan i Los Angeles visades en ännu lite roligare version av modellen upp. Veloster C3 Roll Top Concept har ett tygtak man rullar bak och plats för en cykel på baklämmen. Taket kan man rulla antingen bakåt eller framåt vilket gör att man får gott om plats för saker, och det blir lite som en pickup. Under locket sitter samma turbomatade fyra på 1.6 liter med 184 hästar som i Veloster Turbo. Vad Hyundai har tänkt mer än att visa upp ett kul koncept är oklart. Klipp under "Läs mer". Tumnagel
38.8°
0
Extrem - ny konceptbil från Nissan Men är den så vidare värst extrem? Nissan hajpade upp deras nya konceptbil kopiöst genom att säga att det var något riktigt spännande och nytt som var på väg. Nu har bilen presenterats, och det blev en lite halvsportig crossover. Inte så extremt va? Det här är Nissans första konceptbil som de speciellt tagit fram för den brasilianska marknaden. Extrem baseras på företagets V-plattform som i Nordamerika är grund för modellen som Versa och på den globala marknaden modellen Micra. Den mäter 3.85 meter i längd, 1.76 i bredd och har en höjd på 1.53. Den är således betydligt mindre än Juke men så är detta också en bil med bara tre dörrar. Designmässigt så påminner den väl en del om GT-R i nosen på grund av grillen, och lite 370Z på grund av strålkastarna. Där bak får i alla fall jag lite BMW-känsla men kanske även lite Hyundai Veloster. Under huven sitter Nissans DIG-T-bensinare på 1.6 liter med okänd effekt som kan komma att driva bilen både på framhjulen och alla fyra hjulen. Bilen som den är nu är inte helt oväntat endast ett koncept och dess framtid är oviss, men den visar lite hur man tänker sig att en Nissan i Brasilien skulle kunna se ut. Tumnagel
38.4°
0
Tävling Kör nya Hyundai Veloster gratis under ett år! Det finns 20 nycklar - en låser upp vinnarbilen Hyundais tävling Claim the Key pågår mellan 5-9 mars med en direktsänd final den 10:e. Under finalsändningen kommer en representant från Hyundai Sverige i direktsändning att testa 20 bilnycklar en och en. Ägaren till den nyckeln som låser upp bilen står som segrare. Vinnaren får köra en Hyundai Veloster under ett helt år. Hur lägger man då vantarna på en av dessa nycklar? Enkelt! Gå in på claimthekey.com, Under tävlingsdagarna 5-9 mars delas dagligen slumpvis 5 finalnycklar ut. Detta kan inträffa när som helst under dygnet. Den som äger den aktuella finalnyckeln just då går vidare till vår direktsända final. Man kan äga en finalnyckel i intervall om 15 sekunder. Är det flera som vill äga nyckeln under samma intervall så väljs ägaren ut slumpvis. Blir man inte utvald just det intervallet så har man en ny chans nästa intervall, 15 sekunder senare. Gå till claimthekey.com, logga in med ditt Facebook-konto och klicka på den stora Claim the Key-knappen för att vara med i tävlingen.var tsCsId=17232369; Tumnagel
37.0°
0
Passar en Hyundai Veloster som golfbil? Självklart. Om den har 500 hästar Rhys Millen som vi tidigare har sett snurra omkring i en Hyundai Genesis tar här en Veloster på en golfrunda. Men det är knappast en standardbil, den här har fått sig 500 hästar och har ett vrid på hela 813 Nm som fördelas till alla fyra hjulen. Tumnagel
40.8°
0
Nästa sida