m

Lanzante visar specialversioner av McLaren-modeller
Inspirerade av Le Mans-vinnande F1 GTR

För att hylla att det nu är 25 år sedan som McLaren vann Le Mans med F1 GTR har Lanzante tagit fram ett gäng specialversioner som de kallar för LM 25 Edition. Detta unika paket erbjuds till modellerna 600LT Coupé och Spider, Senna, Senna GTR, 765LT Coupé och 765LT Spider som inte är presenterad ännu. Ytterligare en modell finns med i programmet men vilken det är vet vi inte för tillfället. Alla sju inspireras av F1 GTR och lackas i färgen Ueno Grey och får kontrasterande detaljer i ljusgrått. Fälgarna är femekrade och helt tillverkade i kolfiber och de är sju kilo lättare än standardfälgarna. Självklart är bromsoken lackade i guld med röd McLaren-text precis som F1 GTR. Insidan som vi inte har bilder på än får lätta skalstolar som sparar ytterligare 18 kilo, diverse kolfiberdetaljer, Alcantaraklädd ratt och några loggor som skvallrar om att detta är en specialversion. Motormässigt kommer det inte att ske någon förändring hos någon modell. Däremot kommer man att byta ut värmesköldarna till avgassystemet med diton som är guldpläterade. Bilen får du stå för själv och sedan kör du den till Lanzante som behöver tre månader för att förvandla ditt exemplar. Operationen kostar från 144.000 pund. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

McLarens första F1 GTR Longtail nu till salu
Köp en gatlegal superbil med ikon-status

Tio stycken exemplar av McLaren F1 GTR Longtail blev det. Nu ska det allra första säljas, och det är en helt sjuk bil som du faktiskt får köra med på gatan. Bilen har använts som utvecklingsprototyp av fabriken och var den första Longtail som Lanzante och Gordon Murray Design byggde om för gatbruk. Jämfört med en vanlig F1 GTR har Longtailen en 64,1 centimeter längre stjärt samtidigt som den är tio centimeter bredare i karossen. Även fronten har förlängts för att ge bilen så bra downforce som möjligt. Vad skapelsen har för prislapp framgår inte, men det kanske inte spelar så stor roll heller. Den som väl köper har troligtvis ordning på sina finanser. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0
2018

Klassiska Porsche 930 får F1-motor
Nu snackar vi

Den mest klassiska av alla Porsche 911 med turbo heter 930. Den första generationen lanserades redan 1975 och får du tag i ett exemplar idag ska du vara lycklig, och ha gott om pengar. Bilen har en boxersexa som ger 260 hästar, inte mycket idag men rejält på den tiden. Vill man ha mer knuff i det klassiska skalet kommer här en nyhet som får det att vattnas lite i munnen. Den brittiska McLaren-specialisten Lanzante har nämligen fått grönt ljus på att stoppa ner gamla F1-motorer i rumpan på den klassiska modellen. Det är TAG-Porsches V6:a på 1,5 liter det handlar om. En motor som satt i McLarens F1-bilar i mitten av 1980-talet. Man har genomfört transplantationen på en bil och kommer att göra det på elva stycken till. Alla motorer som man använder sig har det tävlats med. Original hade dessa snurror hela 1.000 hästar, men här kommer de istället att tonas ner till runt 800. När bilarna kommer att lanseras och vad de då kommer att kosta är oklart för tillfället. Räkna med snordyrt i alla fall. Visa det här inlägget på Instagram Porsche 930 with water temp! Each TAG Turbo engine used in this project has F1 race history. Images by @gilesrozier17 & @a3.rud?? #lanzante #porsche #pirelli #930 #nikilauda #alainprost #mclarenf1 #rennsport Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 29 Sep 2018 kl. 10:25 PDT Tumnagel
45.7°
+
Bobby Green
0

Det här är McLaren P1 GT
Byggd av Lanzante

Lanzante har nu visat upp sin specialbyggda McLaren P1 på Goodwood. Den här får tilläggsnamnet GT och sägs baseras på P1 GTR. Bilen är beställd av en kund i Mellanöstern och får som vi kan se en rejäl vinge på bakluckan, en enorm kolfibersplitter framtill, kjolar i samma material och en diffusor som innehåller fyra avgaspipor. På taket sitter det även ett scoop som ser till att ge maskinen extra luft. GTR har en dubbelturbomatad V8:a på 3,8 liter som ger 800 hästar. Till den kopplas en elmotor som i sin tur ger 200 hästar. Den sammanlagda effekten är alltså 1.000 hästar. Samma recept kan alltså finnas i GT. Insidan ser också mysig ut och här sitter bland annat en helt unik ratt i kolfiber. Vad kunden har fått betala för den här skapelsen framgår inte, men det spelar troligtvis ingen roll för det berörda bankkontot heller. Annat nytt kring McLaren är att de har berättat att fram till 2025 så kommer inte mindre än 18 stycken nya modeller att dyka upp, däribland uppföljaren till P1. Inom denna tid ska även alla modeller som erbjuds ha hybriddrivlina. 2025 räknar man med att bygga omkring 6.000 bilar. Tumnagel
43.6°
+
Bobby Green
0

LT-version av McLaren P1 är på väg
Visas upp på Goodwood Festival of Speed

På Goodwood Festival of Speed kommer Lanzante att visa upp McLaren P1 GT. Det är en LT-version av modellen som ska föra tankarna tillbaka till F1 GTR Longtail. Bilen har alltså en längre rumpa och ligger ännu närmare marken. Framskärmarna får gälar och på taket sitter ett scoop som förser motorn med ännu mer luft. Givetvis sitter det även en enorm vinge på bakluckan. Bilen tros vara specialbeställd av en kund från Mellanöstern. Coming Soon. McLaren P1 GT Longtail #lanzante #mclaren #P1LM #roadlegal #P1GTR #F1ownersclub @speedy_gonzales999 ?? @gilesrozier17 & @spacemanquip Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 10 Jun 2018 kl. 12:34 PDT Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0