Quantcast
m

Leveranserna av Bugatti Divo drar igång
Två års utveckling är nu klar

För två år sedan presenterade Bugatti modellen Divo som är en vidareutvecklad version av Chiron med ett annat skal. Nu är man redo att dra igång de första leveranserna av hyperbilen som har en prislapp på fem miljoner euro. Endast 40 stycken exemplar kommer att tillverkas och det kunderna får är en bil som har 90 kilo mer downforce än Chiron, helt annan front med andra strålkastare och väldigt speciella bakljus bestående av 44 stycken små ljusfenor på vardera sida. Bakom sittbrunnen hittar vi återigen W16-snurran på 8,0 liter med fyra turbo-aggregat. Den ger 1500 hästar och 1600 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på snabba 2,4 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 380 km/h. Bugattis vd Stephan Winkelmann säger följande: "The Divo marks a milestone in Bugatti’s history, spanning over 110 years. The Divo will now enter our history books, alongside the cutting-edge Veyron and Chiron hyper sports cars. It starts a new era at Bugatti – the era of modern coachbuilding. With the Divo, we have created a highly customized masterpiece of automotive craftsmanship." Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Stephan Winkelmann berättar om nya Bugatti Chiron Pur Sport
Ny specialversion - igen

I början av månaden presenterade Bugatti Chiron Pur Sport - en ännu sportigare version av Chiron. Som ni säkert redan vet så är det den före detta Lamborghini-chefen Stephan Winkelmann som numera styr rodret hos Bugatti så många specialversioner är att vänta. Här presenterar han nykomlingen och vad som gör den så speciell. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0
2019

Vassare ban-versioner av Bugatti Chiron ska komma
Något att köra time attack med i framtiden?

När det stod klart att Bugatti sprängt den magiska 300 mp/h-gränsen med modellen Chiron sa man att man skulle sluta med hetsandet efter högst toppfart och istället fokusera på annat. Det innebär bland annat att ta fram versioner av Chiron som ska vara vassa på bana. För att lyckas med detta måste vikten ner och köregenskaperna när det gäller kurvtagning snäppas upp ytterligare. Vdn Stephan Winkelmann säger följande: "Performance is not just going straight and going very fast, but when you are building a car like the Chiron you are at the peak, at the pinnacle of what you can achieve, so you cannot just do in one car everything. You have to do different cars to highlight different peaks. It’s so complex and so over the edge that you cannot cover it with one car. The all-rounder is the base Chiron, then we have a bit more extreme one that is the Sport, and then with the Super Sport we have one that is focused on the longitudinal acceleration and the top speed." När nästa version av Chiron kan tänkas dyka upp är oklart för tillfället. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Bugatti har nu byggt 200 stycken Chiron
Finns fortfarande ett gäng kvar för er som vill köpa

Bugatti har nått ännu en milstolpe och det är att man har lyckats skruva ihop 200 stycken Chiron under de två år modellen har funnits. Bil nummer 200 är en Chiron Sport i specialutförandet 110 Ans Bugatti. Den är beställd av en köpare som bor i Schweiz. Vdn Stephan Winkelmann säger följande: "You can’t feel anything but pride when you see this 200th Chiron emerge from the factory. Also, this model marks the celebration of our company history and recalls our French heritage." Totalt ska 500 stycken Chiron byggas och över 400 stycken är redan sålda, så det finns alltså fortfarande en chans för dig att knipa en byggslot. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0
2018

Toppfartstest med en Bugatti Chiron
Har inte sin spärr på 250 km/h

Koenigsegg Agera RS har lyckats toppa 457.5 km/h. Är Bugatti Chiron snabbare? Bugattis vd Stephan Winkelmann säger att han inte vet, bara att den inte skulle kunna nå magiska 300 mp/h (483 km/h) eftersom det inte finns några däck som skulle palla det. Tillverkaren själv har inte publicerat något toppfartstest utan spärrar. Med spärren gör bilen 420 km/h och här får vi se när ett gäng uppnår den siffran på Johnny Bohmer Proving Grounds i Florida. För att lyckas behövde man en raka på 4,3 kilometer. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Bugattis mål är inte att bygga den snabbaste bilen
Stephan Winkelmann: "Inte en prioritet"

När Bugatti dundrade in på marknaden igen med Veyron var det många som drog efter andan. Monsterbilen toppade över 408 km/h och därmed var den magiska 400-gränsen nådd. Sen kom Super Sport som tog det hela ett snäpp till med den begränsade toppfarten 415 km/h (432 utan spärr). När man i mars 2016 presenterade uppföljaren Chiron trodde nog alla att den skulle blåsa skjortan av sin lillebror och alla andra också för den delen. Men så blev det inte. Den är fortfarande sjukt snabb men med sin toppfart på 420 km/h var det inte så stor skillnad. Bilen lär gå snabbare men inga ordentliga tester har utförts av tillverkaren, och det är heller inte fokuset får vi reda på nu. Enligt Stephan Winkelmann som förra året klev in som ny vd är det ingen prioritet att vara snabbast. Prestanda ska dock alltid finnas med i bilden, precis som lyx och stil. "When I started at Bugatti, one of the first things I did was to test-drive the car. Being used to all the other supersports brands, I had never driven a Bugatti. For me it was so surprising and above all what I had experienced before. I was really blown away. Then I sat with my team and started asking about what is in the pipeline next and what is important. And I put my priorities in. To me, a top speed run is not on the agenda. For me, performance has a lot of facets, and the Chiron besides being a hypercar is a car covering a lot more than other supersports cars. When I read in the past about the car and what we communicated about it, we were missing a big part of what the car is all about. You have cars of nice designs or others that are supersports cars that are fast and performing. It is much more important than showing one little slice of what this car is able to do. In this world, to talk only top speed is not a priority for me." En intervju som Motor Trend gjord med Stephan finns på länken nedan. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Bugatti funderar på hybrid-SUV
Chefen bekräftar

Bugatti vill expandera sitt utbud, men åt vilket håll ska man gå? Folk gillar ju hybrider och suvar, så även om det är svårt att ta in kan det bli vägen Bugatti kommer att ta. Men i dagens läge där även Ferrari och Aston Martin har suvar på gång går det inte att bli förvånad längre, det är bara att acceptera läget. Vid bilmässan i Paris sa Bugattis vd Stephan Winkelmann till Automotive News Europe att just en SUV skulle kunna vara något man breddar portfolion med. Den lär då inte få den enorma W16-motorn utan något snällare, som då troligtvis blir någon form av hybriddrivlina. När vi skulle kunna få se ett sånt här påhitt i produktion är oklart för tillfället. Tumnagel
34.3°
+
Bobby Green
0

Bugattis W16-motor är den sista av sitt slag
Hybridgrejer kan vara på gång

Det är nu hela 13 år sedan Bugatti presenterade modellen Veyron. Ett monster med en enorm W16-motor på 8.0 liter försedd med fyra turboaggregat. Den senaste modellen Divo har samma konstellation fast ännu mer effekt. Nu berättar företagets vd, Stephan Winkelmann, att motorn blir den sista av sitt slag och att det inte kommer att komma någon ersättare med såpass många cylindrar. Han säger följande: "It is an incredible engine, and we know there is huge enthusiasm for it, everybody would like to have it forever, to continue to develop it – we will do our utmost to keep it alive. But if you want to be on the edge with advanced technology, it’s important you choose the right moment to change. The race for power is not over." Nästa modell från Bugatti lär alltså ha färre antal cylindrar och får troligtvis någon form av elektrisk hjälp för att ändå bjuda på sjuk prestanda. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Här är den - Bugatti Divo
Långsammare än Chiron, men ändå snabbare

Vad får man för fem miljoner euro idag egentligen? En ganska fet villa vid vattnet kanske, några års förbrukning av Polly eller möjligheten att diska av sitt CSN-lån? Har man redan kirrat de där tre sakerna kan man ju om man vill lägga pengarna på den här - Bugattis senaste skapelse Divo. Eller vänta, alla är redan sålda så du får ingen. Det här är egentligen en Chiron med ett annat skal på sig. Det är aggressivare, sportigare och mycket mer aerodynamiskt. Jag ser Ferrari FXX K och Aston Martin Vulcan i bitarna. Man har fått sänka toppfarten en aning eftersom däcken inte pallar med den extrema downforcen som blir när det går snabbt, men de nya delarna har gjort att Divo är åtta sekunder snabbare än Chiron runt Nardobanan, och det betyder tydligen mycket för några. Motorn är samma maskin som sitter i Chiron vilket innebär en W16 på 8,0 liter med fyra turboaggregat och 1.500 hästar. Till den kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda. Vikten på bilen har bantats med 35 kilo. Endast 40 stycken exemplar tillverkas och priset är alltså dubbelt det man får betala för en Chiron. Folk har för mycket pengar alltså. Men vill man ha det ballaste är det bara att hosta upp. Stephan Winkelmann som tidigare var vd för Lamborghini sköter ju nu skeppet hos Bugatti, och hans strategi syns redan. Hos Lamborghini såg han till att modellen Murciélago förvandlades till Reventón, att Gallardo blev Sesto Elemento och att Aventador fick nytt liv i Veneno - och det fungerade ju så varför inte köra samma spår hos Bugatti? Tumnagel
50.1°
+
Bobby Green
0

Bugatti har nu byggt 100 stycken Chiron
Bara 400 kvar att tillverka

I februari 2016 presenterade Bugatti uppföljaren till modellen Veyron - Chiron. Nu har man byggt det 100:e exemplaret. En bil som kostar 2,85 miljoner euro innan skatt och som nu är på väg till sin köpare i Mellanöstern. Företagets hyfsat färska vd Stephan Winkelmann säger följande: "I find the 100th Chiron especially pleasing. It is dynamic and elegant in equal measure. This car shows that Bugatti produces highly individualized masterpieces of automobile craftsmanship that are simply unparalleled." Bilen har mörkblå kolfiberkaross med matt finish vilket är något man inte har gjort tidigare. Till det kommer röda detaljer som fortsätter på insidan där det är blodrött italienskt läder. Totalt kommer Bugatti bygga 500 stycken exemplar av Chiron. Tumnagel
42.9°
+
Bobby Green
0
2017

Stephan Winkelmann blir ny vd för Bugatti
Wolfgang Dürheimer går i pension

Det bubblade rykten kring detta redan i somras men nu är det klart - Bugattis 59-årige vd Wolfgang Dürheimer väljer att gå i pension och ersätts av Stephan Winkelmann. Stephan har tidigare chefat hos Lamborghini och det senaste året har han varit bossen över Audi Sport GmbH. Där blev han alltså relativt kortvarig och från och med den 1 januari nästa år axlar han manteln som ny ledare för Bugatti. Matthias Müller som är Chairman of the Board of Management för Volkswagengruppen säger följande: "I accept Wolfgang Dürheimer’s wish to retire. I sincerely thank him for the outstanding work he has done in various positions in the Volkswagen Group over 18 years. At Bugatti he successfully completed the era of the Veyron and, with the development of the Chiron, he has opened an exciting new chapter for the brand. With Stephan Winkelmann, a proven expert in sports cars and the luxury sector is coming to Bugatti. I am convinced that Stephan Winkelmann will use his many years of experience in these fields as well as his sense of dealing with an exclusive clientele and his deep understanding for brands to bring new momentum to Bugatti’s further development and to lead this special brand into a sustainable future." Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0
2016

Visste ni att Audi har lanserat en liten R8:a?
Jag har kört nya TT RS

Audis lilla sportiga modell TT kommer nog tyvärr alltid att mobbas på något vis. Antingen är det en tjejbil eller en frisörbil. Audi har verkligen försökt att sudda bort detta genom att presentera den i RS-utförande. Första gången var i generation två 2009 och då fick bilen den härliga femcylindriga maskinen på 2,5 liter. 340 hästar och fyrhjulsdrift skulle väl kunna få tyst på några i alla fall. 2012 var det dags för en liten uppdatering i form av Plus-versionen som fick ytterligare 20 hästar och lite annat godis. Sakta men säkert började TT RS bli en riktigt grym prestandabil med både effekt och fartresurser så att det räckte. 2014 presenterades generation tre och i våras rullade man ut nya TT RS. Effekten är nu hela 400 hästar och coupén tar sig från stillastående till 100 km/h på bara 3,7 sekunder. Vet ni vilken annan bil som också gör det? Jo, förra generationen R8 - supersportbilen med V10:a och 525 hästar. TT RS har hälften så stor motor och 125 hästar färre, men väger ju såklart inte heller lika mycket som sin storebror. Siffran är ändå sjukt imponerande. Jag åkte till racerbanan Jarama för att testa nyheten, och oj vad mycket DNA från R8 Audi faktiskt har kokat ner i den här. TT RS har på riktigt gått från att ha varit en helt okej halvsportig kärra till en liten R8:a. Effekten är brutal, prestandan otrolig och ljudet är fantastiskt! Den låter till och med nästan som sin storebror, vilket är smått bisarrt. Tumnagel
47.1°
+
Bobby Green
0

Audi visar nya S4 i kombiutförande
Stark och snabb dagisskjuts

I höstas presenterade Audi nya S4 men då fick vi bara se bilen i sedan-utförande. Nu visar man även upp bilen som kombi, eller Avant som det heter på Audispråk. Lastmaskinen får en nyutvecklad V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo och en effekt på 354 hästar och 500 Nm. Till 100 km/h tar man sig på 4,9 sekunder (4,7 för sedan). För växlingarna står en åttastegad tiptronic-låda och drivningen sker på sedanvanligt vis på alla fyra hjulen. Vikten anges till 1 675 kilo vilket är 75 kilo mindre än föregångaren. Premiär blir det på mässan i Genève, lansering sker till sommaren. Några svenska priser är dock ej fastställda för tillfället. Allt om bilen finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Audi berättar även att Stephan Winkelmann, Lamborghinis förra vd, tillträder sin nya post som vd för quattro GmbH den 15 mars och då blir ansvarig för utvecklingen av R- och RS-serien. Efterträdare till Stephan blir Stefano Domenicali. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0
2015

Rykte Lamborghinis vd Stephan Winkelmann på väg att bli utbytt?
Mot förra chefen för Ferraris F1-stall

I dag dyker det upp ett rykte som säger att Stephan Winkelmann, vd för Lamborghini, är på väg att bytas ut mot Stefano Domenicali som tidigare har varit chef för Ferraris F1-stall. När Stefano sa upp sig från Ferrari förra året började han ganska omgående på Audi vilket fick folk att tro att han kanske skulle få just Audi att börja köra F1. Audi dementerade ryktena och berättade att Stefano anställts för att jobba med ett gäng andra avancerade projekt. Nu sägs det alltså att han kan bli den nya vdn för Lamborghini. För Winkelmanns del ryktas det om att han då kommer att börja jobba på Audis prestandaavdelning Quattro GmbH. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Rykte Dubbelturbomatad V8:a i Lamborghini Urus?
Kan även komma ett hybridalternativ

Lamborghini har ännu ej gått över till den mörka sidan med turbomatning av sina motorer utan det är fortfarande sugversioner av V10 och V12 som används. Men i den kommande suven Urus kan det bli ändring på det. Lamborghinis vd Stephan Winkelmann har nämligen sagt att den kommer att få en dubbelturbomatad V8:a på 4.0 liter under huven. Maurizio Reggiani som är chef över företagets R&D-avdelning säger följande: "We decided that a turbo for a super sport SUV is the best choice. The engine must be light and powerful and with the capability with this torque at low revs to allow the car to be x27elasticx27 in every type of condition." Motorn kommer endast att användas av Lamborghini och ska alltså inte bli något man hittar i en Audi eller liknande. Den skulle även kunna komma i ett hybridutförande, men inget är bekräftat ännu. Urus ska ha sin premiär i slutet på 2018. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Lamborghini Aventador SuperVeloce begränsas till 600 exemplar
Skynda fynda!

Stephan Winkelmann, vd för Lamborghini, berättar nu att man har satt en siffra på hur många utav värstingbilen Aventador LP740-4 SuperVeloce man kommer att bygga - 600 stycken. Det kanske inte låter som så många, men då får man också ha i åtanke att det är en bil som väldigt få personer kommer att kunna köpa. Föregångaren, Murciélago LP 670–4 SuperVeloce skulle ursprungligen bara byggas i 350 stycken exemplar, men det blev inte fler än 186 då man var tvungen att stänga ner produktionen och göra plats för den nya modellen Aventador. Så om du vill ha något riktigt exklusivt i din bilsamling är det Murciélagon du ska spara ihop till. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0
2014
2013

Lamborghini Veneno Roadster på väg
Kommer någon gång i framtiden

I Genève i år visade Lamborghini upp mässans bisarraste skapelse, Veneno. Rymdskeppet skulle bara byggas i tre exemplar och de sålde slut på direkten. Nu bekräftar företagets vd, Stephan Winkelmann, att en ny omgång med bilar är på väg, men då i Roadster-utförande. Det sägs att nio exemplar i cab-version kommer att byggas och att priset blir 3.3 miljoner Euro, vilket är 300 000 Euro mer än de som köpte coupén fick betala. På bilden ser vi vanliga Veneno. Tumnagel
45.4°
+
Bobby Green
0
2012

Lamborghini har nu byggt 1 000 stycken Aventador
Orderböckerna fyllda för 1.5 år framöver

Lamborghini har nu nått ännu en milstolpe och det är att de har meckat ihop hela 1 000 stycken av modellen Aventador. Den 1 000:e bilen är lackad i den läckra färgen Argos Orange och på bilden ser vi när företagets vd, Stephan Winkelmann, överlämnar bilen och nycklarna till ägaren Hans Scheidecker, en arkitekt som älskar Lambos och som tidigare även är ägare till en Diablo. Tempot jämfört med föregångaren Murcièlago har trappats upp, då den behövde två år och fem månader för att nå samma antal byggda bilar. I tredje kvartalet förra året var byggtakten för Aventador tre bilar om dagen, men detta har nu ökats till 4.5. Orderböckerna är fyllda 1.5 år framöver så inga färdiga bilar står under skynken och skräpar. En av de 1 000 byggda bilarna har jag faktiskt fått möjlighet att provköra, vilket ni inom kort kommer att få läsa om. Tumnagel
47.0°
+
Bobby Green
0

Lamborghini har nu en återförsäljare i Ryssland
Hurra!

Lamborghini har faktiskt inte ännu haft någon återförsäljare av sina bilar i Ryssland. Du har alltså själv fått importera eller köpa begagnat som redan funnits i landet. Men bara för det har det ju knappast varit dåligt med Lambos på Moskvas gator, och det lär inte bli färre nu. Lamborghini har skrivit kontrakt med Burevestnik Group som redan är återförsäljare för andra lyxbilar och båtar och som har sitt ställe placerat mitt i Moskva. Ett showroom enbart för Lamborghinis bilar ska byggas och i samma byggnad ska även försäljning, service och reservdelar hittas. För att fira ankomsten till landet hölls ett event på Collector Gallery of Moscow som givetvis Lamborghinis vd Stephan Winkelmann närvarade på. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0
2011

Jay Leno testar Lamborghini Aventador
Och snackar lite med vdn

I det senaste avsnittet av Jay Lenox27s Garage får han besök av Lamborghinis vd Stephan Winkelmann, och självklart av superbilen Aventador. Två av Lamborghinis topp-ingenjörer är också på plats och bombar med teknisk information kring vrålåket. Jay Leno får när alla tjatat färdigt även prova bilen. Se vad han tycker om den här nedan. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

Lamborghini ska bygga "Svensson"-bil
Sedan, fyra dörrar och kanske hybriddrift

Stephan Winkelmann som är chef på Lamborghini bekräftar en tredje modell från företaget. Aventador och Gallardo ska få sällskap av en "Svensson"-bil, antagligen en sedan med fyra dörrar, och kanske även med hybridlina. Modellen Estoque som vi ser på bilden blev aldrig verklighet då finanskrisen dök upp precis när bilen visats. Men det kanske kan komma en liknande modell, som också har fyra dörrar, gott om plats och modern bränslesnål teknik under skalet. Enligt Stephan ska den nya modellen bli en "vardagsbil", alltså något man enkelt kan ta till mataffären om man så vill. Den tredje modellen ska utvecklas av Lamborghini själva, men det är inte omöjligt att delar kommer att användas från Volkswagen-gruppen som företaget ingår i. Det lär dröja till runt 2015, 2016 innan den tredje modellen rullar ut. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Missnöjd ägare låter sin Gallardo bli sönderslagen
Fick inte bilen fixad

Det ni ser på filmen är ett gäng människor som går lös med slägga på en Lamborghini Gallardo. Men det handlar inte om några avundsjuka lirare som tagit ut sin ilska. De som slagit sönder bilen har blivit beordrade att göra så av den kinesiske ägaren själv. Bilen köptes för sex månader sen och i slutet på november började den strula, motorn startade inte. Bilen lämnades då in men problemet löstes inte. Istället fick både chassi och kofångare skador på sig under transporten. Detta togs givetvis upp men stället som gjort åverkan vägrade ta ansvar för det. Den numera ganska uppretade ägaren tog då själv med självaste Stephan Winkelmann, vd för Lamborghini, Lamborghinis högkvarter i Kina, service-managern för Asia-Pacific-regionen och Volkswagen Group. Men problemen blev ändå inte lösta. Ägaren känner sig blåst på sina rättigheter som konsument och bestämmer sig för att göra något riktigt radikalt. Idag, den 15 mars, är det tydligen World Consumer Rights Day. Passande dag att göra sin röst hörd som missnöjd konsument alltså. Han fixar därför en grupp människor som utan hämningar slår sönder hans bil med släggor och hammare, bara för att visa upp sitt missnöje. Om det fungerar återstår att se, men får han på något vis rätt så är det ju numera inte bara kofångaren och motorn som behöver repareras. Ganska dyrt sätt att visa vad man tycker. Vad tycker ni? Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0
2010

Motorn och växellådan i nästa Lamborghini
Nu är detaljerna släppta

Uppdaterad med två stycken videos efter hoppet! Lamborghini avslöjar vad som döljer sig under skalet på Murciélago-ersättaren med information kring både motor och växellåda. V12:an på 6,5 liter är helt ny från grunden, likaså växellådan. Växellådan ska enligt Lamborghinis vd, Stephan Winkelmann, vara två generationer före sin tid. Vad den nya besten ska heta spekuleras det vilt om, från Jota till Aventador. Internt på kodspråk heter den i alla fall LP837. Den nya motorn handbyggds i Santx27Agata Bolognese, och inte hos Audi som tidigare. Jämfört med Murciélago-motorn har rödmarkeringen flyttats från 8000 varv till 8250. Det nya kärnkraftverket är 18 kilo lättare och väger nu in på 235 kilo. Motorn placeras samtidigt 60 millimeter lägre i chassiet än Murciélago för att se till att hålla tyngdpunkten så låg som möjligt. Chassiet är tillverkat i kolfiber och visades ganska nyligen upp genom Sesto Elemento Concept som använder sig av samma typ. Det nya chassiet droppar vikten jämfört med Murciélago med hela 150 kilo och totalt väger den nya bilen 1650 kilo. Bilen är totalt 20 % effektivare än gamla LP640, men det beror inte på några bränsleeffektiviseringar utan på den lägre vikten. Den nya motorn har inte direkinsprutning utan det kommer först 2015, året då Lamborghini själva sagt att de måste skära ned sina utsläpp med 35 %. Effekten kommer att ligga på 690 hästar (vissa skriver 700) och 690 Nm. 0-100 km/h kommer att gå på under tre sekunder och toppfarten kommer att överstiga 350 km/h. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Estoque är inte helt nedlagd
Det finns en chans att Lamborghinis koncept med fyra dörrar blir verklighet

2008 presenterade Lamborghini konceptet Estoque, en fyrdörrars monstercoupé med vassa linjer och plats för fyra personer. Projektet har legat på is sedan dess men nu berättar den italienska biltillverkaren att de funderar på att gå vidare med Estoque. Stephan Winkelmann, som är vd, sa vid en intervju att en tredje modell i utbudet skulle passa Lamborghini mycket bra, och i så fall att en bil med fyra dörrar inte är helt orimligt. Om bilen nu blir verklighet kommer den konkurrera med prestigevagnarna Maserati Quattroporte och Aston Martin Rapide. Samtidigt finns det en chans att den börja bråka lite med Porsche och deras Panamera, vilket inte är så bra då Lamborghini är ett utav barnen i VW-koncernen. Vill ni se en stor bil från Lamborghini eller känns det uttjatat med dessa fyrdörrars sportcoupéer? Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida