Quantcast
m

Så här tycker Harry om nya Porsche 911 Turbo S
Herren på täppan?

Det är redan många som har hunnit att testa Porsche 911 Turbo S, men det innebär ju inte att man inte kan dela med sig av vad den gode Harry Metcalfe tycker om bilen. Han har ju som ni säkert redan vet varit med ett tag och vet hur en bil ska kännas för att den ska anses vara bra. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche 911 Turbo S på Sachsenring
Snabbare än både Lamborghini Huracán Evo och Ferrari 488 GTB

AutoBildSportsCars plockade nyligen ut nya Porsche 911 Turbo S på racerbanan Sachsenring för att se vad den gick för. När man hade kört klart stod det 1:30.48 på klockan vilket innebär att den här nykomlingen är snabbare runt banan än både Lamborghini Huracán Evo och Ferrari 488 GTB. Den är också två sekunder snabbare än sin föregångare. Tumnagel
42.2°
+
Bobby Green
0

Mr JWW har nu testat nya Porsche 911 Turbo S
Gjorde honom fnittrig

Det är många som redan testat nya Porsche 911 Turbo S och nu har turen kommit till Mr JWW som nyligen delade med sig av följande klipp. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Två paket du kan pracka på din nya Porsche 911 Turbo S
Sportigare eller lättare

I början av månaden släppte Porsche lös nya 911 Turbo S - den värsta 911:an du kan köpa ny för tillfället. 650 hästar, superbilsprestanda och en prislapp på 2.375.000 kronor. När man köper denna tycker i alla fall jag att den ska vara fullsmetad med allt man kan tänka sig eftersom det handlar om toppversionen, men så är det ju givetvis inte. Mängder med saker finns att bocka i tillvalslistan och nu presenteras två stycken paket för den som vill pracka på sin Turbo S ännu fler grejer - ett lättviktspaket och ett sportpaket. Sport Design Package är framtaget av Porsches Exclusive Manufactur-avdelning och som bilderna visar består det av en ny tredelad frontspoiler, andra sidokjolar, lackerad diffusor bak och en ny vinge på bakluckan. Man får även fälgar i mörkgrått och tonade bakljus. Går att få till både cab och coupén, väljer man den sistnämnda får man kolfibertak. Lightweight Package ger dig istället ännu tunnare glas, lättare skalstolar fram, inget baksäte och mindre ljudisolering. Du får även med sportfjädringen PASM och sportavgassystemet i detta paket. Allt som allt sparar man 30 kilo på detta alternativ. Går endast att få till coupén. Vad de olika paketen kostar och när man kan beställa dem är oklart för tillfället. Vi har än så länge bara fått bilder på cabben utrustad med Sport Package. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Henry Catchpole spanar in nya Porsche 911 Turbo S
Bra genomgång av nyheterna

Om du känner att du vill veta lite mer om nya Porsche 911 Turbo S går Henry Catchpole från Carfection här igenom vad som är nytt. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Porsche presenterar nya 911 Turbo S
Din från 2.375.000 kronor

Precis som utlovat rullar Porsche nu ut flaggskeppet i 911-serien - Turbo S. Den presenteras som både coupé och cabriolet direkt och oavsett vilken du väljer kommer du att få en vagn som bjuder på rejäl prestanda. I baken huserar en ny dubbelturbomatad 3,8-liters boxersexa som ger hela 650 hästar och 800 newtonmeter. Den är kopplad till en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h avverkas på kvicka 2,7 sekunder och det roliga är slut först vid 330 km/h. Karossen har breddats 45 millimeter framtill och bredden där mäter nu totalt 1,84 meter. Bredden över baken har ökat 20 millimeter till 1,9 meter. Den ökade spårvidden tillsammans med ännu bättre aerodynamik och hjul med olika dimensioner fram (20 tum med 255/35-däck) och bak (21 tum med 315/30-däck) ska ge riktigt sportiga köregenskaper. Det finns numera reglerbara kylklaffar fram och en ännu större vinge bak för mer downforce. Bilen ska finnas hos återförsäljarna från och med slutet av maj 2020. 911 Turbo S kostar från 2.375.000 kronor medan du får betala från 2.525.000 kronor för Turbo S Cabriolet. Mer information i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche 911 Turbo S har premiär imorgon
Se liveströmmen här

Eftersom Internet alltid läcker som ett såll vet vi redan hur nya Porsche 911 Turbo S kommer att se ut. Imorgon är det premiär för det nya vrålåket och detta kommer att livesändas på länken nedan. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Porsche 911 Turbo S gör rejäl wheelie
Bra fäste i bakhjulen

Tanken är ju att en Porsche 911 Turbo S ska ha alla hjulen i backen när man framför den, men det struntar denna bil i helt och hållet. Motorn ska tydligen leverera över tusen hästar och det i kombination med ganska så bra bett i gummit bak kan göra att det blir på detta viset. Trots hjullyftet ska kvartsmilen ha klarats av på 9,27 sekunder. Tumnagel
44.6°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche 911 Turbo S läcker ut
Läcker?

Porsche kommer att ställa ut nya Porsche 911 Turbo S i Genève men nu har bilder på bilen läckt ut så att vi får se den innan dess. Jag antar att den ser ut som alla hade trott och som väntat får den en bitigare look runt om. Det ryktas om att versionen får 650 hästar ur den dubbelturbomatade boxersexan på 3,8 liter, föregångaren bjöd på 580 hästar. Till maskinen kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver alla fyra hjulen. Vad tycks? Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
2019

Rykte 650 hästar i nya Porsche 911 Turbo S
Lanseras nästa år

En ny 911 Turbo är under utveckling och prototyper testas just nu för fullt ute på vägarna. Officiell premiär väntas bli till våren. Nu har Porsche delat med sig av lite egna bilder från testkörningarna och det är inte mycket maskering som döljer vad som ska komma. I samband med detta florerar rykten som skvallrar lite om vad Turbo S kommer att bjuda på och det är ganska så trevliga siffror det handlar om. Det sägs att versionen kommer att ha en dubbelturbomatad boxersexa på 3,8 liter som ger hela 650 hästar och 800 newtonmeter i vrid. Föregångaren bjuder på 580 hästar och 700 newtonmeter så det är ett ganska bra kliv uppåt. Den uppdaterade drivlinan ska vara kopplad till en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på raska 2,6 sekunder och toppfarten anges till 330 km/h. Övriga godsaker sägs vara aktiv fjädring, bakhjulsstyrning och keramiska bromsar som fram mäter enorma 419 millimeter och som greppas av tio stycken kolvar. Tyska Auto Bild har fått åka med och hur den upplevelsen var ser ni här nedan. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

Bentley slår nytt rekord på Pikes Peak
Körde 10:18 med en Continental GT

Bentley har nu slagit rekordet för produktionsbilar på Pikes Peak med en Continental GT. Med racerföraren Rhys Millen bakom ratten klockade man in tiden 10:18 vilket är åtta sekunder snabbare än det tidigare rekordet som Porsche 911 Turbo S satte 2015. Bentleyn var extrautrustad med bur, skalstol med sexpunktsbälte och brandsläckare. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida