m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Onsdagens bästa på Black Week!

Alfa Romeo Giulia QV möter en Alfa Romeo 2000 GTV
Nytt och gammalt

Throttle House har nu ställt två bilar från samma tillverkare mot varandra i ett jämförelsetest. Men det skiljer en hel del mellan dem, framförallt ålder. I ena ringhörnan har vi en Alfa Romeo 2000 GTV från 1973 och i den andra en Giulia Quadrifoglio från 2020. Så vad har hänt de senaste 47 åren? Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition tar sig en sväng på Nürburgring
Klockade 7:32.79

Sport Auto tog ut BMW M8 Competition på Nürburgring för att se vad den gick för och när man hade kört klart klockades tiden 7:32.79. Det gör bilen minst lika snabb som både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och Audi R8 V10 Plus. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia GTA kostar från 1.925.000 kronor
GTAm från 2.000.000 kronor

För några veckor sedan skrev vi vad nya Alfa Romeo Giulia GTA och Giulia GTAm kostade i euro. Nu är de svenska priserna här och de lyder 1.925.000 respektive 2.000.000 kronor. För pengarna får man en Giulia Quadrifoglio med ännu mer klös och fokus på prestanda. Den dubbelturbomatade V6:a på 2,9 liter ger här 540 hästar och är ditt mål att köra bana köper du GTAm som dessutom är 100 kilo lättare och utrustad med bur och ordentliga skalstolar. Endast 500 stycken exemplar kommer att byggas totalt. Bygg din bil här. Tumnagel
26.9°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia och Stelvio Quadrifoglio uppdateras
Snygga i grönt

I november förra året fick Alfa Romeos modeller Giulia och Stelvio sig en väldigt diskret facelift som innebar lite mer teknik, större skärm på insidan och nya lackalternativ. Nu kommer samma behandling även till prestanda-versionerna Quadrifoglio. Motorn är orörd vilket innebär att det under huven på dessa sitter en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 510 hästar och 600 newtonmeter i vrid. Giulia driver bara på bakhjulen medan Stelvio är fyrhjulsdriven. Båda får en åttastegad automatlåda. Nytt är att man kan få maskinen att sjunga lite bättre med hjälp av ett avgassystem i titan med kolfiberändar från Akrapovic. Utseendemässigt uppdateras bilarna med nya mörkare LED-bakljus och blanksvarta inlägg runt grillen. Stelvio får även 21 tum stora fälgar. På tillvalslistan tillkommer grill, backspegelkåpor och bakvinge i kolfiber. Nya färger går också att få, bland annat den gröna vi ser här. Den heter Montreal och är inspirerad av den klassiska modellen Montreal som i år fyller 50. Precis som hos sina motorsvagare syskon är det på insidan det har hänt mest. Här sitter en ny läderratt och växelväljare på plats tillsammans med en uppdaterad mittkonsol med mer förvaringsutrymme. Man kan även få säkerhetsbältena i rött eller grönt om man skulle vilja. Nya val när det kommer till läder och Alcantara finns också. Ett par framstolar från Sparco med kolfiberbaksida finns som tillval. I mitten sitter det nya infotainmentsystemet som består av en pekskärm på 8,8 tum som bjuder på uppkopplade tjänster och ny design på menyerna. Quadrifoglio får en extra Performance Pages-meny där man bland annat kan se hur vridet fördelas, turbotrycket och hur mycket kraft som för tillfället används. På körassistantfronten får bilarna nu självkörning i nivå 2 och här finns teknik som Lane Keep Assist, Active Blind Spot Assist, Active Cruise Control, Traffic Sign Recognition med Intelligent Speed Control, Traffic Jam Assist och Highway Assist och Driver Attention Assist. Man ska kunna beställa från och med nästa vecka och de första bilarna väntas komma till Sverige i juli. Giulia Quadrifoglio kostar från 749.000 kronor medan Stelvio Quadrifoglio börjar på 849.000 kronor. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Priserna för Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm är här
Nu kan du även bygga din bil online

I början av mars rullade Alfa Romeo ut två stycken nya prestandaversioner av modellen Giulia - Giulia GTA och Giulia GTAm. Nu har man öppnat upp konfiguratorn för den förstnämnda så att man online kan bygga bilen som man vill ha den. Men den som hoppades på att kunna dyka ner i 100 olika val och detaljer blir tyvärr besviken. Det enda man kan göra är att välja mellan tre olika lackalternativ, färg på bromsok, färg på interiörens sömmar och färg på säkerhetsbältena. Den som vill att sin bil ska sticka ut lite extra har även möjlighet att få den klädd i klassiska dekorer som ni kan se exempel på här nedan. I samma veva får vi nu även reda på vad bilarna kostar. En Giulia GTA kostar från 175.000 euro medan Giulia GTAm kostar från 180.000 euro. Båda får en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 540 hästar vilket är 30 fler än i Giulia Quadrifoglio. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Nu är de här - Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm
Lättade busbilar för gata och bana

Efter lite teasers hit och dit är Alfa Romeos upphottade versioner av modellen Giulia Quadrifoglio nu presenterade. Som väntat blev det en GTA och en GTAm där den sistnämnda är betydligt mer anpassad för bankörning med bland annat skalstolar, bur, bortplockat baksäte och bakre rutor i lexan. Saker som sammanlagt ska göra GTAm 100 kilo lättare än Giulia Quadrifoglio som väger runt 1619 kilo. Bilarna bjuder på 540 hästar vilket är en ökning mot Quadrifoglios 510 hästar. Kraften hämtas ur samma dubbelturbomatade V6:a på 2,9 liter och drivningen sker som tidigare endast på bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,6 sekunder. I hjulhusen sitter 20 tum stora fälgar i kolfiber med centrumbult och innanför dessa sitter rejäla keramiska bromsskivor. Spårvidden har ökat med 50 millimeter och det sitter nya fjädrar, dämpare och bussningar runt om. Aerodynamiken har förbättrats med en större splitter fram och en rejäl kolfibervinge på bakluckan gör GTAm. Avgassystemet som mynnar ut i två stycken pipor centralt placerade kommer från Akrapovic och är tillverkat i titan. Insidan har fått Alcantara överallt och matta kolfiberinlägg. Endast 500 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad GTA och GTAm kommer att kosta är fortfarande oklart. Tumnagel
52.3°
+
Bobby Green
0

Rykte Alfa Romeo dammar av modellbeteckningen GTA?
Något ska i alla fall göra comeback

Alfa Romeo kommer till Genève och med sig lovar man att ha en comeback. Men vad handlar det om egentligen? Den här teasern är det enda vi får och den har fått ryktena om att modellbeteckningen GTA kan komma tillbaka att florera. Den skulle i så fall smackas på modellen Giulia i Quadrifoglio-utförande och skulle då bjuda på lägre vikt och ännu vassare köregenskaper. Det snackas också om att den får hela 620 hästar. Vad tror ni det handlar om? Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0
2019

Ryan Reynolds ger oss en guidad tur i Italien
Full patte!

Ryan Reynolds och Netflix har levererat en lugn och stillsam video där vi får en guidad tur genom Italien och får se vad landet har att erbjuda. Haha, luring! I själva verket är det en trailer för Michael Bays nya pangpangrulle 6 Underground och vi får se Ryans karaktär One och hans kumpaner bränna runt i en neongrön bil Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. 13 december släpps 6 Underground på Netflix. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Evo kör Renault Mégane R.S. Trophy-R
Nästan lika snabb som BMW M4 Competition

Trophy-R-versionen av Renault Mégane R.S. innebär en bantning på hela 130 kilo jämfört med vanliga R.S. vilket inte helt oväntat visar sig när man utsätter bilen för lite bankörning. Det har Evo gjort och den här rackaren är lika snabb som en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och bara snäppet långsammare än en BMW M4 Competition. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0
2018

Mercedes-AMG GLC 63S nu snabbaste suven på Ringen
Petar ner Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo får nu snällt stiga åt sidan med sin Stelvio Quadrifoglio som de satte varvrekord med i september förra året. Med tiden 7:51,7 klockades man som snabbast SUV men den titeln har nu Mercedes tagit över med modellen GLC 63S. Den nya tiden lyder 7:49,369. Ingen jätteskillnad men ett nytt rekord hur som helst. Mercan har en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 510 hästar under huven. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

12 stycken bilar och över 6.000 hästkrafter
Vilken är snabbast?

Motor Trend har nu avklarat sitt åttonde "Worlds Greatest Drag Race" där de ställer upp massa olika nya prestandabilar på en flygraka och ser vilken av dem som är snabbast över mållinjen. I år var deltagarna McLaren 720S, Porsche 911 GT2 RS, Dodge Challenger RT Scat Pack 1320, Honda Civic Type R, Lamborghini Huracán Performante, BMW M5, Ford Mustang GT Performance Pack Level 2, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Kia Stinger GT, Audi TT RS, Chevrolet Corvette ZR1 och nya Aston Martin Vantage. Ni ser här ovan hur det gick för respektive bil. Nedan får vi reda på vilken av bilarna Motor Trend tycker är bäst att köra. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Laddhybrid-version av Lamborghini Urus kommer nästa år
Och man kommer inte att släppa en mindre SUV

Lamborghini berättar nu att modellen Urus kommer att elektrifieras om ungefär 18 månader och då släppas som laddhybrid. Förutom att då kunna smyga runt på el några mil ska även effekten hoppa upp från 650 till omkring 680 hästar. Samma specar som hos Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid alltså, varifrån man hämtar grejerna. Samma prylar kommer även att sitta i Cayenne Turbo S E-Hybrid som väntas presenteras i slutet av året. Andra nyheter kring modellen är att man inte kommer att släppa en mindre version av den, det kommer alltså inte komma en Urus i Macan-format. Härnäst ska Lamborghini ta ut Urus på Ringen och försöka att sätta ett nytt varvrekord som kan putta ned Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio från tronen. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Rykte Alfa Romeo Giulia Coupé på väg
Sägs få hela 650 hästar

Vill man köra en ny snabb Alfa Romeo är det Giulia Quadrifoglio man väljer. Den har 510 hästar ur en dubbelturbomatad V6:a och toppar 307 km/h. Nu snackas det om att en ännu värre version av modellen är på väg, och då som coupé. Namnet skulle då kunna bli det klassiska Sprint, eller till och med GTV. Effekten sägs vara hela 650 hästar. Utöver detta vassa alternativ sägs det även att Alfa håller på att utveckla två hybriddrivlinor. En av dessa ska vara baserad på Ferraris HY-KERS-system. Coupé-versionen kan presenteras i slutet av året och lanseras nästa år. Tumnagel
46.3°
+
Bobby Green
0

Det här är finalisterna i World Car of the Year
Volvo XC60 kan dessutom vinna två utmärkelser

Nedräkningen till World Car of the Year Awards fortsätter och nu får vi reda på vilka finalisterna är för i år. 82 stycken biljournalister kommer att välja mellan sex stycken crossovers och fyra vanliga bilar. Kandidaterna är Alfa Romeo Giulia, BMW X3, Kia Stinger, Land Rover Discovery, Mazda CX-5, Nissan Leaf, Range Rover Velar, Toyota Camry, Volkswagen T-Roc och Volvo XC60. Pris till årets World Luxury Car kommer också att delas ut och där tävlar Audi A8, BMW 6-serie Gran Turismo, Lexus LS, Porsche Cayenne och Porsche Panamera om titeln. I kategorin World Performance Car tävlar BMW M5, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Audi RS 3 Sedan, Honda Civic Type R och Lexus LC 500 mot varandra. World Green Car kommer antingen att gå till BMW 530e iPerformance, Chevrolet Cruze Diesel, Chrysler Pacifica Hybrid eller nya Nissan Leaf. I kategorin World Urban Car är det någon av Ford Fiesta, Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift och Volkswagen Polo som blir vinnare. World Car Design of the Year kammas hem av någon av följande - Citroen C3 Aircross, Lexus LC 500, Range Rover Velar, Renault Alpine A110 eller Volvo XC60. Vinnarna i respektive kategori kommer att presenteras på New York Auto Show den 28 mars. Tumnagel
43.6°
+
Bobby Green
0
2017

Blir Lamborghini Urus snabbaste suven på Ringen?
Det är målet i alla fall

Förra veckan presenterade Lamborghini den nya modellen Urus som är en SUV. Den snabbaste suven i världen till och med, om man ser till toppfarten som ligger på hela 305 km/h. Frågan är nu om den också kan komma att bli den snabbaste suven i världen på Nürburgring. Det är i alla fall vad tillverkaren siktar på och till våren får vi svaret. För att bli ny herre på täppan måste man bräcka Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio som kört Nordslingan på 7:51,7. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Jaguar XE SV Project 8 ny sedan-kung på Ringen
Körde Nordslingan på 7:21

Att Jaguars nya version av XE kallad XE SV Project 8 var snabb pratade man om när den presenterades i somras, och nu får vi det hela bevisat. Bilen har nämligen slagit ett nytt rekord för sedan-modeller och petat ned Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio från listan. Alfan körde Nordslingan på Nürburgring på tiden 7:32 men eftersom Jaggan lyckades med samma sträcka på bara 7:21,2 har vi alltså en ny herre på täppan. Grattis Jaguar! Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Rykte Alfa Romeo Giulia kommer med 350 hästar
Kan vara en mildhybrid

Om du vill ha en Alfa Romeo Giulia med klös i väljer du antingen värstingen Quadrifoglio eller Veloce. Nu ryktas det att det är en version som hamnar mellan dessa två på gång. Den ska bjuda på 350 hästar ur en turbomatad fyra på 2,0 liter. För att uppnå effekten sägs det att det till motorn är kopplat ett 48-voltssystem och en turbo som får elassistans. Det skulle innebära att bilen i så fall räknas som en så kallad mildhybrid. När det nya motoralternativet kommer att presenteras är oklart för tillfället. The FCA OEM service site is now showing a new 350 Horsepower engine option for the 2.0L Giulia. The site shows global service info so I am not sure if it us US bound. pic.twitter.com/HhdBU9I1qC— Bozi Tatarevic (@hoonable) 9 november 2017 Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Svenskt pris på Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Blir din för 814 900 kronor

För ett år sedan presenterade Alfa Romeo sin allra första SUV Stelvio och man gjorde det med dunder och brak genom att endast visa upp den allra fetaste versionen Quadrifoglio. Men sedan dess har man inte snackat så mycket om just den vare sig när det gäller tillgänglighet eller pris, men nu är det dags. Bilen ska gå att beställa nu och för att bli ägare till den får du slanta upp 814 900 kronor. För pengarna får du en sportdroska med dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger hela 510 hästar under huven. Maskinen har bland annat gjort så att modellen slagit rekord som snabbaste SUV runt Nürburgring, alltid något som kan vara kul att kunna dela med sig av när man står och tankar. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeos SUV är snabbast runt Ringen
Stelvio Quadrifoglio satte tiden 7:51,7

Den vassaste versionen av Alfa Romeos SUV Stelvio, Stelvio Quadrifoglio, har tagit en svängom på Nürburgring och väl där satte den ett nytt världsrekord för suvar. Med tiden 7:51,7 klassas den som världens snabbaste SUV på slingan och det då den nu är några sekunder snabbare än Porsche Cayenne Turbo S som tidigare hade titeln med tiden 7:59,7. Reid Bigland som är chef hos Alfa säger följande: "We specifically engineered and designed the Stelvio Quadrifoglio to set world-class benchmarks and it did not disappoint with a world-record Nürburgring lap time of 7 minutes and 51.7 seconds. We’re proud to now hold two Nürburgring lap time records with the Giulia Quadrifoglio as the fastest four-door production sedan and the Stelvio Quadrifoglio as the fastest production SUV." Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0

Dragrace med nya sportbilar
Vem vinner?

Motor Trend har återigen ställt ett gäng med nya sportbilar på rad och tagit reda på vilken av dem som är snabbast i ett dragrace. Årets deltagare var Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S och Tesla Model S P100D. Tumnagel
48.1°
+
Bobby Green
0

Polestar slog Ringen-rekord utan att säga något
Typiskt svenskt

Förra året tog Polestar ut en S60 på Ringen och när de hade kört klart hade de satt ett nytt rekord för gatlegala fyradörrarssedaner med tiden 7:51:11. Men det är först nu man delar med sig av resultatet och berättar vad man har gjort. Det har dock som sagt gått ett år och tiden är ej längre den bästa, Volvon har sedan dess blivit omsprungen av både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och nya Honda Civic Type R. Tumnagel
53.3°
+
Bobby Green
0

Suven som skulle revolutionera men som inte gör det
Jag har kört Alfa Romeo Stelvio

Det var ett tag sedan jag var på presskörningsresa nu men denna inbjudan lockade för mycket för att tacka nej till. Köra Alfa Romeos helt nya modell - suven Stelvio på Stelviopasset. En klassisk italiensk biltillverkare som man nog aldrig hade väntat sig skulle trycka ut en SUV har precis gjort det och körningen kommer att ske på en av världens häftigaste vägsnitt. En sån sak får man ju inte vara med om så ofta så självklart följde jag med. Suven som kommer i samma häftiga QV-utförande som syskonet Giulia lockade mest såklart även om det är en dieselknarr som garanterat kommer att sälja bäst. Men en bil med över 500 hästar och kurviga vägar man oftast bara drömmer om i kombination är svårslaget. Så blev det dock inte riktigt. Väl på plats fick vi inbjudna reda på att QV-versionen inte alls var med på provkörningen. Några timmar senare stod det även klart att det inte skulle bli någon körning på Stelviopasset. Det stängdes nämligen för trafik redan i december och öppnar inte igen förrän till våren. Halvbra start med andra ord, och inte blev det så väldigt mycket bättre sen heller. Alfa har gett sig ut på ett helt nytt territorium, och hävdar stolt att Stelvio är helt revolutionerande och så mycket roligare än alla andra suvar att köra. Efter att ha kört bilen vet jag inte riktigt varför man säger så, eftersom det inte stämmer. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0
2016

Alfa Romeos första SUV är här
Säg hej till Stelvio

Det har snackats om den länge men nu är äntligen Alfa Romeos första SUV här. Den heter som det tidigare ryktats om Stelvio och namnet kommer från den lilla alpstaden i norra Italien där det världsberömda Stelviopasset finns beläget - en helt underbar sträcka med slingriga vägar. Bilen ser i princip ut som en något tjockare Guilia och den bygger även på samma Giorgio-plattform. Fyrhjulsdrift är standard och precis som sitt sedan-syskon väljer Alfa att först presentera modellen i Quadrifoglio-utförande. Japp, även Stelvio kommer i denna värstingskrud vilket innebär att man stoppat ner en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter och 510 hästar under huven. Den kopplas i sin tur till en åttastegad automatlåda och till 100 km/h ska man från stillastående ta sig på bara 3,9 sekunder. Toppfarten anges till 285 km/h. Vill man ha något mildare än Quadrifoglio finns vanliga Stelvio och Stelvio Ti (Turismo Internazionale) som innehåller lite mer utrustning. Bägge två får en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 280 hästar och 415 Newtonmeter i vrid, samma som sitter i Giulia Veloce. Den åttastegade automatlådan återfinns även här. Insidan ser ut som i Giulia och även här finns det ett vred på mittkonsolen som ställer in bilens humör mellan Dynamic, Natural och Advanced Efficiency. Quadrifoglio har även ett Race-läge. I mitten sitter en infotainmentskärm på 6,5 tum som går att utöka till 8,8 tum i tillvalslistan. Tillverkningen av bilen drar igång i Fiat Chrysler Automobiles fabrik i Cassino, Italien, i slutet av året. De första bilarna väntas nå hallarna i mitten av nästa år. Tumnagel
51.2°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia - om italienarna själva får välja
Utsedd till Årets Bil 2017 i hemlandet

Vinnaren i Årets Bil 2017 är korad, i alla fall i Italien. Och vem var det som fick stå högst på prispallen? Jo, nya Giulia från Alfa Romeo. Juryn i Auto Europa 2017 testade 21 stycken olika bilar och när alla röster var räknade var det Alfas nya modell som stod som segrare. Nya Giulia kommer i de fyra versionerna Giulia, Super, Veloce och Quadrifoglio och effekten sträcker sig från 150 till 510 hästar. Priserna börjar på 305 000 kronor. Tumnagel
43.8°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo presenterar Giulia Veloce
För dig som tycker Quadrifoglio är lite för hårig

När Alfa Romeo rullade ut nya Giulia gjorde man det med den värsta versionen Quadrifoglio. En riktig best med dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter och hela 510 hästar under huven. Något för den som gillar kraft och fart, men inte en bil för alla såklart. När modellen nu är lanserad finns det även lite mer rimliga versioner att välja mellan, turbodiesel på 2,2 liter med antingen 150 eller 180 hästar och en turbomatad bensinmotor på 2,0 liter med 200 hästar. Nu presenteras även ett mellanting för dig som inte vill ha det värsta men ändå lite mer pulver och den kallar man för Giulia Veloce. Det man har gjort är att trimmat både bensin- och dieselfyrorna. Den förstnämnda lämnar nu 280 hästar istället för 200 och dieseln levererar 210 hästar. Motorerna kopplas till en åttastegad automatlåda och fyrhjulsdrift är standard. I övrigt får bilen ett annorlunda kjolpaket än de övriga och 19-tumsfälgar. Insidan får sportstolar med svart skinn, sportigare ratt och aluminiuminslag. Premiär blir det på bilmässan i Paris. Några priser har vi dock inte fått än. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sätter Ringen-rekord
Snabbast i sin klass med tiden 7:32

Står det Quadrifoglio efter modellnamnet Giulia på bilen du nyss såg, körde eller åkte med i är det en snabb rackare det handlar om. Nu har man bevisat exakt hur snabb den faktiskt är. På den ultimata testbanan Nürburgring klockade man nyligen bilen med tiden 7:32 - vilket är snabbare än både Lexus LFA och Ferrari 458 Italia, och lika snabbt som en Porsche 997 GT2. Den dubbelturbomatade V6:an på 2,9 liter som levererar 510 hästar och 600 Newtonmeter verkar alltså göra sitt jobb riktigt bra. 0-100 km/h ska gå på raska 3,9 sekunder och toppfarten anges till 307 km/h, även om det snackas om att den gör hela 321. Tumnagel
49.6°
+
Bobby Green
0

Chris Harris kör Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
I hans nya show på topgear.com

Chris Harris har ju blivit känd för sina Youtube-klipp där han kör olika bilar och att det direkt inte var en del av programmet Top Gear gjorde mig lite besviken. Nu är i alla fall formatet tillbaka, fast på topgear.com, under namnet Chris Harris Drives. Först ut är Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Alfas nya värsting som ska konkurrera med BMW M3. Klarar den att slåss mot BMWn? Det verkar så! Se hela klippet på länken nedan, de låter tyvärr inte oss bädda in det här. Tumnagel
41.0°
+
Roger Åberg
0

Svenska priser klara för Alfa Romeo Giulia
Från 305.000 kronor och säljstart 7 juni

I september kommer den till handlarna och 7 juni kan man lägga sin beställning. Om man är sugen på nya Alfa Romeo Guilia alltså. Den bakhjulsdrivna bilen kommer med fyra motorversioner och tre utrustningsnivåer där den fetaste, Giulia Quadrifoglio med sina 510 hästkrafter, så klart är den intressantaste. Men då får man betala mer än det dubbla. Minstingen är en diesel på 150 hästar för 305.000 kronor. Dieseln med 180 hästar kostar 335.000 kronor och vill man ha den med automat får man lägga ytterligare 20.000 kronor. På bensinsidan finns ett alternativ med 200 hästar och automat för 345.000 kronor. Toppmodellen kallas alltså för Giulia Q och med sina härliga 510 hästar får man betala 690.000 kronor. Förutom den fetare motorn får man en hel hög med utrustning som läder och kolfiberdetaljer på insidan, spoilers på utsidan och aktiv fjädring under. För de vanliga modellerna finns två utrustningsnivåer, vanlig eller Super. Med Super får man bland annat 17-tummare och kromade ändrör. På bilderna nedan verkar det som att den vita har standardutrustningen, den första blåa Super-utrustningen och den röda/andra blåa är Giulia Q. Tumnagel
46.9°
+
Roger Åberg
0
2015

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kostar under 700 000 kronor
Lanseras nästa vår

Världspremiären för nya Alfa Romeo Giulia är nu under Frankfurt-mässan och i samband med det får vi nu reda på när den lanseras, och vad värstingen Giulia Quadrifoglio kommer att kosta. Under första kvartalet nästa år börjar den dyka upp i svenska bilhallar och prislappen kommer att vara under 700 000 kronor. För pengarna får man en sedan med turbomatad V6:a på 2.9 liter som levererar 510 hästar och ett ljud som verkar riktigt trevligt. Rapp verkar den också vara, 0-100 km/h ska gå på 3.9 sekunder och toppfarten anges till 307 km/h. Kommer med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Nyligen testades varvtider på Ringen och där fick bilen tiden 7:39 - vilket innebär att den är snabbare än en Lamborghini Murciélago LP640 på samma ställe. Den som är sugen på en Giulia Quadrifoglio kan anmäla sitt intresse på länken nedan. Tumnagel
54.8°
+
Bobby Green
0

Nya Alfa Romeo Giulia QV hårdtestas på Ringen
Låter trevligt

I slutet på juni presenterade Alfa Romeo nya Giulia och man gjorde det på helt rätt sätt - genom att endast visa upp värstingversionen som man kallar för Giulia Quadrifoglio Verde. Den bjuder på inte mindre än 510 ystra hästar och hur dessa låter får vi nu återigen ta del av i en ny video som visar när bilen hårdtestas på Ringen. Tumnagel
43.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida