m

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0
2019

Mr JWW kör en gatreggad Mclaren P1 GTR
Galen bil

Om man kallar sig för Mr JWW och driver en populär YouTube-kanal får man köra en hel del rätt så fräsiga bilar. Den senaste han tog ut på en tur var en McLaren P1 GTR - reggad och klar för gatan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0
2018

McLaren hyllar Ayrton Senna med unik P1 GTR
Har (nästan) samma dekor som F1-bilen

McLarens MSO-avdelning visar nu upp en specialversion av modellen P1 GTR tillägnad racerföraren Ayrton Senna. Bilen är beställd av en kund, finns endast i ett exemplar och bär samma dekor som Ayrtons F1-bil hade, eller nästan i alla fall. Borta är reklamen för Marlboro vilket man kanske kan förstå. Istället sitter där nu en streckkod, om det är så att man får upp ett paket cigg när man scannar den är oklart. Det är också i år 30 år sedan Ayrton vann sitt allra första F1-mästerskap. Vad köparen har fått betala för sitt nya vrålåk framgår tyvärr inte. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0
2016

Förare av McLaren P1 GTR får sladd
"Inte väggen, inte väggen, inte väggen!"

Den klassiska racerbanan Laguna Seca bjuder på en korkskruvskurva som det gäller att ta på rätt för att det inte ska sluta illa. Det gjorde inte den här föraren av en McLaren P1 GTR vilket resulterade i en liten sladd. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0
2015

Kenny Bräck blir testförare hos McLaren
Häftigt jobb

Forsknings- och utvecklingsprogrammet hos McLaren Automotive får förstärkning av ingen mindre än Kenny Bräck som får titeln Test and Development Driver. Kenny, som hunnit fylla 49 år, har mycket racing i bagaget, bland annat inom Indycar och X-Games. På bilden som är från förra året ser vi honom ratta en McLaren F1 GTR Longtail på Goodwood. I år var han med på samma event och satt då bakom ratten på en McLaren P1 GTR. Så här säger Kenny om sitt nya uppdrag: "I am extremely proud to join the McLaren family in a development role for the new product. Every McLaren is developed and built by a team of very passionate people, and to drive one is a true driverx27s occasion. Throughout my career Ix27ve been very passionate about car development, so to work with McLaren feels like a great fit. I have every confidence that future McLaren models will continue to put a smile on the face on anyone who drives one." Bonusklipp nedan. Tumnagel
74.0°
+
Bobby Green
0
2014

Det här är vad förarna av McLaren P1 GTR kommer att få se
Kolfiber, kolfiber och mer kolfiber

Det var ett tag sedan McLaren visade upp banversionen av modellen P1 som de kallar för GTR, men då fick vi aldrig se några bilder på interiören. Det får vi nu, och det är en orgie i kolfiber föraren möts av. Allt onödigt har givetvis kastats ut och kvar finns bara det allra nödvändigaste. Håller gör man i en extremt liten ratt som hämtat inspiration från den som sitter i Formel 1-bilen MP4-23. Från ratten bestämmer man hur bilen ska uppföra sig när man väl är ute och trycker på banan. Stolen är helt i kolfiber och byggs efter köparens kropp. Sen skruvas den fast i chassiet och förses med ett sexpunktsbälte som håller den som kör på plats. Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0