m

14 bilmärken får tio år på sig att bevisa vad de går för
Stellantis ger Alfa Romeo, Lancia, Chrysler en chans

Stellantis är resultatet av ett gång sammanslagningar i bilbranschen, senast Fiat Chrysler Automobiles och PSA Group. Gruppen har hela 14 olika varumärken under sig och vem som helst kan räkna ut att alla inte är framgångsrika. Varumärkena är Jeep, Chrysler, Dodge, Ram, Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Citroën, Peugeot, Opel, Vauxhall och DS Automobiles. När sammanslagningen skedde tidigare i år trodde många att en rad märken skulle läggas ner, men nu har Stellantis VD gått ut och sagt att alla varumärken kommer att få tio år på sig att bevisa att de har rätt att existera. – Wex27re giving each (brand) a chance, giving each a time window of 10 years and giving funding for 10 years to do a core model strategy. The CEOs need to be clear in brand promise, customers, targets, and brand communications, sa Carlos Tavares, vd på Stellantis på Financial Times Future of the Car event. Tumnagel
43.3°
+
Roger Åberg
0

Jay Leno går igenom en Lancia Stratos HF
Rallybilen i gatversion

Lancia Stratos är rallybilen som man även fick köra på gatan om den hade Stradale i namnet. Det har denna version som Jay Leno spanar in här och sen tar ut på en tur. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0
2020

Rallyversion av Lancia Delta Integrale i Lego
Tog 15 månader att bygga

Med hjälp av Lego Technic-bitar har "Lumik" skapat den här kopian av rallylegendaren Lancia Delta Integrale. 15 månader tog det att få ihop bygget som just nu ligger uppe som en idé på länken nedan. Den har allt som originalet har - Ackermann-styrning, fjädring fram och bak, fyrhjulsdrift och växellåda som kan manövreras från kupén. Som om inte det vore nog har den även fungerade fram- och bakljus. Totalt har det använts 2584 stycken Lego-bitar för att få ihop allt. I skrivande stund är det 3310 stycken människor som stöttar projektet. Kommer man upp i 10.000 tar Lego sig en titt på bygget och ser om det är något man ska ta fram officiellt. Tumnagel
50.7°
+
Bobby Green
0
2019

Jay Leno kör gamla rallybilar
Fiat 131 Abarth och Lancia Delta S4

De senaste bilarna att hälsa på hos Jay Leno är två stycken italienska ikoner inom rallyvärlden - Fiat 131 Abarth och Lancia Delta S4. Båda två ägs av samlaren John Campion och de är i väldigt bra skick. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo 155 GTA och en 155 DTM brummar hillclimb
Härligt att se

Elbilar är bra och allt det där, men ljudet som de här bilarna ger ifrån sig är ändå det som får nackhåren att resa sig. I alla fall hos mig. GTA-versionen byggdes för standardvagnsracing på 90-talet och det sägs att endast 20 stycken exemplar blev till. Motorn kommer från Lancia Delta Integrale och den ger hela 550 hästar som skickas ut till alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på under tre sekunder. DTM-versionen byggdes för den tyska DTM-serien på 90-talet. Den har en V6:a på 2,5 liter utan överladdning men hela 500 hästar ändå. Varvstoppet ligger på galna 12 000. Även här finns det fyrhjulsdrift och vikten på bilen ska ligga på under ett ton. Helt klart också den som har det bästa motorljudet av de två. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0
2018

Harry visar upp en Lancia Thema 8.32
Ni vet den med Ferrari-motorn

Den må se anonym ut på utsidan, men lyfter man på locket till en Lancia Thema 8.32 sitter där en V8:a från Ferrari. En sådan skojar man aldrig bort, och på bilträffar brukar det ofta bli en folksamling när en motorhuv på denna bil öppnas. Harry Metcalfe ger oss här en rundtur kring den något märkliga men ack så härliga modellen. Tumnagel
43.3°
+
Bobby Green
0

Nu kan du köpa dig en uppdaterad Lancia Delta HF Integrale
Men det kostar en slant...

Ett företag som kallar sig för Automobili Amos presenterar nu Lancia Delta Futurista. Man har tagit en Lancia Delta HF Integrale från 1989, strippat ner den totalt och byggt upp den på nytt igen med uppdaterade prylar. Mängder av kolfiber har använts för att hålla nere vikten som till slut landar på 1.250 kilo. Den trimmade motorn som ger 330 hästar borde alltså vara fullt tillräckligt för att sätta bra fart på ekipaget. Insidan är komplett med kramvänliga Recaro-stolar, aluminiumpedaler och en ratt med inbyggda knappar som styr viktiga funktioner. Målet har varit att ta fram en bil som ska vara "pure, analogic, raw, and essential" i dagens samhälle där allt ska styras av datorer. Vad får man betala om man vill ha en sån här då? Jo, 300.000 euro. Endast 20 stycken exemplar kommer att genomgå den här förvandlingen och ett av dessa ska redan vara beställt av han som grundade Singer Vehicle Design. Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0

Rykte FCA slutar med dieselmotorer
Efter 2022 blir det inga fler

Financial Times har tagit del av uppgifter som säger att FCA (Fiat Chrysler Automobiles) kommer att sluta med dieselmotorer i personbilar efter 2022. Det här väntas bli officiellt den 1 juni i år. Samtliga märken inom koncernen berörs vilket innebär Fiat, Chrysler, Dodge, Maserati, Alfa Romeo och Lancia. Anledningen är som väntat dieselgateskandalen och de hårdare utsläppskraven på dieselmotorer. Tumnagel
49.5°
+
Bobby Green
0

FCA restaurerar gamla klassiker
Sugen på en "ny" Lancia Fulvia kanske?

Fiat och Chrysler-koncernen presenterar nu Reloaded by creators som är ett grepp där de kommer att restaurera gamla utvalda klassiker. Man har redan tagit sig an ett gäng italienare och dessa är Alfa Spider IV serie (1991), Lancia Fulvia Coupé Montecarlo (1973), Spidereuropa Pininfarina (1981), Alfa Romeo SZ (1989) och Lancia Appia Coupé (1959). Härliga allihopa och själv tar jag gärna SZ:an. FCA Heritage letar själva upp bilar som har glömts bort, renoverar upp dem till dess forna glans på korrekt vis och erbjuder de sedan till försäljning. Vad de uppfräschade gamla bilarna kommer att kosta är oklart för tillfället, men troligtvis blir de inte helt billiga. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Lancia Stratos gör comeback - igen
Men det är inte Lancia som bygger den

Sedan 2014 ägs Lancia av Fiat Chrysler Automobile och den enda modell de för tillfället erbjuder är Ypsilon, och den säljs endast i Italien. Ägarna har istället lagt sitt krut på Alfa Romeo och Maserati. 2010 började snacket gå kring en ny Stratos, byggd på Ferrari F430 Scuderia. Designen hade förfinats ytterligare och även om den kanske inte gillades av alla fanns det definitivt lite Stratos-linjer här. Men, 2011 kom ett bakslag eftersom Pininfarina som ritat nytolkningen förbjöds av Ferrari att gå vidare med den. I början av 2012 meddelade man att projektet hade lagts ned. Nu blir det dock lite liv i luckan igen då företagen Manifattura Automobili Torino (MAT) och New Stratos Gbr gått samman och ska bygga 25 stycken nya exemplar av bilen. Förutom denna ska man tydligen även ta fram en Safari-version och en GT-racerbil. Vad nykomlingen ska baseras på är oklart för tillfället men man lovar att den kommer att ha en motor som ger mer än 550 hästar. Den ska även ha "specially tuned suspension" och "deliver an experience that no other supercar can assure on tight and twisty roads." Om den kommer att se ut som bilen som visades 2010 är oklart för tillfället. Den nya bilen kommer tillsammans med ett original från 70-talet att ställas ut på årets bilmässa i Genève. Den första kunden ska få sin bil redan i april. Priset ryktas börja på 835.000 dollar. Nedan ser ni en liten del av det Lancia-inslag The Grand Tour körde nyligen. I mitt tycke det bästa inslaget programmet levererat hittills. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

Rowan Atkinson auktionerar ut två godingar
Mercedes-Benz 500E och Lancia Thema 8.32

Rowan Atkinson är väl kanske mest för att ratta Mini, men han ska privat köra en McLaren F1. Eller ha en i alla fall. Han har även andra godingar och nu ska han auktionera bort två av den. Den första är en Mercedes-Benz 500E, en klassisk Merca som faktiskt gjordes i samarbete med Porsche. Man skeppade bilen mellan fabrikerna och den tog 18 dagar att få färdig. Den hade en V8:a på 322 hästar, gjorde 0-100 på 6,1 sekunder och toppade på 260 km/h. Grymma siffror i början av 90-talet. Den andra är en Lancia Thema 8.32. Ser kanske inte mycket ut för världen men har faktiskt lite svenskt blod i sig. Lancia Thema, Alfa Romeo 164 och Saab 9000 var kusiner. Men det var ingen trött motor under huven, istället hittar vi där en V8:a skapad av Ferrari. Motorn sattes ihop av Ducati men själva blocken gjordes i Maranello. Tumnagel
48.2°
+
Roger Åberg
0
2017
2016

Vacker film om en legend
Praemios senaste innehåller en Lancia Stratos

Som vi kan se här är det inte bara Petrolicious som kan göra snygga bilfilmer, även Praemio är skarpa. I deras senaste alster får vi bekanta oss med en legend - Lancia Stratos. Fler filmer hittas här. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0

Klart man kan hämta julgranen med en Lancia Rally 037
Det blir dessutom lite roligare

Bilfirman Girardo & Co. önskar god jul med den här härliga filmen där vi får se en julgran bli hämtad ur skogen med en alldeles fantastisk bil. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Skoda Octavias nya ansikte
Faceliften är här

Octavia är Skodas bäst säljande modell och nu får den sig ett ansiktslyft. Det här inte hänt jättemycket baktill men framtill är det helt nytt med delade strålkastare som ger bilen ett säreget utseende. De nya strålkastarna har full LED-teknik. Själv får jag nostalgivibbar och det känns som att den här bilen skulle kunna vara något från Lancia istället för Skoda. Förutom det nya utseendet får bilen prylar från storebror Superb under skalet. Det handlar mest om assistans- och säkerhetssystem och mot tillägg kan du bland annat få fotgängarskydd, bättre parkeringshjälp, döda vinkeln-varnare och släpvagnsassistent. På insidan får man nu om man väljer den fetaste utrustningsnivån Columbus ett infotainmentsystem med en pekskärm på 9,2 tum - samma som sitter i Kodiaq. I övrigt ska materialvalen vara lite roligare plus att man ersatt alla fysiska knappar med tryckkänsliga diton. Vill man kan man nu även få en ratt med värme i och i bakluckan på kombiversionen finns det nu även en löstagbar ficklampa precis som i Superb. Under huven kan man välja mellan fem olika bensinalternativ och fyra dieslar. De sträcker sig från 1,0 till 2,0 liter och har effekter från 84 till 184 hästar. Nästan alla kan fås med en sex eller sjustegad DSG-låda och de som benämns 1,8 TSI och 2,0 TDI går att få med fyrhjulsdrift. Försäljningen drar igång i slutet av året och de första leveranserna ska ske i början av nästa år. Tumnagel
23.0°
+
Bobby Green
0

Det här kommer vi att få se i motorprogrammet Asfalt
Snart premiär

Den 4 mars har säsong tre av motorprogrammet Asfalt premiär på de lokala Tv-kanalerna 24nt och 24Corren och nu får vi reda vilka bilar som kommer att medverka. Och det blir en rejäl blandning - från Volvos absoluta fiasko 480 Turbo till en av världens hetaste bilar - Porsche 959. Varje avsnitt är omkring 15 minuter långt och de är tio till antalet. Oavsett om du är bilentusiast eller helt okunnig om bilar men gillar dessa tingestar ska du kunna uppskatta programmet. Bilarna som kommer att vara med är följande: Alpina B7 Turbo Ariel Atom BMW Z4 Ford Capri (försmak nedan) Indigo 3000 Lancia Delta HF Integrale / Toyota Celica GT4 Carlos Sainz Maserati Ghibli Peugeot 205 GTi Porsche 959S Volvo 480 Turbo Det första programmet kommer att läggas upp på YouTube den 5 mars. Tumnagel
45.8°
+
Bobby Green
0
2015

Codemasters släpper DiRT Rally
På Steam Early Access

Codemasters släppte i dag ett nytt spel i DiRT-serien, nämligen DiRT Rally. Spelet är endast tillgängligt via Steam Early Access just nu och den versionen innehåller 17 bilar (bland annat BMW M3 Evo; Audi Quattro S1; Lancia Delta HF Integrale och Subaru Impreza) samt 36 banor i tre olika miljöer. Allt eftersom spelet utvecklas kommer man släppa nya bilar, banor och spellägen till folket som köpte tillgång till spelet. 26,99 Euro kostar det om man nu skulle vara sugen på att köpa det. Tumnagel
49.9°
+
Frode Wikesjö
0
2014

100 bilar från Forza Horizon 2
Vroom vroom

Microsoft avslöjade i dag de 100 första bilarna som kommer kommer kunna köra i kommande Forza Horizon 2. Spelet kommer ha mer än 200 bilar när det väl släpps med övriga utbudet kommer offentliggöras vid ett senare tillfälle. Forza Horizon 2 släpps den 30 september och en en lista på dessa 100 bilar kan hittas efter hoppet. Tumnagel
41.4°
+
Frode Wikesjö
0

Carspotting Lancia Delta Integrale-fest på Sardinien
Härligt!

Robin har varit och semestrat på Sardinien och där knatade han rätt in i ett meetup för Lancia Delta Integrales. Tack för bilderna Robin, fortsätt att skicka in era bilspottar till bobby (at) feber (punkt) se =) Tumnagel
52.4°
+
Bobby Green
0

Nya Chrysler 200 läcker ut
Visas i Detroit

Chrysler 200, eller Lancia Flavia som den heter på den europeiska marknaden, ska komma i en ny generation och bilder tillsammans med lite fakta har nu läckt ut på webben. Officiell premiär är det först på mässan i Detroit. Arkitekturen delas med Dodge Dart och under huven väntas det komma två nya bensindrivna motoralternativ - en fyra på 2.4 liter med 184 hästar och en V6:a på 3.6 liter och 295 hästar. Till motorerna kopplas en niostegad automatlåda från tillverkaren ZF. Den driver i standardutförande endast på framhjulen men fyrhjulsdrift kan fås mot extra pristillägg. Priset startar på 21 700 dollar. Tumnagel
34.1°
+
Bobby Green
0
2013

Rallybilar från förr
Härligt!

Det vi ser här är bilder från Rally Legend 2013 som hölls i San Marino, ett race med bara gamla legendariska rallybilar. Här är alla bilar som deltog: Audi Sport Quattro S1 Group B Lancia Delta Integrale 16V Mitsubishi Lancer EVO 8 Group N Skoda Octavia WRC Peugeot 206 WRC BMW 320is E36 Subaru Impreza WRC 1999 Lancia Rally 037 Ford Focus WRC 2007 Lancia Delta S4 Group B Lancia Stratos Ferrari 308 GTS Rally Special Mitsubishi Lancer EVO 3 Group N BMW M3 E30 Rally Special Ford Focus WRC 2003 Porsche 964 RS Rally Special MG Metro Group B VW Polo R WRC 2013 Mitsubishi Lancer EVO 6 Group N Fiat Punto S1600 Subaru Impreza WRC 2004 Toyota Celica GT Four STI 205 Ford RS200 Group B Subaru Impreza STi Group N 2010 Skoda Fabia WRC Renault Clio KIT Peugeot 205 Turbo 16 Group B Toyota Corolla WRC Citroen Xsara WRC Tumnagel
52.4°
+
Bobby Green
0

iOS Colin McRae Rally kör in på App Store i natt
Yeah

Codemasters Colin McRae Rally släpps i natt. Spelet är baserat på PS-titeln Colin McRae Rally 2.0 (1999) och erbjuder 30 etapper (över 13 mil totalt) med rallykörning. Kartläsare Nicky Grist finns också med. Förutom Colins Ford Focusar kan man ratta bilar som Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evolution VI och Lancia Stratos i spelet. Game Center-support och achievements finns och spelet har, förutom mästerskapsläget, möjligheten att köra enstaka etapper eller hela rallyn. Spelet kommer att kräva iPad 2+, iPhone 4S+ eller iPod touch (5G). Länk att ladda ner spelet i natt: [iOS] Priset är 38kr. Tumnagel
43.9°
+
Christian Bengtsson
0

Harry Metcalfe har köpt en Lancia Delta HF Integrale Evo II
Lyckost!

För min del fick jag upp ögonen för Lancia Delta HF Integrale Evo II när jag för första gången spelade Sega Rally. En kompakt, fyrhjulsdriven liten bil med massa effekt som nästan varje race slog den där Toyota Celican. Bilen har även dominerat i verkligheten och idag är ett exemplar i bra skick inte enkelt att få tag i, och knappast särskilt billigt heller för den delen. Harry Metcalfe har nyligen köpt sig ett exemplar som ser riktigt fint ut, och eftersom han är en sådan hyvens kille delar han med sig av den i den här videon. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

Italiensk träff på Skokloster - del 1

Strålande sol och en ledig dag. Vad passar då bättre än att åka iväg på bilträff? Idag gick färden till Skoklosters slott där det var stor träff med italienska fordon. Bilar och motorcyklar samlades på gräset och eftersom lampan på himlen hela tiden var framme var också uppslutningen riktigt bra. Jag blev som alltid på bilträffar enormt sugen på att köpa mig en gammal bil, och funderade på om jag skulle svänga förbi macken på vägen hem och handla ett gäng med skraplotter. Nu blev det aldrig så och jag struntade i lotterna, men jag kom hem med ett par bilder som jag tänkte dela med mig av. Det fanns väldigt mycket fint att titta på och för min del är det de äldre bilarna som lockar mest. Maserati, Ferrari och flera stycken Alfor glänste i kapp i solen och såg glada ut för att äntligen ha fått komma ut ur sina gömmor. Här fanns även ett gäng Fiats och några Lancia. Allteftersom folk droppade av begav jag mig till parkeringen där man ibland kan hitta fler godbitar. Här såg jag en Lotus Esprit i grymt skick, en Jaguar E-Type och en mycket fin BMW 635 CSi. Hoppas att ni ser något ni gillar på bilderna. Nu på lördag är det dags för ännu en träff, Britmeet på Taxinge Slott där det istället samlas mängder med brittiska bilar. Ses vi där? Tumnagel
142kg
+
Bobby Green
2012

12 minuter motorljud från superbilar
Porr!

Marchettino är grym på att få feta bilar på film och här har han samlat det bästa från 2012 när det kommer till superbilars motorljud. Tolv minuter njutning för era hörselgångar. Under "Läs mer" hittar ni hela listan med bilar som är med i klippet. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

Chris Harris åker med i gamla rallybilar
Körda av rallykungarna Juha Kankkunen och Markku Alen

Chris Harris verkar ha ett ganska så roligt jobb. Mestadels går det ut på att testa massa nya bilar som han sedan, i mina ögon, gör riktigt bra test på. Så när han blev inbjuden på ett däck-event där han inte ens skulle få köra några bilar dissade han det först, innan han insåg vad det egentligen handlade om. Planen var att han skulle få åka ned till Italien och åka med i gamla klassiska rallybilar, körda av finska rallyproffs. Lät ju faktiskt inte helt dumt. Att bilarna som han skulle få åka med i var Lancia Delta S4 Evoluzione, Lancia Stratos och Lancia 037 gjorde ju knappast saken sämre heller, och förmodligen hans slutgiltiga beslut väldigt enkelt. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Besöksgaraget Lancia Delta Integrale HF 16v
Rallykärra för allmänna vägar

Joona kör en bil som de som spelat Sega Rally säkerligen känner igen. En hatchback i sleeperkostym som biter ifrån när man minst anar det. Vi frågade Joona dessa frågor: 1. Varför köpte du denna/dessa bilar? 2. Vad är det bästa med bilen/bilarna? 3. Vilken är din drömbil? "Jag har alltid haft en öm punkt för italienska bilar sedan jag någon gång som 10-åring haft en Ferrari Testarossa som modellbil. När jag i mitten av 2000-talet var 18 år gammal och precis hade tagit körkort var det äntligen dags att köpa förstabilen med alla mina samlade sparpengar och sponsring från föräldrarna. Självklart skulle det vara något som både var sportigt och italienskt, något annat hade jag svårt att tänka mig. Efter intensivt blocket-surfande hade mitt sikte ställts in på Fiat Coupe, allra helst någon av turbo-varianterna. Jag var till och med ute och provkörde ett par stycken men tråkigt nog fick de aldrig riktigt farsans godkännande. Förmodligen talade det dramatiska utséendet inte samma språk till min farsa som för mig. Sökandet på blocket fortsatte och plötsligt en dag dök det upp en annons på en fin Delta integrale 8v (obs. inte den på bilderna) inom rätt prisspann som jag dreglade över några dagar innan jag lyfte på luren och ringde säljaren. Några dagar senare var jag stolt ägare av vad jag tyckte var en riktigt speciell förstabil, aldrig hade jag trott att det skulle vara en Lancia. Jag hann köra bilen i strax över ett år innan jag avverkade min Delta integrale 8v på typiskt tonårsmanér. En följd av tursamma händelser såg dock till att jag några månader senare åter hade en fullt fungerande Lancia på uppfarten, denna gång den Delta integrale 16v som kan skådas på bilderna. Sedan dess har jag lärt mig min läxa om bilkörning och har hunnit köra drygt 2500 mil under de 4-5 år som jag haft den, och många fler mil lär det bli! De intuitiva och förtroendeingivande vägegenskaperna, turbomotorn förstås, samt att den har en överraskande rå och odämpad feedback till föraren av vad som händer med bilen vid varje ögonblick. Helt enkelt en ruskigt involverande körupplevelse. Rallykänsla kanske man kan kalla det? Nästan ett oräkneligt antal italienska bilar och rallybilar av alla dess slag. Om jag ska nämna två så blir det nog Lancia Stratos och Ferrari F40." Tack för att du delade med dig Joona! Fortsätt skicka in bilder och storys kring era bilar till bil@feber.se! Tumnagel
49.5°
+
Bobby Green
0

Officiella bilder på Pininfarina Cambiano
Sportcoupé och sedan i ett

Nu släpps de första officiella bilderna på Pininfarinas koncept Cambiano innan världspremiären äger rum i Genève. Det vi får se är både en coupé och en sedan. Precis som Kia Veloster har bilen en dörr på förarens sida och två på den andra. Dock handlar det om en liten dörr av självmordstyp på Cambiano till skillnad från Velosterns konventionella. Det här gör att förarens dörr blir ganska stor och att den sidan får en ganska tydlig coupé-känsla medan det på andra sidan går lätt att stiga in i baksätet på vad som ser ut som en fyrdörrars coupé. Exteriördesignen är inspirerad av Pininfarinas Lancia Florida II från 1957 medan insidan är som tagen från år 2120. Här får fyra personer plats och under sig har de trägolv och ovanför sig ett glastak som välkomnar himlen. Bilen mäter lite över fem meter i längd, två i bredd och väger in på 1 700 kilo. Fyra elmotorer på vardera 80 hästar driver ett hjul var och en liten dieselmotor där fram fungerar som en range extender och laddar batterierna vid behov. Bilen ska enligt Pininfarina göra 0-100 km/h på 4.2 sekunder och toppa 275 km/h. På en laddning ska man kunna ta sig 20 mil innan dieselsnurran hoppar igång. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Besöksgaraget Lancia Y10
Det enda registrerade exemplaret i Sverige

Jacob har en Lancia Y10 från 1994 som inte gått mer än 14 000 mil. Den ser mycket välbevarad ut och är enligt transportstyrelsen det enda registrerade exemplaret i Sverige. Snacka om sällsynt kärra! Som alla andra ställde vi dessa tre frågor till Jacob: 1. Varför köpte du denna/dessa bilar? 2. Vad är det bästa med bilen/bilarna? 3. Vilken är din drömbil? "Jag har alltid haft en fäbless för småbilar. Dess intigritet och nonchalanta medvetenhet om att störst inte alltid är bäst. Men även enkelheten att parkera, den billiga driften och fördelen att slippa köra till bortamatcherna. Jag fångades av bilens charm, de raka linjerna och dess trevliga interiör. Trots bilens ringa storlek är den väldigt konfortbel att sitta i och köra. Bilen uppfyller även något typ av bekräftelsebehov genom att alltid skapa ett samtalsämne. Kommentarer som "söt, ful, mr. bean-bil, episk," eller "det är lite tight med parkering här, men Jacob du kan väl ta med dig bilen in" förekommer ofta. Trevligt. Jag har länge tyckt om Lotus Esprit från sent 80-tal, tidigt 90-tal. Gärna en gul. Känns som en sofistikerad bil med otroligt vackra former." Tack för att du delade med dig Jacob! Fortsätt skicka in bilder och storys kring era bilar till bil@feber.se! Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0
Nästa sida