m

Arkane lägger Dishonored på is för stunden
Verkar vilja fokusera på nya spel

Arkanes Dishonored-spel har fått riktigt bra kritik från både spelare och press. Första sålde riktigt bra, men uppföljaren lämnade lite att önska på säljfronten. Därför är det inte helt oväntat att Arkane bestämt sig för att lägga spelserien på is för stunden. VG247 tog ett snack med Ricardo Bare, lead designer på Arkane, i samband med QuakeCon för att prata lite om kommande spel. Bare berättade att spelserien vilar just nu och att inga nya tillskott till serien är planerade för tillfället. Bare berättade inte vad utvecklarna kommer göra i stället, men det verkar som att Arkane kommer fokusera på flexibla spelupplevelser även i framtida spel: "The things that are important to us as a studio are coherent, deep world building and environmental storytelling. Wex27re always going to craft spaces that you feel like youx27re visiting, whether itx27s Dunwall or Talos 1. Itx27s just as important a character as the player or the people you meet. Then itx27s improvisational gameplay - giving players a bunch of cool abilities and tools, then saying, x27You figure it out, you be creative, you own the experiencex27. And, typically, we stick to first-person, though thatx27s not a hard rule and we might try other things from time to time." Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

NoClip pratar mer med Prey-utvecklare
Om immersion och sådant

NoClip har släppt en ny video i Sessions-serien och den här gången får vi lite visdom från Arcane-utvecklarna Ricardo Bare och Raphael Colantonio som pratar om inlevelse i Prey. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0