m

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0
2019

Mr JWW kör en gatreggad Mclaren P1 GTR
Galen bil

Om man kallar sig för Mr JWW och driver en populär YouTube-kanal får man köra en hel del rätt så fräsiga bilar. Den senaste han tog ut på en tur var en McLaren P1 GTR - reggad och klar för gatan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0
2018

McLaren hyllar Ayrton Senna med unik P1 GTR
Har (nästan) samma dekor som F1-bilen

McLarens MSO-avdelning visar nu upp en specialversion av modellen P1 GTR tillägnad racerföraren Ayrton Senna. Bilen är beställd av en kund, finns endast i ett exemplar och bär samma dekor som Ayrtons F1-bil hade, eller nästan i alla fall. Borta är reklamen för Marlboro vilket man kanske kan förstå. Istället sitter där nu en streckkod, om det är så att man får upp ett paket cigg när man scannar den är oklart. Det är också i år 30 år sedan Ayrton vann sitt allra första F1-mästerskap. Vad köparen har fått betala för sitt nya vrålåk framgår tyvärr inte. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0

Det här är McLaren P1 GT
Byggd av Lanzante

Lanzante har nu visat upp sin specialbyggda McLaren P1 på Goodwood. Den här får tilläggsnamnet GT och sägs baseras på P1 GTR. Bilen är beställd av en kund i Mellanöstern och får som vi kan se en rejäl vinge på bakluckan, en enorm kolfibersplitter framtill, kjolar i samma material och en diffusor som innehåller fyra avgaspipor. På taket sitter det även ett scoop som ser till att ge maskinen extra luft. GTR har en dubbelturbomatad V8:a på 3,8 liter som ger 800 hästar. Till den kopplas en elmotor som i sin tur ger 200 hästar. Den sammanlagda effekten är alltså 1.000 hästar. Samma recept kan alltså finnas i GT. Insidan ser också mysig ut och här sitter bland annat en helt unik ratt i kolfiber. Vad kunden har fått betala för den här skapelsen framgår inte, men det spelar troligtvis ingen roll för det berörda bankkontot heller. Annat nytt kring McLaren är att de har berättat att fram till 2025 så kommer inte mindre än 18 stycken nya modeller att dyka upp, däribland uppföljaren till P1. Inom denna tid ska även alla modeller som erbjuds ha hybriddrivlina. 2025 räknar man med att bygga omkring 6.000 bilar. Tumnagel
43.6°
+
Bobby Green
0

LT-version av McLaren P1 är på väg
Visas upp på Goodwood Festival of Speed

På Goodwood Festival of Speed kommer Lanzante att visa upp McLaren P1 GT. Det är en LT-version av modellen som ska föra tankarna tillbaka till F1 GTR Longtail. Bilen har alltså en längre rumpa och ligger ännu närmare marken. Framskärmarna får gälar och på taket sitter ett scoop som förser motorn med ännu mer luft. Givetvis sitter det även en enorm vinge på bakluckan. Bilen tros vara specialbeställd av en kund från Mellanöstern. Coming Soon. McLaren P1 GT Longtail #lanzante #mclaren #P1LM #roadlegal #P1GTR #F1ownersclub @speedy_gonzales999 ?? @gilesrozier17 & @spacemanquip Ett inlägg delat av Lanzante (@the_real_lanzante) 10 Jun 2018 kl. 12:34 PDT Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0
2017
2016

Förare av McLaren P1 GTR får sladd
"Inte väggen, inte väggen, inte väggen!"

Den klassiska racerbanan Laguna Seca bjuder på en korkskruvskurva som det gäller att ta på rätt för att det inte ska sluta illa. Det gjorde inte den här föraren av en McLaren P1 GTR vilket resulterade i en liten sladd. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0
2015

Kenny Bräck blir testförare hos McLaren
Häftigt jobb

Forsknings- och utvecklingsprogrammet hos McLaren Automotive får förstärkning av ingen mindre än Kenny Bräck som får titeln Test and Development Driver. Kenny, som hunnit fylla 49 år, har mycket racing i bagaget, bland annat inom Indycar och X-Games. På bilden som är från förra året ser vi honom ratta en McLaren F1 GTR Longtail på Goodwood. I år var han med på samma event och satt då bakom ratten på en McLaren P1 GTR. Så här säger Kenny om sitt nya uppdrag: "I am extremely proud to join the McLaren family in a development role for the new product. Every McLaren is developed and built by a team of very passionate people, and to drive one is a true driverx27s occasion. Throughout my career Ix27ve been very passionate about car development, so to work with McLaren feels like a great fit. I have every confidence that future McLaren models will continue to put a smile on the face on anyone who drives one." Bonusklipp nedan. Tumnagel
74.0°
+
Bobby Green
0
Nästa sida