m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Köp!
30W laddare från Anker kostar nu bara 299 kr (tidigare 499 kr)

Ny Maybach jämförs med den billigaste begagnade
Hur stor är skillnaden?

Throttle House testar här en flång ny Mercedes-Maybach S560 mot en Maybach 57s från 2007 för att se vad som har hänt på 13 år. Den nya bilen kostar över 200.000 dollar medan den begagnade har ett pris på 80.000 dollar. Är den nya värd den extra slanten? Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Köp dig en gammal Maybach trimmad av Brabus
Din för 199.900 euro

Det här med värdeminskning på lyxbilar är kul, om man inte är den första köparen utan den som tar över efter några år när det värsta tappet är över vill säga. Om du 2006 fick för dig att köpa en Brabus-kittad Maybach 57S fick du lasta upp den helt sjuka summan 504.804 euro. Nu finns det en sådan till salu - över 300.000 euro billigare än när den var ny. 199.900 euro står det på prislappen på bilen som bara har gått 1480 mil och det är ju såklart fortfarande helt sjukt mycket pengar, men smakar det så kostar det som det så fint heter. För slantarna får du 118 extra hästar och den dubbelturbomatade V12:an på 6,0 liter lämnar här 730 hästar. Vridet är maffiga 1320 newtonmeter vid låga 1750 varv. Men, för att inte växellådan ska explodera är vridet begränsat till 1100 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på raska 4,4 sekunder och toppfarten är Autobahn-vänliga 300 km/h. Förutom trim är bilen utrustad med 21 tum stora fälgar och sänkt luftfjädring. Bilen var redan fullsmetad från fabrik på insidan så det enda som Brabus ändrade här var hastighetsmätaren som nu toppar ut vid 320 km/h istället. Slå till nu! Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0
2015

Hur står sig nya Mercedes-Maybach S600 mot gamla Maybach 57S?
Vad har hänt de senaste åren?

Maybach dog, men återuppstod för ett tag sedan som Mercedes-Maybach. Nu har Dragtimes jämfört en "gammal" Maybach 57S mot nykomlingen Mercedes-Maybach S600 för att se hur modellen har utvecklats. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0
2010

Maybach 57S Coupe
Ett custombygge från Xenatec

Tyska karosserimakaren Xenatec har nu presenterats sitt bygge, en coupé-modell av Maybach 57S. Coupén bygger på samma plattform som sedanversionen men är bredare och lägre. B-stolpen har flyttats 20 centimeter bak, och bilen har fått helt nya dörrar och sidopaneler. Nytt är också fram- och bakspoiler, bakljus, avgaspipor och diffusor. Bilen hämtar också vissa delar från den senaste faceliften som Maybach genomgått. Coupén rullar på 20-tummare men för de som vill finns 21-tummare att välja till. Lacken går att få i flera olika färger och även i två olika toner. Interiören har fått sportigare stolar och upplägget är 2+2 stolar. Ovanför huvudet sitter ett stort panoramaglastak. Under den väldiga huven ruvar en dubbelturbo-V12:a på 6 liter, 612 hästar och 1000 Nm. Maybach står helt och hållet bakom Xenatec vid ombygganden så alla garantier gäller fortfarande. I framtiden kommer Xenatec även erbjuda en "Sports" och en "EVO"-version av coupén. Kan du inte vänta på dessa utan vill handla en coupé redan nu får du räkna med att hosta upp motsvarande 6 259 044 svenska kronor. Galet, men då har du också något som inte alla andra har. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Coupéversion av Maybach 57S
Megalyx byggt av Xenatec

Företaget Xenatec tar saken i egna händer och skapar en megalyxig coupéversion av Maybach 57S. Daimler har inga planer på att bygga en själva men de har gladeligen gått med på att Xenatec gör ett försök. För att bygga om bilen från sedan til coupé var Xenatec tvungna att designa om både a- b- och c-stolpen för att få till den sluttande taklinjen. Hjulbasen är densamma men karossen är något bredare. Fronten och baken har även de fått sig en liten förvandling, under huven är det dock samma 6-liters V12:a på 612 hästar som får skeppet att rulla i den riktning man behagar. Bilen ska byggas i nära samarbete med Maybach och ska endast tillverkas i 100 exemplar. Prislappen blir som väntat inte särskilt låg, 805 000 dollar får man räkna med att hosta upp för en lyxcoupé av detta slag. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0
2006

Ny Sport- & Prestigebilsmässa – MPH 2006
MilesPerHour 2006, 10–12 november i Eriksbergshallen med massa gott!

Bra bilmässor är vi inte bortskämda med precis, gillar man custom så finns Elmia en gång om året, och för det övriga Stockholmsbilsalong vartannat år. Thats it, mer eller mindre. Därför är det roligt att MPHx2706 kommer till Göteborg och tar med sig ett 50-tal mycket vass supersportbilar. Några av bilarna som visas är, SLR 722 Edition, Maybach 57S, BMW M6, Ferrari 612 Scaglietti HGTC, Maserati Quattroporte Executive GT, Lexus LS 460 och Porsche GT3 RS. Under hela mässan kan man via storbildsskärmar följa Peter Sundfeldt som snackar bil med diverse intressant folk. MPH:s engelska motsvarighet lockar årligen över 200 000 besökare i London. För komplett lista över bilar på plats så klicka på "läs mer" eller följ länken. Tumnagel
37.3°
+
James Hunt
0