3 i dag 11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Lanzante visar specialversioner av McLaren-modeller Inspirerade av Le Mans-vinnande F1 GTR För att hylla att det nu är 25 år sedan som McLaren vann Le Mans med F1 GTR har Lanzante tagit fram ett gäng specialversioner som de kallar för LM 25 Edition. Detta unika paket erbjuds till modellerna 600LT Coupé och Spider, Senna, Senna GTR, 765LT Coupé och 765LT Spider som inte är presenterad ännu. Ytterligare en modell finns med i programmet men vilken det är vet vi inte för tillfället. Alla sju inspireras av F1 GTR och lackas i färgen Ueno Grey och får kontrasterande detaljer i ljusgrått. Fälgarna är femekrade och helt tillverkade i kolfiber och de är sju kilo lättare än standardfälgarna. Självklart är bromsoken lackade i guld med röd McLaren-text precis som F1 GTR. Insidan som vi inte har bilder på än får lätta skalstolar som sparar ytterligare 18 kilo, diverse kolfiberdetaljer, Alcantaraklädd ratt och några loggor som skvallrar om att detta är en specialversion. Motormässigt kommer det inte att ske någon förändring hos någon modell. Däremot kommer man att byta ut värmesköldarna till avgassystemet med diton som är guldpläterade. Bilen får du stå för själv och sedan kör du den till Lanzante som behöver tre månader för att förvandla ditt exemplar. Operationen kostar från 144.000 pund. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
0
En närmare titt på McLaren Senna LM Den gatlegala versionen av Senna GTR Förra året började det bubbla upp rykten som sa att McLaren höll på med en specialversion av modellen Senna kallad Senna LM. Den är baserad på racerbilen Senna GTR men är något man får köra med på gatan, fortfarande ganska så extrem dock. McLaren har fortfarande inte officiellt presenterat bilen men den har synts till på nätet flera gånger sedan ryktena började. Nu har en McLaren-återförsäljare i Auckland, Nya Zeeland, fått in just en sån här. I följande klipp går man igenom bilen som är en hyllning till legendariska F1 LM som lanserades för att fira segern på 1995 års upplaga av 24-timmars på Le Mans med en F1 GTR. Tumnagel
38.9°
0
Video på den McLaren F1 GTR Longtail som är till salu Det här får man för 15 miljoner dollar I slutet av mars skrev vi att Tom Hartley har en gatlegal McLaren F1 GTR Longtail till salu. YouTube-kanalen The Supercar Driver har filmat bilen tillsammans med Tom Hartley Junior så att vi kan få oss en närmare inblick i vad man får för de 15 miljoner dollarna bilen kostar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.1°
0
Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18 Inspirerad av F1 GTR Longtail Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
0
McLarens första F1 GTR Longtail nu till salu Köp en gatlegal superbil med ikon-status Tio stycken exemplar av McLaren F1 GTR Longtail blev det. Nu ska det allra första säljas, och det är en helt sjuk bil som du faktiskt får köra med på gatan. Bilen har använts som utvecklingsprototyp av fabriken och var den första Longtail som Lanzante och Gordon Murray Design byggde om för gatbruk. Jämfört med en vanlig F1 GTR har Longtailen en 64,1 centimeter längre stjärt samtidigt som den är tio centimeter bredare i karossen. Även fronten har förlängts för att ge bilen så bra downforce som möjligt. Vad skapelsen har för prislapp framgår inte, men det kanske inte spelar så stor roll heller. Den som väl köper har troligtvis ordning på sina finanser. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.9°
0
2018
McLaren hyllar Ayrton Senna med unik P1 GTR Har (nästan) samma dekor som F1-bilen McLarens MSO-avdelning visar nu upp en specialversion av modellen P1 GTR tillägnad racerföraren Ayrton Senna. Bilen är beställd av en kund, finns endast i ett exemplar och bär samma dekor som Ayrtons F1-bil hade, eller nästan i alla fall. Borta är reklamen för Marlboro vilket man kanske kan förstå. Istället sitter där nu en streckkod, om det är så att man får upp ett paket cigg när man scannar den är oklart. Det är också i år 30 år sedan Ayrton vann sitt allra första F1-mästerskap. Vad köparen har fått betala för sitt nya vrålåk framgår tyvärr inte. Tumnagel
47.6°
0
MSO visar upp McLaren 720S Stealth Har lack inspirerad av F1 GTR McLaren Special Operations senaste skapelse är den här som man kallar för Stealth. Det är en 720S Performance som fått ett grått och rött tema på sig. Lacken kallar man för Sarthe Grey och den är inspirerad av den Le Mans-vinnande F1 GTR:en från 1995. Det röda, som är i Vermillion Red, är handmålat och just detta tog nästan 200 timmar att få till. Det finns även en hel detaljer i synlig kolfiber på utsidan. Temat fortsätter på insidan där vi hittar röda inslag på dörrsidorna, stolarna och mittkonsolen. Om man har skrämt upp motorn något framgår inte för tillfället. Bilen kommer att stå uppställd för försäljning hos McLaren London. Tumnagel
40.2°
0
Lyssna på när Mika Häkkinen kör McLaren F1 GTR Dat sound Förra veckan anordnades eventet Monterey Historics på Laguna Seca. Där hoppade bland annat racerföraren Mika Häkkinen in i en McLaren F1 GTR och matade runt lite på banan, och just detta får vi hänga med på i den här videon. Tumnagel
43.3°
0
LT-version av McLaren P1 är på väg Visas upp på Goodwood Festival of Speed På Goodwood Festival of Speed kommer Lanzante att visa upp McLaren P1 GT. Det är en LT-version av modellen som ska föra tankarna tillbaka till F1 GTR Longtail. Bilen har alltså en längre rumpa och ligger ännu närmare marken. Framskärmarna får gälar och på taket sitter ett scoop som förser motorn med ännu mer luft. Givetvis sitter det även en enorm vinge på bakluckan. Bilen tros vara specialbeställd av en kund från Mellanöstern. Coming Soon. McLaren P1 GT Longtail #lanzante #mclaren #P1LM #roadlegal #P1GTR #F1ownersclub @speedy_gonzales999 ?? @gilesrozier17 & @spacemanquip Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 10 Jun 2018 kl. 12:34 PDT Tumnagel
38.9°
0
McLaren presenterar 600LT Lite längre, lättare och vassare Vad vi trodde skulle bli 570LT blev 600LT. Det här är den senaste medlemmen i McLaren Sports Series och det är alltså en 570 med ett något längre bakparti. LT står för Long Tail vilket härstammar från klassikern F1 GTR Longtail som hade en längre akter för att få ännu bättre downforce. Men då skiljde sig Longtail mer från vanliga GTR, riktigt så är det inte nu. Visst, 600LT är längre än 570, men det handlar bara om sju centimeter och det kommer från en mer utputande stötfångare och den nya vingen. Det som får den att sticka ut mest är istället avgaspiporna som flyttat upp till motorluckan och påminner om de som finns på Porsche 918 Spyder. Precis som beteckningen avslöjar är det 600 hästar som levereras från den dubbelturbomatade V8:an. Bilen har bantat hela 95 kilo och den siffran kan öka ytterligare om man väljer till kolfibertak, kolfiberstolar och ventilerade framskärmar i kolfiber. Både gas- bromsrespons ska ha rappats upp och motorfästena ska vara styvare än någonsin. Är du sugen på ett exemplar får du slanta upp närmare 250.000 dollar. Förra LT-versionen, 675LT Spider, sålde slut på två veckor. Tumnagel
43.9°
0
Nästa sida