m
2017

Nu går det att förhandsbeställa och ladda ner L.A. Noire
På Xbox One

14 november släpps nyversionen av L.A. Noire till Xbox One, PS4 och Switch. Men redan nu går spelet att förhandsbeställa och ladda ner för de som kommer att köra det på Xbox One. L.A. Noire, utvecklat av Team Bondi och utgivet av Rockstar Games, släpptes för första gången år 2011. Tumnagel
38.3°
+
Emmy Zettergren
0
2016
2013

Gameplay från Whore of the Orient
Läckt sådan

Folket från VideoGamer.com har fått tag på lite gameplay från Team Bondis problemfyllda projekt Whore of the Orient. Team Bondi är studion som tidigare utvecklade L.A. Noire åt Rockstar men har sedan dess kämpat med att sälja in Whore of the Orient till olika utgivare. Tumnagel
33.4°
+
Frode Wikesjö
0

L.A. Noire-bloopers
Kul

Detektivspelet L.A. Noire från 2011 hade riktigt imponerande ansiktsanimationsteknik. Man filmade skådespelarna med massvis med kameror så varenda nyans fångades och kunde placeras i spelet. Som alltid när man spelar in saker och ting så händer det att skådespelarna säger fel eller skojar till det ibland. Så här är ett klipp som visar när skådespelarna gjorde något annat vid inspelningen och hur det sedan såg ut i spelet. Tumnagel
45.1°
+
Frode Wikesjö
0
2011

Team Bondi stängs ner
Studion bakom L.A. Noire stänger dörrarna

Efter ett antal månader med rykten och rapporter så har konkursförvaltare stängt ner utvecklaren bakom L.A. Noire, Team Bondi. PC-versionen av L.A. Noires drabbas dock ej av att Team Bondi stängs ner då den versionen utvecklas internt av Rockstar. Rockstar bibehåller även L.A. Noire-namnet så det är fullt möjligt att Rockstar om några år släpper ett nytt L.A. Noire-spel. Tumnagel
34.0°
+
Frode Wikesjö
0

Team Bondi på ruinens brant?
Det sägs så

L.A. Noire var kanske inte var årets allra bästa spel (fast det VAR bra), men sannolikt ett av de mest omskrivna (dessutom 89 % på Metacritic). Försäljningen ska också ha varit bra, även om den kanske var lite mindre än förväntat efter vad jag har läst. Med detta konstaterat skulle man kunna tro att allt var frid och fröjd hos utvecklaren Team Bondi, men rapporter menar nu att företaget står på ruinens brant. I en tråd på NeoGAF yttrades först att företaget skulle ansöka om konkurs eftersom det var bankrutt och att ett antal av studions anställda skulle "köpas över" till företaget Kennedy Miller Mitchell (KMM), som sysslar med digital media av olika slag, och liksom Team Bondi är lokaliserat i Sydney. Team Bondi har varken bekräftat eller motstridit uppgifterna. Team Bondi har efter releasen av L.A. Noire varit inblandade i en del kontroverser, som började med att ett antal utvecklare som lämnat företaget under utvecklingen av L.A. Noire, men ändå jobbat med spelet, inte fick med sina namn i spelets eftertexter. Efter det framkom rapporter från före detta anställda om horribla arbetsvillkor med bland annat 100-timmars arbetsveckor inklusive helger för att möta deadlines. Bortsett från en enda kommentar av en av företagets seniora medarbetare så valde ledningen att inte heller uttala sig om detta. Huruvida Team Bondis påstådda ekonomiska trångmål beror på att deras rykte fått sig en törn låter jag dock vara osagt. Enligt uppgift är det föga förvånande Rockstar som äger varumärket L.A. Noire, så PC-versionen under utveckling hos Rockstar Leeds och eventuella uppföljare lär knappast vara i fara på grund av Team Bondis situation. Tumnagel
35.3°
+
Kristoffer Arvidson
0

Hur realistiskt är L.A. Noire?
En polis tycker till

L.A. Noire har hyllats för sin realism, men frågan är hur realistiskt det egentligen är? Aspekter som känns realistiska för oss lekmän ter sig säkerligen annorlunda för specialister och med avstamp i detta fick G4 en amerikansk före detta polis, som bland annat jobbat som mordutredare, att uttala sig om just L.A. Noire. Han nämner hel del intressant, faktiskt, och det är tämligen spoilerfritt. Tumnagel
39.1°
+
Kristoffer Arvidson
0

Yahtzee testar L.A. Noire
Spoilervarning?

Veckans Yahtzee-episod är L.A. Noire och för en gångs skull väljer jag att avvakta med att se ett avsnitt. Vi som följer Yahtzee vet att han ibland slänger sig med spoilers och då jag inte är igenom L.A. Noire än så vågar jag inte riktigt kolla här. Därför den försiktiga och eventuella spoilervarningen i underrubriken. Tumnagel
37.3°
+
Kristoffer Arvidson
0

Rockstar listar all L.A. Noire-DLC
Och passa på medan Rockstar Pass är billigt

Igår dök L.A. Noires Rockstar Pass upp på i alla fall Xbox Live och vad detta gör är att om du köper det så får du ladda ner all kommande DLC till L.A. Noire utan extra kostnader. Passet, eller vad man nu ska kalla det på svenska, är dessutom rabatterat för tillfället - 800 points istället för det dubbla. Den DLC Rockstar har offentliggjort är som följer. Chicago Lightning Detective Suit (Social Club only) - Out Now "The Naked City" DLC case - Out Now ($4/320 MP) "A Slip of The Tongue" DLC case - Out Now ($4/320 MP) Broderick Detective Suit and Gun - Out Now ($1/80 MP) Sharpshooter Detective Suit and Gun - Out Now ($1/80 MP) The Badge Pursuit Challenge - Out Now ($2/160 MP) Chicago Piano Machine Gun (free community unlock) - Out Now "Nicholson Electroplating Disaster" DLC case - June 21 ($4/320 MP) "Reefer Madness" DLC case - July 12 ($4/320 MP) Planerar man att ladda ner allt det här så inser man snabbt att passet lönar sig i alla fall när det nu är rabatterat, så det är bara att passa på. Allt ovanstående ska enligt uppgift komma till PSN också, men det dröjer av förklarliga skäl. Tumnagel
37.2°
+
Kristoffer Arvidson
0

L.A. Noire-DLC nästa vecka
Oklart vad som kommer dock

För de som klarat av hela L.A. Noire så kommer det mer grejer i nästa vecka. I en tweet skrev Rockstar följande: Look for news on L.A. Noire DLC next week! #LANoire Och det är allt vi vet för tillfället. Tumnagel
36.9°
+
Kristoffer Arvidson
0

Team Bondi lovar mer rörelseskannande
Snart kan skådisar spela som vanligt

Stärkta av finfina L.A. Noire-recensioner (89-90 % på Metacritic), där framförallt ansiktsanimationerna lyfts fram som något extraordinärt, lovar Team Bondis Brendan McNamara än mer skannade rörelser i kommande spel. Han säger också att utvecklingstiden för nästa spel kan bli kortare än för L.A. Noire. Obviously the Motion Scan technology for capturing actors works and exists and other video game people are using that today, so thatx27s there and available and quick. We developed a lot of tools to make this kind of game, so I think that part of it will be shorter. The writing part you canx27t really make any shorter. You can make it shorter than five years, but wex27ve also now started working on technology for fully body capture. Om några år räknar McNamara med att tekniken för att skanna hela personer finns tillgängligt, och detta kommer i så fall innebära att skådisar kan skådespela precis som vanligt och sedan lyftas in i spelen med hjälp av rörelsekannande. Ytterligare ett sätt att sudda ut gränserna mellan film och spel, tycker han. Tumnagel
40.0°
+
Kristoffer Arvidson
0

L.A. Noires grafik jämförs
PS3 vs. Xbox 360

Idag släpps LA Noire i Sverige och för de som råkar äga både PS3 och Xbox 360 och inte bestämt sig för vilken plattform de ska köpa spelet till, så har Gametrailers gjort en grafikjämförelse. Om den gör någon klokare är oklart, men en Giant Bomb-recension jag läste tidigare i veckan höll PS3-versionen något över Xboxen. Commence flame war. Tumnagel
37.1°
+
Kristoffer Arvidson
0

L.A. Noire recenseras
Av Gametrailers

I veckan släpps äntligen Rockstars och Team Bondis L.A. Noire och Gametrailers har nu på sedvanligt manér recenserat spelet. Är man dessutom mer intresserad av hur utvecklarna gjort spelets mästerliga ansiktsanimationer så kolla på klippet efter hoppet. Tumnagel
38.6°
+
Kristoffer Arvidson
0

Release-trailer för L.A. Noire
Den som väntar på något gott har snart väntat tillräckligt länge

I nästa vecka är det äntligen dags för release av Team Bondis och Rockstars L.A. Noire, och här är spelets releasetrailer. PS3 och Xbox 360 är plattformarna. Tumnagel
40.6°
+
Kristoffer Arvidson
0

L.A. Noire: Rising Through the Ranks
Ny trailer

Tidigare i veckan aviserade Rockstar att de skulle släppa en ny trailer för L.A. Noire idag 21 april - och här är den. Titulerad Rising Through the Ranks handlar den om hur Cole under spelets gång avancerar från vanlig patrullerande polis till trafik-, mord-, sedlighets- och mordbrandsavdelningarna hos LAPD. Om bara en månad släpps L.A. Noire till PS3 och Xbox 360. Känns som en av årets mest givna förhandsbokningar. Tumnagel
42.7°
+
Kristoffer Arvidson
0

Nya L.A. Noire-detaljer
Varning för mindre spoilers

Åldersgränssättarbyråerna BBFC och ESRB har mot bakgrund av sina beslut av åldersgräns för L.A. Noire avslöjat lite mer detaljer om spelet. BBFC avslöjar egentligen inte så mycket, förutom att vi får lära oss att spelet innehåller drygt fem timmar filmsekvenser och dessutom tre och en halv timme av någon som kallas "supplementary cutscenes" - MTV Multiplayers skribent gissar på att det handlar om om filmmaterial kopplat till förhörssekvenserna. Spelet får åldersgränsen 18 av BBFC, för övrigt. ESRB har som vanligt en betydligt mer uttömmande motivering till sitt Mature-beslut, men då börjar vi tangera vad som klassas som spoilers. Utan att gå in på dessa bitar för mycket så får vi ändå reda på att pistoler, gevär, maskingevär och eldkastare är involverade i spelets eldstrider och att dessa medför en hel del blodutgjutelse. Brottsplatserna huvudpersonen Cole undersöker innehåller föga förvånande också en hel del våld och grisiga detaljer, samt en del nakenhet. Droger och fult språk ingår också, precis som i alla andra Rockstar-spel. ESRB:s motivering i sin helhet finns efter hoppet. 19-20 maj släpps L.A. Noire i Sverige och PS3 och Xbox 360 är plattformarna. Tumnagel
38.1°
+
Kristoffer Arvidson
0

Fler L.A. Noire-bilder
Hälsa på Stefan Bekowsky

Rockstar snålar inte direkt på bildmaterialet från Team Bondi-utvecklade L.A. Noire och här kommer en packe skärmdumpar till. I fokus denna gång är karaktären Stefan Bekowsky, som förutom en förkärlek för rutiga kostymer också är Coles partner och en högt ansedd plit hos Los Angeles-polisen. Tumnagel
39.7°
+
Kristoffer Arvidson
0

Lite mer L.A. Noire-info
Inget spel du klarar av på en dag

I helgen hölls PAX East och ett av spelen som visades upp där, bakom lyckta dörrar för övrigt, var L.A. Noire. MTV Multiplayer var där och har delat med sig av en del intressant info om spelet. Först och främst är L.A. Noire ett stort spel. Huvudkampanjen tar mellan 25 och 30 timmar att slutföra och till denna speltid kommer också de eventuella sidosysselsättningar man kan ägna sig åt. En sådan grej är "unassigned cases", som istället för att föra huvudstoryn framåt istället hjälper till att förstärka spelets övriga karaktärer. Vidare är förvisso L.A. Noire ett open world-spel, men om det jämförs med Red Dead Redemption eller GTA-spelen så är fokus mer på berättelsen än på att utforska och upptäcka saker. Som Cole Phelps kommer du jobba dig genom olika departement hos Los Angeles-polisen och får ta dig an allt svårare fall med större uppmärksamhet riktad mot dig. Och medan spelet innehåller både skottlossning och biljakter så är fokus på att utreda brott. Genom att undersöka brottsplatser, samla bevis, förhöra vittnen och så vidare bygger man sina fall. Genom att lösa fall får Cole erfarenhetspoäng (XP), som sedan kan användas för att utveckla hans polisiära färdigheter. Från och med mitten av maj får Xbox 360- och PS3-ägare stifta bekantskap med Cole. Tumnagel
39.5°
+
Kristoffer Arvidson
0

Ny gameplay från L.A. Noire
Fokus på undersökning och förhör

Rockstar har gett ut en ny gameplay-video som fokuserar på undersökning av brottsplatser och förhör av misstänkta, något som man i rollen som polisen Cole Phelps kommer ägna sig en del åt. Hur det går till får vi alltså reda på här. L.A. Noire släpps i maj till PS3 och Xbox 360. Tumnagel
41.0°
+
Kristoffer Arvidson
0

Introduktion till L.A. Noire
Med gameplay!

Rockstar har släppt en liten introduktion till L.A. Noire och vi får se en hel del gameplay och får en presentation av spelets huvudperson, miljöer och teknik i största allmänhet. Ser för jädra bra ut som vanligt. Tumnagel
39.6°
+
Kristoffer Arvidson
0

Andra trailern för L.A. Noire
Nice

Trots en hel del stillbildsmaterial är detta blott den andra trailern för L.A. Noire. Hellre kvalitet än kvantitet dock, och visst levererar den här på samma sätt som den första. Release i maj till PS3 och Xbox 360. Tumnagel
38.3°
+
Kristoffer Arvidson
0

Ännu fler L.A. Noire-bilder
The Art of Interrogation

Rockstar blir alltmer frikostiga med material från L.A. Noire och för en stund sedan postade de fyra nya bilder från spelet. Fokus den här gången är inte våld eller död, utan förhör. Såhär skriver Rockstar själva: Therex27s plenty of car chases and shootouts in L.A. Noire, but itx27s how the game creates gameplay out of human interactions that makes it truly groundbreaking. Observing a suspect, analyzing their behavior and knowing when to believe or doubt them - or when to confront them with the evidence youx27ve collected - is the real test of your skill as a detective. Asking the wrong questions could cost you precious time or clues, and falsely accusing a suspect could cause them to clam up completely, depriving you of a precious source of information. Det är ju bara att hoppas att detta ytterst lovande spel lever upp till förväntningarna, som Rockstar själva i allra högsta grad är medskyldiga till. Tumnagel
37.7°
+
Kristoffer Arvidson
0

Nya bilder från L.A. Noire
Ser bra ut även 2011

Rockstar har gett ut 2011 års första bilder på hårt efterlängtade L.A. Noire och det ser bra ut även detta år. Rockstar skriver också följande i sin blogg: As a reminder, the human interactions you see here arenx27t limited to what is commonly understood as cutscenes in videogames. Thanks to the huge leap forward that MotionScan technology represents, every character in L.A. Noire speaks and emotes with realistic precision throughout the entire game, every facial detail captured regardless of whether searching for clues on foot, in a shootout or in the middle of a crucial interrogation. Releasen sker någon gång i år. Tumnagel
38.5°
+
Kristoffer Arvidson
0
2010

En titt på tekniken bakom L.A. Noire
Eller i alla fall ansiktena

I den första och hittills enda trailern för L.A. Noire fick vi se animerade ansikten som betedde sig väldigt naturligt. Tekniken bakom ansiktsrörelserna heter MotionScan och hur det hela går till förevisas i den här videon. Tumnagel
37.8°
+
Kristoffer Arvidson
0

Nya L.A. Noire-bilder
Fortsatt vackert

Team Bondi-utvecklade L.A. Noire har fått fyra nya skärmdumpar och visst ser spelet lika läckert ut som tidigare. Release någon gång under första halvåret 2011. Tumnagel
37.5°
+
Kristoffer Arvidson
0

Första trailern för LA Noire
Ett mörkt Los Angeles

Rockstar har idag släppt första trailern för Team Bondi-utvecklade LA Noire. Spelets release har också fått fönstret våren 2011. Tumnagel
38.7°
+
Kristoffer Arvidson
0

LA Noire försenat
Release under första halvan av 2011 nu

Rockstar-ägarna Take-Two har bekräftat att lovande LA Noire skjuts ett tag på framtiden. Tidigare var det tänkt att spelet skulle släppas under 2010:s sista kvartal, men nu är det första halvan av 2011 som gäller. Två Take-Two-höjdare kommenterade förseningen såhär: Every time we push the envelope creatively, it takes a while. In this particular instance, Ix27m not going to disclose all the advancements, theyx27re pretty extraordinary, they are complex and worth waiting for. If a title needs more time it needs more time and wex27re willing to give it. I will say about L.A. Noir that as I look around competitively at the marketplace, there is nothing else quite like it in terms of the gameplay and the technology behind it. We want to make sure we get it absolutely right. Tumnagel
37.3°
+
Kristoffer Arvidson
0

Nya L.A. Noire-bilder
Finfina grejer

Det har dykt upp nya skärmdumpar från Rockstars Team Bondi-utvecklade L.A. Noire, och det ser som tidigare riktigt bra ut. Denna gång får man också se en av brottsplatserna jag antar att man får undersöka, och det ser ut att bli en blodig historia. L.A. Noire är under utveckling till Xbox 360 och Playstation 3, med planerad release i höst (eventuellt 2011). Tumnagel
39.1°
+
Kristoffer Arvidson
0
Nästa sida