m

Ta en titt på dokumentär om Shinji Mikami
Lite helgnörderi

Shinji Mikami är lite utav en legend i spelbranschen. Mikami har jobbat med spel sedan 1990 och arbetat på Capcom, Platinum Games och hänger nu på Tango Gameworks och har under sin karriär skapat titlar som Resident Evil, God Hand, Vanquish och The Evil Within. Nu har en dokumentär om Mikami släppts och denna kan ni ta en titt på precis här. Första delen har ni ovan och i den får vi reda på hur det var att börja på Capcom och skapa klassiker som Resident Evil samt vilka influenser Mikami haft under sin karriär. Andra delen hittar ni nedan och i den får vi följa Mikamis karriär efter han lämnade Capcom för att jobba med bland annat Platinum Games. Tumnagel
38.7°
+
André Stray
0

Massvis med spelglädje i Vanquish och Bayonetta
Alexander har lirat de nya remastrade versionerna

Det är skrämmande hur fort tiden går. Mer än tio år har passerat sedan Bayonetta släpptes och det är snart lika länge sedan Vanquish kom. För er som inte var med då var det spännande tider; mitt bland trippel A-spel som Gears of War och Call of Duty började indiespelen göra revolution, och japanska Platinum Games bildades med målet att göra kvalitetsspel som inte nödvändigtvis behövde följa gängse spelkonventioner. Det är ur detta företag Bayonetta och Vanquish föddes, av giganterna Hideki Kamiya (Devil May Cry) respektive Shinji Mikami (Resident Evil, Resident Evil 4). Spelen distribuerades av Sega, vilket ökade den magiska känslan för oss som vuxit upp under tiden då Sega var ett företag att räkna med. Tumnagel
39.9°
+
Alexander Karlsson
0
2019

E3 Evil Within-utvecklarna presenterar GhostWire: Tokyo
Tokyo-invånarna går upp i rök

Tango Gameworks, med Resident Evil-pappan Shinji Mikami i spetsen, presenterade ett sprillans nytt spel under Bethesdas presskonferens. Spelet går under namnet GhostWire: Tokyo och i spelet försvinner Tokyos invånare och det är upp till dig att ta reda på vad som ligger bakom det hela. När vi kommer få spela GhostWire: Tokyo är för tillfället okänt. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0
2017

Jobbannons antyder uppföljare till The Evil Within
Inte helt oväntat kanske

Att Tango Gameworks med Shinji Mikami i spetsen har en uppföljare till The Evil Within på gång är nog inte direkt någon högoddsare. Men nyligen dök det upp en jobbannons som starkt antyder att de faktiskt har det och att det kommer släppas senare i år. En japansk jobbansökan för spelet Psycho Break 2, vilket är det japanska namnet för The Evil Within, letar efter översättare och buggrapporterare. Dessa jobb kommer gälla fram till den 31 oktober vilket ju antyder att spelet kommer släppas senare i år och att vi sannolikt kommer få se det på Bethesdas presskonferens innan E3. Tumnagel
37.6°
+
Frode Wikesjö
0
2014

IGN recenserar The Evil Within
Och Gametrailers gör det samma

I dag släpptes Shinji Mikamis nya spel The Evil Within till PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360 och Windows. Folket från IGN har recenserat spelet och vad de tyckte om spelet kan man se i videorecensionen ovan. Efter hoppet kan man även hitta Gametrailers recension för spelet och nedan kan man se när folket från Giant Bomb spelar det. Länkar till fler recensioner för detta spel kan hittas via länken nedan. Tumnagel
39.9°
+
Frode Wikesjö
0

De rekommenderade prestandakraven för The Evil Within
Japp

Om drygt två veckor släpps Evil Within och i dag släppte Tango Gameworks de rekommenderade prestandakraven för Windows-versionen av spelet. Detta rekommenderas man att ha för att det skall flyta på bra: 64-bit Windows 7/Windows 8 Core i7 with four plus cores 4 GBs RAM 50 GB of hard drive space GeForce GTX 670 or equivalent with 4GBs of VRAM High Speed Internet Connection Steam account and activation Spelet släpps den 14 oktober till Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 och Xbox One. Versionen för de nya konsolerna kräver 40GB ledigt utrymme på hårddisken medan de äldre konsolerna endast behöver 7GB ledigt. Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0

Bakom kulisserna på The Evil Within
Med Adam Sessler

Här har vi tre klipp för Shinji Mikami kommande skräckspel The Evil Within där den före detta spelmediaprofilen Adam Sessler pratar med några av utvecklarna om själva spelet. The Evil Within släpps den 14 oktober till PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360 och Windows. Tumnagel
38.4°
+
Frode Wikesjö
0

Tokyo Game Show-trailer för The Evil Within
Blodigt värre

Här har vi då en ny trailer för Shinji Mikamis kommande spel The Evil Within. Tumnagel
39.1°
+
Frode Wikesjö
0

En timme The Evil Within
Spoilers

Bethesda höll en Twitch-ström nyligen där man spelade det nionde kapitlet av PlayStation 4-versionen av The Evil Within. Så om man är sugen på att se vad som händer i detta kapitel så kan man spana in en hel timme med gameplay i klippet ovan. The Evil Within släpps den 17 oktober till PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360 och Windows. Tumnagel
39.0°
+
Frode Wikesjö
0

Provspelat The Evil Within
Skräck från Shinji Mikami

Idag blev jag inbjuden att spela en bit ur det nästan tjugo timmar långa skräckäventyret från Tango Gameworks och Shinji Mikami. Jag blev inlåst i ett kolsvart rum i en timme och fick hoppa in i början på tredje akten. Först hade jag rätt stora problem med att kameran gungade fram och tillbaka vilket gjorde mig illamående, men det kan ha att göra med att det var helt svart i rummet. Jag vande mig i vilket fall. Spelmässigt skulle jag säga att det är en cocktail som liknar en del Resident Evil (inte 6) blandat med två tredjedelar Alan Wake på hög svårighetsgrad. Fienderna man slåss mot eller undviker går bara att ha ihjäl med tillhyggen, och dessa går sönder efter ett slag. Har du ett tillhygge är det en garanterat dödlig träff, men slåss du barhänt kan du bara få dom att stappla. Du har en del vapen att använda som pistol, hagel och ett armborst men ammunition är väldigt sällsynt. Har du väl lyckats ha död på något så finns risken att den återvänder från de odöda(?) igen så det enda säkra är att tända på liken med tändstickor. Vilka givetvis är begränsade. Sedan finns det fiender som inte går att döda så du måste lägga benen på ryggen, och om du då lyckades fly så finns det fällor. Såsom granater som detonerar när du går nära, björnsaxar, jätteköttmalar i korridorväggar och liknande. I allt detta finns det en väldigt stor press och osäkerhet, då du inte vet om fiender är döda eller om det ska patrullera förbi något som du inte kan ta ner. Samtidigt som du ska lösa pussel och föra berättandet framåt. Det är väldigt svårt att säga något om själva storyn då det var så lite i demot, men det som finns där verkar spännande och intressant. The Evil Within har skapat ganska delade åsikter hittills, men jag tycker att det verkar kunna bli fullkomligt kompetent. När det var tio minuter kvar satt jag med kontrollen i handen i mörkret och ville inte spela längre, inte för att det var tråkigt utan för att jag var skraj. Det tycker jag är en rätt bra indikator. The Evil Within är sagt ska komma ut 17:e oktober 2014. Tumnagel
40.4°
+
Christopher Borén
0
Nästa sida