m

PSVR-trailer för Hitman 3
Upplev 47:s mördande i förstaperson

Hitman 3 kommer ha stöd för Playstation VR när spelet släpps i slutet av januari och nu har en ny trailer för VR-versionen släppts som visar hur det kommer vara att kontrollera 47 i förstaperson. Äger du ett PS VR-headset kommer du kunna uppleva samtliga världar 47 fått utföra uppdrag i från hela World of Assassination-trilogin och interagera med världen precis på samma sätt som tidigare, fast med mer kontroll över lönnmördarens lemmar. Hitman 3 kommer släppas 20 januari till PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Stadia, PC och Switch som molnspel. Tumnagel
40.5°
+
André Stray
0

Så här ser God of War ut i förstaperson
Spoilers...

Någon har lyckats modda God of War till PlayStation 4 så man kan se det ur ett förstapersonsperspektiv. Som man kan se är det inte direkt ett optimalt perspektiv för detta spel men ändå kul att se. Som sagt innehåller klippet massvis med spoilers så om man har som ambition att spela spelet någon gång så kanske man ska vänta med att kolla in det. Tumnagel
36.5°
+
Frode Wikesjö
0

Fem minuter från Hitman 3
Dubai-uppdragets första minuter

Game Informer har fått tag på lite gameplay från Hitman 3 och det delar det med sig av i klippet ovan. Klippet visar de första minuterna från banan som utspelar sig i Dubai i väldens högsta skyskrapa. Spelet släpps till PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S och Windows den 20 januari. Det ska även släppas till Switch som ett molnspel. Tumnagel
39.1°
+
Frode Wikesjö
0

Maneater och Tomb Raider till PlayStation Plus
Samt Greedfall

Sony har nu meddelat vilka spel som PlayStation Plus-medlemmar får leka med från och med den 5 januari. Till PlayStation 5 släpps hajspelet Maneater medan PlayStation 4 får rollspelet Greedfall (trailer nedan) och Shadow of the Tomb Raider. Så, nu vet du det. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0
2020

Utvecklare vill fixa Linux till Apple Silicon
Blir Linus Torvalds nöjd då?

Det är många som är imponerade av Apples nya datorer med sitt egna M1-chip. Avsaknaden av möjligheten att köra Linux verkar dock stå i vägen för en del som är sugna på att införskaffa en sådan. Bland annat Linux skapare Linus Torvalds uppgav förra månaden att han kunde tänka sig att införskaffa sig en Apple Silicon-mac om dessa kunde köra Linux som standard. Nu kanske hans önskan snart går i uppfyllelse. Linux-utvecklaren Hector Martin, som tidigare bland annat fixat Linux med 3D-acceleration till PlayStation 4, har nu dragit igång ett projekt vars syfte är att fixa in Linux på Apple Silicon-datorer. Att få Linux att rulla på ARM-baserade Apple Silicon-processorer ska inte vara särskilt komplicerat. Det det stora arbetet tros istället bli att fixa så att alla drivrutiner till datorerna funkar som de ska under Linux. Initialt har Hector Martin tänkt att fokusera på att få Linux att rulla på Mac mini med Apples M1-chip och sedan ta itu med de andra M1-försedda macarna. Skulle man vilja bidra ekonomiskt till Martins arbete så har han dragit igång en crowdfunding-sida för projektet på Patreon som hittas på länken nedan. Martin har redan fått in de 4000 dollar han ansåg sig behöva för att dra igång projektet och skriver nu på sidan att arbetet med att porta Linux till Apple Silicon under namnet "Asahi Linux" kommer att dra igång i januari. Tumnagel
47.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

CD Projekt RED stäms för Cyberpunk 2077
Det går bra nu

CD Projekt Red har nu åkt på stämningar för att de anklagas ha vilselett investerare genom att inte förmedla att spelet var i ett för kasst tekniskt skick på PlayStation 4 och Xbox One. Flertalet olika advokatbyråer har redan lämnat in grupptalan och fler förväntas komma. Om det blir något av dessa juridiska turer återstår väl att se då sådana här grejer brukar bli riktigt långdragna processer. När Cyberpunk 2077 lanserades för några veckor sedan visade det sig att PlayStation 4- och Xbox One-versionen av spelet var riktigt illa. Det ledde bland annat till att återförsäljare erbjöd pengarna tillbaka till alla som köpt spelet. Sony tog till och med bort spelet från sin digitala butik medan Microsoft la in en varning om att spelets skick var kasst på butikssidan. Tumnagel
26.3°
+
Frode Wikesjö
0

Microsoft varnar köpare för Cyberpunk 2077
Erbjuder också återbetalning till alla som köpt det digitalt

Lanseringen av Cyberpunk 2077 på de äldre konsolerna har väl inte direkt varit jättesmidig. Prestandan var inte direkt jättevass och det var också helt smäckat med buggar. Sony ansåg att PlayStation 4-versionen var till exempel så pass kass att Sony valde att ta bort spelet från PlayStation-affären. Microsoft har valt att fortsätta sälja det sin sin digitala butik men har istället slängt upp en liten varning till alla som vill köpa spelet. Innan beskrivningen för spelet har de nu lagt till varningen nedan. Users may experience performance issues when playing this game on Xbox One consoles until this game is updated De erbjuder också full återbetalning till alla som köpt det digitalt via Xbox-affären och vill ha pengarna tillbaka. På tal om Cyberpunk 2077 så släppte utvecklarna nyss patch 1.05 som fixar en del grejer. Utvecklarnas kompletta patch notes kan hittas här. Tumnagel
47.0°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry: Tvek om Cyberpunk kan räddas på last gen
Oof

Cyberpunk 2077 rullar sådär på grundversionerna av last gen-konsolerna, alltså Playstation 4 och Xbox One. Digital Foundry har tagit en titt på hur illa läget är, vilket leder till att prestandamästaren Richard Leadbetter har svårt att se att spelet kan räddas på last gen. CD Projekt RED måste förbättra prestandan med 50 procent på last gen-konsolerna, vilket är en hel del och Digital Foundry skriver detta: To be frank, the idea of adding 50 percent more performance or even doubling frame-rate in Cyberpunk 2077 is a phenomenal ask for the developers. However, when the base consoles run so poorly – Xbox One especially – that is what is needed. Right now, it really does look as though the game is simply too ambitious for the most outdated of console hardware. Det kan dock hända att CD Projekt RED crunchar järnet de kommande månaderna och styr upp cyberskutan. Historiskt sett har CDPR levererat någorlunda instabila spelupplevelser vid release. Witcher 3 hade också en hel del bekymmer på konsol och spelupplevelsen förbättrades rejält med tiden, så förhoppningsvis kommer vi få en liknande upplevelse med Cyberpunk 2077. Problemen i Witcher 3 var dock inte lika omfattande som i Cyberpunk, så vi får helt enkelt se vad som händer. Vill ni grotta ner er ännu mer i Digital Foundrys granskning av Cyberpunk 2077 på last gen, så har ni länk till den matiga artikeln här nere till vänster. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Sony verkar inte vilja ge pengar tillbaka för Cyberpunk 2077
Vad händer ens

Cyberpunk 2077 är mer Cyberpung på last gen-konsolerna. Så pass att utvecklarna bett om ursäkt och meddelat att de som vill bara behöver kontakta respektive digital spelbutik för att lämna tillbaka spelet och om detta inte skulle gå kan användare maila CD Projekt Red för assistans med retur. Det verkar inte som att Sony fått PM:et och användare som velat få pengarna tillbaka via Playstation-supporten har stött på problem då Sony inte beviljar returer om man laddat ner spelet om inte spelet är trasigt, vilket i sig är lite bananas. I och med att spelare på last gen konstaterat att spelet inte är spelbart på grundversionerna av last gen-konsolerna så undrar vi var Sony drar gränsen om vad som är trasigt och inte. På grund av last gen-strulet har även OpenCritic bestämt sig för att varna spelare om last gen-versionen av spelet inte riktigt håller måttet och varningen lyder som sådan: The OpenCritic team and several critics suspect that the developer, CD PROJEKT RED, intentionally sought to hide the true state of the game on Xbox One and PS4, with requirements such as only allowing pre-rendered game footage in reviews and not issuing review copies for PS4 and Xbox One versions. Ovan har ni Digital Foundrys senaste video om Cyberpunk 2077 på last gen-konsolerna. Tumnagel
19.7°
+
André Stray
0
Nästa sida