m

Saab Aero X-designer ny designchef hos Ford
Anthony Lo går från Renault

1995 började Moray Callum på Ford och 1999 var han designchef över Super Duty, 2011 över Explorer och 2015 över Mustang och Ford GT. Han har även varit inblandad i nya Bronco, nya F-150 och Mach-E. Nu ska han gå i pension, och för att fylla hans skor har man plockat Anthony Lo som sedan 2010 varit designchef hos Renault. Anthony har hos Renault varit med och tagit fram konceptmodeller som Dezir, Captur, R-Space, Frendzy, Twinx27Z, Twinx27Run och Initiale Paris. Han började dock sin karriär med att designa Lotus Carlton som på sin tid var världens snabbaste fyrdörrars sedan. Han har därefter varit hos Audi där han jobbade med konceptbilen AVUS och A4. Han blev sen rekryterad av Mercedes och var med och ritade nya Maybach 1995 och S-Klass W221. 2000 tog Saab tag i honom och där var han bland annat med och tog fram Aero X-konceptet 2006 som ni kan spana in i bonusklippet nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0
2019
2017
2013
2012
2011
2010
2009

Saab Aero X möter Koenigsegg CCX
Frågan är vad köpet kommer leda till...

För er som missat så skickade GM ut ett pressmeddelande tidigare idag där man bekräftar att förhandlingar inletts om att sälja Saab till Koenigsegg. Att använda ordet sensationellt är verkligen inte i underkant och först nu vågar man ju fantisera om Saabs framtid vilket givetvis sätter konceptet Aero X i rampljuset. Vad tror ni om idén att låta något likt Aero X gå i produktion? Realistiskt eller bara idiotiskt? Tumnagel
38.7°
+
Erik Svensson
0
2008
2007
Nästa sida