8 i dag 33 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Bilarna i nya Transformers-filmen Folkabuss! Om ett år har den sjunde filmen i Transformers-sagan premiär. Den heter Transformers: Rise of the Beasts och nu får vi se vilka bilar som kommer att medverka. En Peterbilt 379 är Optimus Prime, en Chevrolet Camaro av andra generation är Bumblebee och en Porsche 964 RS 3.8 kommer att vara roboten Mirage. Den klassiska Folkabussen är karaktären Wheeljack och motorcykeln, som är en Ducati 916, döljer karaktären Arcee. Vi får även se skurkarna och dessa är en Mack-lastbil som tros vara Scourge, en Nissan Skyline R33 GT-R som borde vara Nightbird och en orange GMC Topkick som vi inte vet vem det är än. Anledningen till att det inte är några purfärska bilmodeller med i denna film är för att den utspelar sig 1994. Filmen har biopremiär den 24 juni. Fler bilder finns här. Visa detta inlägg på Instagram Ett inlägg delat av Steven Caple Jr. (@stevencaplejr) Tumnagel
38.8°
0
Det här är Mercedes nya monsterskärm på 56 tum Kommer att ha premiär i den eldrivna modellen EQS I slutet av året kommer Mercedes att rulla ut den produktionsklara versionen av den nya lyxiga eldrivna sedan-modellen EQS. Nu får vi reda på att den kommer att få en skärm på 56 tum som man kallar för Hyperscreen. Den här bygger på andra generationen av infotainmentsystemet MBUX och som vi kan se är den en ersättare för fysiska knappar som brukar finnas runt ratten och på mittkonsolen. Skärmen sträcker sig ända bort till passagerarsidan så ingen ska bli utan. Som väntat är det inte en enda skärm utan flera som man bakat in i samma del. Hur skärmen är tänkt att fungera ser vi i de två klippen nedan. Tumnagel
50.5°
0
2020
Volkswagen presenterar gammal Folkabuss med eldrift Köp en färdig eller köp ett kit Igår skrev vi om att ABT gjorde Volkswagens transportbilar eldrivna, men egentligen är det ju en sån här man vill ha. Volkswagen Transportbilars partner eClassics presenterar nu e-BULLI - den gamla klassikern i modern tappning med eldrivlina under skalet. Om du vill kan de bygga en åt dig eller om du redan har en T1 kan du istället köpa ett konverteringspaket och göra din bil eldriven. Boxermotorn där bak har kastats ut och ersatts av en elmotor på 83 hästar som har 212 newtonmeter i vrid. Till paketet sitter en enstegad växellåda och lägena på denna är P, R, N, D, B. Väljer du B kan du själv justera bromskraftsåtervinningen som ser till att ladda batteriet när man släpper gasen och när man bromsar. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 130 km/h. Elmotorn får sin kraft från ett litiumjonbatteri på 45 kWh och räckvidden anges till 20 mil på en laddning. e-BULLI har ett uppdaterat chassi med skivbromsar runt om, justerbara stötdämpare, annan styrning och multilänkaxlar fram och bak. T1-konverteringen komplett med omdesignade hjulupphängningar fram och bak kostar från 64.900 euro. eClassics erbjuder även konverteringar till T2 och T3-modellerna. Vad det kostar att köpa en färdig bil framgår inte för tillfället. Tumnagel
61.8°
0
Carmen Boulogne blir din för 1,65 miljoner euro Specialversionen har 95 extra hästar Hispano Suiza har nu visat upp sin specialversion av den eldrivna modellen Carmen som fått tilläggsnamnet Boulogne. Den har synlig kolfiber över hela karossen, ett gäng bronsdetaljer och 95 hästar mer än vanliga Carmen. Här bjuds det istället på 1114 hästar från två stycken elmotorer - en till varje bakjul. 0-100 km/h ska gå på bara 2,6 sekunder och toppfarten anges till 290 km/h. Tjänstevikten ska ligga på 1630 kilo. Det ska gå att lägga en beställning nu och de första leveranserna ska ske någon gång 2022. Priset börjar på 1,65 miljoner euro. Allt om bilen finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
29.0°
0
Videoklipp visar upp nedlagd Portal-prequel Detta är F-Stop F-Stop, även känt som Aperture Camera, var ett Valve-spel som påstods vara en prequel till Portal-spelen. Spelet såg aldrig dagens ljus eftersom Valve valde att lägga ner det. Men nu har spelet äntligen visats upp för allmänheten, med godkännande av Valve, via ett klipp från spelstudion LunchHouse Software. De hade nämligen fått tillgång till källkoden till spelet vilket gjorde att de passade på att prata lite om spelets olika koncept och idéer. Som du kan se i klippet ovan gick spelet ut på att du skulle fotografera saker och ting i spelvärlden. Bilderna du tog skulle sedan kunna klippas ihop för att lösa diverse pussel. Ett exempel är att du tar en bild på en fläkt, du förstorar bilden sen placerar ut den på golvet så du kan få en extra knuff för att komma upp på en plattform som du inte kunde nå upp till tidigare. Spelets utveckling drog igång efter The Orange Box som släpptes 2007. Vad LunchHouse ska göra med källkoden återstår att se men de har ett spel under utveckling som heter Punt så det återstår väl att se om några av idéerna från F-Stop kommer dyka upp där. Första delen av LunchHouse videoserie om F-Stop kan kollas in ovan. Tumnagel
37.6°
0
2019
Amazon drar igång allians för smarta assistenter För att skapa en standard för dessa Senare idag kommer Amazon att presentera lite nya grejer och då lär vi sannolikt åtminstone få se något som har att göra med företagets smarta assistent Alexa samt deras smarta högtalare och skärmar i Echo-serien. Inför det så lanserade Amazon igår något som man kallar för "Voice Interoperability Initiative" vilket är en allians med en lång rad tillverkare som pysslar med smarta assistenter. Syftet med initiativet är primärt att ta fram någon slags standard för smarta assistenter så att dessa kan tala med varandra och "smarta" prylar från andra tillverkare lite enklare än vad som idag är fallet. Amazon skriver i ett pressmeddelande att initiativet kommer att fokusera på följande fyra prioriteringar: Developing voice services that can work seamlessly with others, while protecting the privacy and security of customersBuilding voice-enabled devices that promote choice and flexibility through multiple, simultaneous wake wordsReleasing technologies and solutions that make it easier to integrate multiple voice services on a single productAccelerating machine learning and conversational AI research to improve the breadth, quality and interoperability of voice services Över 30 stycken företag har redan hoppat på Voice Interoperability Initiative och bland dessa hittas förutom Amazon bland andra: "Baidu, BMW, Bose, Cerence, ecobee, Harman, Logitech, Microsoft, Salesforce, Sonos, Sound United, Sony Audio Group, Spotify and Tencent; telecommunications operators like Free, Orange, SFR and Verizon; hardware solutions providers like Amlogic, InnoMedia, Intel, MediaTek, NXP Semiconductors, Qualcomm Technologies, Inc., SGW Global and Tonly; and systems integrators like CommScope, DiscVision, Libre, Linkplay, MyBox, Sagemcom, StreamUnlimited and Sugr." Det är en imponerande lista av företag men som synes så saknas både Google, Apple och Samsung, tillverkarna av de smarta assistenterna Google Assistant, SIRI och Bixby. Innan dessa ansluter sig till Voice Interoperability Initiative eller någon liknande satsning så har jag tyvärr svårt att se hur Amazon ska uppnå sitt mål om att standardisera smarta assistenter. Detta kan givetvis komma att förändras längre fram då jag antar att även Google, Apple och Samsung skulle kunna tjäna på om det fanns någon slags standard för de smarta assistenterna. Om inte så blir fallet så riskerar vi antagligen att få en situation där det bara finns en eller två smarta assistenter som majoriteten av världen användare kommer att köra. Det är i och för sig en situation som vi redan är hyfsat bekanta med från när det gäller operativsystem till båda datorer och mobiler så det är antagligen ingen omöjlighet att det blir så. Tumnagel
39.9°
0
Nu är den här - helt eldrivna Mini Cooper Tar sig max 27 mil på en laddning Precis som utlovat drar Mini idag täcket av den helt eldrivna Coopern man har teasat bra länge nu. Bilen ser ut som i princip vilken annan Mini Cooper som helst och det är väl antagligen det som kunderna vill ha också. Under skalet sitter en elmotor som ger 184 hästar och 270 newtonmeter i vrid vilket är tillräckligt för att kunna ta sig från 0-100 km/h på 7,3 sekunder. Toppfarten är begränsad till 150 km/h. Det är samma maskin som sitter i BMW i3 och drivningen sker på framhjulen. Räckvidden på en full laddning ska ligga på mellan 23,5 till 27 mil. Ladda går att göra via ett vanligt eluttag, en laddbox eller på offentliga laddningsstationer. Det går att snabbladda upp till 50 kW. Standardutrustning är bland annat LED-strålkastare, klimatanläggning med två zoner, elektrisk handbroms och kupévärme som genereras av spillenergi från batteriet. Essential-paketet är standard och utöver detta finns två stycken utrustningsnivåer - Experience och Maximise. Det första kostar från 359.000 kronor, det andra 383.500 kronor och toppversionen ligger på 416.400 kronor. Bonus malus-systemet ger dig en rabatt på 60.000 kronor. Du som är intresserad av ett exemplar kan förhandsboka för 15.000 kronor på länken nedan. Det här dras sedan av från inköpspriset, eller så får du pengarna tillbaka om du ångrar dig. Allt om bilen finns att läsa här. Tumnagel
44.5°
0
2018
Porsche rullar ut Boxster- och Cayman 718 T Avskalade versioner med fokus på körglädje Porsche presenterar nu Boxster- och Cayman 718 T. Här ska tankarna föras tillbaka till 911 T från 1968 och fokuset ligger på maximal körglädje. Tanken är en nedtonad version där bara det allra viktigaste finns på plats och där just körandet är det man ska koncentrera sig på. Det hade ju då varit trevligt om det exempelvis satt en sexa utan överladdning där bak men så är tyvärr inte fallet här. Man kör vidare med den turbomatade fyran på 2,0 liter och 300 hästar precis som i instegsversionerna av Boxster och Cayman. Manuell sexpetad växellåda är dock standard vilket känns helrätt i denna bil, dubbelkopplingslådan PDK finns som tillval. Med den lådan väger bilen 1.380 kilo, annars är det 1.350 kilo som gäller. 0-100 km/h ska gå på 5,1 sekunder (4,7 med PDK) och toppfarten anges till 275 km/h. För första gången får man även PASM sportchassi som sänker bilen med 20 millimeter i kombination med den lilla motorn. Bilarna har även 20-tumsfälgar, kortare växelspak, Sport Chrono-paketet, röda stroppar istället för vanliga dörrhandtag och sportstolar. Där infotainmentsystemet har suttit är det nu istället ett förvaringsutrymme, men vill man ha stereon ändå får man den utan extra kostnad. Bilarna går att beställa nu och för 718 Cayman T får du betala 639.000 kronor, 718 Boxster T kostar istället 660.000 kronor. Tumnagel
40.9°
0
OnePlus presenterar 6T McLaren Edition Laddar snabbt som attans! OnePlus och McLaren gillar när det går fort. Därför har gänget samarbetat och levererat den snabbaste versionen av 6T någonsin. Hastigheten kommer inte från processorn, utan det är laddningen som fått vara i fokus. Enheten är utrustat med samma 3700mAh-batteri som vanliga 6T men enheten kan laddas snäppet snabbare tack vare nya Warp Charge 30-tekniken, vilket ska kunna ge dig en dags användning efter 20 minuters laddning. 30 i namnet refererar för övrigt till att laddaren har en effekt på 30 W. Vanliga 6T levererar en dags användning på 30 minuters laddning. Utöver detta är 6T McLaren Edition även utrustad med 10GB ram. Detta är förstås inte allt. Med flådigt samarbete ingår det givetvis lite flådig design. 6T McLaren Edition har samma form som vanliga 6T, men baksidan är svart med en papaya-orange U-formad linje som följer glasets kanter. Som ni ser på bilderna ovan har baksidan ett kolfibermönster under glaset. Även telefonens startanimation har fått McLaren-tema, vilket enligt OnePlus "ger användare en känsla av den kraft och smidighet som associeras med McLaren." OnePlus 6T McLaren Edition kommer släppas 18 december och priset kommer ligga på 7595 kronor. Enheten kommer säljas hos Telenor, Webhallen, NetOnNet samt på OnePlus.com. Något roligt är att streetwearbutiken CaliRoots även kommer sälja luren på releasedagen. Vi är på plats på releaseeventet hos McLaren i Woking och kommer inom kort leverera lite avlådning, även känt som unboxing i vissa kretsar, och första intryck. Tumnagel
39.0°
0
Volkswagen T-Cross blir din för 199.000 kronor Går att beställa nu I slutet av oktober presenterade Volkswagen den nya modellen T-Cross. Det är en liten SUV i A0-segmentet som ska locka den som känner sig riktigt sugen på att hänga med i de senaste trenderna. Nu börjar bilen säljas och vi får därför ett svenskt pris - från 199.900 kronor. Lansering sker i slutet av april nästa år. Från start finns två stycken olika trecylindriga bensinmotorer att välja mellan och de ger 95 eller 115 hästar. Den sistnämnda går att få med dubbelkopplingslåda. En dieselversion kommer att släppas vid månadsskiftet februari/mars. Drivningen sker endast på framhjulen hos T-Cross. Tumnagel
39.6°
0
Nästa sida