m

Det här nya Ford F-150 Raptor
Raptor R med V8:a kommer nästa år

I somras rullade Ford ut nya F-150 och nu är det dags för denna modell fast i lite värre utförande att presenteras. Den heter då precis som tidigare F-150 Raptor och man kommer initialt bara att kunna få den med V6:a. Nästa år kommer dock Raptor R att lanseras och den har V8:a så att alla blir nöjda och glada. Nya Raptor som blir den tredje generationen är förfinad ut i alla kanter, mer uppkopplad än tidigare, bättre på att köra offroad och framförallt vassare på att hoppa över saker. För det kan man ju behöva göra ibland. Under huven på vanliga Raptor sitter en dubbelturbomatad EcoBoost-V6:a på 3,5 liter som ska ge omkring 450 hästar och 690 newtonmeter i vrid vilket föregångaren också gjorde. För att få den att låta lite roligare sitter det likalängds-grenrör och ett X-rör på avgassystemet som tillsammans ska ge ett mulligare ljud. Motorn är kopplad till en tiostegad automatlåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. Exakt vad Raptor R kommer att bjuda på får vi inte reda på just nu men siktet är helt klart inställt på att sno kunder från den över 700 hästar starka RAM 1500 TRX. Troligtvis kommer Raptor R att få den kompressormatade Predator-V8:an som sitter i Mustang Shelby GT500 och i den bilen bjuder maskinen på 760 hästar. På teknikfronten hittar vi ett nytt Terrain Management System med sju stycken olika körlägen för när man är utanför vägen och härjar. En grej som bara finns på Raptor är Trail 1-Pedal Drive som gör att gaspedalen fungerar både som gas och broms. Bra när man kör på knixiga ställen att bara släppa pedalen så bromsar bilen. För första gången kommer Ford nu att erbjuda modellen med upp till 37 tum stora hjul. Väljer man dessa får man en markfrigång på 33,2 centimeter. Nya Raptor har en ram i höghållfast stål som är förstärkt på utsatta ställen som exempelvis de främre stötdämpartornen. Även dämparinfästningen bak är förstärkt och även de nya fästena för fjädrarna som med sin längd på 60 centimeter är de längsta i segmentet. Läs mer om bilen på länken nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara ska nu vara världens snabbaste produktionsbil
Men man missade 300 mph-gränsen

Soppan kring SSC North Americas superbil Tuatara började i oktober förra året när man hävdade att man toppat 532,9 km/h med bilen och därmed satt ett nytt rekord för produktionsbilar. Det hela visade sig vara knas och företaget lovade att återkomma med en ordentlig rekordkörning där inget skulle vara felaktigt. Nu säger man sig ha klått rekordet för snabbaste produktionsbilen i världen genom att snitta 455,2 km/h (282,9 mph) under körningar på Kennedy Space Center. Målet var ju såklart 300 mph (482,8 km/h) men det räckte inte den 3,7 kilometer långa raksträckan till. Det tidigare rekordet hålls av Koenigsegg som 2017 fick upp en Agera RS i 447,2 km/h. Grundaren Jerod Shelby säger följande: "We had Racelogic there with their VBOX equipment, we had Life Racing, we had Garmin, and we had IMRA, which is the International Mile Racing Association. We used equipment from all four groups and had staff there from three of those groups. But when it came down to it, it seems that everyone in the car community looks at Racelogic and VBOX as the most respected measurement tool, so they had multiple redundant systems in the car, and they had a gentleman named Jim Lau, their American representative, present for all the tests." Tumnagel
28.8°
+
Bobby Green
0

En närmare titt på Superformance Shelby CSX 9000
Modern tolkning av Shelby Daytona till salu

En original Shelby Daytona är väldigt sällsynt och extremt dyr om du nu skulle lyckas få tag i en. Men älskar man designen och vill ha en sån här bil, och inte är rädd för replikor, kan Superformance sedan ett gäng år tillbaka hjälpa dig med detta. Här får vi en titt på deras Shelby CSX 9000 från 2010 som sportar den klassiska designen över ett modernt chassi. Bilen som har runt 1500 mil på mätaren är just nu till salu på Bring a Trailer och i skrivande stund är budet uppe i 120.000 dollar. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0
2020

Ford Mustang Shelby GT500 på Hockenheimring
Snabb och musklig

En Ford Mustang Shelby GT500 kan faktiskt svänga och inte bara köra rakt fram. Här får vi bevis på just detta när den körs på Hockenheimring. Tiden blev 1:54.60 vilket matchar både Aston Martin DBS Superleggera och Chevrolet Corvette C8. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Superformance har också en eldriven Cobra på gång
Fler alternativ för den som är sugen på klassisk bil

Det är just nu flera stycken olika tillverkare som erbjuder eller kommer att erbjuda eldrivna versioner av en väldigt populär klassisk bil - Shelby Cobra. Nu meddelar företaget Superformance att de också har en under utveckling samtidigt som vi får det här korta teaserklippet. Superformance har tillverkat Shelby Cobra-replikor i över 20 år så de vet vad de sysslar med. Vad elversionen kommer att bjuda på är dock oklart för tillfället. Tumnagel
36.8°
+
Bobby Green
0

SSC lovar att göra ett nytt rekordförsök med Tuatara
Så att det inte blir några tveksamheter

Efter SSC North Americas rekordkörning med superbilen Tuatara dök det upp mängder med frågetecken och Internet började säga att det hela bara var uppgjort och inte äkta. SSC svarade med att videoklipp hade blivit förväxlade och att man skulle rätta till detta. Men förtroendet kring rekordkörningen är redan borta och det enda rätta är att bara göra om hela grejen igen, vilket man nu säger att man ska göra. Grundaren Jerod Shelby säger i följande videoklipp att han inte vill att det ska vara några tveksamheter kring vad hans bil klarar av och att det nya försöket ska göras med mer GPS-utrustning och fler kontrollanter på plats. Han bjuder även in de YouTubers som fått mest spridning på sina klipp om att det var något skumt med körningen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Jay visar upp en Shelby 427 Cobra Competition
1 av 23 stycken tillverkade

Hur ofta ser man en äkta Shelby Cobra? Hur ofta ser man en Competition-version? Extremt sällan, för det finns nämligen bara 23 stycken av den sistnämnda. Här hälsar ett exemplar på hos Jay Leno som går igenom bilen och givetvis tar den på en provtur. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

SSC North America uttalar sig om hastighetsrekordet
"Videoklippen har blivit förväxlade"

För tio dagar sedan växlade SSC North America upp hastighetsrekordkriget då man lyckades köra hela 532,9 km/h med superbilen Tuatara. Men något stämde inte och flera frågetecken dök upp. YouTubern Shmee150 började gräva i det hela och fick fram att det var fysiskt omöjligt att bilen kan ha nått de hastigheterna, i alla fall av videomaterialet att döma. Antingen så hade SSC mixtrat med något eller så var det inte rätt videomaterial som visades i rekordklippet. Nu uttalar sig företaget och säger att de som redigerade klippet förväxlade några klipp och att det därför blev som det blev. Bilen ska visst ha kommit upp i de hastigheter man hävdar. Hur man kan vara så naiva och inte tro att Internet skulle sätta tänderna i det man skickade ut är dock oklart. I pressmeddelandet som ni kan läsa på länken nedan säger grundaren Jerod Shelby bland annat att det ska finnas två stycken olika klipp från cockpiten och att man nu jobbar med mediaföretaget som klippt för att kunna släppa den korrekta versionen av rekordkörningen. Man säger även i ett tidigare pressmeddelande att rekordet validerats av den österrikiska mätinstrument-tillverkaren Dewetron som hade sin GPS-utrustning monterad i bilen. Men Dewetron själva säger att de inte ens var på plats och att de inte har validerat någon data alls från varken tidigare test eller under rekordförsöket. Något luktar riktigt surt här och det ska bli intressant att se hur den här soppan utvecklar sig. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Lyssna på V10:an i Shelby Cobra Concept
Den moderna AC Cobran som aldrig blev av

2004 ville Ford lansera en modern version av den klassiska modellen AC Cobra. Det fanns även tankar att den här skulle kunna ersätta modellen GT. Det man visade upp var Shelby Cobra Concept som under den långa huven hade en V10:a på 6,4 liter som pumpade ur sig 614 hästar och 679 newtonmeter i vrid. Det blev dock aldrig något av bilen. För tre år sedan köpte den förra Ford-ingenjören Chris Theodore en fungerande prototyp på auktion för 850.000 dollar och nyligen visades den upp på M1 Concourse där den fick gasa loss lite. Tumnagel
36.8°
+
Bobby Green
0

Jay Leno visar upp sin Bronco med GT500-motor
770 hästar borde räcka

Nya Bronco släpptes denna vecka men för många är det fortfarande originalet som gäller. Jay Leno har en från 1968 och även om den ser original ut på utsidan är det en helt annan femma under skalet. Eller en åtta faktiskt, för under huven på denna har man stoppat ner godsakerna från en Shelby Mustang GT500. Det innebär en kompressormatad V8:a på 5,2 liter som ger hela 770 hästar och 846 newtonmeter i vrid. Till maskinen har man kopplat en fempetad manuell låda. Vidare har bilen Kincer-chassi, fjädring från Fox och en helt omgjord interiör. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach 1 är tillbaka
Ett mellanting mellan GT och Shelby

1968 släppte Ford lös Mustang Mach 1 för allra första gången. Nu är muskelbilarnas muskelbil tillbaka i ny skepnad och tanken med den här är att den ska vara något för den som tycker vanliga GT är för vek men Shelby lite för vass. Under huven sitter en mullrande V8:a på 5,0 liter utan överladdning. Den ger här 480 hästar, 569 newtonmeter i vrid och har begåvats med Ford Performance-delar från Shelby GT350 och GT500. Till paketet sitter samma sexstegade manuella låda som man hittar i GT350. Här är den dock uppdaterad med varvtals-matchning, Twin Disc-kopplingen från GT och en växelspak med korta slag. Vill man inte spaka själv kan man även få bilen med den tiostegade SelectShift-automatlådan. Drivningen sker oavsett självklart endast på bakhjulen. Utseendemässigt får nya Mach 1 en ny grill med två runda fejkade strålkastar-platser, ny frontspoiler med andra luftintag, en stor splitter längst ned, andra sidokjolar och diffusorn från Shelby GT500 där bak som myser tillsammans med fyra runda avgaspipor. En liten vingläpp på bakluckan avslutar det hela. Även fälgarna är unika och de är en hyllning till de klassiska Magnum 500-fälgarna. Köper man bilen med tillvalet Handling Package får man ännu fler aerodynamiska bitar, det är den gråa bilen på bilderna. Försäljningen drar igång nästa vår men vad det då kommer att stå på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Ken Miles Flying Mustang snart på auktion
Väntas gå för miljontals dollar

I februari 1965 gjorde Shelby brakentré med en Shelby GT350R på racerbanan Green Valley Raceway. Det var Shelbys första Mustang man körde racing med och med Ken Miles bakom ratten såg man även till att ta hem segern. Eftersom Ken var ganska frisk på gasen fick bilen smeknamnet Flying Mustang då den bokstavligt talat flög fram på banan. I maj ska bilen säljas av Mecum Auctions och den väntas klubbas iväg för flera miljoner dollar. Bilen kommer från samlaren John Atzbach som förutom Mustangen ska skiljas från tolv andra bilar han äger. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Dags för årets dragrace!
McLaren Senna är i en annan klass

Det är dags för World’s Greatest Drag Race nummer nio. I den här omgången får vi se Toyota Supra, McLaren Senna, Ford Mustang Shelby GT350, Porsche 911 Carrera S, Jaguar XE SV Project 8, Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, BMW 850i xDrive, Bentley Continental GT V8, BMW M2 Competition, Aston Martin DBS Superleggera, Lamborghini Urus och Dodge Challenger Hellcat Red Eye Widebody. Men vem vinner? Med en McLaren Senna med i gänget är det kanske inte så supersvåra att gissa, men bakom är det inte alls så självklart. Och det är viss skillnad på quarter-mile och half-mile. Bilen jag kör den här veckan ramlar in på plats nummer nio... Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0

Shelby GT500 mot ZL1 1LE och Hellcat Redeye
Muskelbilar gör upp i ett dragrace

Edmunds har samlat ihop de tre muskeltörerna Mustang Shelby GT500, Camaro ZL1 1LE och Challenger Hellcat Redeye och kört bilarna mot varandra i ett drag race. Camaron må vara den lättaste i gänget men det är också den med minst effekt, och då är 660 hästar ändå inte helt lite. Men Mussen har över 760 hästar och Dodgen hela 800 så det blir lite kämpigt. Så, vem vinner? Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2019

Det här var i Bill Gates hemliga julklapp
Lycklig Reddit-användare fick över 30 kilo prylar av Microsoft-grundaren

Här kan ni kolla in ett videoklipp som spelats in av Reddit-användaren Shelby som man väl får säga fick en av högvinsterna i Reddits årliga julklappsutdelning. Shelby, som på Reddit heter u/szor, har skickat hela 95 paket sammanlagt till Reddits julklappsutdelning, en julklappsutdelning där även Microsofts grundare Bill Gates har deltagit i flera år. I år matchades ett paket från Gates ihop med Shelby som fick ett paket på över 30 kilo från Gates. I videon ovan kan ni kolla in när Shelby packar upp julklappen från Gates, en julklapp som bland annat innehöll kattleksaker, örhängen, boken "The Great Gatsby" samt Harry Potter- och Twin Peaks-merch. Tumnagel
41.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Factory Five Racing visar upp egen superbil
Har V12:a på 9,5 liter

Det amerikanska företaget Factory Five Racing är troligtvis mest synonyma med Shelby Cobra-replikor men nu visar de upp en egentillverkad bil som de kallar för F9R. Den har en ganska så aggressiv design och en maskin under huven som matchar detta. V12:a, 9,5 liter och 760 hästar och 950 newtonmeter i vrid. Ingen överladdning. Målet är att vikten på den slutgiltiga produkten ska väga under 1100 kilo så ekipaget lär nog röra på sig. Planen är att dra igång produktion under första kvartalet 2021. Precis som företagets andra produkter köper man denna som ett kit och bygger ihop själv. Vad den kommer att kosta är dock oklart för tillfället. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Ford Mustang Mach-E kommer att få en Shelby-version
...

När Ford rullade ut den eldrivna suven Mustang Mach-E var det många som tyckte att man drog Mustang-namnet i smutsen. Nu kommer nästa bakslag för denna grupp eftersom en kommande prestanda-version kommer att få Shelby-tillägg. Hur mycket Ford än vill så kommer det här tyvärr aldrig att bli en muskelbil och att då använda namn som är så synonymt med detta känns bara märkligt. Märkligare än Porsches Turbo-stämpel på Taycan. Ed Krenz som är Ford Performance chief programme engineer säger följande: "Ix27m looking forward to the challenge of applying the Shelby characteristics to an electric car. The trick for us is the fun-to-drive part, and sustainability in terms of charging. It needs to be capable to go all day on a trackday – you can’t do 20 minutes and then have to charge it all night." Shelby-versionen kommer att bli den vassaste men vad den kan tänkas bjuda på för effekt och prestanda är oklart för tillfället. Tumnagel
32.2°
+
Bobby Green
0

Elbilar tar större plats på SEMA i år
Inte bara muskliga V8:or längre

Tumnagel
43.3°
+
Bobby Green
0

Doug DeMuro spanar in nya Shelby GT500
Den ultimata Mustangen?

I början av året rullade Ford ut den hetaste Mustangen som man kan köpa - Shelby GT500. Nu har Doug spanat in den och gått igenom dess alla små egenheter och därefter tagit sig en provtur, så här såg det ut. Flera bonusklipp nedan. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Motorn i Mustang Shelby GT500 ger 770 hästar
Nu får vi reda på den riktiga effekten

I början av året presenterade Ford nya Mustang Shelby GT500 men man var då lite hemliga med effekten. Man sa att V8:an gav över 700 hästar i alla fall, men inget mer. Nu, ett halvår senare, får vi reda på att det stämde och lite till. Motorn som är en kompressormatad pjäs på 5,2 liter ger hela 770 hästar. Vridet ligger på 847 newtonmeter. Det gör den här Shelbyn till Fords kraftfullaste gatlegala bil någonsin. Fortfarande får vi dock inga prestandasiffror, men det har tidigare ryktats om att toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 290 km/h. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Filmaffischen till Ford v Ferrari
Matt Damon och Christian Bale tävlar på Le Mans

Den 15 november har filmen Ford V Ferrari biopremiär. Den handlar om tillverkarnas fight mellan varandra för att vinna Le Mans 1966. I rollerna ser vi Matt Damon spela Carroll Shelby och Christian Bale spela Ken Miles - två racerförare fast beslutna att besegra italienaren. Regissör är James Mangold. Bonusklipp nedan. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

De olika avgasljuden nya Shelby GT500 kan bjuda på
Låter riktigt mumsigt

Ja, elbilar är framtiden. Men jag kommer i alla fall aldrig att tröttna på vassa motorljud och mulliga avgassystem. Nya Ford Mustang Shelby GT500 har inte mindre än fyra stycken olika ljudlägen för hur mycket eller lite man vill att det ska låta och här får vi en demonstration av dessa. Det tysta läget är dock allt annat än tyst. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Det här är världens dyraste Mustang
Auktionerades iväg för 2,2 miljoner dollar

Ford har precis presenterat en ny Mustang Shelby GT500 men modellen har funnits väldigt länge. Förra året stod det klart att en Shelby GT500 Super Snake från 1967 skulle auktioneras iväg, och i söndags föll klubban. Slutpriset landade på hela 2,2 miljoner dollar vilket gör bilen till den dyraste Mustangen i hela världen. 2013 såldes samma bil för 1,3 miljoner dollar, så den har tickat upp några spänn sedan dess. Bilen finns bara i ett enda exemplar och byggdes från början av Shelby American som testfordon för däck. Under huven sitter motorn från GT40 - en stor V8:a som ger hela 600 hästar. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Så här låter nya Ford Mustang Shelby GT500
Arg!

Om du blev pepp på nya Shelby GT500 som presenterades igår kanske du även är sugen på att få reda på hur den låter när den inte är med i en reklamfilm? Håll till godo med denna video som bjuder på lite torrgasande från mässgolvet. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

Mustangen med jättemunnen nu presenterad
Nya Shelby GT500 är vassaste Mussen hittills

Nu har Ford presenterat nya Mustang Shelby GT500 på North American International Auto Show i Detroit och det är som väntat något i hästväg (pun intended) vi har framför oss. Den här muskelkärran som hunnit fylla sex generationer är den starkaste och snabbaste man har tagit fram hittills. Det viktigaste i den här bilen är såklart vad som finns under huven och i det här fallet är det en V8:a på 5,2 liter som tvångsmatas av en Eaton-kompressor. Den är placerad mellan cylinderbankarna för att inte sticka upp för mycket och på så vis puta ut genom huven. Blocket är samma som det man använder i Shelby GT350 men allt på insidan har förändrats. Man har här en cross-plane-vevaxel istället för en flat-plane, kralligare cylinderväggar, annan längd på toppbultarna och omgjorda ventilsäten. Oljetråget har även aktiva baffel-väggar som ser till att G-krafterna när man kör bana inte gör att du helt plötsligt tappar tryck. Inte mindre än sex stycken värmeväxlare och ett extra oljekyl sitter i fronten för att hålla nere temperaturerna. Varje motor monteras ihop för hand av två stycken personer och signeras av båda när det är klart. Vad det är för effekt i maskinen avslöjar inte Ford just nu utan säger bara att den levererar över 700 hästar. Det ska vara tillräckligt för att den ska klara 0-100 km/h på omkring 3,5 sekunder och kvartsmilen under elva sekunder. Vad toppfarten ligger på framgår inte men bilen kommer att vara såpass snabb att Ford kände att det behövdes såna där coola pinnar till huven så att inte denna blåser iväg. Drivningen sker på bakhjulen och kraften hittar dit via en sjustegad dubbelkopplingslåda från Tremec. Något manuellt alternativ erbjuds ej. Bilen rullar på 20 tum stora fälgar klädda med Michelin Pilot Sport4-däck. Köper man kolfiberpaketet får man istället kolfiberfälgar tillverkade av Carbon Revolution med Michelin Pilot Sport Cup 2-gummi. Innanför hjulen sitter Brembo-bromsar som mäter 420 millimeter fram och dessa greppas av sexkolvsok. Bak sitter skivor på 370 millimeter med fyrkolvsok. De adaptiva elektroniska dämparna MagneRide är standard. Lanseringen sker i höst och när vi närmar oss detta kommer fler siffror som effekt och pris att släppas. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Nya Mustang Shelby GT500 läcker ut - igen
Presenteras senare idag

Nya Ford Mustang Shelby GT500 läckte ut i oktober redan och idag ska den ha premiär. Men innan det tar vi en ny läcka som avslöjar lite mer om det kommande monstret. Bilder från en broschyr som ser väldigt äkta ut har hamnat på nätet och i den får vi bland annat reda på att bilen får en kompressormatad V8:a på 5,2 liter som ger över 700 hästar. Till den kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda som i sin tur ser till att driva bakhjulen. För att få stopp på grejerna sitter det Brembo-skivor som mäter 420 millimeter fram och sexkolvsok. Bak är det skivor på 370 millimeter och fyrkolvsok som gäller. Hjulen mäter 20 tum och däcken ska vara specialutvecklade Michelin Pilot 4S. Lite vad som bjuds ser ni på bilderna, mer kommer när bilen är officiellt presenterad. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Konceptbilen Shelby GR-1 blir verklighet
Ford ger grönt ljus

2005 visade den Kalifornien-baserade bilbyggaren Superformance upp konceptet Shelby GR-1 som de byggt åt Ford. Nu har tillverkaren gett grönt ljus för projektet och Superformance meddelar att de kommer att göra verklighet av bilen tillsammans med Shelby American. Bilen kommer att erbjudas både med förbränningsmotor och elmotor. Lance Stander som är chief executive hos Superformance säger följande: "We had to get licensed by the original manufacturer, and it had to have all credibility. So I just kept plodding along and eventually the stars aligned, the right people at Ford got to hear about it and… a couple of guys who really wanted to see it happen at Ford Design in Europe, and the next thing I know is Ford Licensing is contacting me." När produktionen väl drar igång är planerna att erbjuda 200 stycken exemplar med aluminiumkaross och "ett par hundra" med kolfiberkaross. Specifikationer kring drivlinorna och liknande får vi tyvärr inte reda på för tillfället, inte heller hur långt tid det är kvar innan vi får se den här på vägarna. Tumnagel
46.3°
+
Bobby Green
0
2018

Rysk startup vill bygga eldriven klassisk Mustang
840 hästar och 50 mils räckvidd

För en månad sedan skrev vi om Charge och deras klassiska Ford Mustang som de byggt om med eldrift. Det verkar vara en populär grej och det vi ser här är samma grej, fast från den ryska startupen Aviar Motors. Den här har de uppdaterat med moderna grejer överallt och begåvat med en drivlina som ska bjuda på 840 hästar. Chassiet ska vara i aluminium medan karossen är i kolfiber. Fram och bakljus är av modernt snitt samtidigt som man har fällt in dörrhandtagen, monterat en splitter fram och diffusor bak, modifierat vissa detaljer och smackat dit 20 tum stora smidda fälgar i hjulhusen. Mycket av linjerna från 1967 är dock kvar. Hela undersidan ska vara platt och bilen har luftfjädring som automatiskt justerar sig efter hur snabbt man kör. Insidan bjuder på en stor pekskärm i mitten som mäter 17 tum och i övrigt ska allt man väntar sig av en modern bil finnas här. En elmotor sitter på varje axel vilket gör bilen fyrhjulsdriven. Tillsammans ger de alltså 840 hästar och vridet ska ligga på 966 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 2,2 sekunder och toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 250 km/h. Elmotorerna matas av ett batteripack på 100 kWh och på en laddning ska man kunna ta sig strax över 50 mil. Eftersom en elbil inte låter så mycket har man monterat ett externt ljudsystem som simulerar det legendariska motorljudet en Shelby GT500 ger ifrån sig. Vad bilen ska kosta, när den kommer att dyka upp och om den kommer att dyka upp återstår att se. Tumnagel
49.1°
+
Bobby Green
0

Nya Ford Mustang Shelby GT500 läcker ut
Läcker?

Nya Ford Mustang Shelby GT500 verkar ha visats upp på ett handlarevent eller liknande vilket i sin tur ledde till att bilder på sagda bil hamnade på nätet. Det verkar vara äkta vara vi ser här och att döma av teaserbilderna vi sett tidigare stämmer det nog. Premiären är lagd till North American International Auto Show som drar igång i januari. Visa det här inlägget på Instagram The New 2019/2020 Ford Mustang Shelby GT500! If you work at a Ford dealer and will sell me this car at MSRP please direct message me! I will leave a deposit today! ???????? (Disclaimer: Photos were sent to me via Instagram direct message. I am not the originator of this photo. Only a repost with my watermark) Ett inlägg delat av Kyle | 20Yrs Old | Detroit, MI (@sinister_lifestyle) 18 Okt 2018 kl. 12:53 PDT Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0
Nästa sida