m

Nothing imponerar med sin första produkt
Vi har testat ear 1

Carl Peis nya företag Nothing har nu släppt sin första produkt och det är ett par true wireless-lurar vid namn ear 1. Lurarna kommer med en unik design med genomskinlig stam och fodral som ger ear 1 en riktigt unik och attraktiv look som tagits fram av folket bakom svenska Teenage Engineering, som också fått vara med och pillat lurarnas ljud. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

AirPods Max finns nu för dryga 5100 kronor
Har sjunkit från 6700 kronor

Den här artikeln innehåller sponsrade länkar, vi får en slant om ni köper via dem. Artikeln är dock skriven av redaktionen och inte på uppdrag av någon. AirPods Max är fortfarande ett par riktigt bra lurar men usch så dyra de är. Eller va. AirPods är nämligen en av ytterst få Apple-produkter som inte hålls uppe i pris och detsamma gäller för AirPods Max. Beställer man via Apple är prislappen fortfarande på 6695 kronor men tittar man på andra ställen är priserna annorlunda. Kollar man på Prisjakt (jämför priser) så ligger priserna just nu runt 5500 kronor vilket är ett klart rimligare pris. Men tittar man hos Amazon så finns de rymdgrå för 5157 kronor och de himmelsblå för 5132 kronor. Övriga färger kostar fortfarande lite mer. Fortsätter det här så kanske AirPods Max hamnar på en rimligare nivå och blir mer prisvärda. Min rekommendation tidigare har varit att det är riktigt bra lurar, men prislappen är saftig och pengarna ska verkligen ligga och göra ont i plånboken om man ska slå till på 6700 kronor. 5000 kronor är fortfarande mycket för ett par lurar, men matchar mer det man får. Som jämförelse kostar Sony WH-1000XM4 3290 kronor (jämför priser) och Bose 700 runt 2800 kronor (jämför priser). Tumnagel
40.2°
+
Roger Åberg
0

BMW ansiktslyfter X3 och X4
Bara lagom stora njurar

Det är dags för en liten uppdatering av BMWs mindre suvar X3 och X4. På utsidan ser vi ny front med lite annorlunda njurar och smalare lampor. LED är standard men man kan även få Matrix-lysen eller Laser-lysen om man vill. Njurarna är stora men av en rimlig storlek ändå, X3 får kromade och X4 lite sportigare. Motoralternativ finns det gott om. Gemensamt för alla är nu att alla är mildhybrider och alla har fyrhjulsdrift. X3 kommer i hela sju versioner där billigaste versionen kostar 491.000 kronor och dyraste M40i kostar 702.000 kronor. X4 saknar laddhybriden X3 30e som kommer fem mil på en laddning. Den har i vanliga fall 292 hästar, men kan få 41 till under kortare perioder och bör alltså vara rätt pigg. På insidan så har tekniken fått sig en uppdatering där den största nyheten kanske är att deras digitala cockpit i plus-version numera är standard, denna har en 10,25 tum stor skärm. Här är alla versioner och svenska priser: X3 xDrive 20i = 491.000 SEK X3 XDrive 30i = 565.000 SEK X3 xDrive M40i = 702.000 SEK X3 xDrive 30e = 632.000 SEK X3 xDrive 20d = 510.000 SEK X3 xDrive 30d = 582.000 SEK X3 xDrive M40d = 697.000 SEK X4 xDrive 20i = 513.000 SEK X4 xDrive 30i = 587.000 SEK X4 xDrive M40i = 733.300 SEK X4 xDrive 20d = 532.000 SEK X4 xDrive 30d = 605.000 SEK X4 xDrive M40d = 728.000 SEK Man har även släppt en X3M och en X4M, men eftersom det hade blivit miljoner bilder i den här artikeln om vi även tog med dessa så kommer det en egen om dessa bensinmonster. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

Det här är BMW 4-serien som gran coupe
Fossilversionen av i4

I förra veckan presenterade BMW sin elektriska i4. Det var en gran coupe, alltså en fyrdörrars coupe. Nu presenterar BMW även bilen med vanliga, trista (nåja) fossilmotorer. Tre bensinare och en diesel bjuder man på. 420i levererar 184 hästar och gör 0-100 på 7,9 sekunder. Prislapp på 479.200 kronor. 430i levererar 245 hästar och gör 0-100 på 6,2 sekunder. Prislapp på 510.200 kronor. M440i xDrive levererar 374 hästar, gör 0-100 på 4,7 sekunder och är dessutom en mildhybrid. 681.200 kronor. På dieselsidan finns en 420d antingen med eller utan xDrive. Utan kommer man till hundra på 7,3 sekunder och prislappen ligger då på 495.200 kronor. Med tar det 7,6 sekunder och prislappen ligger på 515.200 kronor. Båda har mildhybridteknik. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

The Verge recenserar Sony WF-1000XM4
Ska ha fantastiskt bra brusreducering

Folket från The Verge har fått testa Sonys nya trådlösa hörlurar WF-1000XM4 och i klippet ovan kan man både se samt höra vad de tycker om dem. Summan av kardemumman är att de anser att de har den bästa brusreduceringen och batteritiden bland helt sladdfria in-ear hörlurarna. Ljudet ska också vara riktigt bra enligt dem vilket ju kanske är det viktigaste. De var dock inte helt nöjda med att det endast följde med tre stycken storlekar toppar och de ansåg också att mikrofonen kunde varit bättre. Vill man läsa den skrivna recensionen så hittar du den via länken nedan. Även Gizmodo och våra vänner borta på Ljud & Bild gillade dessa lurar och deras recension kan du hitta här samt här. WF-1000XM4 ska släppas nu under juni månad för 2 800 kronor. Bonus-recension nedan. Tumnagel
40.0°
+
Frode Wikesjö
0

Sony visar upp något för "musikälskare" 8 juni
Dags för nya true wireless-lurar?

Sony har meddelat att de kommer köra en presentation 8 juni klockan 18:00 där gänget kommer visa upp något nytt på ljudfronten. Vad det hela handlar om är för tillfället okänt, men det är lite utav en lågoddsare att företaget kommer presentera nya true wireless-lurarna WF-1000XM4 som dykt upp i en rad olika läckor den senaste tiden. För att sammanfatta ryktena kring de kommande lurarna så verkar det bli en rätt trevlig uppgradering med ny design, fler mikrofoner, förbättrad brusreducering, längre batteritid och IP-klassning. Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0

Det här är helt elektriska BMW i4
M4-prestanda för mindre peng!

Vi har sett ett antal olika elbilar från olika tillverkare som liksom är nya typer av bilar och inte direkt ersätter någon av de nuvarande modellerna. Nu börjar det dock komma modeller som ska ersätta äldre modeller och en av dessa är BMWs i4. Detta är alltså framtidens 4-serie, men versionen med fossilmotorer som rätt nyligen har presenterats kommer att leva kvar vid sidan av denna. På utsidan känner vi igen modellen, likheterna med just 3 och 4-serien är många. Bland annat hittar vi de gigantiska njurarna i fronten. Precis som med 4-serien så ska det här vara en bil som är riktigt trevlig att köra och får bra prestanda. Två modeller kommer att släppas vid lanseringen, den enklare kallas eDrive40 och BMW vill nog att vi ska jämföra denna med M440i vilket fungerar på vissa plan men inte alla. eDrive40 har 340 hästar vilket är snudd på M440i som har 374 hästar, men noll till hundra går på 5,7 sekunder vilket är 1,2 sekunder långsammare än M440i, här är den snarare jämförbar med en 430i. eDrive40 har också bakhjulsdrift precis som 430i. Prislappen på denna ligger på 625.000 kronor, vilket efter skattereduktioner är en bit över vad en 430i kostar (488.200 kronor) men inte galet mycket dyrare faktiskt. Den fetare versionen kallar man för M50 och som namnet antyder är det fart på denna. Här får man två elmotorer som tillsammans ger 544 hästar och som bonus även ger fyrhjulsdrift. 544 hästar är mer än de 480 man får i en M4:a vilket gör att accelerationen faktiskt blir bättre, 3,9 sekunder för M50 mot 4,2 för M4. Av någon anledning så har BMW valt att "bara" ta 100.000 kronor extra för denna vilket gör att prislappen landar på 725.000 kronor, en M4 börjar på 885.400 kronor. Nu är M50 inte en "riktig" M-bil även om M-gänget har varit med och hjälpt till, bilen ska ha M-fjädring, variabel sportstyrning och M-bromsar. Hur denna står sig mot M4 får vi alltså återkomma till, men det känns lovande detta. Batteriet är på 83,9 kWh i båda modellerna men räckvidden skiljer sig lite. eDrive40 kommer 59 mil medan M50 kommer 51,1 mil. Inte så illa det. På gatorna kommer i4 att börja rulla i november. Folk som vet något säger att elbilar kommer att vara billigare än motsvarande fossilbilar 2025 ungefär, men kanske är vi där i vissa fall långt tidigare. Den blåa bilen bland bilderna är M50, den vita eDrive40. Tumnagel
42.1°
+
Roger Åberg
0

Nya läckta bilder visar Sony WF-1000XM4
Ser rätt trevliga ut

Tidigare i maj fick vi en första titt på Sonys kommande true wireless-lurar WF-1000XM4 och nu har tyska Winfuture lagt vantarna på ytterligare bilder på lurarna och lite ny information. Bilderna kan ni kika på ovan och under och fler hittar ni via länken här nere till vänster. Som vi skrivit tidigare välkomnar vi den nya designen med öppna armar. De tidigare versionerna har stuckit ut en bit från örat och gjort att användare sett ut som antennbärande utomjordingar, så den nya designen uppskattas verkligen. Helt ärligt hade den nya designen på lurarna räckt, men Sony verkar ha uppgraderat lurarna ytterligare jämfört med föregående version. Lurarna ska ha en batteritid på 8 timmar med brusreducering och 12 utan, samt ytterligare två laddningar i fodralet. Fodralet ska även gå att ladda trådlöst. WF-1000XM4 kommer även med stöd för Sonys hifi-codec LDACoch är utrustad med en ny V1-processor som ska förbättra brusreduceringen ytterligare. Vidare ska lurarna ha förbättrade mikrofoner som ska underlätta för samtal samt vara IPX4-klassade. Allt som allt låter det riktigt bra. Om det stämmer, förstås. När Sony kommer visa upp WF-1000XM4 officiellt är okänt. Det känns som att en presentation kommer ske snart i och med den stora mängd läckor som skett på sistone. Tumnagel
42.9°
+
André Stray
0

Nu finns BMW M4 som cabriolet
Mullra fram med taket nere

BMWs 3- och 4-serie har inte tagits emot så bra, men jag börjar vänja mig och ibland tycker jag den är riktigt snygg. Vi har tidigare sett vanliga 4-serien som cabriolet, men om den känns för tam så kan du nu beställa en M4:a som cabriolet. Kanske den perfekta mixen mellan sportbil och njutning? 0 till 100 går på 3,7 sekunder och vill du ha M4 och cab så får du competition och fyrhjulsdrift på köpet vare sig du vill det eller inte. Taket är ju som väl är mjukt numera vilket gör att du får plats med 80 liter till i bagageutrymmet. Taket är också 40 procent lättare. En fördel med cab är att omvärlden ser de fantastiska skalstolarna utan att de behöver kika in i bilen, de där stolarna är en stor favorit hos mig, både hur de ser ut och är att sitta i. Eftersom jag vet hur mycket ni älskar den här bilen finns 100 bilder att njuta av nedan. Räcker inte det så kan ni kolla in M3 och M4 med tak nedan. Tumnagel
40.6°
+
Roger Åberg
0

Sonys kommande WF-1000XM4 kan få ny design
Äntligen slipper användare ha antenner i huvudet

Sony gör riktigt bra hörlurar i sin 1000X-serie. Så pass att lurarna hamnat i toppen i många bäst i test-listor. I alla fall over ear-lurarna WH-1000X. När det kommer till true wireless-lurarna i serien så har de också levererat riktigt högkvalitativt ljud och vass brusreducering, men designen har varit under all kritik. WF-1000X och WF-1000XM3 är designade på ett vis som gör att lurarna sticker ut en bra bit från örat, vilket får användaren att se ut som en utomjording med antenner som sticker ut från öronen. Det finns gott om utrymme för förbättring och med den kommande versionen av true wireless-lurarna verkar det äntligen bli lite ny design. Tack vare läckta bilder via The Walkman Blog får vi ta en titt på den kommande versionen och kort sagt har Sony anammat en lite mer "traditionell" design som påminner mer om Galaxy Buds eller Jabra Elite-lurar. Även fodralet kommer få lite rundare design och ska enligt Walkman Blog vara möjligt att ladda trådlöst. När Sony kommer presentera nya WF-1000XM4 är för tillfället okänt. Historiskt sett brukar vi få se nya Sony-lurar i samband med IFA-mässan, men enligt bloggen kommer presentation ske någon gång nästa månad. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0
Nästa sida