m

En första titt på Kias nya elbil
Den första helt dedikerade

I dagsläget har Kia två stycken elbilar i sitt utbud - e-Soul och e-Niro. Men båda dessa kan man även få med förbränningsmotorer om man vill. Nu får vi en första titt på den kommande modellen EV6 som är en elbil helt från grunden. Den här blir den första att baseras på den nya plattformen E-GMP och blir startskottet för en helt ny generation med elbilar. "EV6 förkroppsligar både varumärkets nya syfte, Movement that inspires, och vår nya designfilosofi. Den är utformad för att inspirera på varje resa med en instinktiv och naturlig upplevelse, och för att underlätta våra kunders vardag genom intuitiv och integrerad användarvänlighet .Vårt mål är att designa den fysiska upplevelsen av varumärket och skapa djärva, genuina och innovativa elfordon." EV6 har premiär nu under årets första kvartal. Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

Kia presenterar ny strategi och varumärkets nya syfte
Sju nya elbilar lanseras till 2027

I början av veckan fick vi se Kias nya logga och slogan - "Movement that inspires". Nu presenterar man den kommande strategin och varumärkets nya syfte. Bland annat ska sju stycken nya elbilar dyka upp innan 2027 och den första ska presenteras snart. Den kommer ha en helt ny designfilosofi och är byggd som en elbil från grunden. Det är en crossover som ska klara över 50 mil på en laddning och kunna snabbladdas från 0-80 procent på under 20 minuter. De övriga kommande bilarna ska vara personbilar, suvar och MPV-fordon i olika storleksklasser. Alla kommer att baseras på den nya plattformen E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Kia säger också att man ska gå från att bara ha tillverkat bilar till att även skapa och leverera hållbara mobilitetslösningar. Därför byter man även namn från Kia Motors till bara Kia. Tumnagel
41.4°
+
Bobby Green
0

Kia presenterar ny logotyp och slogan
Startskottet för en stor varumärkesomställning

Med pompa och ståt presenterar Kia nu en ny logotyp och en ny slogan som ett startskott för en stor varumärkesomställning. Den nya loggan är lite skarpare än tidigare och sägs innehålla designelementen "symmetry", "rythm" och "rising". Sloganen lyder nu Movement that inspires, denna var tidigare The power to surprise. Kias mål är att ta en ledande position inom framtidens mobilitet och för att göra detta ska man ställa om i stort sett alla delar av företagets verksamhet. Den 15 januari kommer man att berätta mer om den nya varumärkesstrategin, varumärkets syfte, filosofi och tillämpning på det framtida modellutbudet. Detta kommer att ske via det digitala eventet New Kia Brand Showcase som kommer att sändas på Kias globala YouTube-kanal. Tumnagel
46.4°
+
Bobby Green
0
2016