Quantcast
m

Project Kahn visar elcykel
Med retro-design

Vi har tidigare skrivit om Project Kahns Flying Huntsman men då handlade det om en sexhjulig ombyggd Land Rover Defender. Det här är något helt annat, även om man lånat namnet och lagt till Type 77. Det handlar om en elcykel med retro-utseende som blir din för 4000 pund. För den slanten får du ett batteripack på 468 Wh och möjligheten till el-assistans i upp till fem mil. Du kan om du vill uppgradera till ett batteripack på 648 Wh som då ger dig 7,5 mil. Den matchande hjälmen med skinnbeklädnad blir din för 165 pund. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2019
2017
2010

Project Kahn Cosworth-preppar Evoque
Det här kan bli kul

Land Rovers lilla tuffing Range Rover Evoque kommer till återförsäljarna i andra halvan av 2011 men redan nu filar Project Kahn på ett paket till bilen. Tuning- och stylingfirman har kryddat Land Rovers förr och denna gång ska de använda sig av en Cosworth-trimmad motor när de bygger om. Något mer än den infon och den här bilden har de inte delat med sig av. Förmodligen kommer de börja riva i 2-litersmotorn som idag ger 240 hästar, det verkar vara det bästa utgångsobjektet. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0
2009

Drophead Coupe by Project Kahn
Grymma bilder

Jag kommer ihåg när jag för första (och hittills enda) gången såg Rolls-Royce Drophead Coupe i verkligheten. Det var i januari förra året som jag fönstershoppade i en bilaffär i New York och intrycket av DHC blev bestående. Vilket jävla skepp! Företaget Project Kahn har i alla fall tagit sig an lyxvagnen och på sedvanligt vis har man ägnat sig åt detaljer. Allt som allt handlar det om nya 22-tums fälgar, polerat främre kylargallar samt mer individualitet interiört än vad RR erbjuder. Om det nu är möjligt. Tumnagel
37.2°
+
Erik Svensson
0
2007

Project Kahns Aston Martin DB9S
Lite hårdare, frågan är om den är lite bättre?

Man kan inte beskylla killarna hos Project Kahn för att sakna ambitioner. Jag menar, att ge sig på Aston Martins DB9, som i princip är fulländad från fabrik, kräver något extra. Precis som Aston själva gjort med nya DBS så har man brutit av de svepande linjerna med ett något kantigare, och hårdare, bodykit. Som tillval kan man dessutom få samma sorts fälgar som fanns på DBS-prototypen. Så, hårt eller mjukt? Valet är nu ditt - utan att behöva uppgradera till en DBS. Tumnagel
37.0°
+
James Hunt
0