LIVE 17:00 Microsoft presenterar nya Surface
m

Tesla Model S Plaid har satt nytt rekord på Nürburgring
Snabbaste eldrivna produktionsbilen

En omodifierad Tesla Model S Plaid har nu satt nytt rekord på Nürburgring genom att klocka in på 7:30.909. Man publicerar även tiden 7:35.579 så det borde handla om varvet på 20,6 kilometer respektive 20,8 kilometer. Den tidigare rekordinnehavaren är Porsche Taycan Turbo som 2019 satte tiden 7:42.3 på den kortare sträckan. Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory. pic.twitter.com/AaiFtfW5Ht— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021 Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan och Audi e-tron GT är lika som bär
Vilken är er favorit?

Jag har nöjet att köra Porsche Taycan Turbo den här veckan (video på förra veckans Taycan kommer snart!) och när jag var ute och körde lite i dag sprang jag på (körde jag på?) en Audi RS e-tron GT. Att de är byggda på samma plattform visste vi så klart och att de var många likheter visste vi också, men bilarna är verkligen samma bil i lite olika utförande. Video på Taycan kommer som sagt om någon dag, håll utkik på vår kanal eller här på Feber. Prenumerera enkelt genom att klicka här! Vår första provkörning av Audin kan ni ser här nedanför. Tumnagel
37.1°
+
Roger Åberg
0
2020

Model S Performance och Taycan Turbo S på strippen
Bra klipp i Taycan, som sig bör

DragTimes drog till strippen och hade med sig en Tesla Model S Performance och en Porsche Taycan Turbo S för att se vilken av dessa potenta elbilar som presterade bäst. Teslan klockade 0-96 km/h (60 mph) på 2,34 sekunder som bäst, Porsche klarade 2,34 som bäst. Men den vassaste versionen av Taycan ska vara snabbare. Model S visades första gången redan 2008, började säljas 2012 och har därefter uppdaterats mängder av gånger, men det är fortfarande en gammal bil. Taycan är det senaste från Porsche och då vore det ju lite knas om den presterade sämre. Nästa år lanseras Model S Plaid och det ska bli kul att se hur den då presterar mot andra snabba elbilar. Bonus-Taycan nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Nico Rosberg kör Porsche Taycan Turbo S
På Nürburgring

I det här klippet visar den före detta F1-föraren Nico Rosberg att Porsche Taycan Turbo S inte bara är snabb rakt fram utan även när det svänger. Annat nytt på Taycan-fronten är att man nu levererat över 1000 stycken exemplar i Norge. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Marques Brownlee diggar Porsche Taycan Turbo
Finns bara en grej som saknas för att han ska byta från Tesla

Tech-YouTubern Marques Brownlee har testat Taycan Turbo och han gillar verkligen vad Porsche har skapat. Dock tycker han att den saknar en grej innan han kan tänka sig att byta från Tesla. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Jay Kay kör Porsche Taycan Turbo S
På Silverstone

Jamiroquais frontman Jay Kay gillar bilar och därför såg Porsche till att bjuda in honom för att testa Taycan Turbo S på racerbanan Silverstone. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Tesla Model S P90D mot Porsche Taycan Turbo
Dragrace på vått underlag

Lovecars har testat en Tesla Model S P90D mot en Porsche Taycan Turbo och sjävklart handlade det om ett dragrace för att se vilken av bilarna som var snabbast. Varför man inte valde en Model S P100D är dock oklart. Tumnagel
29.4°
+
Bobby Green
0

Racerförare testar Porsche Taycan Turbo S
Andy Pilgrim tar ut bilen på bana

Andy Pilgrim är en professionell racerförare och vet ett och annat om hur en bil ska bete sig för att anses vara bra på bana. Här får vi se när han kör med en Porsche Taycan Turbo S på NCM Motorsports Park i Kentucky för att se vad den går för. En av grejerna Porsche har tryckt på med denna bil är att den fortfarande ska kännas som en Porsche att köra, och inte skämmas för sig vid just bankörning. Resultatet blev lite understyrning men överlag blev Andy imponerad. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Rich spanar in den kraschade Taycanen
Kommer han köpa den?

För några veckor skrev vi om det första kraschade exemplaret av purfärska Porsche Taycan. Bilen står hos Copart som snart ska auktionera iväg den. Rich från Rich Rebuilds brukar i vanliga fall fixa till kraschade Teslor, men han verkar lite sugen på att ge sig på denna. Här får vi se när han tar sig en titt för att försöka förstå hur stora skadorna egentligen är. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Köp en krockad Porsche Taycan Turbo och bygg något kul
En snabb lådbil kanske?

En helt färsk Porsche Taycan Turbo har kommit in till Copart och säljs nu iväg på auktion. Det tråkiga med bilen är dock att den är totalkvaddad och inlöst av ett försäkringsbolag som inte tyckte att det var värt att laga den. Exakt vad som har hänt är oklart men en olycklig kollision med något handlar det om i alla fall. Undersidan av bilen ska ha fått rejäla smällar och det bådar inte gott eftersom batteripacket sitter där. Men, känner du att du har lite ont om projekt just nu är det bara att buda loss när auktionen väl drar igång. Kanske ta delarna och sätta i din gamla bil med förbränningsmotor? Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Acceleration och toppfartstest med Porsche Taycan Turbo S
Kvick rackare

Här får vi se lite hur Porsche Taycan Turbo S presterar när det kommer till acceleration och toppfart. 0-100 km/h går på snabba 2,84 sekunder, 0-200 på strax över tio sekunder och 250 km/h når man efter 18,62 sekunder. Det roliga är slut först vid 257 km/h. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition Gran Coupé vs Porsche Taycan Turbo S
Vilken är vassast på banan?

BMW M8 Competition Gran Coupé har en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 625 hästar och 750 newtonmeter i vrid. Porsches eldrivna Taycan Turbo S har istället 750 hästar och hela 1050 newtonmeter i vrid. AutoBildSportsCars bestämde sig för att jämföra de båda på racerbanan Lausitzring och även om Porschen klår BMW:n är det med extremt liten marginal. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Fullt ös med Porsche Taycan Turbo S på Autobahn
Ljudlöst upp till 270 km/h

YouTube-kanalen Automann-TV som testar snabba bilar på delarna av Autobahn som fortfarande har fri fart har fått lägga vantarna på en Porsche Taycan Turbo S och det såg ut så här. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Jay Leno spanar in Porsche Taycan Turbo S
Tar ut den en sväng på Los Angeles gator

Den senaste kärran att hälsa på i Jay Lenos stora garage är Porsche Taycan Turbo S. Bonus-Leno nedan. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Will Smith skjutsar runt främlingar i Porsche Taycan
Skulle varit en Porsche 964 Turbo

Den 17 januari hade den nya Bad Boys-filmen premiär och för att göra lite reklam för denna gick Will Smith och Lyft samman och bjöd ett gäng främlingar på en åktur i en Porsche Taycan Turbo S. Ingen Porsche 964 Turbo men det får väl duga ändå. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0
2019

Porsche Taycan Turbo får en EPA-rating på 32 mil
Lägre än väntat

Porsches nya elbil Taycan i Turbo-utförande har nu fått sin så kallade EPA-rating som är en mätmetod man använder i USA istället för WLTP. Den säger att bilen har en räckvidd på 32 mil. Det är lägre än de 45 mil som Porsche angett för bilen och gör att modellen hamnar i ungefär samma klass som Audi e-tron och Jaguar I-Pace. Porsche har givetvis svarat på detta genom att genomföra ett oberoende test via AMCI vilket visade en räckvidd på 44,2 mil. Betydligt närmare det angivna WLTP-värdet alltså. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Doug tycker att Taycan är den bästa moderna Porschen
Har klämt på en Turbo S

I september rullade Porsche ut elbilen Taycan och då handlade det om Taycan Turbo och Turbo S. Den sistnämnda som är den vassaste har nu gåtts igenom av Doug DeMuro och så här såg det ut. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0
Nästa sida