Quantcast
m

Tesla Model S P90D mot Porsche Taycan Turbo
Dragrace på vått underlag

Lovecars har testat en Tesla Model S P90D mot en Porsche Taycan Turbo och sjävklart handlade det om ett dragrace för att se vilken av bilarna som var snabbast. Varför man inte valde en Model S P100D är dock oklart. Tumnagel
29.4°
+
Bobby Green
0

Racerförare testar Porsche Taycan Turbo S
Andy Pilgrim tar ut bilen på bana

Andy Pilgrim är en professionell racerförare och vet ett och annat om hur en bil ska bete sig för att anses vara bra på bana. Här får vi se när han kör med en Porsche Taycan Turbo S på NCM Motorsports Park i Kentucky för att se vad den går för. En av grejerna Porsche har tryckt på med denna bil är att den fortfarande ska kännas som en Porsche att köra, och inte skämmas för sig vid just bankörning. Resultatet blev lite understyrning men överlag blev Andy imponerad. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Rich spanar in den kraschade Taycanen
Kommer han köpa den?

För några veckor skrev vi om det första kraschade exemplaret av purfärska Porsche Taycan. Bilen står hos Copart som snart ska auktionera iväg den. Rich från Rich Rebuilds brukar i vanliga fall fixa till kraschade Teslor, men han verkar lite sugen på att ge sig på denna. Här får vi se när han tar sig en titt för att försöka förstå hur stora skadorna egentligen är. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Köp en krockad Porsche Taycan Turbo och bygg något kul
En snabb lådbil kanske?

En helt färsk Porsche Taycan Turbo har kommit in till Copart och säljs nu iväg på auktion. Det tråkiga med bilen är dock att den är totalkvaddad och inlöst av ett försäkringsbolag som inte tyckte att det var värt att laga den. Exakt vad som har hänt är oklart men en olycklig kollision med något handlar det om i alla fall. Undersidan av bilen ska ha fått rejäla smällar och det bådar inte gott eftersom batteripacket sitter där. Men, känner du att du har lite ont om projekt just nu är det bara att buda loss när auktionen väl drar igång. Kanske ta delarna och sätta i din gamla bil med förbränningsmotor? Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Acceleration och toppfartstest med Porsche Taycan Turbo S
Kvick rackare

Här får vi se lite hur Porsche Taycan Turbo S presterar när det kommer till acceleration och toppfart. 0-100 km/h går på snabba 2,84 sekunder, 0-200 på strax över tio sekunder och 250 km/h når man efter 18,62 sekunder. Det roliga är slut först vid 257 km/h. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition Gran Coupé vs Porsche Taycan Turbo S
Vilken är vassast på banan?

BMW M8 Competition Gran Coupé har en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 625 hästar och 750 newtonmeter i vrid. Porsches eldrivna Taycan Turbo S har istället 750 hästar och hela 1050 newtonmeter i vrid. AutoBildSportsCars bestämde sig för att jämföra de båda på racerbanan Lausitzring och även om Porschen klår BMW:n är det med extremt liten marginal. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Fullt ös med Porsche Taycan Turbo S på Autobahn
Ljudlöst upp till 270 km/h

YouTube-kanalen Automann-TV som testar snabba bilar på delarna av Autobahn som fortfarande har fri fart har fått lägga vantarna på en Porsche Taycan Turbo S och det såg ut så här. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Jay Leno spanar in Porsche Taycan Turbo S
Tar ut den en sväng på Los Angeles gator

Den senaste kärran att hälsa på i Jay Lenos stora garage är Porsche Taycan Turbo S. Bonus-Leno nedan. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Will Smith skjutsar runt främlingar i Porsche Taycan
Skulle varit en Porsche 964 Turbo

Den 17 januari hade den nya Bad Boys-filmen premiär och för att göra lite reklam för denna gick Will Smith och Lyft samman och bjöd ett gäng främlingar på en åktur i en Porsche Taycan Turbo S. Ingen Porsche 964 Turbo men det får väl duga ändå. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0
2019

Porsche Taycan Turbo får en EPA-rating på 32 mil
Lägre än väntat

Porsches nya elbil Taycan i Turbo-utförande har nu fått sin så kallade EPA-rating som är en mätmetod man använder i USA istället för WLTP. Den säger att bilen har en räckvidd på 32 mil. Det är lägre än de 45 mil som Porsche angett för bilen och gör att modellen hamnar i ungefär samma klass som Audi e-tron och Jaguar I-Pace. Porsche har givetvis svarat på detta genom att genomföra ett oberoende test via AMCI vilket visade en räckvidd på 44,2 mil. Betydligt närmare det angivna WLTP-värdet alltså. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Doug tycker att Taycan är den bästa moderna Porschen
Har klämt på en Turbo S

I september rullade Porsche ut elbilen Taycan och då handlade det om Taycan Turbo och Turbo S. Den sistnämnda som är den vassaste har nu gåtts igenom av Doug DeMuro och så här såg det ut. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

0-260 km/h med Porsche Taycan
Hej vad det går!

Här får vi se när en Porsche Taycan Turbo S accelererar från stillastående upp till 260 km/h. Från 100 till 200 tar inte mer än fem sekunder och det hela ser ut att gå utan någon större ansträngning. Själva gasandet börjar vid 30 sekunder. Tumnagel
44.7°
+
Bobby Green
0

Mr JWW kör Porsche Taycan Turbo S
En ordentlig provkörning

Journalister och annat liknande folk har fått klämma och känna på Porsches elbil Taycan och nu har embargot på vad de tycker om bilen släppt. Här ser vi vad Mr JWW tycker om Taycan Turbo S. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0
2018

Toppversionen av Porsches Taycan kommer att heta Turbo
Wait, what?

Att Porsches kommande elbil Taycan skulle erbjudas i olika versioner var nog väntat, men att toppversionen skulle kallas för Turbo var dock något oväntat. En snubbe vid namn Alex frågade Porsche som svarade att bilen kommer som Taycan, Taycan 4S och Taycan Turbo. Ytterst märkligt eftersom det handlar om en elbil och en turbo ej kommer att finnas. Kanske har Porsche uppfunnit en el-turbo som ska se till att ge bilen extra skjuts? Och eftersom det inte finns någon 4 i namnet på instegsversionen - betyder det att den endast är bakhjulsdriven? I samma veva får vi reda på lite cirka-priser och de säger att bilen kommer att kosta från 90.000 dollar. Turbo-versionen kommer att börja på över 130.000 dollar. It appears the performance version of the Porsche Taycan EV will be branded “Turbo”.Because ICE nomenclature is how one converts customers to EV.?? pic.twitter.com/R181DyaAYu— Alex Roy (@AlexRoy144) 26 december 2018 Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0