m
2020

Sam Lake pratar om utvecklingen av Alan Wake
Och om hur de fick börja om efter tre år

För att fira att det var tio år sedan som Alan Wake släpptes tog Ars Technica en längre pratstund med Sam Lake, som är Creative Director på Remedy Games, om spelet. Enligt Sam hade Remedy massvis med idéer för Alan Wake men de hade stora problem att sammanställa all denna kreativitet till ett konkret spel. Det ledde till att Remedy fick börja på ny kula efter tre års utveckling och, mer eller mindre, börja om på nytt igen. Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0

Alan Wake firar 10 år med släpp på Xbox Game Pass
Både till Xbox och PC

Det känns som att det bara gått något år sedan Alan Wake och hans ficklampa började utforska Bright Falls på Xbox 360, men det har gått tio år sedan dess. För att fira detta har Remedy Entertainment meddelat att spelet kommer bli en del av Xbox Game Pass, både Xbox- och PC-versionerna, från och med 21 maj. Pallar du inte vänta till 21 maj för att lägga vantarna på spelet via Xbox Game Pass så reas Alan Wake ut på Steam för 1,24 euro för tillfället. Bonusvideo nedan där Sam Lake och några andra från Remedy pratar om hur det var att reboota spelet tre år in i utvecklingsprocessen. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0
Nästa sida