32 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Carmen Boulogne blir din för 1,65 miljoner euro Specialversionen har 95 extra hästar Hispano Suiza har nu visat upp sin specialversion av den eldrivna modellen Carmen som fått tilläggsnamnet Boulogne. Den har synlig kolfiber över hela karossen, ett gäng bronsdetaljer och 95 hästar mer än vanliga Carmen. Här bjuds det istället på 1114 hästar från två stycken elmotorer - en till varje bakjul. 0-100 km/h ska gå på bara 2,6 sekunder och toppfarten anges till 290 km/h. Tjänstevikten ska ligga på 1630 kilo. Det ska gå att lägga en beställning nu och de första leveranserna ska ske någon gång 2022. Priset börjar på 1,65 miljoner euro. Allt om bilen finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
29.0°
0
2019
Hispano-Suiza presenterar en ny superbil Det här är Maguari HS1 GTC Som vi tidigare har skrivit så skulle Hispano-Suiza göra comeback igen och visa upp något nytt på mässan i Genève och det handlar om en elbil med sportiga former inspirerade av en bil från 30-talet. Så vad är då detta? Det visar sig att det finns två stycken olika företag som säger sig ha rätten till namnet Hispano-Suiza. Hispano Suiza Cars ligger bakom den kommande elbilen medan det vi ser framför oss nu istället är utvecklat av Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG. Förvirrande? Ja. Hur som helst så kallar man i alla fall den här för Suiza Maguari HS1 GTC och under skalet på den sitter en V10:a som enligt uppgift ska vara hämtad från Lamborghini Huracán. Den har fått två stycken eldrivna kompressorer monterade på sig och ska leverera inte mindre än 1 070 hästar. 0-100 km/h ska gå på raska 2,8 sekunder och toppfarten anges till 379 km/h. Om ni undrar vad det är för en liten "näbb" som sticker ut i fronten så är det en slags galjonsfigur formad som en fågel. Namnet Maguari kommer nämligen från Maguaristorken som finns i Sydamerika. De första leveranserna av bilen ska dra igång i slutet av året och vill man bli ägare till en får man langa upp 2,2 miljoner euro. Tumnagel
35.6°
0
2018
Nya Porsche 911 Speedster kommer att gå i produktion Nästan produktionsklar bil visad i Paris I somras visade Porsche upp en ny 911 Speedster för att fira att företaget fyller 70 år. Konceptet är typ en GT3:a utan tak och nu meddelar man att bilen kommer att tillverkas i en begränsad upplaga. Just nu ställer man ut en uppdaterad version av konceptet som ska vara nära så som produktionsversionen kommer att bli. Bilen är utvecklad av Porsche Motorsport tillsammans med Style Porsche och Porsche Exclusive Manufaktur. I första halvan av nästa år kommer tillverkningen att dra igång och man kommer att bygga exakt 1.948 stycken exemplar. Siffran är samma år som man fick tillstånd att producera det första exemplaret av modellen 356 vilket skedde den 8 juni 1948. Trots att det är en ny 911:a runt hörnet kommer den här att baseras på den nuvarande 991-generationen. Tumnagel
48.6°
0
2017
Mercedes har tryckt ner V8:a i GLC Stöddigt Sommaren 2015 presenterade Mercedes modellen GLK i ny kostym och med ett nytt namn - GLC. Den lilla mellansuven hade fått ett utseende som passade bättre in med de övriga i familjen och intresset för bilar i den här kategorin har vuxit enormt den senaste tiden så här sparades inte på krutet. Året därefter lanserade man en AMG-version med V6:a och strax därefter dök modellen upp i ännu ett utförande - som coupé. En direkt utmanare till BMW X4. Nu biffar man till bägge versionerna av GLC genom att trycka ner en V8:a under huven. Något som lär kunna skrämma både den kommande M-versionen av BMW X3 och Porsches Macan Turbo. Maskinen är den numera välbeprövade dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter och precis som vanligt kommer den i två smaker - en vanlig och en S-version. Det bästa är att man inte har begränsat effekten trots att det rör sig om en liten SUV, i standardutförande ger motorn nämligen 476 hästar och 650 newtonmeter. Väljer man S-versionen får man hela 510 hästar och 700 newtonmeter att leka med. Oavsett val kopplas motorn till den 9-stegade AMG Speedshift MCT-lådan som i sin tur skickar kraften till alla fyra hjulen. S får även elektromekanisk koppling och diffspärr. 0-100 km/h ska gå på 3,9 sekunder för suven och på 4,0 sekunder för coupén, S-versionen kapar tiderna till 3,7 respektive 3,8 sekunder. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Bland körprogrammen hittar vi Comfort, Sport, Sport+ och Individual. Coupén får även Race. Fjädringen går att ställa in i de tre lägen Comfort, Sport och Sport+, styrningen i Comfort och Sport. Utseendemässigt får bilarna ett bitigare kjolpaket, fyra avgaspipor och "Panamericana"-grillen som AMG GT har. I hjulhusen sitter 19-tummare skodda med 235/55-däck fram, 255/50 bak. S-versionen får dock 20-tummare med 265/45-däck fram och fläskiga 295/40 bak. Insidan sportar lite kolfiberdetaljer, skinn, sportstolar och emblem som avslöjar att det är en AMG du sitter i. Världspremiär blir det i New York nästa vecka, försäljningen drar igång den 16 juni och de första leveranserna kommer att ske i september. Några priser har vi inte fått för tillfället. Tumnagel
42.6°
0
2015
Porsche går över till den mörka sidan 911 och Boxster kommer i svart specialserie Porsche presenterar nu en liten specialversion av modellerna 911 och Boxster i form av Black Edition. Detta är bilar som kommer med ganska mycket utrustning som standard och där det gemensamma temat är svart, både på in- och utsidan. 911 Carrera Black Edition grundar sig i instegsversionen av 911 vilket innebär en bil med boxersexa på 3.4 liter och 350 hästar. Specialversionen kommer både som cab och coupé och går att få med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Boxster Black Edition är också instegsversionen och här får man en cabbad bil med 2.7-liters boxersexa som ger 265 hästar. Exakt vad man får för pengarna finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Bilarna börjar säljas i dag och priserna ser ut som följande: 911 Carrera 2 Black Edition - 915 000 kronor 911 Carrera 2 Cabrio Black Edition - 1 011 000 kronor 911 Carrera 4 Black Edition - 974 000 kronor 911 Carrera 4 Cabrio Black Edition - 1 072 000 kronor Boxster Black Edition 595 000 kronor Som bonus till den här artikeln kommer även Porsche nya upplevelsecentrum/huvudkontor som du kan ta dig en närmare titt på här. Tumnagel
51.4°
0
2014
Nya Corvette Z06 nu officiell Ett 634 hästar starkt banracingmonster Chevrolets nya bansmiskare heter Corvette Z06. Den tar vid där föregångaren lämnade av och blir betydligt vassare på alla punkter. En Z06 som är som förra ZR1 i princip, fast bättre. Under den böljande huven ruvar en ny LT4-V8:a på 6.2 liter. Den får till skillnad mot förra Z06 en kompressor och levererar 634 hästar och ett vrid på 860 Nm. Till motor kopplas antingen en sjupetad manuell låda eller ny åttastegad automat. Vad det rör sig om för prestandasiffror får vi dock inte reda på än. Bilen går att få i tre olika utföranden, allt beroende på hur mycket du vill lätta på lädret. Från standardutrustning till mer avancerade grejer som ställbar bakvinge med mera. I hjulhusen sitter det 285/30 ZR19 fram och innanför dessa bromsar från Brembo med sexkolvsok. Där bak fläskas det på med 335/25 ZR 20. Väljer du till Z07-paketet får du Pilot Sport Cup-däck och keramiska bromsskivor som sparar tio kilo i vikt. På insidan får man en sportigare ratt med platt botten att hålla i, och sitter gör man i sport- eller skalstolar. I kupén samsas nappaläder med aluminium, kolfiber och mocka på sina ställen. För första gången i en Z06 ska du även kunna plocka bort en bit av taket och njuta av solen när den är framme. Med taket bortplockat är bilen fortfarande 20 % styvare än ZR1, med det på 60 %. Nya Corvette Z06 börjar levereras i januari nästa år. Tumnagel
47.7°
0
2013
Porsche Cayenne Platinum Edition Ny specialversion av lyxsuven För att liva upp Cayenne lite mer så att den inte försvinner i glansen av nyligen lanserade Macan lanserar Porsche nu en så kallad Platinum Edition av suven. Den blir lite lyxigare och får lite mer godis. Versionen erbjuds endast till de sexcylindriga motoralternativen och omfattar bland annat speciallacken Platinum Silver Metallic och en interiör som går i två olika färger. Bilen får den åttastegade Tiptronic S-lådan, Bi-Xenonljus, Power Steering Plus och parkeringssensorer både fram och bak. Sidorutorna och bakrutan är även tonade. På insidan får man en stereo med elva högtalare, golvmattor i svart och instegslister som berättar att det är något speciellt med just denna bil. Allt som ingår går att läsa om i pressmeddelandet. Platinum Edition börjar säljas i januari nästa år men vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
36.8°
0
2012
12 minuter motorljud från superbilar Porr! Marchettino är grym på att få feta bilar på film och här har han samlat det bästa från 2012 när det kommer till superbilars motorljud. Tolv minuter njutning för era hörselgångar. Under "Läs mer" hittar ni hela listan med bilar som är med i klippet. Tumnagel
42.3°
0
2011
Porsche Cayman Black Edition Svart som synden Näst på tur i Porsches Black Edition blir Cayman S. Förutom en hel del svarta detaljer får bilen en liten effektknuff och blir relativt exklusiv, då den bara kommer att tillverkas i 500 exemplar. Spisen är samma sexcylindriga boxer på 3,4 liter men den har fått sig tio hästar extra, och levererar nu totalt 330 hästar och 370 Nm. Med den manuella lådan går 0-100 km/h 5,1 sekunder, väljer man till PDK-lådan går det på fem sekunder blankt. Är man inte nöjd med det heller väljer man till Sport Chrono-paketet med Launch Contol och får ner siffran till 4,8 sekunder. Toppfarten med manuella lådan ligger på 279 km/h och för PDK:n 277 km/h. Black Edition utmärker sig med svarta 19-tumsfälgar i dimensionerna 235/35 fram och 265/35 bak, Bi-Xenonstrålkastare och LED-varselljus. Interiören går i delvis läder och en del svarta inredningsdetaljer. På instegslisten står det även Black Edition. I Tyskland startar priserna på 67,807 Euro och leveransen startar i juli. Tumnagel
42.5°
0
Porsche Boxster S Black Edition Lite svartare, lite råare Porsche släpper nu Boxster S med paketet Black Edition i en begränsad upplaga om 987 bilar. Om två månader börjar den svarta lilla gocarten att säljas. Den 3,4 liter stora motorn har fått 10 hästar och 10 Nm till och huserar nu 320 pållar och 370 Nm i boxersexan. En sexpetad manuell låda sitter som standard och tar bilen från 0 till 100 knyck på 5,2 sekunder. Väljer man PDK-lådan slipas tiden till 5,1 sekunder men tiden går att få ner ytterligare om man kör PDK med launch control och Sports Chrono Package Plus, då klipper man 100-strecket redan efter 4,9 sekunder. Black Edition betyder också lite utseendeförändringar såsom treekrad ratt med svarta läderinslag, svart instrumenthus och en rostfri platta med modellnamnet ingraverat som välkomnar personerna som kliver in i bilen. 911 har också begåvats med paketet Black Edition. Mer om den här. Tumnagel
39.2°
0
Nästa sida