6 i dag 37 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
FedEx visar upp leveransrobot Ska frakta paketen sista biten fram tills mottagarens dörr Att mycket av framtidens leveranser kommer att ske med självkörande bilar, drönare och robotar verkar de flesta vara överens om och några som investerar inför en sådan framtid är fraktbolaget FedEx. Idag presenterade FedEx sin lilla leveranrobot "SameDay Bot" som är tänkt att fungera som ett komplement till deras frakttjänster och ska frakta paketen den sista biten fram till mottagarens dörr. Den batteridrivna roboten tar sig fram med en hastighet på cirka 15km/h och är helt autonom tack vare dess inbyggda LIDAR-sensorer och kameror. FedEx planerar att börja testa SameDay Bot redan i år och tanken är att den då ska frakta paket mellan företagets olika kontor i staden Memphis, USA, där FedEx har sitt huvudkontor. Senare hoppas man kunna erbjuda sina kunder robotleveranser och man uppger att man redan diskuterar sådana samarbeten med kedjor som AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens och Walmart. Enligt FedEx bor 60 procent av kunderna till dessa kedjor inom 4,5 kilometers avstånd från butiken vilket man anser är ett perfekt avstånd för att kunna börja frakta leveranser med autonoma robotar. Här nedanför hittas en introduktionsfilm för SameDay Bot. Tumnagel
38.3°
0
2018
CES2018 Pizza Hut visar en självkörande budbil Som även gräddar pizzorna Toyota har tagit fram den självkörande budbilen e-Palette och Pizza Hut är ett av företagen som kommer att använda sig av den. Förutom att utan förare kunna leverera pizzor ska den även kunna grädda dem under färden. Redan i år planerar man att dra igång tester med detta transportmedel men exakt hur det kommer fungera och var man kommer köra är oklart för tillfället. Toyota kommer även tillsammans med andra företag att erbjuda e-Palette och det sägs att Amazon, Uber och den kinesiska samåkningstjänsten Didi är med på tåget. Det är möjligt att en eller flera av dessa kommer att finnas på de olympiska spelen i Tokyo som hålls 2020. Tumnagel
48.3°
0
2017
Generation Z tycker att YouTube är coolaste varumärket Google och Netflix anses också vara coola Google har finansierat en undersökning där man försöker komma fram till vilka varumärken ungdomar känner till och huruvida man tycker dessa är coola eller inte. Studien kallas för It’s Lit: A guide to what teens think is cool och där har man frågat 1.100 ungdomar mellan 13 till 17 år om vad de anser om ett gäng olika varumärken. Bland de mest kända varumärkena som även ansågs coola var Google själva och deras videotjänst YouTube. Även filmtjänsten Netflix var känd och ansågs vara cool. Bland de minst coola varumärkena hittades bland annat Wall Street Journal, VICE och WhatsApp. Apple, Pizza Hut, YouTube, AT&T och McDonalds var de varumärken som ungdomarna kände bäst till medan Uniqlo, Zara och Patagonia var de minst kända bland varumärkena som var med i undersökningen. Ni hittar en större version av bilden ovan här. Tumnagel
38.4°
0
2016
Roboten Pepper börjar jobba på Pizza Hut Beställ en Pepperoni av Pepper Sedan japanska SoftBank presenterade sin robot Pepper för två år sedan har vi fått se den testa på en lång rad olika yrken. Nu uppger Pizza Hut att man snart kommer att kunna beställa mat på utvalda Pizza Hut-restauranger i Asien av roboten. Det hela sker i samarbete med MasterCard som med hjälp av sin digitala plånbok MasterPass gjort det möjligt att även betala för sin pizza direkt till Pepper. Man betalar med MasterPass genom NFC eller så kan man scanna en QR-kod på Peppers inbyggda tablet. Det här är första gången det blir möjligt att betala något direkt till Pepper och man ser att det här öppnar upp för även andra branscher som till exempel personal shopping och liknande i framtiden. Nedan kan ni kolla in hur det ser ut när Pepper jobbar på det fiktiva caféet "MasterCard Café". Tumnagel
37.7°
0
2015
Pizza Hut och PR-firma gör projektor av pizzakartong Endast i Kina dock Pizza Hut har slagit sitt kloka huvud ihop med PR-firman Ogilvy & Mather i Hong Kong och tagit fram en pizzakartong som dubbeljobbar som en projektor, vilket gör att du snabbt och enkelt kan avnjuta en pizza och en rulle med endast pizzakartongen och din telefon. Med i pizzakartongen ligger det ett stycke lins som du fäster i ett hål på pizzakartongen. Sedan placerar du din telefon bakom linsen och drar igång valfri film. Videon ovan visar hur kartongen fungerar. Tumnagel
47.3°
0
Bil kraschar under singalong i bil med självispinne Och reklamfilm visar att det är farligt med pinnarna Det ramlar in klipp med singalongs i bilar och i det här klippet får vi se just en sådan fångad med en självispinne. Men mitt under det glada sjungandet sprängs ena hjulet på bilen och det sjungandet avbryts bryskt. Nedan får ni se en reklamfilm från Pizza Hut där man försöker varna folk om de faror självispinnar kan medföra. Tumnagel
49.1°
0
2014
Beställ pizza med ögonen på Pizza Hut Svenska Tobii fixar tekniken Restaurangkedjan Pizza Hut tar nu steget in i framtiden då man framöver kommer att kunna beställa från deras menyer enbart med hjälp av sina ögon. Man kallar det hela för "Subconscious Menu" och tanken är att kameran som följer ögats rörelser ska uppfatta vad personen i sitt undermedvetna fäster blickern vid, perfekt för dem som har svårt att bestämma vilka ingredienser de vill på pizzan med andra ord. På menyn finns 18 stycken olika ingredienser och på 2,5 sekunder kan programmet avgöra vilka ingredienser man tittat längst på och komponera ett pizzaförslag av detta. Totalt ska programmet kunna ta fram 4896 olika pizzakombinationer med de 18 olika ingredienserna. Pizza Hut säger att de som testat "Subconscious Menu" har varit nöjda med programmets urval i 98% av fallen och givetvis kommer man att kunna ändra sin beställning om man inte skulle vara nöjd med programmets urval av ingredienser. Bakom tekniken står svenska Tobii som har gjort en del balla grejer med ögonstyrning tidigare var av ni kan ni kan kolla ni några på de inlänkade artiklarna nedan. "Subconscious Menu" är fortfarande under utveckling men faller framtida försök väl ut så kan det komma att introduceras på Pizza Hut-restauranger runt om i världen uppger en talesperson från företaget till The Telegraph. Man nämner dock inget om hur långt in i framtiden detta ligger. Tumnagel
41.5°
0
Komponera din egen Pizza Hut-pizza Framtiden är här! Pizza Hut har, tillsammans med Chaotic Moon Studios, tagit fram interaktiva bord där man kan skapa och beställa sin egen pizza. Med hjälp av ett bord som har en enorm pekskärm kan man själv välja vad man vill ha på sin pizza och sedan skicka iväg denna beställning till köket. Efter man beställt kan man fördriva tiden genom att spela några enkla spel på denna skärm. Om detta koncept är något vi får se i alla Pizza Hut-ställen är oklart men någonstans hoppas man ju att detta är något som kommer implementeras på så många platser som möjligt. Tumnagel
64.0°
0
2013
Microsoft lanserar Pizza Hut-app för Xbox 360 Galet bekvämt Varför ska man behöva flytta sig från konsolen för att beställa mat? Klart att det ska vara bekvämt för en gamer. Nu lanserar Microsoft en Pizza Hut-app till Xbox 360 där det alltså går att beställa direkt från pizzaföretagets meny. För att bränna lite kalorier innan maten går det också bra att använda Kinecten för att med rörelser komponera sin pizza. Appen är sedan också kopplad till Facebook så att du kan visa dina vänner vilken god middag du kommer att köpa. Så vart lanseras det här först? Givetvis i USA. Och om den kommer att släppas till resten av världen verkar fortfarande vara osäkert. Smidigt men kanske extremt onödigt. Vad tycker du? Tumnagel
44.8°
0
2012
Pizza Hut släpper parfym Ja du läste rätt Det här kan vara dagens absolut bästa nyhet. Pizza Hut släpper parfym. Den heter Eau de Pizza Hut och doftar nyknådad deg. Tyvärr finns det en extremt stor nackdel, och det är att parfymen bara finns tillgänglig i Kanada. En vacker dag kanske Pizza Hut Sverige kommer över ett parti för den som är sugen på att osa pizza på heltid, men tills dess får vi nog göra som vi alltid har gjort, hänga på pizzerian. Tumnagel
42.4°
0
Nästa sida