11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Nu är de här - Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm Lättade busbilar för gata och bana Efter lite teasers hit och dit är Alfa Romeos upphottade versioner av modellen Giulia Quadrifoglio nu presenterade. Som väntat blev det en GTA och en GTAm där den sistnämnda är betydligt mer anpassad för bankörning med bland annat skalstolar, bur, bortplockat baksäte och bakre rutor i lexan. Saker som sammanlagt ska göra GTAm 100 kilo lättare än Giulia Quadrifoglio som väger runt 1619 kilo. Bilarna bjuder på 540 hästar vilket är en ökning mot Quadrifoglios 510 hästar. Kraften hämtas ur samma dubbelturbomatade V6:a på 2,9 liter och drivningen sker som tidigare endast på bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,6 sekunder. I hjulhusen sitter 20 tum stora fälgar i kolfiber med centrumbult och innanför dessa sitter rejäla keramiska bromsskivor. Spårvidden har ökat med 50 millimeter och det sitter nya fjädrar, dämpare och bussningar runt om. Aerodynamiken har förbättrats med en större splitter fram och en rejäl kolfibervinge på bakluckan gör GTAm. Avgassystemet som mynnar ut i två stycken pipor centralt placerade kommer från Akrapovic och är tillverkat i titan. Insidan har fått Alcantara överallt och matta kolfiberinlägg. Endast 500 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad GTA och GTAm kommer att kosta är fortfarande oklart. Tumnagel
52.5°
0
2018
Här är den - Bugatti Divo Långsammare än Chiron, men ändå snabbare Vad får man för fem miljoner euro idag egentligen? En ganska fet villa vid vattnet kanske, några års förbrukning av Polly eller möjligheten att diska av sitt CSN-lån? Har man redan kirrat de där tre sakerna kan man ju om man vill lägga pengarna på den här - Bugattis senaste skapelse Divo. Eller vänta, alla är redan sålda så du får ingen. Det här är egentligen en Chiron med ett annat skal på sig. Det är aggressivare, sportigare och mycket mer aerodynamiskt. Jag ser Ferrari FXX K och Aston Martin Vulcan i bitarna. Man har fått sänka toppfarten en aning eftersom däcken inte pallar med den extrema downforcen som blir när det går snabbt, men de nya delarna har gjort att Divo är åtta sekunder snabbare än Chiron runt Nardobanan, och det betyder tydligen mycket för några. Motorn är samma maskin som sitter i Chiron vilket innebär en W16 på 8,0 liter med fyra turboaggregat och 1.500 hästar. Till den kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda. Vikten på bilen har bantats med 35 kilo. Endast 40 stycken exemplar tillverkas och priset är alltså dubbelt det man får betala för en Chiron. Folk har för mycket pengar alltså. Men vill man ha det ballaste är det bara att hosta upp. Stephan Winkelmann som tidigare var vd för Lamborghini sköter ju nu skeppet hos Bugatti, och hans strategi syns redan. Hos Lamborghini såg han till att modellen Murciélago förvandlades till Reventón, att Gallardo blev Sesto Elemento och att Aventador fick nytt liv i Veneno - och det fungerade ju så varför inte köra samma spår hos Bugatti? Tumnagel
50.3°
0
2017
Zelda: Breath of the Wild blev årets spel på Game Awards Vann totalt tre priser I natt hölls Game Awards och de spel som släppts under året fick sin tid i strålkastarljuset. Inte helt oväntat var det The Legend of Zelda: Breath of the Wild till Nintendo Switch som blev årets storvinnare genom att kamma hem inte mindre än tre priser. Mer specifikt Game of the Year, Best Game Direction och Best Action Adventure Game. Prisutdelningen hittar ni i videon ovan. För att fira detta, eller något, så släpptes tillägget The Championsx27 Ballad till The Legend of Zelda: Breath of the Wild och finns nu tillgänglig att spela redan nu. Trailer för det nya tillägget hittar ni här nere. Utöver det fick indiespelen Cuphead och Hellblade: Senuax27s Sacrifice också tre stycken priser var. Cuphead kammade hem Best Art Direction, Best Independent Game och Best Debut Indie Game medan Hellblade fick Best Audio Design, Games for Impact samt Best Performance för Melina Juergens som Senua. Hela listan med pristagare hittar ni här nere. Tumnagel
42.8°
0
2012
Två stycken hojar mot en Ford Mustang Uppföljaren till Motorcycle vs. Car Drift Battle Idag är det exakt ett år sedan jag la upp en video med en moddad Mazda RX7 som rejsade mot en Kawasaki ZX10R. Här kommer uppföljaren till den videon fast istället är det två bågar som kör mot en Ford Mustang. Filmen är över åtta minuter lång och blandar snygga klipp med feta sladdar. Avnjut tillsammans med en kopp fika. Tumnagel
49.2°
0
Slut på artiklar...