LIVE Klockan 02.00 Eldrivna Hummern presenteras inatt!
m

Audi R8 sätter världsrekord på kvartsmilen
Har runt 3000 hästar

Underground Racing har i flera år nu byggt riktigt snabba bilar och nu har man nyligen satt ett nytt världsrekord med en ombyggd Audi R8. Bygget som man kallar för X Version R8 har dubbelturbo och levererar runt 3000 hästar med racesoppa i tanken. Här får vi bevis på hur sjukt snabb den är när man trampar gasen i botten. På kvartsmilen lyckades man köra på bara 7,695 sekunder med en slutfart på hela 316,7 km/h. Bilen har dragracing-däck men har annars full interiör och är inte strippad på det viset. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Serietillverkningen av Audi e-tron GT drar igång i slutet av året
Kommer dyka upp i RS-version

Det har nu gått två år sedan som Audi först visade upp konceptet e-tron GT. Det här är deras Porsche Taycan kan man säga eftersom modellen bygger på samma grund - J1-plattformen. I slutet av året kommer serietillverkningen av modellen att dra igång och den kommer att byggas bredvid R8 i fabriken Audi Böllinger Höfe som ligger i den tyska staden Neckarsulm. 85 procent av tillverkningen kommer att ske med hjälp av robotar. e-tron GT mäter 4,96 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,38 på höjden och har en hjulbas på 2,9 meter. Det är nästan exakt samma mått som Taycan. Precis som sitt syskon kommer även e-tron GT att få fejkat motorljud. Det sitter två stycken högtalare i kupén som simulerar när man gasar och tydligen har man jobbat extremt mycket med att få till det. Det finns även en högtalare på utsidan som spyr ut sig ljudligheter. Det kommer till och med att finnas en extra yttre högtalare på tillvalslistan för den som verkligen vill höras. Undertecknad som bara tycker att detta är trams lär tyvärr ändå inte bli imponerad. En RS-version av modellen kommer att dyka upp men om den då får fem yttre högtalare som standard får vi återkomma till. Läs mer om tillverkningsprocessen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Audi hyllar framgångarna R8 LMS haft på Ringen
Presenterar R8 Green Hell Edition

Nürburgrings nordslinga kallas även för "Det gröna helvetet". För att hylla framgångarna man haft med racerbilen R8 LMS på sträckan rullar man nu ut specialversionen R8 Green Hell Edition som baseras på R8 Performance. Sedan 2012 har R8 LMS vunnit 24-timmars på Nürburgring fem gånger. Lanseringsfärgen för specialaren är mörkgrön men man kan även få den i Ibis White, Daytona Gray i Mythos Black. Till färgen får man backspeglar, sidokjolar och diffusor i svart, och matta detaljer på taket, frunken och a-stolparna. Fälgarna som mäter 20 tum är mattsvarta med röda inslag. Vidare har den några dekaler som avslöjar att det här minsann inte är en vanlig svenne-råtta och Alcantara-klädda skålade sportstolar. Sömmarna är blågröna och bilen har en speciell ratt och golvrattor. Maskineriet har lämnats orört vilket innebär att den 5,2 liter stora V10:an bjuder på 620 hästar. Till den sitter en sjustegad S tronic-låda som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,1 sekunder och toppfarten anges till 331 km/h. Endast 50 stycken exemplar kommer att byggas och på prislappen står det 233.949 euro. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition tar sig en sväng på Nürburgring
Klockade 7:32.79

Sport Auto tog ut BMW M8 Competition på Nürburgring för att se vad den gick för och när man hade kört klart klockades tiden 7:32.79. Det gör bilen minst lika snabb som både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och Audi R8 V10 Plus. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida