m

Ordentlig trailer för Monster Hunter
Monsterslagsmål!

Monster Hunter har fått en ordentlig trailer och denna kan ni skåda ovan. Filmen baseras på spelserien med samma namn och i filmatiseringen får vi möta Kapten Artemis och hennes trupp som transporteras till en främmande värld som är lite mer knökfull av massiva bestar än den vanliga världen. Monster Hunter har premiär i december. Bonusvideo nedan som kan vara bra om man inte fattar ett jota av vad som händer i trailern ovan. Tumnagel
42.0°
+
André Stray
0
2018

Första bilden på Lamborghini Aventador SVJ
Snart premiär

Lamborghini kommer att visa upp Aventador SVJ på Pebble Beach men innan dess har de skickat ut lite färska teaserbilder och via den officiella appen även en bild som visar bilen i sin helhet. Superveloce Jota som de extra bokstäverna står för betyder i detta fall att bilen är lättad och att den har ännu bättre aerodynamik. Mer information kommer när bilen väl är officiell. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Världens enda Lamborghini Miura SVR har renoverats
Av Lamborghini själva

Det finns bara en äkta Miura SVR i hela världen och nu har Lamborghinis Polo Storico-avdelning renoverat upp den till nyskick igen. Miura SVR är i princip en vidareutveckling av modellen Jota och det var Lamborghinis testförare Bob Wallace som utvecklade den. Från början var det här en Miura S lackad i den gröna färgen Verde Miura. Renoveringen tog 19 månader. Tumnagel
55.9°
+
Bobby Green
0

Lamborghini Aventador SVJ Roadster läcker ut
Läcker?

Lamborghini har ytterligare en version av Aventador på gång och för ett tag sedan fick vi reda på att den skulle få tilläggsnamnet SVJ. Nu verkar det som att en bild på den cabbade versionen av bilen läckt ut lite i förtid. Vad tycker ni? Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Nästa Lamborghini Aventador får tilläggsnamnet SVJ
Har nog aktiv aerodynamik

Lamborghini har en ännu värre version av modellen Aventador på gång. SV-versionen presenterades 2015 och just nu testas en uppföljaren på denna. Folk har fångat den på både bild och video och namnet blir Aventador SVJ. SVJ står för Super Veloce Jota och det har man hämtat från Miura SVJ som såldes i en mycket begränsad upplaga på 70-talet. Vad Aventador SVJ kommer att bjuda på i effektväg är oklart för tillfället. Den borde ha mer än de 750 hästar SV har ur den 6,5 liter stora V12:an. Det har tidigare snackats om kring 800 hästar. Utseendemässigt ser vi i videon att den får en ganska så krallig vinge och ett lika kralligt kjolpaket. Rykten säger att bilen får Aerodinamica Lamborghini Attiva precis som Huracán Performante vilket är ett aktivt aerodynamik-system som ser till att styra luften kring bilen på allra bästa sätt. SVJ lär bli den sista Aventador vi får se innan en efterträdare med hybrid-drivlina tar över. Lx27avevamo sorpresa camuffata...oggi vi sveliamo il nome definitivo: Aventador SVJ Follow @black_lion478 @supercarsofsicily @just_supercars_ @romasupercars @varryx_ @indav_design #salentov12 #aventadorsvj #jota #superveloce #svj #lamborghinispy #aventador2018 #aventadorspied #supercarspy #carspy #exclusive #worldpremiere #newaventador #supervelocejota #lamborghinijota #salento #lecce #italianbestcars #lamborginiworld #worldofbestcars #luxurysupercars #luxe #spied #ragingbull Ett inlägg delat av Salento V12 (@salentov12) 17 Feb 2018 kl. 11:01 PST Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2016

Spelintryck Gears of War 4 bjuder på en värdig återkomst
Vi har spelat kampanjen

Gears of War. Oavsett vad man tycker om spelserien är det något visst med den. De tunga striderna, det klassiska sågandet, de ruffade miljöerna. Nu är serien efter några års uppehåll tillbaka, den här gången i händerna på studion The Coalition, och jag tycker att de har förvaltat arvet från Epic Games riktigt bra. Gears of War 4 släpps i dag och nedan kan ni läsa mina intryck från kampanjen. Intryck från multiplayer kommer senare i veckan, antagligen i vår spelpodcast, eftersom jag inte hunnit spela så mycket som jag hade önskat. Har ni inte spelat de tidigare spelen och planerar att göra det innan ni hugger tag i Gears of War 4 bör ni för övrigt undvika inledningen av den här texten eftersom den i så fall innehåller en del spoilers. Men för er som redan har koll på vad som har hänt är det bara att hoppa vidare. En spoilervarning utfärdas dock för er som inte vill veta ett jota om handlingen i den här fjärde delen. Då bör ni spela spelet innan ni läser. Tumnagel
39.8°
+
Emmy Zettergren
0

Modern Warfare Remastered kräver Infinite Warfare-skivan
Jobbigt

I samband med att Activision släpper Call of Duty: Infinite Warfare nästa månad kommer man ju få med Call of Duty: Modern Warfare Remastered om man köper någon av specialutgåvorna av Infinite Warfare. Men folk som hade tänkt köpa någon av specialutgåvorna och sedan slänga skivan åt Tjotahejti efter man installerat Modern Warfare Remastered får nog tänka om. På Activisions officiella webbplats kan man nämligen bland allt det finstilta läsa att spelet kräver att man har i Infinite Warfare-skivan i läsaren för att spela Modern Warfare Remastered. "Modern Warfare Remastered is a full game download (game disc must be inserted to play Modern Warfare Remastered)." Detta gäller då såklart endast de fysiska specialutgåvorna av spelet så om man köper någon av de digitala specialutgåvorna borde allt fungera precis som vanligt. Tumnagel
21.5°
+
Frode Wikesjö
0
2015

Läckt teaser för World of Warcraft-filmen
Rätt kass kvalité dock

En liten teaser för den kommande World of Warcraft-filmen har läckt ut på nätet. Så om man vill titta på den så kan man hitta den via länken nedan. Kvalitén är riktigt risig och vattenstämplad åt Tjotahejti så man skall nog låta bli att titta på den om man vill spara sig själv till en fin HD-version. Tumnagel
43.6°
+
Frode Wikesjö
0
2013

Häftig reklamfilm för Nokia
Mobilen med oändlig zoom

Detta är en ganska cool reklamfilm för Nokia där fotografen Paul Trillio fotograferar 41 kvarter i New York med Nokias 41-megapixelskamera i Lumia 1020. Saken är att han med alla dessa pixlar sedan i datorn bygger upp en sorts time lapse-film där det ser ut som att man med mobilen kan zoom hela 41 kvarter. Efter hoppet så hittar ni även en kort bakomfilm som förkalrar hur det hela gjordes. Tumnagel
48.5°
+
Gordon Andersson
0

Snyggaste sättet att ta sig fram på vintern
Och kanske även det roligaste

Det här med att en Porsche ska stå och vila under ett täcke vintertid har för mig alltid varit en självklarhet. Man kör helt enkelt inte med dessa delikata bilar när det är dåligt väglag, då ska de istället konserveras och vänta på att plockas fram till våren. De som har Cayenne kan dock vara ute och leka året om. För den har ju fyrhjulsdrift. Men vänta nu, det har ju alla 911:or med en 4:a i beteckningen också? Då borde de ju också fungera bra att köra med på snön. Och visst gick det alldeles utmärkt, för så länge du inte ska ut på en åker och köra behöver du inte gömma dig i vinterbilen om du har en sån här. På köpet får du också en av de snyggaste bilarna att glida omkring med bland alla suvar. Och du har garanterat roligt samtidigt. Tumnagel
47.1°
+
Bobby Green
0
2011

Android Nokia tillverkar Nexus 3?
?!?

Det kommer dröja allt för länge innan nästa Nexus finns till försäljning men jag har redan bestämt mig. Nästa lur blir nästa Nexus, jag har tröttnat på tillverkare som lovar mycket men levererar jota. Det kommer nog dröja ett bra tag till innan en telefon blir den ultimata, superdatorn i handen, men jag tror att N3 kommer att lägga sig på en ribba som jag kan känna mig nöjd med i alla fall ett år fram över. Vad kan vi förvänta oss av nästa Nexus? Jo, i stort sett alla tillverkare är med och slåss om att bli nästa Nexus-fabrikant då det nu för tiden innebär en hel del pengar och reklam. Bloggen Android and me har känningar i branschen och har lyckats med att skrapa ihop en lista på de som är med och fajtas, och det ser rätt lovande ut: Samsung med en dual-core 1.5 GHz OMAP4460 HTC med en dual-core 1.8 GHz Krait(!) Snapdragon MSM8960. På 28nm, strömsnål och ny arkitektur, den kommer redan i år, minst ett halvår tidigare än planerat. Fighten är hård! En jäkla överaskande tillverkare som bjuder på en Intel CPU Sony Ericsson med en dual-core (äntligen) 1.2 GHz Scorpion Snapdragon MSM8x60 LG med en dual-core 1.5 GHz OMAP4460 Okej, de flesta var rätt väntade på ett eller annat sätt, att LG kanske lyckats klämma ut en skärm på 720p med högre pixeldensitet än iPhone4:s retina var väl på tiden kan man väl tycka och de är nog redo att släppa en Nexus då Google ändå står för mjukvara. Lagom till att Nexus3 släpps så kommer ju en upplösning på 800x480 vara uråldrigt, jag tror verkligen inte att den upplösningen kommer att ligga Nexus till lags denna säsong. Frågan är om det blir i 720p eller lite äldre och mer trötta 960x640. Enligt källor så har en riktig skrällare lämnat in en Nexus-provenhet för utvärdering till Google. Frågan är vem denna kan vara. Nokia har tidigare samarbetat ganska tajt med Intel och de är sannerligen på väg utför, de behöver i stort sett Android om de vill vara med i matchen igen. Jag själv skulle tycka att det var ashäftigt om Nokia och Intel lyckades få ihop den bästa av sex vassa lurar och Nokia kan ju göra fin hårdvara, det har vi sett förut. Trorni att Nokia krypit till korset med mössan i hand och äntligen hoppat på? Har de släppt stoltheten rörande symbian och insett att WinPho7 inte sålde lika bra som de kunde hoppas? Självklart har Intel ett gäng samarbetspartners och visst är chansen liten att det faktiskt rör sig om Nokia, men låt en enkel man få drömma lite för en dag. Bara en. Tumnagel
39.9°
+
Kristoffer Ågren
0
2010

Motorn och växellådan i nästa Lamborghini
Nu är detaljerna släppta

Uppdaterad med två stycken videos efter hoppet! Lamborghini avslöjar vad som döljer sig under skalet på Murciélago-ersättaren med information kring både motor och växellåda. V12:an på 6,5 liter är helt ny från grunden, likaså växellådan. Växellådan ska enligt Lamborghinis vd, Stephan Winkelmann, vara två generationer före sin tid. Vad den nya besten ska heta spekuleras det vilt om, från Jota till Aventador. Internt på kodspråk heter den i alla fall LP837. Den nya motorn handbyggds i Santx27Agata Bolognese, och inte hos Audi som tidigare. Jämfört med Murciélago-motorn har rödmarkeringen flyttats från 8000 varv till 8250. Det nya kärnkraftverket är 18 kilo lättare och väger nu in på 235 kilo. Motorn placeras samtidigt 60 millimeter lägre i chassiet än Murciélago för att se till att hålla tyngdpunkten så låg som möjligt. Chassiet är tillverkat i kolfiber och visades ganska nyligen upp genom Sesto Elemento Concept som använder sig av samma typ. Det nya chassiet droppar vikten jämfört med Murciélago med hela 150 kilo och totalt väger den nya bilen 1650 kilo. Bilen är totalt 20 % effektivare än gamla LP640, men det beror inte på några bränsleeffektiviseringar utan på den lägre vikten. Den nya motorn har inte direkinsprutning utan det kommer först 2015, året då Lamborghini själva sagt att de måste skära ned sina utsläpp med 35 %. Effekten kommer att ligga på 690 hästar (vissa skriver 700) och 690 Nm. 0-100 km/h kommer att gå på under tre sekunder och toppfarten kommer att överstiga 350 km/h. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Det blir inte Jota - utan Aventador
Nya bud på namnfronten

I fredags höll Lamborghini en officiell presentation av Murciélagos ersättare i Sant? Agatha Bolognese. Lamborghinis vd, Stefan Winkelmann, avslöjade då att namnet inte alls blir Jota, utan Aventador LP700-4. Något som talar för att detta faktiskt kan vara namnet som kommer att användas är att Lamborghini i augusti förra året registrerade Aventador som varumärke. Det sades också att Aventador utseendemässigt kommer att bli en blandning mellan Reventon och Gallardo LP560-4. Det låter mums i mina öron. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Tack och hej Murciélago!
Välkommen Jota!

Sista exemplaret av Murciélago byggdes för ett halvår sedan, men först igår firade de anställda på fabriken monsterbilen. 4099 stycken blev det totalt. Kanske inte låter så mycket, men faktum är att det är den mest tillverkade och sålda modellen med V12:a från fabriken lokaliserad i Santx27Agata Bolognese. Sist ut var bilen ni ser på bilden, en LP 670-4 SV lackad i Arancio Atlas beställd av en kund i Schweiz. Den andra bilden visar en 350 GT, Miura, Countach, Diablo och ytterligare en LP 670-4 SV som alla fick skaka av sig museedammet för en stund för att fira denna stora dag. Murciélago fanns både som coupé och roadster och med flera olika motorspecifikationer. När den första generationen kom hade den en V12:a på 6,2 liter och 580 hästar. Motorn borrades senare upp till 6,5 liter och hästarna ökade till 640. Sist ut (och värst) var såklart LP 670-4 SV med sina 670 hästar och drivning på alla fyra hjulen. SV toppar 342 km/h och klarar 0-100 km/h på 3,2 sekunder. Nästa vår kommer ersättaren, Jota LP 700-4. Japp, 700 hästar och fyrhjulsdrift. Någon som längtar? Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Jota på Ringen
Mysigt ljud

Nehepp, det blev ingen Jota på mässan i Paris. Vi får vänta lite lite till, i Genève ska den visas. Murciélago-ersättaren hårdtestas för fullt och här ser vi bilen på Ringen. En Gallardo Superleggera hakar på bakom men överröstas av Jotans härliga mustiga V12-ljud. Njut! Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Paris Första live-bilderna på Sesto Elemento
Privat visning i Paris nu ikväll

Bilmässan i Paris slår imorgon upp sina portar för pressen, men redan idag var det lite privata visningar för speciellt inbjudna. Jag är tyvärr inte där, men jag har en polare som är det och därför kan vi bjuda er på några första live-bilder på Lamborghinis kolfiberpreppade koncept Sesto Elemento. Nu är det slut på teaser-veckan och de officiella bilderna finns nu också att tillgå. Nya uppgifter säger också att V10:an på 5,2 liter som driver kärran framåt har samma effekt som Gallardo Superleggera, alltså 570 hästar. Det är bra med pulver i en bil som väger 999 kilo. På bilderna ser man också vart vikten är kapad, till och med instrumentbrädan har optimerats för att väga så lite som möjligt. Mycket effekt och lite vikt ger ju allt som oftast bra prestandasiffror, så också i detta fall. 0-100 km/h på 2,5 sekunder och en toppfart över 350 km/h. Min högra hand i Paris berättar också att imorgon är det dags för mer Lamborghini-premiärer, och då lär det handla om Murciélagos efterträdare, Jota. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Varken Jota eller Estoque till Paris?
Det verkar tyvärr inte så

Bilmässan i Paris närmar sig med stormsteg och en, eller rättare sagt två, stora nyheter många nog såg fram emot var avtäckandet av ersättaren till Murciélago, Jota. Den andra nyheten som ryktades dyka upp var fyrdörrars Estoque. Nu verkar det dock som att det hela var för bra för att vara sant. Enligt de senaste ryktena är det inte alls dessa modeller som kommer att visas upp, utan "bara" ett nytt koncept från Lamborghini. Det är också det konceptet som visats på de tre teaserbilderna vi hittills har fått ta del av, och har som mål att visa upp nya tekniklösningar som kommer att användas på framtida modeller. Detta utesluter ju givetvis inte att Lamborghini faktiskt håller på att koka två modeller, och att de båda nästan är klara. Men att vi får se en uppföljare till Murcen och Estoque på mässan kommer nog tyvärr inte att hända. Tumnagel
35.8°
+
Bobby Green
0

Tredje teaserbilden från Lamborghini
Interiören denna gången

Det börjar närma sig Jota-premiär nu och Lamborghini släpper sin tredje teaserbild. Man har fortfarande ingen aning om hur bilen kommer att se ut, men vi alla gillar väl en bra tease? Finns även en Coming Soon-bild som inte heller säger nånting, men den visar upp den befintliga lineupen av Lambosar tillsammans extra-tease. Tumnagel
38.2°
+
Jakob Nettelbladt
0

Två modeller från Lamborghini visas i Paris
Jota och Estoque?

Bilmässan i Paris närmar sig med stormsteg och nu bubblar ett alldeles färskt rykte kring Lamborghini upp. Det verkar nämligen som att superbilstillverkaren ämnar att ställa ut två splitternya modeller på mässgolvet. Den ena vet vi är Murciélagons efterträdare, Jota. Men den andra? Kan det möjligtvis röra sig om fyrdörrars Estoque? Lamborghini har delat med sig av två teaserbilder på Jota, eller i alla fall vad vi har trott varit Jota. På den första bilden som skickades ut var det svårt att bilda sig en uppfattning om vad det kunde vara. Den andra bilden däremot väckte en del frågor. 10 stycken hål på en kolfiberplatta, kan det betyda 10 cylindrar? Jota har ju hela tiden haft en V12:a som hjärta enligt ryktena, skulle då detta kunna handla om en ersättare till Gallardo? Men att Lamborghini skulle visa upp två stycken efterträdare på samma gång är nog för bra för att vara sant. Det skulle snarare kunna handla om det stora lyxåket Estoque, som visades som koncept för två år sedan. Vad som kommer att stå i Lamborghinis monter återstår alltså att se, och det hela blev just lite mer spännande. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Andra teaserbilden från Lamborghini
Säger inte mycket den heller

Lamborghinis andra lilla teaserbild på vad dom nu ska presentera på mässan i Paris har dykt upp på nätet. Precis som den första avslöjas inte mycket. Kolfiber ser vi i alla fall tydligt att det handlar om. Vågar ni gissa på vad detta kan föreställa? Första bilden hittar ni här. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Teaserbild på Lamborghini Jota
Fast man ser ju nästan inte ett jota

Det sägs att detta är en första teaserbild på Murciélago-ersättaren Jota. Det är inte mycket vi får se men rykten säger att detta ska vara en första bild av sex stycken som kommer att publiceras innan bilen presenteras på bilmässan i Paris. Lamborghini själva är tysta och har inte delat med sig av några detaljer gällande den kommande superbilen. Om detta är en riktig bild av bilen får vi reda på när mässan drar igång. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Androids föreläsningar från Google I/O nu tillgängliga
tillTalar() .kanske ( utVecklarna mest ) ;

Nu har Google börjat släppa på videos från Google I/O. Det här är inte videos för alla att se på, snarare för de som är intresserade att lära sig mer om Javautvackling inom Android och mobila enheter. Föreläsningarna bör klassas som om de är på högskolenivå eller mer, om du inte förstår ett jota bör du inte bli ledsen utan snarare bli mer vetgirig helt enkelt, det är inte helt simpla saker de talar om, men samtidigt är det inte raketforskning. Om den här videon fångat ditt intresse så kanske du borde kolla hitåt för resten av videoklippen. Vill du börja koda Android-appar så är dessa videos en grym start om du har lite Java i ryggen! Tumnagel
37.6°
+
Kristoffer Ågren
0

En liten liten smygtitt på Lamborghinis nästa värsting
Men vad kommer den att heta? Urus eller Jota?

Mer än så här bjuder inte Lamborghini på när det kommer till Murciélagos efterträdare, än så länge. En ynka liten del av motorhuven syns av vad som kommer bli ett riktigt monster. Förväntad debut för Lamborghinis nästa superbil är i september i år på bilmässan i Paris. Jota, eller Urus som är namnen som hittills figurerat i samband med bilen, har en V12:a på runt 700 hästar att leka med. 0-100 km/h ska gå på bara 3 sekunder, och toppfarten anges till 370 km/h. Bilen är helt ny från grunden och kommer att bli kortare än dagens Murciélago, den kommer dessvärre inte att ha de traditionella Lambo-dörrarna på grund av viktbesparing utan en lite annorlunda konstruktion liknande den som finns att eftermontera på vanliga bilar. Bilen väntas hämta vissa designelement från den lite mer extrema Reventon, vilket i mina ögon bara är positivt. Enligt rykten ska bilen visas för handlare och vip-kunder i juli, då också alla fakta och det riktiga namnet avslöjas. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Slutspurt för Lamborghini Murciélago
Exklusivt för den kinesiska marknaden

Lamborghini Murciélago sjunger på sista versen och innan efterträdaren Jota tar över klämmer företaget ut det sista ur modellen. Med China Edition, en begränsad specialversion av LP 670-4 SV avsedd endast för den kinesiska marknaden, tackar Murcen för sig med flaggan i topp. Endast 10 bilar ska byggas, och det är alltså lättade och trimmade SuperVeloce som står som bas. Till den har man tagit fram en speciell grå lack och dekorerat bilen med ett brett orange fält som sträcker sig över hela bilen. Den orangea färgen symboliserar en vulkan som får utbrott, vilket också motorn i den här bilen får när man trampar gasen i botten. På insidan fortsätter färgtemat på bland annat stygn och växelpaddlar. I vanlig ordning är bilarna numrerade men på den skylten läggs även ägarens namn till. Motorn har inte förändrats något vilket innebär en V12:a på 6,5 liter och en effekt på 670 hästar. SV:n är också bantad 100 kilo jämfört med vanliga LP 640. 0-100 knyck går på bara 3,2 sekunder och toppfarten ligger på 342 km/h. Intresset för Lamborghinis bilar har ökat i Kina som nu har sju stycken återförsäljare av det italienska fullblodets modeller. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Nya Lamborghini Jota!
Världens första bilder

Murciélagos heta efterträdare Jota har plåtats i den norrländska snön. Superbilen väntas bli den vassaste Lambon hittills och få runt 700 hästar. Om ett år är det dags för Murciélago att kasta in handduken, efter 10 år som den ultimata superbilen. Då tar det här nya monstret vid, som just nu går under namnet Jota. Teknikens Världs spionfotograf plåtade bilderna som visar en bil med rätt lite maskering, och vi får en försmak på hur den färdiga produkten kan se ut. Jota är ungefär lika stor som dagens Murciélago vilket betyder runt 4,7 meter i längd och över 2 meter i bredd. Rykten säger att Jota inte kommer att få samma motor som brukas i Murciélago, utan en helt ny V12:a på 6,5 liter och minst 700 hästar, imponerande! Klicka vidare på länken nedan för att se fler bilder. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0