LIVE 14:30 Volvo presenterar ny elbil!
m

Koenigsegg önskar Alla hjärtans dag med Regera
Gör hjärtan i snön

Igår var det Alla hjärtans dag och för att uppmärksamma detta och skicka kärlek till folket satte Koenigsegg ihop denna film där en Regera gör hjärtan i snön. Denna skulle ju givetvis ha postats här igår men det blev idag istället. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

Mr JWW kör en Koenigsegg One:1
Världens första megacar

Vi har tidigare sett när Mr JWW spanade in en Koenigsegg Regera. Nu har han även fått köra en One:1 och även om den börjar få några år på nacken nu är det fortfarande en oerhört mäktig bil som man gärna ser mer av. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0
2020

AutoTopNL hänger med en Koenigsegg Regera
Ett trevligt möte

Biltestarkanalen AutoTopNL blev inbjudna till Koenigsegg i Ängelholm för att få sig en lite närmare titt på en Koenigsegg Regera. Först får vi oss en genomgång av bilen och efter tolv minuter är det dags att åka lite tillsammans med Koenigseggs testförare. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Jon Olsson spanar in några Koenigseggs
Ge mig alla tack

Jon Olsson byggde om sin uppfart så att den skulle bli lite mer superbils-vänlig. Nu när allt är klart måste man ju testa om det blev bra, och ska man göra det ordentligt låter man en Koenigsegg Regera hälsa på. Del två har ni nedan. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

En genomgång av en Koenigsegg Regera
Det här är Zachs Garages nya bil

Nu har den Koenigsegg Regera som Zachs Garage beställt dykt upp så här får vi oss en liten genomgång av bilen som har tillvalet Ghost Package och som är specad i blått med synlig kolfiber och guldiga inslag. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Czinger hävdar att 21C är snabbare än Koenigsegg Regera
Från 0-400-0

Efter en del teasers presenterar nu det amerikanska företaget Czinger sin superhybrid 21C. Och man gör det med dunder och brak eftersom man hävdar att den här kärran är snabbare än Koenigsegg Regera från 0 till 400 km/h och tillbaka till 0 igen. Enligt Czinger klarar 21C denna strapats på bara 29 sekunder vilket skulle klå Regeran som gjorde det på 31,49 sekunder. Upp till bevis! Bilen ska göra 0-100 km/h på 1,9 sekunder och 0-300-0 km/h på bara 15 sekunder. Toppfarten ska ligga på galna 432 km/h. För att få till dessa siffror behöver man ju som ni säkert vet ganska så rejält med effekt och det har 21C. Under skalet sitter en mittmonterad flat-crank-V8:a på 2,88 liter med dubbla turbo-aggregat på sig. Till detta sitter det två stycken elmotorer på framaxeln. Den sammanlagda effekten anges till 1250 hästar och varvstoppet ska ligga på 11.000 varv. Tjänstevikten ligger på 1250 kilo så vikt/effektförhållandet är alltså 1:1. Det finns även planer för en banversion som man kallar för 21C Lightweight Track och den bantar vikten till 1218 kilo istället. Många av delarna till 21C ska vara utskrivna med hjälp av 3D-skrivare. Bilen är byggd och designad i Los Angeles och den kommer att ställas ut i Genève nästa månad. Tumnagel
31.8°
+
Bobby Green
0

Mr JWW går igenom en Koenigsegg Regera
Kul bil

Mr JWW har fått låna en Koenigsegg Regera och här går han igenom den för att sedan ta ut den på bana och gasa lite. Tumnagel
46.4°
+
Bobby Green
0
2019

Häng med i rekord-Regeran
Vy från cockpiten

För några veckor sedan satte Koenigsegg ett nytt världsrekord med modellen Regera då man lyckades köra 0-400-0 km/h på bara 31,49 sekunder. Nu har tillverkaren släppt en video som visar hur det hela såg ut från cockpiten. Tumnagel
48.5°
+
Bobby Green
0

Koenigsegg Regera sätter nytt världsrekord
0-400-0 km/h på 31,49 sekunder!

Att Koenigseggs modell Regera är snabb visste vi. Den är också extremt bra på att få ned hastigheten och stanna när man väl trycker på bromsen. Koenigsegg har gjort en grej av just detta, att accelerera från stillastående upp till en viss hastighet och sedan stå på hejdarna så mycket det går och därefter klocka tiden. Nyligen tog man en Regera till Råda flygfält i Lidköping och där körde man 0-400-0 km/h på 31,49 sekunder. Sjukt! Tumnagel
71.4°
+
Bobby Green
0

Mattsvart Koenigsegg Regera brummar omkring
Kanske hade passat som Batmans nya åk?

Här ser vi en mattsvart Koenigsegg Regera med tillvalet Ghost Package köra omkring och väcka en del uppmärksamhet. Banan man kör på är Assen i Nederländerna. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0
2018

Koenigsegg har byggt en naken Regera
Kolfiberporr!

Varför dölja något så vackert som kolfiber under massa lack? Så tänkte kunden som beställde den här Regeran från Koenigsegg. Det här är tillverkarens första någonsin som är i KNC - Koenigsegg Naked Carbon. Helt naken alltså. Inte ett endaste dugg som täcker den fantastiska väven som vi alla har kommit att älska. Det tunna lagret av epoxi som vanligtvis ligger på kolfibern har varsamt polerats bort för hand. Tydligen en sjukt känslig grej - minsta felsteg här sabbar väven och då är det kört. Christian von Koenigsegg säger följande: "It’s not unusual for a customer to specify their car with visible carbonfibre. It’s a beautiful material from a visual perspective and our customers love to show what the car is made from. KNC takes the idea of visible carbonfibre to a whole new level, revealing a beautiful lustre and a very silky finish. The Koenigsegg philosophy has always been about exploring extremes. It’s great to extend that idea to a whole new way of finishing and presenting a car." Den nakna bilen väger omkring 20 kilo mindre än en målad bil vilket gör att man inser hur mycket färg och klarlack faktiskt adderar till vikten. Tumnagel
56.7°
+
Bobby Green
0

Shmee150 kör en Koenigsegg Regera
Den första kundbilen

Koenigsegg har nu levererat det första exemplaret av modellen Regera till kund och den bilen har Shmee150 haft turen att få köra en sväng. Bonusklipp nedan där Tim även besöker ett ganska så välfyllt och välkänt garage. Tumnagel
43.4°
+
Bobby Green
0

Hur funkar egentligen systemet i Koenigsegg Regera?
Donut Media snackar momentomvandlare

En Koenigsegg Regera har ingen växellåda, så vad har den istället? En momentomvandlare. Om just detta och hur det fungerar snackar man om i det här klippet. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0
2017

Koenigsegg visar misshandel av Regera
Firar 1 miljon följare

Varning för snabba klipp! Koenigsegg har precis nått en miljon följare på Instagram och för att fira detta skickade man ut följande video som visar när en Regera får utstå diverse våld och brutala tester. Om ni undrar vem det är som har gjort musiken i klippet så kan jag meddela att det är Christians son. THANK YOU FOR 1 MILLON FOLLOWERS! Thats SMASHING! ?? Ett inlägg delat av Koenigsegg (@koenigseggautomotive) 27 Dec 2017 kl. 5:55 PST Tumnagel
49.2°
+
Bobby Green
0

Köplats för en Aston Martin Valkyrie till salu
Vdn lär inte vara nöjd

Here we go again. Biltillverkare som säljer begränsade upplagor av specialversioner gör det gärna till kunder som vill vara ambassadörer för märket och som kanske haft flera bilar från tillverkaren sedan tidigare. Så här har det varit länge. Var du spekulant på en Ferrari Enzo när den släpptes var du tvungen att sedan tidigare äga en F40 och en F50. Men nu för tiden verkar det ha blivit lite av en sport att köpa bilar på spekulation och sedan antingen sälja dem direkt efter leverans eller den byggslot man tilldelats. Även kallat flippa i bilsammanhang, och nej det måste inte betyda att man har voltat med bilen. Nu har precis just detta hänt med en Aston Martin Valkyrie, och på länken nedan finns för närvarande en försäljningsannons av en byggslot för denna modell med prislappen tre miljoner euro. Säljaren måste ha missat det vdn för Aston Martin, Andy Palmer, sa tidigare i år: sälj din köplats och din reservation plockas bort från listan. Om nu denna annons är äkta lär Aston Martin snart kontakta säljaren. Andra bilar som säljs av samma säljare, Knight International, är bland annat en byggslot för Mercedes-AMG Project One, en byggslot för Bugatti Chiron, en Ferrari FXX-K och en Koenigsegg Regera. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Ny säsong av /Drive
Sänds på NBC Sports

Det är dags för en ny säsong av bilprogrammet /Drive med programledarna Chris Harris, Matt Farah och Mike Spinelli. Säsongen har sju stycken avsnitt som alla kommer att sändas via NBC Sports. Trailern visar lite vad som komma skall, och som vi kan se ovan är Koenigsegg Regera med på ett hörn. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Koenigsegg Regera får Aero-paket
Ökar marktrycket med 75 kilo

Vår svenska stolthet Koenigsegg Regera har fått sig en liten uppdatering i form av ett Aero-paket. Frontspoilern är med paketet djupare och bilen har fått nya winglets både fram och bak. Paketet gör att marktrycket ökar från 310 till 385 kilo. Tumnagel
54.6°
+
Roger Åberg
0

Koenigsegg Regera är slutsåld
Alla 80 stycken exemplar bokade

Koenigsegg Automotive skickade tidigare i dag ut ett pressmeddelande där de berättade att alla 80 stycken exemplar av modellen Regera är sålda. Så du som satt där och funderade på om du skulle lägga en beställning eller inte behöver ej våndas mer över det beslutet. Är du väldigt angelägen om att köpa en får du nog vara beredd att hosta upp en bra slant mer än vad bilen kostar till någon av de som har bokat, eller snällt vänta tills det kommer ut någon på begagnatmarknaden om X antal år. För pengarna, från omkring 15-16 miljoner kronor, får man en väldigt speciell bil som har en dubbelturbomatad V8:a och tre stycken elmotor under skalet. Förbränningsmotorn ger 1 100 hästar och elmotorerna (en på vevaxeln och två på bakaxeln) ger 670. Den kombinerade effekten anges till 1 500 hästar och vridet anges till 2 000 newtonmeter. Kraften skickas endast till bakhjulen och detta sker via det unika Koenigsegg Direct Drive-systemet som inte är en växellåda utan istället ett system som gradvis förser drivningen med kraft. Bilen gör bland annat 0-400 km/h på så lite som 20 sekunder. Christian von Koenigsegg säger följande: "The Regera is a new high watermark for Koenigsegg Automotive. It has been our greatest technical challenge and as such, it is also our greatest technical triumph. That our customers and dealers have seen and appreciated the work we’ve done on the Regera is a source of great pride for everyone at Koenigsegg." Tumnagel
63.9°
+
Bobby Green
0

De två första Koenigsegg Regera är redo för leverans
En grön och en röd

Koenigsegg kommer att ha med sig två stycken exemplar av Regera till bilmässan i Genève och båda två är kundbilar som nu är redo för leverans. Direkt efter mässan kommer de att skeppas till sina lyckliga köpare och så här ser bilarna ut. Den ena går i en slags british racing-green medan den andra är eldigt röd. Båda två rullar på de läckra kolfiberfälgarna som är hela 40 procent lättare än motsvarande fälgar i aluminium. Tumnagel
65.0°
+
Bobby Green
0
2016

Så fungerar Direct Drive i Koenigsegg Regera
En direktdrift utan växlar

En Koenigsegg Regera har ingen konventionell växellåda. Istället har tillverkaren tagit fram något man kallar för Koenigsegg Direct Drive, och hur den fungerar förklarar Christian i den här videon. Tumnagel
59.4°
+
Bobby Green
0

Mer om Koenigsegg Regera
Tredje delen från /Drive är här

Äntligen ett nytt avsnitt i /Drives serie om Koenigsegg och deras modell Regera. Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida