Quantcast
m

Häng med på en POV-körning i Rimac C_Two
Ser kul ut

YouTubern Misha Charoudin fick nyligen möjlighet att ratta en prototyp av Rimacs kommande modell C_Two och här får vi hänga med på den upplevelsen. På banan var bilen nedskruvad till hälften gällande effekten och det är helt klart en prototyp som inte är klar än, men det hela ser ändå väldigt kul ut. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Top Gear provkör Rimac C_Two
Electrifying!

Jack Rix från Top Gear har fått möjlighet att provköra en prototyp av Rimacs nya modell C_Two och här får vi hänga med på turen. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Prototyper av Rimac C_Two finjusteras på bana
Snart premiär

Nästa månad kommer Rimac att visa upp produktionsversionen av modellen C_Two på mässan i Genève. Nyligen var man ute och finjusterade två stycken prototyper på bana och eftersom man hade med sig en kamera då får vi se hur det hela såg ut. Den ena testade man fjädring med och den andra de aktiva aerodynamiska systemen. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0
2019

Rimac C_Two ska bjuda på en helt ny körupplevelse
Är i slutfasen med prototyp-tester nu

Sedan i våras har Rimac testat prototyper av den nya modellen C_Two. På mässan i Genève i mars ska produktionsversionen och namnet på bilen presenteras och kort därefter ska de första förserie-bilarna börja tillverkas. De första kunderna ska få sina exemplar i slutet av 2020. Vdn Mate Rimac säger följande: "We are working hard to shape this car exactly how we imagined it: a new breed of hypercar that unlocks the extreme performance of the electric drivetrain and new driving experience for the driver. At the same time, it will be a technical masterpiece from an engineering point of view. The C_Two will have a new driver feel, highly-communicative handling and first-class dynamics that will define our new car – we want this car to be intuitive and usable, yet sharp and capable. This process of testing and refinement is crucial to ensure we deliver on our promises – driving the C_Two will be something quite different." 150 stycken exemplar kommer att tillverkas och på prislappen står det 2,2 miljoner euro. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Produktionsversionen av Rimac C_Two visas i mars
Kommer inte att heta C_Two

Förra våren presenterade Rimac den nya konceptbilen C_Two, Den går bara på el, har nästan 2.000 hästar och lovar 0-100 km/h på under två sekunder. I mars nästa år på mässan i Genève kommer man att visa upp produktionsversionen, men den kommer inte att heta C_Two utan något annat. Vad har man dock inte bestämt än. Tillverkningen väntas dra igång i slutet av 2020 och endast 150 stycken exemplar kommer att bli till. Övrigt nytt kring Rimac är att de planerar att slå upp ett nytt Research & Development-center i Storbritannien. Varför man har valt att lägga det här förklarar grundaren Mate Rimac med att han gillar att jobba med britter och att landet har några av Europas bästa ingenjörer. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Krocktester med en Rimac C_Two
Gör lite ont att titta på

För att Rimacs eldrivna superbil C_Two ska kunna bli homologerad globalt måste den bland annat genomgå krocktester. Så är det bara, hur ont det än gör i kroppen att krascha en bil av denna sort. Men, den måste ju självklart vara säker så det är bara att bita ihop och göra det som måste göras. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0
2018

Vindtunneltester med Rimac C_Two
Hal som en elektrisk ål

Även om den presenterades i våras så genomgår Rimacs senaste modell C_Two fortfarande tester innan det är dags att sätta den i produktion. Här får vi se hur man jobbat med bilen i vindtunnel. 150 stycken exemplar ska tillverkas och varje kommer att ha ett frånpris på 2,1 miljoner dollar. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Rimac presenterar C_Two California Edition
Ny färg och plats för skumpa

Denna vecka drar Monterey Car Week igång och Rimac Automobili är på plats. För att visa upp något nytt har de begåvat den senaste modellen C_Two med en ny färg, nya fälgar och fixat plats för två stycken champagne-flaskor på inte mindre än sex liter med tillhörande glas. Bilen har fått namnet California Edition men förutom dessa saker är den oförändrad. Det innebär att den under skalet har fyra stycken elmotorer som tillsammans genererar 1.914 hästar och 2.300 newtonmeter. Planen är att bygga 150 stycken C_Two och på prislappen står det 2,1 miljoner dollar styck. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Fully Charged tar sig en titt på Rimac C_Two
Mate Rimac går igenom höjdpunkterna

För två månader sedan visade Rimac upp sin nya eldrivna superbil C_Two. Den har inte mindre än 1 914 hästar och 2 300 newtonmeter i vrid från fyra stycken elmotorer. 0-100 km/h ska gå på kvicka 1,9 sekunder och toppfarten är enligt uppgift hela 412 km/h. Enligt NEDC-cykeln ska man kunna ta sig 65 mil på en laddning. Planen är att tillverka 150 stycken exemplar och alla är nästan redan bokade. Priset börjar på två miljoner dollar styck. Jonny Smith från Fully Charged har träffat företagets grundare, Mate Rimac, för en liten pratstund kring det nya vrålåket. Tumnagel
43.1°
+
Bobby Green
0

Rimac rullar ut C_Two med 1.941 hästar
Gör 0-100 km/h på 1,9 sekunder

Det kroatiska elbilsföretaget Rimac har nu presenterat sin uppföljare till modellen Concept_One i Genève. Den nya bilen heter kort och gott C_Two och under skalet finns inte mindre än 1.941 elektrifierade hästar och 2.300 newtonmeter i vrid som bara väntas på att släppas lös. Gör man det ska man kunna klippa 0-100 km/h på 1,9 sekunder, precis samma tid som Tesla lovar med sin nya Roadster alltså. 0-300 km/h ska gå på 11,8 sekunder. Toppfarten anges till 412 km/h. Förutom detta ska bilen ha självkörande teknik i nivå 4 och några av de mest avancerade säkerhetssystemen som går att få tag i för tillfället. Kraften kommer från ett batteripack på 120 kWh som i sin tur fördelar den vidare till fyra stycken elmotorer. Enligt NEDC-cykeln ska räckvidden ligga på 65 mil på en laddning. Bilen ska även klara två varv med fullt ös på Ringen innan den behöver kyla ned sig lite. Vikten på ekipaget anges till 1.950 kilo. Utsidan påminner mycket om föregångaren och det är mest baktill det ser annorlunda ut med en aktiv vinge som kommer upp när den behövs. Jag får även lite BMW-vibbar när jag tittar här, mest på grund av baklysena. Den här får även till skillnad från föregångaren måsvingedörrar. Insidan har fått ännu fler roliga prylar att leka med än tidigare och precis som innan kan man ställa in allt i oändlighet. Kul teknik är bland annat att man kan låsa upp bilen med ansiktsigenkänning. Allt om bilen finns att läsa på länken nedan. Tumnagel
54.1°
+
Bobby Green
0