m

iOS/Android Rayman Fiesta Run finns nu till mobil
Denna Fiesta är ingen Siesta

Rayman är tillbaka i ett nytt spel! Ja, efter framgångarna med Rayman Jungle Run förra året släpper nu Ubisoft ett till Rayman-spel med mer än 75 banor i fyra olika världar. Yummi. Rayman Fiesta Run är ren plattformsmagi och bör inte missas! [iOS(22kr)] [Google Play (24kr)] Tumnagel
38.0°
+
Christian Bengtsson
0

Ubisoft har visat upp sin digitala lineup
Och jag har provspelat

I tisdags höll Ubisoft för tredje året i rad sin egen lilla spelmässa kallad Ubisoft Digital Days där de visade upp en hel rad kommande spel. På Ubisoft Digital Days ligger allt fokus på nedladdningsbara spel, free to play-spel och mobilspel. Jag var där och testade många av spelen och i den här artikeln tänkte jag delge en del intryck från några av de spel som fanns på plats och som jag fick spela. Valiant Hearts: The Great War Jag börjar med det spel som jag gav allra starkast intryck på mig under dagen. Nämligen Valiant Hearts: The Great War. Detta trots att vi som var på plats inte själva fick spela det. Istället fick vi titta på när en av utvecklarna spelade en sektion av spelet och pratade om det samtidigt. Spelet utspelar sig under första världskriget och under spelets gång kommer vi få möta fem olika personer som på olika sätt har koppling till kriget. Spelets estetik är inspirerad av serietidningar och karaktärerna känns så där härligt karikatyrmässiga. Jag fick en hel del Tintin-vibbar av spelets miljöer faktiskt. Valiant Hearts är gjort med hjälp av UbiArt Framework som verkligen får spelet att glänsa med grymma animationer och väldigt sköna miljöer. Spelet har mycket historisk anknytning och de berättade att de gärna vill ha med verkliga händelser. Jag fick känslan av att de vill berätta en ganska seriös och dyster historia om ett fruktansvärt krig trots den gulliga serietidnings-estetiken och den humoristiska framtoningen. Trailer för Valiant Hearts: The Great War Child of Light Child of Light är ytterligare ett spel som är byggt med UbiArt Framework. Det här spelet var verkligen populärt och det tog en lång stund innan jag äntligen kom in i båset där spelet visades upp. Child of Light ser ut som en sagobok och har också inspirerats mycket av sagoberättandet i storyn. Spelet handlar om barnet Aurora som stjäls från sitt hem. På sin väg hem igen måste hon ta tillbaks solen, månen och stjärnorna som hålls fångna av "The Queen of Night". Aurora kan sväva i luften och genom att åka runt i världen så fortgår storyn samtidigt som man löser pussel och problem. Jag spelade i co-op tillsammans med en annan person. Jag styrde då flickan medan den andra personen styrde en liten fe-liknande varelse som kunde hjälpa till på vägen. Han kunde till exempel flyga runt och hitta hälsa till mig eller blända fiender för att jag lättare skulle kunna besegra dem. En sorts biroll eller assistent skulle man kunna likna det vid. Det som kändes mest intressant med spelet var striderna som på ett klassiskt JRPG-vis var turodningsbaserade. På en liten "progress-bar" längst ner såg man hur lång tid det skulle ta för både dig själv och fienderna att ladda upp sina attacker. Det gällde då att ha koll på denna för att förstå om man skulle skydda sig eller attackera. Jag fick berättat för mig att alla fiender kommer ha olika svagheter och att det då gäller för dig att testa dig fram med olika attacker och strategier för att klara dig helskinnad från striderna. Det är rätt svårt att förklara på ett bra sätt i textform hur det fungerar. Man måste nog nästan spela det själv för att fullt förstå. Men jag kan i alla fall säga att det kändes annorlunda på ett bra sätt som jag tidigare nästan aldrig sett i ett sånt här spel. Jag tror det finns stor potential för Child of Light att kunna bli riktigt bra. Trailer från Child of Light. Tumnagel
38.8°
+
Peter Tjärndal
0
2012

iOS Apple har bestämt årets spel 2012
I år är valet inte lika självklart som förra året

Om ni går in i App Store nu kan ni se en kategori kallad "App Store Best of 2012". Klickar man här ser man ett gäng appar/spel som Apple gillar och vill belöna med "ära" och såklart också ökad försäljning. Så vad gillar Apple mest på spelfronten 2012 för iPhone? Game of the Year blir, trumvirvel, Rayman Jungle Run (22kr). Runner-up blir, något svagare trumvirvel, Super Hexagon (22kr) För iPaden har två andra spel fått samma priser och det är vinnaren The Room (15kr) och tvåan Eufloria HD (38kr). Ingen av dessa fyra spelen är på min topp-10 detta år men i de andra kategorierna på samma sida kan du hitta flera bra spel och många av mina favoriter. Jag får anledning att återkomma med 2012-topplistor lite senare i år. Men vilket spel tycker du är årets spel på App Store? Tumnagel
32.5°
+
Christian Bengtsson
0

iOS Rayman Jungle Run uppdaterat för iOS
25% fler banor att springa benen av sig i

Rayman Jungle Run har fått tio nya banor i den senaste uppdateringen plus ett gäng nya karaktärer. Det är den nya världen Potpourri som står bakom ökningen med nio normala banor och en extremt svår kallad Land of the Livid Dead. De nya karaktärerna, som kostar 7kr att köpa inne i spelet, är två varianter på Rayman själv och en Globox. Missat spelet? 22kr kostar det och går att ladda hem här till iOS. Tumnagel
37.5°
+
Christian Bengtsson
0

Android Rayman Jungle Run har hittat in på Play
Underhållande!

Nu finns även Ubisofts Rayman Jungle Run för Android. Detta är ett bra plattformsspel som inte behöver någon närmare undersökning för att bedöma kvaliten. Ett givet köp för den som gillar genren! [Play (20kr)] Tumnagel
38.2°
+
Christian Bengtsson
0

iOS Ubisoft släpper en Rayman till iOS
Hoppsan sa, det var ju bra!

Flitiga Ubisoft har mer mobilt på gång. Den 20 september springer Rayman Jungle Run in på App Store. Det är en Raymaniserad Canabalt-springare som ser finfin ut tycker jag. Två veckor kvar! Tumnagel
39.7°
+
Christian Bengtsson
0
2007