3 i dag 12 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

Destroy All Humans! 2-remaken skippar gamla konsolerna
Låter utvecklarna skapa matigare spelvärld

Kultspelserien Destroy All Humans! fick lite nytt liv förra året i form av en omfattande remake. Spelet släpptes till PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch och Stadia. Även spelets uppföljare kommer få remake-behandling och release väntas ske någon gång nästa år. Spelet kommer dock inte släppas på samma plattformar som tidigare, utan endast till de nyare konsolerna från Microsoft och Sony. Samt förstås PC. Anledningen till detta är att utvecklarna vill skapa en lite flådigare spelupplevelse som drar nytta av krämen de nya konsolerna erbjuder. I en intervju med The Escapist berättar Stefan Schmitz, assistant creative director på Black Forest, att de helt enkelt vill skapa en större och mer detaljrik spelvärld. Mer specifikt sades: “Either we would have had to ship the new game with potentially weaker visuals compared to the DAH!1 remake to accommodate the larger and denser maps of the second, or we would have to forego the old gen and gain back that optimization time and give that time back to the team to make a bigger, better world and combat experience. We decided to go with the latter choice as this allowed us to take a big step forward for Destroy All Humans 2 – Reprobed in terms of visual quality” Tumnagel
40.8°
0
2020

Nu är Rezvanis monster-pickis här
Hercules 6x6 bjuder på upp till 1318 hästar

Ibland kan man behöva köra riktigt stora stenar och då är det bra att ha ett fordon som klarar av uppdraget. Rezvani Motors senaste modell Hercules 6x6 gör troligtvis det. Den kostar från 225.000 dollar men för den slanten får du bara en V6:a på 3,6 liter som ger 289 hästar. Det finns även en dieselsexa på 3,0 liter som ger 260 hästar. Dessa är dock alldeles för fjuttiga för den här typen av bil. Det finns också en SRT-V8:a på 6,4 liter som ger 507 hästar och vill du ha den får du slänga upp ytterligare 40.000 dollar. Men det räcker liksom inte heller riktigt. Så den du ska köpa är versionen med en kompressormatad V8:a på sju liter som ger hela 1318 hästar och 1341 newtonmeter i vrid. Det är det enda rimliga i det här fallet. Men den kostar 249.000 dollar - extra! De klenare motoralternativen går att få med antingen en sexpetad manuell låda eller en åttastegad automat. Värstingen går dock endast att få med samma åttastegade automat som återfinns i Ram 1500 RX. Drivningen sker på alla sex hjulen men du kan även välja mellan 6x2, 6x4 eller 6x6 när du kör. Bilen baseras på Jeep Gladiator men den har förlängts rejält och mäter nu 6,2 meter på längden för att få plats med de dubbla bakhjulen och ett flak som mäter 2,43 meter. Bilens bredd ligger på 2,15 meter och den är 2 meter hög. Den rullar på 37 tum stora offroad-hjul och innanför dessa sitter åttakolvsok som greppar 400 millimeter stora bromsskivor. Den som verkligen vill sticka ut köper Military Edition som ger dig kevlarskydd, skottsäkert glas, punkteringsfria däck, självläkande bränsletank, skydd mot explosioner undertill och möjligheten att stå emot EMP-attacker. Den här har även förstärkt fjädring, elektriska dörrhandtag och möjligheten att skicka ut en rökridå. Som om inte det vore nog får man även ett night vision-system, intercom, gasmasker, första hjälpen-prylar och lampor som kan blända fienden. För den här militärversionen får du betala 325.000 dollar. Bygg din version på länken nedan. Tumnagel
35.5°
0

Nu är den här - världens mest kraftfulla SUV
Bisarr koloss med 720 hästar

Efter bildläckan igår presenterar Dodge nu Durango SRT Hellcat. Det är en muskel-SUV med hela 720 hästar under huven, vilket innebär att det här är världens mest kraftfulla SUV att rulla ut från en biltillverkare. Kraften kommer från den numera beprövade kompressormatade V8:an på 6,2 liter. Vridet anges till 874 newtonmeter och maskinen är kopplad till en åttastegad automat som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på strax över 3,5 sekunder och toppfarten anges till 290 km/h. Kvartsmilen klarar den på 11,5 sekunder. På dragkroken får man hänga upp till 3946 kilo så det här blir ju en perfekt husvagnsdragare i sommar! Versionen får även sportigare fjädring och 20-tum stora fälgar skodda med Pirelli Scorpion Zero-gummi. Innanför dessa sitter Brembo-bromsar med sexkolvsok fram och 401 millimeter stora skivor. Bak sitter fyrkolvsok som greppar 351 millimeter skivor. Insidan får en instrumentbräda som påminner om den som sitter i Challenger. Mittkonsolen har ny växelväljare och en 10,1 tum stor skärm till infotainment-systemet. Ratten är platt i botten och bakom den sitter växelpaddlar. Stolarna är lite sportigare med bättre sidostöd och klädda i Nappa-läder med mocka-inlägg. Bilen kommer till återförsäljare i början av nästa år, orderböckerna öppnar i höst. Vad man får betala framgår dock inte just nu. Annat nytt på Dodge-fronten är att Charger SRT Hellcat Redeye har presenterats. Det är en ännu vassare version av Hellcat som bjuder på hela 808 hästar och 958 newtonmeter. Dodge beskriver denna med orden "world’s most powerful and fastest mass-produced sedan" och den gör 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder, toppar 326 km/h och klarar kvartsmilen på 10,6 sekunder. Redeye kommer endast i Widebody-utförande och i hjulhusen sitter 20-tummare klädda med 305/35-däck. Dodge rullar även ut Challenger SRT Super Stock och den levererar hela 819 hästar. Läs mer om den galningen här. Tumnagel
37.9°
0

Dodge Durango SRT Hellcat läcker ut
Läcker?

Det är en sak att gnälla på muskelbilar hit och dit men muskel-suvar tycker i alla fall jag är befogat. Maken till onödigare fordon får man leta efter. Men folk verkar vilja ha dessa åbäken och tillverkarna svarar. Det senaste att läcka ut från Dodge är en bil det har ryktats om länge - Durango SRT Hellcat. Det är alltså en Durango som har fått Hellcat-motorn under huven och kanske även någon lite starkare bussning och krängningshämmare. Sånt behöver man nämligen om man ska brumma omkring med kompressormatad V8:a på 6,2 liter som ger över 700 hästar, kanske närmare 800 i det här fallet om det är Redeye-version vi snackar om. Den officiella premiären är, givetvis, förlagd till den 4 juli på grund av Murica. Tumnagel
34.4°
0
2019

Dodge rullar ut Charger SRT Hellcat Widebody
Och Charger Scat Pack Widebody

Efter teasern under skynket har Dodge nu lättat på hemlisarna och presenterat Dodge Charger SRT Hellcat Widebody. En breddad version av Scat Pack lanseras också. Skärmarna ökar på bredden med 89 millimeter och för att hjulhusen ska fyllas ut ordentligt sitter där nu 20-tummare som är elva tum breda skodda med 305/35ZR20-däck. Fjädringen har ställts in ytterligare och det finns dämpare från Bilstein som går att ställa in i tre stycken olika lägen. Bromsarna har även uppgraderats och har numera sexkolvsok från Bremo. Charger Scat Pack Widebody har en Hemi-V8:a på 6,4 liter under huven. Den ger 492 hästar och kopplas till en åttastegad automatlåda som driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,3 sekunder och kvartsmilen avklaras på 12,4 sekunder. Väljer man Charger SRT Hellcat Widebody får man istället en kompressormatad V8:a på 6,2 liter som ger hela 717 hästar och 881 newtonmeter i vrid. Det räcker för att klara 0-100 km/h på 3,6 sekunder och toppa 315 km/h. Maskinen gör den här modellen till "most powerful and fastest mass-produced sedan in the world". Försäljningen drar igång i höst men vad man får betala framgår tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
39.4°
0

Något "stort" är på gång från Dodge
Borde handla om Charger Hellcat Redeye

Dodge har släppt följande teaserklipp som visar en fet Charger under ett skynke. Troligtvis rör det sig om versionen Hellcat Redeye som får ett rejält breddningskit på sig och ännu mer effekt ur den kompressormatade V8:an på 6,2 liter. I Challenger SRT Hellcat Redeye ger maskinen hela 808 hästar och 957 newtonmeter i vrid och det borde vara samma siffra även för Charger. Bilen kommer att ha premiär inom några veckor. Tumnagel
37.6°
0

Mark Zuckerberg har startat en podcast
Två avsnitt uppe

Det verkar vara peak podcast nu, för nu har Mark Zuckerberg startat en. Två avsnitt finns upp nu, ett med rubriken "On journalism, privacy and regulation" där han pratar med Mathias Dofner som är VD för Axel Springer, som är den största mediekoncernen i Tyskland. Det andra avsnittet har rubriken "On technology and law" där han pratar med Harvard-professorn Jonathan Zittrain. Tumnagel
23.2°
0

EU röstar för att slopa sommar- och vintertid
Nu ska vi bara bestämma vilken tid vi vill leva i

Det var inte bara upphovsrättsregler som EU-parlamentet röstade om idag och man hann även med att rösta om vinter- och sommartidens vara eller icke vara. EU-parlametet röstade för att slopa den årliga tidsomställningen vilket var ett väntat beslut. Nu är det upp till medlemsländerna själva att välja om de för alltid vill leva i sommartid eller vintertid från 2021 när tidsomställningen avskaffas. De länder i EU som fortsatt vill ställa om klockan mellan sommar- och vintertid efter 2021 kommer fortsatt få göra det. Tumnagel
75.8°
0

Nästa Dodge Challenger elektrifieras
Inga fler V8:or med 700 hästar

Mike Manley tog över som vd för Fiat Chrysler Automobiles efter det att Sergio Marchionne hastigt gick bort i somras. Nu meddelar Mike att den som väntat sig att nästa Dodge Challenger skulle toppa det som finns idag och erbjudas med en ännu värre monster-V8:a kommer att bli besviken. Även här kommer man nämligen att styra mot elektrifiering. "I think that electrification will certainly be part of the formula that says what is American muscle in the future. What it isnx27t going to be is a V-8, supercharged, 700-horsepower engine. New technology is going to drive a load of weight out, so we can think of the powertrains in a different way. And we can use electrification to really supplement those vehicles." Värstingen Challenger SRT Demon bjuder på så mycket som 850 hästar och är väl så mycket muskelbil det bara kan bli. Men det blir alltså ändring på detta i framtiden, vilket säkerligen var väntat. Nästa värsting-version av Challenger kommer säkerligen att bjuda på mycket effekt, fast på ett annat vis. Modellen kommer även att baseras på en ny plattform och den hetaste kandidaten är Giorgio-plattan som Alfa Romeo Giulia bygger på. Tumnagel
41.0°
0

Evergrande har köpt 51 procent av aktierna i Nevs
För 8,3 miljarder kronor

Evergrande är ett kinesiskt fastighetsbolag som omsätter 46 miljarder dollar och har 125.000 stycken anställda. Nu har de köpt 51 procent av aktierna i elbilstillverkaren Nevs för motsvarande 8,3 miljarder kronor. Därmed blir grundaren Kai Johan Jiang minoritetsägare, han kommer dock fortsätta att vara aktiv i bolaget. Evergrandes plan är att investera miljarder i Nevs under de kommande åren, pengar som lär vara mer än välkomna. Tumnagel
44.9°
0
Nästa sida