m

Jason Cammisa går igenom en Honda S800
Varvvillig!

Honda har byggt många olika roliga bilar genom åren. En av dessa är modellen S800. I det här klippet från Hagerty får vi lära känna den lilla godbiten lite bättre. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Allt du behöver veta om fyrhjulsdrift
Lär dig förstå din bil bättre

I det här klippet från Hagerty hjälper Jason Cammisa oss att förstå hur olika fyrhjulsdriftssystem fungerar, och hur tillverkarna far med lite osanning när de säger vad din bil klarar av. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0
2020

Testarossa - den mest missförstådda bilen från 80-talet?
Var ingen superbil

En Ferrari Testarossa fanns troligtvis som plansch på väggen i många pojkrum på 80-talet. Den hade grymma linjer och de där fenorna på sidan som ledde in i luftintagen skojade man inte bort i första taget. Men enligt Jason Cammisa var modellen missförstådd. Trots sina superbils-liknande former var det ingen superbil, utan istället en lyxig grand tourer. Vad hade du på din vägg i ditt rum? Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Veyron Super Sport var så mycket bättre än vanliga Veyron
Enligt Jason Cammisa

Sommaren 2010 rullade Bugatti ut Veyron Super Sport. Den hade 200 hästar mer än vanliga Veyron, en helt nytt kolfibermonocoque, nya karosspaneler, annan fjädring och förfinad styrning. Utseendemässigt skiljde det inte så mycket men undertill var det en helt annan bil. Och den var så mycket bättre, i alla fall enligt biljournalisten och TV-personligheten Jason Cammisa. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2019

BMW:s designchef försvarar de stora grillarna
Kommer dock bara finnas på 7-serien

Bilar blir bara större och större, och så även grillar. I alla fall när det kommer till Lexus. Men på senare tid även BMW, vilket många har haft synpunkter kring. BMW:s designchef Adrian van Hooydonk försvarar dock grillarna på nya 7-serien och X7 med att det var nödvändigt att göra detta för att särskilja modellerna från 5-serien och X5. Betalar man mer vill man ju att det ska synas såklart, och då är en mega-stor grill tydligen vägen att gå. Enligt Adrian kommer mycket av kritiken från Europa där man inte vill skylta lika mycket med sitt åk som i exempelvis Kina och Mellanöstern. "The 7 has always been the hardest to bring the expectations of the entire world into one shape. The customers are very, very different in China, the US, the Middle East and in Europe. In Europe people don’t want to get noticed. They don’t like being asked what they paid for a car and they like things in black like a stealth mode. The rest of the world is the opposite. We tried to give the Europeans what they want as well but the strongest market for the 7 is not Europe." Designern tillägger att de stora grillarna inte kommer att smitta av sig till övriga modeller utan hålla sig till 7-serien. Bonus nedan. Visa det här inlägget på Instagram I have fixed the X7’s enormous grille. You’re welcome. ? ? #ItHadToBeDone #SomebodyHadToDoIt #IVolunteeredMyServices #IAmAGoddamnHero? ? #BMW #X7 #BMWX7 #Grille #BMWGrille #OversizedKidneys #KidneyCancer #RenalOvergrowth #E30 #G07 #G07Grille #X7GrilleSwap @bmw @bmwclassic @bmwusa @bmwcca @bmw Ett inlägg delat av Jason Cammisa (@jasoncammisa) 7 Jun 2019 kl. 9:17 PDT Tumnagel
33.8°
+
Bobby Green
0
2012

BMW E30 M3 vs Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Två klassiska raska tyskar ställs mot varandra

Jason Cammisa från Automobile Magazine vrider tillbaks klockan några år och gör upp en duell mellan två mycket fina tyska bus-klassiker, BMW E30 M3 och Mercedes-Benz 190E 2.3-16. Passar utmärkt som lite skön helgtittning. Tumnagel
45.4°
+
Bobby Green
0