m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!

Jay Leno kör Porsche Carrera GT
Fantastiskt!

Jay Leno leker vidare med fräsiga bilar. I sitt senaste klipp går han igenom och provkör Porsche Carrera GT. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

En första titt på nya Porsche 911 GT3
Fortfarande utan överladdning

Porsche är fortfarande inte riktigt redo att släppa allt kring nya 911 GT3 än men de verkar inte orka hålla på maskeringen och sånt längre, så här är det nya monstret. Henry Catchpole från Carfection har fått sig en närmare titt på en prototyp och en genomgång av bilen tillsammans med Andreas Preuninger. De tittar även in i ett fantastiskt garage med versionens föregångare. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Toyota GR Yaris på Ringen
Kvick rackare

Här får vi hänga med en Toyota GR Yaris när den kör det kortare varvet på Nürburgrings nordslinga. Tiden blev 7 minuter och 56 sekunder vilket gör att bilen är lika kvick som Corvette C5 Z06 och Porsche 996 Turbo, och faktiskt snabbare än BMW M2 innan facelift. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Audi Q5 e-Tron och eldriven Porsche Macan kommer 2022
Och ID.BUZZ i produktionsutförande

Den här bilden visar Volkswagenkoncernens framtidsplan och här ser vi att det kommer rullas ut ett gäng nya elbilar 2022. En helt eldriven version av Audi Q5 kommer och den får då tilläggsnamnet e-tron. Sen kommer även den helt eldrivna versionen av Porsche Macan vi skrivit om tidigare, och produktionsversionen av den nya folkabussen ID.BUZZ. Innan dess ska dock Audi Q4 e-tron och Q4 e-tron Sportback dyka upp, tillsammans med helt eldrivna Seat el-Born. Antagligen kommer Q5 e-tron att baseras på MEB-plattformen. Eldrivna Macan kommer dock att baseras på PPE-plattformen. Mer information om de olika bilarna lär dyka upp så småningom. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Porsche sladdar in ett nytt världsrekord
Längst drifting med eldriven bil

Ny dag, nytt. världsrekord. Porsche annonserar nu att de fått ett för drifting med eldriven bil och det rör sig självklart om modellen Taycan. Med sladdproffset Dennis Retera bakom ratten på en bakhjulsdriven Taycan lyckades han under 55 minuters tid sladda 210 stycken varv, utan att framhjulen vid något tillfälle pekade i samma riktning som kurvan. Det hela skedde på Porsche Experience Centre (PEC) Hockenheimring. Chris Harris gav sig på uppgiften först bara för att se hur många varv han klarade, men det hela var enklare sagt än gjort. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Följ Michael Fassbenders resa till Le Mans Series
Det här är säsong 2

Precis som vi har skrivit tidigare så har skådespelaren Michael Fassbender dragit igång sin träning med Porsche för att slutligen kunna delta i Le Mans Series. I följande klipp får vi följa med på resan till målet. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Apples M1-chip är en revolution för den vanliga användaren
Vi har testat den sämsta versionen - som flyger fram!

I vanliga fall när vi testar saker brukar tillverkarna skicka oss det fetaste de har. Är det bilar så är de utrustade med extrautrustning för hundratusentals kronor och är det elektronik så är det oftast modellen med fetaste processorn och mest minne. Såklart, tillverkarna vill ju att deras prylar ska verka så bra som möjligt men för oss som testar så är det lite dubbelt. Självklart vill vi också testa vad produkterna kan leverera när de är som bäst och vi vill ju ha möjligheten att testa allt som går att testa. Men samtidigt är det svårt att leverera ett bra köpråd för de som kommer att köpa instegsmodellen, vilket ju oftast är majoriteten. Att testa samma produkt två gånger är smått omöjligt, både med tanke på tillgång av produkter och tiden det tar. Tumnagel
57.1°
+
Roger Åberg
0

Tiff Needell kör en Porsche 911 GT1
Och en Ferrari F50

Tiff Needell verkar ha det ganska bra även om han inte är med i Fifth Gear längre. Här får vi se honom köra två stycken drömbilar - Porsche 911 GT1 och Ferrari F50. Luta er tillbaka och njut. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Volkswagenkoncernens eldrivna flaggskepp kommer 2024
Går under kodnamnet Landjet

Många gillar att slänga sig med uttrycket "Tesla-dödare" och det är troligtvis det Volkswagenkoncernen vill att deras kommande eldrivna flaggskeppsmodell ska bli. Den går under kodnamnet Landjet och den ska säljas i olika versioner av Audi, Porsche och Bentley. Målet är inte helt oväntat Tesla Model S. Dock ska modellen, eller modellerna, inte dyka upp förrän 2024. Det här är Audis Artemis-projekt som ska förverkligas och det ryktas om en stor bil med tre sätesrader och plats för sju stycken personer. Räckvidden ska ligga på omkring 65 mil och det blir Audis version som lanseras först. Därefter Porsche och sen Bentley. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Porsche Carrera GT har fyllt 20 år!
Modellen med vackraste motorljudet får nu handla på Systemet

I slutet av september år 2000 körde racerföraren Walter Röhrl runt med en Porsche Carrera GT Concept i Paris eskorterad av poliser. Produktionen drog visserligen inte igång förrän 2003 men modellen har nu alltså funnits i 20 år vilket såklart är värt att hylla. Konceptet baserades på en ny typ av racerbil som man tänkte tävla med i 24-timmars på Le Mans. Den hade chassi i kolfiber, V10-motor och dess internbeteckning var 9R3. Men man bestämde sig för att lägga ned tävlingssatsningarna, och tog istället fram en gatversion. Bilen bjuder på massvis av godsaker som exempelvis keramiska bromsskivor, kolfibermonocoque och horisontellt liggande fjädrar. Men en stor grej var såklart motorn. I produktionsversionen ökade litervolymen från 5,5 till 5,7 liter. De tio cylindrarna såg tillsammans till att ge maskinen 612 hästar och 590 newtonmeter i vrid. Som enda alternativ erbjöds en sexväxlad manuell växellåda som i sin tur driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,9 sekunder, 0-200 på 9,9 och toppfarten anges till 330 km/h. Bilen väger in på 1380 kilo. Tillverkningen pågick från 2003 till 2005 och 1270 stycken exemplar blev till. Frånpriset när bilen var ny låg på 452.690 euro - en summa som stigit ordentligt med åren. Jag själv hade turen att få inspektera ett exemplar med egna ögon i år och det är verkligen en fantastisk skapelse. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Fler fräsiga koncept från Porsche
Vilka bilar!

Igår skrev vi om ett gäng koncept Porsche varit tysta om men som de nu gladeligen visade upp. Totalt handlar det om 15 stycken som tillverkades mellan 2005 och 2019. Igår visade vi fyra av dem, här är ytterligare åtta stycken. Först ut är 960 Turismo och det är konceptet som slutligen blev Taycan. Frågar ni mig så är det så här jag hade velat att den färdiga produkten såg ut. Sen har vi Le Mans Living Legend som är en Cayman-liknande skapelse där man stoppat ner en V8:a bakom sittbrunnen. Med den här ville man hylla coupé-versionen av racerbilen 550. 2013 byggde man 904 Living Legend som är en hyllning till 904 / Carrera GTS från 60-talet. Egentligen är det här en Volkswagen XL1 med annan kaross och som motor sitter där faktiskt en V2:a. Japp, där satt faktiskt en vinkeltvåa som man hade hämtat från Ducati 1199 Superleggera. Den är på 1,2 liter, ger 200 hästar och varvar upp till 12.000 varv. 911 Safari Concept och Macan Safari var två stycken skogsmulle-versioner som tillverkades 2012 respektive 2013. Båda fick högre markfrigång, plast runt hjulhusen och saker som extraljus på taket. Vision 918 RS var ett koncept man tog fram två år efter att produktionen av 918 Spyder lades ned 2015. Det här var en vidareutveckling av bilen där man tog den ännu mer in i framtiden. Något som skulle kunna fungera både på bana och på gata. Togs fram av Porsches Weissach-team men blev aldrig verklighet. Sist men inte minst har vi Vision 916 och 906 Living Legend som båda två är racerbilar för framtiden. Dessa togs fram 2016 respektive 2005. 906 Living Legend hämtar sin inspiration från 906 som man började tävla med 1966. Med Vision 916 ville man skapa en modern version av klassikern 914, fast med eldrivna navmotorer och mycket mer effekt. 916 var en 914 fast med boxersexa istället för boxerfyra, endast elva stycken exemplar tillverkades. Konceptet ritades av en praktikant på designavdelningen. Vilket eller vilka av alla koncept som Porsche nyligen visat gillar du bäst? Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Porsche visar upp koncept som aldrig blev verklighet
Bland annat gatversion av 919 Hybrid och eldriven skåpbil

Porsche har nu delat med sig av ett gäng konceptbilar som aldrig gått i produktion. Det handlar om en gatversion av racerbilen 919 Hybrid som Porsche tänkte skulle använda samma hybridiserade drivlina som originalet. En turboladdad V4:a på 2,0 liter parad med en elmotor. Bilen blev aldrig verklighet och det enda som faktiskt blev till är prototypen vi ser här. Sen har vi Vision Renndienst som är en eldriven hommage till den Folkabuss Porsche använde i racing-sammanhang för väldigt länge sedan. Den skapades 2018 men blev heller aldrig något som vidareutvecklades. Bland bilderna ser vi sedan Vision Spyder som är ett koncept där man hämtat inspiration från 550/1500 RS Spyder från 1954. Man tog fram en bil i skala 1:1 och gav den en väldigt speciell störtbåge. Sist men inte minst i samlingen man visar upp nu är Vision 920. Det här var en slags vidareutveckling av 919 och man tänkte att den skulle kunna fungera både på gatan och banan. Totalt skapade Porsche 15 stycken olika konceptfordon mellan 2005 och 2019 som alla varit hemlighållna fram tills nu när man släpper boken Porsche Unseen. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG GT 63 S sätter nytt rekord på Ringen
Snabbare än ärkerivalen Porsche Panamera Turbo

Det var i augusti som Porsche snodde titeln som snabbast "executive car" på Nürburgring då man körde 7:29.8 med uppdaterade Panamera Turbo. Det ville Mercedes ordna till så man plockade ut en Mercedes-AMG GT 63 S och lyckades nyligen klocka 7.27.8 och är därmed den nya herren på täppan. Bakom ratten satt Demian Schaffert. Bilen man körde med var utrustad med aerodynamik-paketet och Michelin Pilot Sport Cup2-däck. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Jay Leno visar upp en klassisk Porsche 911
Från 1971

Igår var det den 9 november = 9/11 i almanackan. Och just 911 är ju en modell Porsche säljer, så igår var det alltså 911-dagen. Det firade bland annat Jay Leno genom att visa upp den här klassikern från 1971. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Biltillverkaren Bizzarrini återupplivas
Före detta Aston Martin-vd håller i spakarna

1964 grundades den italienska biltillverkaren Bizzarrini av Giotto Bizzarrini. Giotto hade tidigare jobbat som både ingenjör och testförare hos Ferrari och Alfa Romeo och kände sig mogen att dra igång något eget. Under fem års tid deltog man i flera olika race, bland annat 24-timmars på Le Mans. Modellerna Strada, Europa och P538 blev till och även en del specialare under 2000-talet. Nu ska märket återupplivas ytterligare en gång och bakom står den London-baserade lyxbilshandlaren Pegasus Brands. Tre stycken före detta Aston Martin-chefer ska basa över märket och en av dem är Ulrich Bez som mellan 2000 och 2013 var vd för Aston. Ulrich har även jobbat hos Porsche där han var med och utvecklade 911 Carrera RS 2.7, 968 och 993. Andra namn som är med i det nya projektet är Christopher Sheppard och Janette Green. När "nya" Bizzarrini ska presentera något är oklart men det lär vi få reda på. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Nico Rosberg kör Porsche Taycan Turbo S
På Nürburgring

I det här klippet visar den före detta F1-föraren Nico Rosberg att Porsche Taycan Turbo S inte bara är snabb rakt fram utan även när det svänger. Annat nytt på Taycan-fronten är att man nu levererat över 1000 stycken exemplar i Norge. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Audi RS2 Avant är nu laglig att importera till USA
Alla jublar

I mars 1994 lanserade Audi värstingkombin RS2 Avant. Det var en riktig ulv i fårakläder som utvecklades tillsammans med Porsche. Den såldes aldrig ny i USA men nu när den har hunnit fylla 25 år får man lagligt importera den till landet, vilket många såklart är glada över. Sen ska man bara få tag i ett vettigt exemplar också. Köper man får man en bil som bland annat bjuder på turbomatad rak femcylindrig motor som ger 315 hästar och 410 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 4,8 sekunder och toppfarten anges till 262 km/h. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Audi berättar lite mer om RS-versionen av e-tron GT
Verkar bli rätt köttig

Porsches Taycan har ett syskon hos Audi som heter e-tron GT och är, enligt mig, en riktigt snygg skapelse. Trots att den har i princip samma mått som Taycan känns den tightare. Den kommer nästa år och nu har man berättat lite mer om RS-versionen av bilen. Till vardags har bilen 598 hästar som kommer från två motorer, en på 238 hästar där fram och en på 455 hästar där bak. Men bilen kan också leverera 646 hästar med en overboost-funktion. Det är ungefär som en Taycan Turbo som har 680 hästar men mindre än Turbo S som har 761 hästar. Vridet ligger på 830 Nm. Alla dessa siffror levererar en 0-100 km/h-tid på mindre än 3,5 sekunder. Av någon anledning så har Taycan och e-tron GT olika batterilösningar. Taycan går att få med 79,2 kWh eller 93,4 kWh medan e-tron GT har 83,7 kWh. Men RS då, vad betyder det? Bilen kommer faktiskt att tillverkas jämsides med Audi R8 och ska ha lägre tyngdpunkt än R8. Förutom massa hästar och massor med vrid som vi börjar bli vana med i (vissa) elbilar så måste ju en Audi med RS leverera mer. Här har man lagt till bakhjulsstyrning, diffbromsar både fram och bak, aktiv luftfjädring med tre kammare och vill man stanna så finns det keramiska bromsar att använda. Jag har varit sugen på denna rätt länge nu och eftersom jag vet hur Audis andra RS-bilar levererar så blev jag inte mindre sugen nu. Prislappen för Sverige är inte satt ännu, men preliminärt pris för RS-versionen i Tyskland är 138.000 euro så det kommer inte att bli en billig bil. Tumnagel
44.3°
+
Roger Åberg
0

Laddhybrid-versionerna av Cayenne får längre räckvidd
Klarar nu upp till 4,8 mil

Alla Porsche Cayenne laddhybrider får nu 30 procent längre räckvidd på el. Det innebär att Cayenne E-Hybrid nu klarar upp till 4,8 mil på bara el. För Turbo S E-Hybrid gäller upp till 4,2 mil. Den ökade räckvidden kommer från det större batteripacket som ökat från 14,1 till 17,9 kWh. Elmotorn i bilarna sitter integrerad i den åttastegad automatlådan Tiptronic S. Den ger 136 hästar och har ett vrid på 400 newtonmeter. Toppfarten på el anges till 135 km/h. De nya laddhybriderna går att beställa nu och priserna ser ut som följande: Cayenne E-Hybrid. 985.000 kronor Cayenne E-Hybrid Coupé: 1.030.000 kronor Cayenne Turbo S E-Hybrid: 1.850.000 kronor Cayenne Turbo S E-Hybrid: 1.890.000 kronor Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Jeff köpte den fulaste Porsche Boxstern i Australien
Vem gör så här med en bil?

En YouTube-kanal jag följer är Home Built by Jeff där en kille vid namn Jeff skruvar med bilar. Det har blivit en del Porsche på kanalen den senaste tiden och det ser ut att bli mer av den varan. Han har precis nämligen köpt sig en Porsche Boxster som han ska använda som bankörningsbil. Och det är lätt den fulaste som gick att få tag på i hans hemland Australien, och kanske även i världen? Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

SuperCharge - racing med eldrivna crossovers
Ny elmotorsportserie där man kör i stadsmiljö

Fler och fler motorsportserier med eldrivna fordon dyker upp. Den senaste kallas för SuperCharge och där ska man köra med eldrivna crossovers på korta och snabba banor i stan. Sporten lanseras 2022 och målet är då att hålla åtta stycken deltävlingar i städer i USA, Europa, Kina, Mellanöstern och Asien-Stillahavsregionen. Banorna ska vara en kilometer långa och innehålla sladdzoner och hopp. Bilarna man tävlar med heter SC01 och under skalet finns en elmotor fram och en bak som tillsammans genererar 680 hästar. Dessa får i sin tur kraft från ett batteripack på 40 kWh. 0-100 km/h ska gå på 2,5 sekunder och toppfarten anges till 200 km/h. Antispinn och antisladd finns inte. Bakom SuperCharge står Rob Armstrong som tidigare varit motorsportchef på marknadsföringsföretaget IMG och Max Welti som tidigare varit chef för Porsche Motorsport och Sauber F1:s lag. All logistik kring tävlingarna ska ske med med båt istället för flyg. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Porsche uppdaterar Panamera som laddhybrid
Bjuder på upp till 700 hästar

Porsche rullar nu även ut en uppdatering av Panamera som laddhybrid. Versionerna heter Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, Panamera Turbo S E-Hybrid och Panamera 4S E-Hybrid. Toppversionen är Turbo S E-Hybrid och den bjuder på hela 700 hästar och 870 newtonmeter i vrid. Här kombineras en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 571 hästar med en elmotor som ger 136 hästar. Den har fått ett helt nytt batteripack på 17,9 kWh vilket gör att man kommer 30 procent längre på bara el - nu upp till fem mil. 0-100 km/h ska gå på 3,2 sekunder och toppfarten anges till 315 km/h. Alla versioner går att beställa nu och de kommer till återförsäljarna i början av december. Panamera 4 E-Hybrid kostar från 1.110.000 kronor, Panamera 4S från 1.210.000 kronor och för Turbo S E-Hybrid får man lasta upp 1.950.000 kronor. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

EV West presenterar elmotor-paket för muskelbilar
Passar perfekt under huven

Företaget EV West som konverterar olika bilar till el presenterar nu ett elmotor-paket som de tagit fram speciellt för de som vill bygga om sin muskelbil. Porschen i klippet är som ni vet inte i den kategorin men den har också ett hjärta från Tesla precis som i det här fallet. Paketet består alltså av en motor från Tesla och grejerna har tagits fram i samarbete med Revolt Systems för deras ombyggnationen av en Ford Mustang från 1965. EV West har sett till att paketera hela systemet så att det enkelt går att montera in under huven på just klassiska muskelbilar. Man ska till och med kunna använda original motorfästen. Växellåda behöver du ingen utan du monterar bara kardanaxeln direkt på motorn. Effekten i elmotorn ligger på 609 hästar och vridet på hela 1200 newtonmeter. Motorpaketet kommer att kosta någonstans mellan 25.000 och 35.000 dollar. Notera då att batteripack, styrsystem för detta och laddteknik inte ingår i det priset. Tumnagel
41.3°
+
Bobby Green
0

Serietillverkningen av Audi e-tron GT drar igång i slutet av året
Kommer dyka upp i RS-version

Det har nu gått två år sedan som Audi först visade upp konceptet e-tron GT. Det här är deras Porsche Taycan kan man säga eftersom modellen bygger på samma grund - J1-plattformen. I slutet av året kommer serietillverkningen av modellen att dra igång och den kommer att byggas bredvid R8 i fabriken Audi Böllinger Höfe som ligger i den tyska staden Neckarsulm. 85 procent av tillverkningen kommer att ske med hjälp av robotar. e-tron GT mäter 4,96 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,38 på höjden och har en hjulbas på 2,9 meter. Det är nästan exakt samma mått som Taycan. Precis som sitt syskon kommer även e-tron GT att få fejkat motorljud. Det sitter två stycken högtalare i kupén som simulerar när man gasar och tydligen har man jobbat extremt mycket med att få till det. Det finns även en högtalare på utsidan som spyr ut sig ljudligheter. Det kommer till och med att finnas en extra yttre högtalare på tillvalslistan för den som verkligen vill höras. Undertecknad som bara tycker att detta är trams lär tyvärr ändå inte bli imponerad. En RS-version av modellen kommer att dyka upp men om den då får fem yttre högtalare som standard får vi återkomma till. Läs mer om tillverkningsprocessen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Porsche 959 möter Porsche 918 Spyder
Två superbilar från två helt olika tidsåldrar

I det här klippet får vi bekanta oss lite med en Porsche 959 och en Porsche 918 Spyder som ingår i The Brumos Collection. Båda två är superbilar som var det absolut vassaste att komma från tillverkaren men det skiljer 27 år mellan dem. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Prior Design erbjuder RS2-kit till Audi Coupé
Ja tack!

1994 släppte Audi modellen RS2. En galen kombi som Porsche varit med och snickrat ihop. Stort habegär på en sådan idag. Men det var bara en kombi-version som tillverkades, och det kanske många tycker är synd. Prior Design vill fixa detta genom att erbjuda ett RS2-kit även till Audi Coupé. Det hela handlar alltså bara om utseendet så resten av uppgraderingarna gällande bromsar, motor och liknande får man fixa själv. Målet är att släppa kitet nästa år i samma veva som rallybilen Audi Sport Quattro firar 40 år. Endast 40 stycken kits ska säljas och för ett får man betala 5798 euro. Lanseringen skedde häromdagen och alla är nu redan sålda. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Taycan är nu Porsches bäst säljande bilmodell i Europa
Elbilen är poppis

Porsche går som tåget och verkar inte särskilt påverkade av den rådande pandemin. För några månader sedan meddelade företaget att de sålt fler 911:or under första halvan av 2020 än de gjorde 2019. Nu får vi reda på att den eldrivna modellen Taycan också säljer riktigt bra, såpass bra att den i augusti blev deras bäst säljande modell i Europa. 1183 stycken exemplar av Taycan såldes här förra månaden, men bara 278 stycken Panamera. Av någon anledning har man separerat Cayenne och Cayenne Coupé i grafen, och slår man ihop dessa klår de Taycan i försäljning. Men oavsett så visar detta tydligt att den nya elbilen är populär. One remarkable fact of August’s new car regs in ???? is the position of #PorscheTaycan. It was Porsche’s bestselling product counting for almost 1/4 of total volume. #Taycan was 5th bestselling car in E-segment, 15th bestselling electric car. Source: JATO #carindustryanalysis pic.twitter.com/AQAkdISCp9— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) September 22, 2020 Tumnagel
49.6°
+
Bobby Green
0

Vilken Porsche Cayman är egentligen bäst?
987, 981 och 982 jämförs

2006 lanserade Porsche modellen Cayman som har internkoden 987. 2012 var det dags för generation två som heter 981 och 2016 dök den tredje generationen 982 upp. Dessa tre ställs mot varandra i den här videon för att försöka avgöra vilken av dem som är bäst. Vilken är din favorit? Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Marques Brownlee diggar Porsche Taycan Turbo
Finns bara en grej som saknas för att han ska byta från Tesla

Tech-YouTubern Marques Brownlee har testat Taycan Turbo och han gillar verkligen vad Porsche har skapat. Dock tycker han att den saknar en grej innan han kan tänka sig att byta från Tesla. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Gunther Werks 400R är snabb
Randy matar runt på banan

Nyligen levererade Gunther Werks det första kundexemplaret av deras Porsche 993-baserade modell 400R. Racerföraren Randy Pobst fick möjlighet att testa bilen på bana och så här såg det ut. Bilen som officiellt heter Porsche 993 Remastered by Gunther Werks har en luftkyld boxersexa på 4,0 liter utan överladdning som lämnar 437 hästar och 423 newtonmeter i vrid. Varvstoppet ligger på 8100. Vikten på bilen ligger på 1224 kilo. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida