m

Pagani Zonda Revolucion på Monza
Örongodis!

Få bilar låter så trevligt som Paganis modell Zonda. Sommaren 2013 släppte företaget banversionen Zonda Revolucion och några sådana var nyligen och brummade lite på Monza. 7,3-liters V12:a utan överladdning som får andas fritt, inte så dumt alls. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0
2018

Lyssna på Pagani Zonda Revolucion
Mums för stigbygeln

Ibland är allt man behöver lite lugn och ro, ett par maffiga hörlurar och skönsången ur en Pagani Zonda Revolucion. Håll till godo. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0
2014

Pagani vägrar att släppa Zonda
Du kan fortfarande få specialversioner

Den som trodde att Zonda Revolucion var den sista Zondan Pagani skulle producera hade fel. Företaget verkar inte kunna släppa produktionen av modellen och lanserar specialversionerna 760 X och 760 LM för de med riktigt packade plånböcker. Bägge bygger på 760 vilket innebär en V12:a på 7.3 liter som ger 760 hästar. 760 X väntas vara beställd av en person i Kina och den kommer i babyblått, naken kolfiber och med pinstriping. 760 LM ska tydligen till Andorra och den har inspirerats av Le Mans-prototypen. Den får en gigantisk vinge på bakluckan, nya strålkastare, luftintag på huven och bredare skärmar. Vad dessa specialare går loss på vet vi inte för tillfället, och det kanske är bäst också. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0
2013

Ny banbil från Pagani
Zonda Revolucion

Uppdaterad Pagani har presenterat den ultimata versionen av modellen Zonda, Zonda Revolucion. En superbil för banan som bara byggs i fem exemplar. Motorn har masserats upp ytterligare 50 hästar och ger nu hela 800 hästar och ett vrid på 730 Nm. Matcha de siffrorna med vikten som landar på låga 1 070 kilo och du kan själv räkna ut vilket as till bil det här är. Till motorn kopplas en en sekventiell sexväxlad låda som växlar på blixtsnabba 20 millisekunder. Antisladd/spinn-systemet från Bosch har tolv olika inställningar och ABS-systemet har uppdaterats. Utseendemässigt har bilen bland annat uppdaterats med fler vingar som minskar lyftkraften i nosen, samt en extra mindre vinge under den enorma vingen där bak. Priset är satt till 2.2 miljoner Euro, innan skatt. Paganis vd, Horacio Pagani, säger så här: "Limits are made to be overcome. We knew that Pagani Zonda R was already a fast car, the fastest ever on the Nuerburgring Nordschleife. We knew it would be very difficult to design and build a car that was even more extreme. But thanks to the creativity of our designers, engineers, and the whole Pagani family, we created a beautiful object and the fastest Pagani vehicle ever. A car that I am sure will electrify all our customers and fans all over the world." Tumnagel
41.4°
+
Bobby Green
0
2010
2008
2007